Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - Hydraulika XM a další
Právě je pát 29. bře 2024 1:45:25

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Hydraulika XM a další
PříspěvekNapsal: ned 17. lis 2013 14:10:53 
Offline

Registrován: sob 16. lis 2013 13:03:17
Příspěvky: 3
Zdravím

Problémy s hydraulikou zažil asi každý, kdo má starší citroen.
U mého xm přestal fungovat posilovač řízení, jak to vyřešit?
Několik rad aby člověk nerozdělal půl auta zbytečně (jako já)

1. Kontrola tlakového čerpadla:
Demontujeme poháněcí řemen
S čerpadlem pomalu rukou otáčíme (mělo by to tak 6x za otátku lupnout, nevím kolik má pístků)
Každopádně když je lupnutí cítit třeba jen jednou je čerpadlo KO (můj případ)
2. Vyčištění sít LHM
Asi každý kdo vlastní Citroen na hydraulice to už někdy dělal
3. Kontrola těsnosti
I malý únik LHM může způsobit nežádoucí lehké vibrace a pazvuky řízení, zejména netěsní-li manžeta pístnice řízení. lze koupit originál za cca 200kč, do její výměny by se měli pustit jen zkušenější z nás (je to celkem náročné)
4. Kontrola těsnosti hydr. součástí
Pokud váš Citroen stále "dofukuje", je buď prázdná zásobní koule (tuším že správný tlak je 75bar),
nebo je některá součást systému KO.
Velmi častým problémem bývají zadní pístnice pérování, je to hliníkový kus zevnitř potažený vrstvou tvrdokovu, po větším kilometrovém proběhu se většinou pístnice vychodí a začne mít nadměrný přepad. ( Sundáme vratné vedení pístnice - průhledná hadička pístnice v dobrém stavu nemá téměř žádný přepad)
Zadní rozdělovací ventil (pouze verze hydroaktiv)
Demontujeme vratné vedení, dobrý stav - téměř žádný přepad
Tímto způsobem lze zkontrolovat téměř všechny hydr.ventily - je to jen domácí kontrola zvládne
ji asi každý a nepotřebuje k tomu skoro žádné nářadí, samozřejmě k detailní kontole potřebujeme znát a změřit tlak kapaliny v jednotlivých součástech, ale i tato jednoduchá kontrola napoví jak na tom celý systém je.
5. Dokonalé odvzdušnění celé soustavy
Zejména pokud zasahujete do brzd není špatné je odvzdušnit. Zavzdušnění se projevuje 2 způsoby: 1.brzový pedál je měký, 2. prodleva brzd po sešlápnutí.
Zároveň je dobré při výměně LHM "vyhnat" starý olej z brzdového vedení.
Po větším zásahu do hydrauliky, nebo ztrátě LHM nastane po opravě obvykle problém auto se nechce zvednout...
Povolíme šroub na zásobním ventilu klíč č. 11 a při nastartovaném motoru otáčíme volantem pomalu z "rejdu" do "rejdu", Není také špatné nalít olejem sací hadici k čerpadlu většinou to dost pomůže,.

To je jenom pár obecných rad, aby váš Citroen sloužil tak jak má

Pajas :lol:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Hydraulika XM a další
PříspěvekNapsal: ned 17. lis 2013 14:16:22 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 17. říj 2009 16:11:08
Příspěvky: 7349
Bydliště: Kolín
malej dotaz?

proc to k***a neni v podkategorii, hydroaktiv, nebo perovani ??
:evil: :evil: :evil: :evil: :evil:



Obsah fóra » Citroën XM, XM Break » Podvozek, zavěšení kol a brzdy
Obsah fóra » Citroën XM, XM Break » Pérováníní, řízení, brzdy - hydraulika a řízení podvozku Hydractiv I - do rv. 1994
Obsah fóra » Citroën XM, XM Break » Pérováníní, řízení, brzdy - hydraulika a řízení podvozku Hydractiv II - od rv. 1994

_________________
bejvávalo: C4 1.6 HDi 66kw > C4 1.4i > Felicia 1.3 GLXi > Saxo 1.0i > Saxo 1.4i > Evasion 2.0i

současnost: Cecilka C4 1.6 HDi 80kW FAP - auto pro zenu hracka pro chlapa


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Hydraulika XM a další
PříspěvekNapsal: pon 18. lis 2013 19:32:11 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 10:43:06
Příspěvky: 436
Bydliště: Brno
To sou teda pěkný bláboly ... raději by se to mělo smazat, aby běžný uživatel nebyl maten a zmaten takovými Z radami :lol:
Pavle, to co si napsal, tak je na tom tak 10% pravdy .... jinak je to samá " hospodská" dezinformace.

-čerpadla jsou 2 různá .... to staré o kterém píšeš má 5 pístů, tak že ti asi těžko za otáčku 6x lupne :roll:

Pavel 93 píše:
I malý únik LHM může způsobit nežádoucí lehké vibrace a pazvuky řízení, zejména netěsní-li manžeta pístnice řízení. lze koupit originál za cca 200kč,

:lol: :lol: :lol:
-manžeta za 200,- kč na pístnici řízení o které píšeš, nemá na samotné řízení vůbec žádný vliv, pouze sbírá průsaky u gufera pístu pístnice aby to neteklo na zem :roll:

-pokud se systém stále dofukuje, může to být i netěsný - vydřený brzdový válec a ostatní komponenty včetně řízení, zásobníková koule má tlak 62 bar a ne 75 :roll:

-zadní pístnice nemají žádnou tvrdokovovou vrstvu, je to pouze zaleštěný "hliník" a za předpokladu čisté kapaliny se to nikdy nevydře ... o tlak v zadních pístnicích a jejich těsnost se stará tlakové teflonové těsnění, které se dá vyměnit když je ošoupané a pístnice zase zvládnou další milionek km :roll:

-šroub na zásobním ventilu klíč č. 11 je na klíč číslo 12 :roll:

.... a mohl bych pokračovat :lol:

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz