Fórum Citroeny.cz http://forum.citroeny.cz/forum/ |
|
Hydraulika XM a další http://forum.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=95&t=8274 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | Pavel 93 [ ned 17. lis 2013 14:10:53 ] |
Předmět příspěvku: | Hydraulika XM a další |
Zdravím Problémy s hydraulikou zažil asi každý, kdo má starší citroen. U mého xm přestal fungovat posilovač řízení, jak to vyřešit? Několik rad aby člověk nerozdělal půl auta zbytečně (jako já) 1. Kontrola tlakového čerpadla: Demontujeme poháněcí řemen S čerpadlem pomalu rukou otáčíme (mělo by to tak 6x za otátku lupnout, nevím kolik má pístků) Každopádně když je lupnutí cítit třeba jen jednou je čerpadlo KO (můj případ) 2. Vyčištění sít LHM Asi každý kdo vlastní Citroen na hydraulice to už někdy dělal 3. Kontrola těsnosti I malý únik LHM může způsobit nežádoucí lehké vibrace a pazvuky řízení, zejména netěsní-li manžeta pístnice řízení. lze koupit originál za cca 200kč, do její výměny by se měli pustit jen zkušenější z nás (je to celkem náročné) 4. Kontrola těsnosti hydr. součástí Pokud váš Citroen stále "dofukuje", je buď prázdná zásobní koule (tuším že správný tlak je 75bar), nebo je některá součást systému KO. Velmi častým problémem bývají zadní pístnice pérování, je to hliníkový kus zevnitř potažený vrstvou tvrdokovu, po větším kilometrovém proběhu se většinou pístnice vychodí a začne mít nadměrný přepad. ( Sundáme vratné vedení pístnice - průhledná hadička pístnice v dobrém stavu nemá téměř žádný přepad) Zadní rozdělovací ventil (pouze verze hydroaktiv) Demontujeme vratné vedení, dobrý stav - téměř žádný přepad Tímto způsobem lze zkontrolovat téměř všechny hydr.ventily - je to jen domácí kontrola zvládne ji asi každý a nepotřebuje k tomu skoro žádné nářadí, samozřejmě k detailní kontole potřebujeme znát a změřit tlak kapaliny v jednotlivých součástech, ale i tato jednoduchá kontrola napoví jak na tom celý systém je. 5. Dokonalé odvzdušnění celé soustavy Zejména pokud zasahujete do brzd není špatné je odvzdušnit. Zavzdušnění se projevuje 2 způsoby: 1.brzový pedál je měký, 2. prodleva brzd po sešlápnutí. Zároveň je dobré při výměně LHM "vyhnat" starý olej z brzdového vedení. Po větším zásahu do hydrauliky, nebo ztrátě LHM nastane po opravě obvykle problém auto se nechce zvednout... Povolíme šroub na zásobním ventilu klíč č. 11 a při nastartovaném motoru otáčíme volantem pomalu z "rejdu" do "rejdu", Není také špatné nalít olejem sací hadici k čerpadlu většinou to dost pomůže,. To je jenom pár obecných rad, aby váš Citroen sloužil tak jak má Pajas |
Autor: | Havlicek.Lukas [ ned 17. lis 2013 14:16:22 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Hydraulika XM a další |
malej dotaz? proc to k***a neni v podkategorii, hydroaktiv, nebo perovani ?? Obsah fóra » Citroën XM, XM Break » Podvozek, zavěšení kol a brzdy Obsah fóra » Citroën XM, XM Break » Pérováníní, řízení, brzdy - hydraulika a řízení podvozku Hydractiv I - do rv. 1994 Obsah fóra » Citroën XM, XM Break » Pérováníní, řízení, brzdy - hydraulika a řízení podvozku Hydractiv II - od rv. 1994 |
Autor: | PATaMAT [ pon 18. lis 2013 19:32:11 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Hydraulika XM a další |
To sou teda pěkný bláboly ... raději by se to mělo smazat, aby běžný uživatel nebyl maten a zmaten takovými Z radami Pavle, to co si napsal, tak je na tom tak 10% pravdy .... jinak je to samá " hospodská" dezinformace. -čerpadla jsou 2 různá .... to staré o kterém píšeš má 5 pístů, tak že ti asi těžko za otáčku 6x lupne Pavel 93 píše: I malý únik LHM může způsobit nežádoucí lehké vibrace a pazvuky řízení, zejména netěsní-li manžeta pístnice řízení. lze koupit originál za cca 200kč, -manžeta za 200,- kč na pístnici řízení o které píšeš, nemá na samotné řízení vůbec žádný vliv, pouze sbírá průsaky u gufera pístu pístnice aby to neteklo na zem -pokud se systém stále dofukuje, může to být i netěsný - vydřený brzdový válec a ostatní komponenty včetně řízení, zásobníková koule má tlak 62 bar a ne 75 -zadní pístnice nemají žádnou tvrdokovovou vrstvu, je to pouze zaleštěný "hliník" a za předpokladu čisté kapaliny se to nikdy nevydře ... o tlak v zadních pístnicích a jejich těsnost se stará tlakové teflonové těsnění, které se dá vyměnit když je ošoupané a pístnice zase zvládnou další milionek km -šroub na zásobním ventilu klíč č. 11 je na klíč číslo 12 .... a mohl bych pokračovat |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |