Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - Zvysena spotreba po repasi Lucase
Právě je čtv 28. bře 2024 10:25:00

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 9 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Zvysena spotreba po repasi Lucase
PříspěvekNapsal: úte 29. led 2013 12:23:46 
Offline

Registrován: ned 18. říj 2009 22:12:15
Příspěvky: 27
Dobry den
Po uspesne repasi Epica v prosinci jsem pojal podezreni ze mi auto vic zere (zhruba o 2l). Toto se mi potvrzovalo jak na pocitaci tak pri pravidelnem mereni spotreby- mnoho let si vedu zaznamy kazdeho tankovani. Myslel jsme si ze se to nejak "usadi" ale po tomto vikendu kdu jsem si jel zalyzovat na Zillertaal toto presahlo meze a musim to nejak zacit resit. Jezdim Zillertaal svym autem nekolikrat za zimu jiz mnoho let.VZdy jsem mel spotrebu (prumer) kolem 6.5- pri jizde v klidu kolem 150km/h celou dobu, kdyz jsem pospichal tak 6.8 ale nikdy vic.Nyni jsem v Kufsteinu pred zpomalenim na jejich opruzujicich 100 na A12 prepnul na prumernou spotrebu a bylo tam 9.5l! Misto ctvrt nadrze jsem mel pryc skoro pulku!A to jsem jel po katolicku 3000-3200 otacek celou dobu. Moje otazka je- muze za toto repase cerpadla, nebo je ta casova shoda nahodna a pricina je jinde? Pokud je to cerpadlo- da se nejak nastavit na motoru, nebo zase musi ven?
Dekuji za napady.

_________________
BX19TGD (prasatko)
XM2.1TD Y3 (Mirage)
XM2.1TD Y4 (LA Belle Bleu)-aktualni


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zvysena spotreba po repasi Lucase
PříspěvekNapsal: úte 29. led 2013 12:43:39 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 14. lis 2010 21:14:08
Příspěvky: 417
Bydliště: střední Čechy
Nepoposadil sis něco na rozvodech o zub či o dva (nevím teď na kterou stranu, ale na jednu stranu posunuté čerpadlo znamená trochu zhoršený výkon a vysokou spotřebu, jinak v pohodě, na druhou motor zlobí)? Pokud jsi tedy rozvody sundaval. A máš čerpadlo pootočené správně v těch třech drážkách držáku k motoru? Čerpadlem to být klidně může (ale nemusí), ale nejdřív by to chtělo kouknout i po jiných méně časově a finančně náročných věcech. Co čidlo teploty vody - pro ŘJ zelené)? Nepřibržďuje Ti třeba ruční brzda? To taky dělá na spotřebě dost. Mě vyskočila na levém kole vracecí pružina ve třmenu (naštěstí nepraskla, jak to mají tyto pružiny rády), takže ručka stále přibržďovala levé kolo. Na jízdních vlastnostech to nebylo nějak moc znát (akorát to hůře jelo, ale nikam netáhlo) a spotřeba mi vyskočila o litr, jen to fiklo (při economy run, jinak to bylo víc)...

Jinak čerpadlo jinak, než na těch drážkách na držáku na autě nenastavíš, kdyby se mělo znovu rozebírat, musí ven. Tohle není mechanický bosch, kde se dá hrát s nastavením směsi atd.

_________________
XeMo Berline SX “exclusive“ 2,1TD rv. 99 “Silver Shadow“ :-P
XeMo Berline Exclusive 3.0 V6 12V r.v. 95 "Deep Blue"
GS Confort Berline 1015 ccm rv.72 “Pekáč“ (probíhá renovace) :-P
Kdo se moc ptá, málo googlí. :-P


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zvysena spotreba po repasi Lucase
PříspěvekNapsal: úte 29. led 2013 15:29:19 
Offline

Registrován: ned 18. říj 2009 22:12:15
Příspěvky: 27
VZhledem k tomu ze se to objevilo hned po te repasi tak bych se klonil spise k tomu ze to je tim.Nevim jak to bylo delano-Jestli se to sundavalo, nebo delalo na motoru. Ja za to jen zaplatil 14.000;)Na druhou stranu ten clovek neni analfabet a nedelal to prvne tudiz predpokladam ze vi ze si ma davat pozor jak tam Lucase dat zpet. MAte pravdu ze klidne je mozne ze to muze byt to cidlo teploty- motor si mysli ze je studeny a jede porad jako na sytic! Tohle by nebylo tak tezke proverit- zkusim jizdu za studena a koukat kolik to pri jakych otackach a jakem stupni zere a pak az se to ohreje to same.
TAk uvidime.Diky za radu!

_________________
BX19TGD (prasatko)
XM2.1TD Y3 (Mirage)
XM2.1TD Y4 (LA Belle Bleu)-aktualni


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zvysena spotreba po repasi Lucase
PříspěvekNapsal: úte 29. led 2013 18:18:58 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 14. lis 2010 21:14:08
Příspěvky: 417
Bydliště: střední Čechy
Snazší je vzít multimetr a proměřit to. :-) V klidu by čidlo mělo mít cca 2700 ohm a se vzrůstající teplotou klesat odpor.

A jestli to musel chlápek vyndavat i z auta, tak už se té ceně nedivím... Jestli jsi to měl u toho Brabce, tak na toho jsem zatím slyšel jen samou chválu a já si taky nemůžu stěžovat. Jestli se něco nepovedlo u Tebe, tak s tím bohužel neporadím...

_________________
XeMo Berline SX “exclusive“ 2,1TD rv. 99 “Silver Shadow“ :-P
XeMo Berline Exclusive 3.0 V6 12V r.v. 95 "Deep Blue"
GS Confort Berline 1015 ccm rv.72 “Pekáč“ (probíhá renovace) :-P
Kdo se moc ptá, málo googlí. :-P


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zvysena spotreba po repasi Lucase
PříspěvekNapsal: úte 29. led 2013 23:38:02 
Offline

Registrován: úte 26. črc 2011 21:16:05
Příspěvky: 193
Lidi a dost... :shock: Když čtu ty ceny,budu to dělat za půl včetně diag. a to vždy v případě,že nebude rotor zlomený vejpůl v důsledku nárazu meteoritu.Počítám i montáž a demontáž z auta,kávu dle výběru a nakonec dárkový balíček!!!Pak už jenom zjistit,kde prodávají koňská vejce.Pokud by to bylo hozené o zub,byl by velký problém to nastartovat,pak už to ale pojede normálně,protože čerpadlo předstih dožene,když už to běží.3500 ot,tedy 150Km/h není katolická jízda,ten motor je schopen točit 4500ot max.Ale 9,5l je vážně dost.Na druhou stranu při sebemrskačské jízdě do 100Km/h jezdím za počítačových 6,4 a skutečných 6l kombinovaných.Praha-Brno a zpět 130Km/h-tempomat za skutečných 6,6l.

_________________
Citroën XM 2.1TD 98'-pořád je co dělat,než bude Exclusive...
Citroen C5 Break 2.0 HDi/100Kw 05' -full ,není bohužel co dodělávat
Citroen BX,velmi zajímavé vozidlo v provedení 4x4 ,zase bude co ladit :-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zvysena spotreba po repasi Lucase
PříspěvekNapsal: stř 30. led 2013 11:11:33 
Offline

Registrován: ned 18. říj 2009 22:12:15
Příspěvky: 27
;) Kdyby to delalo vic lidi, tak by to bylo za pulku..bohuzel se tomu do toho moc nechce tak to stoji tolik- proto jsem to taky vezl az do jiznich Cech. Vcera jsem vypojil to cidlo mereni teploty, chvilku s tim jel- ale zadny rozdil.TAkze tim to bohuzel asi nebude.Jinak pri ceste z prace jsem to skoro nenastartoval, pak se rozsvitila kontrolka motoru a podle meho se to dost hadalo (ale ja uz obcas slysim travu rust.)Dnes uz zas zadny problem- nic nesviti a prede si jako kocour.CO jsem ale nezminil tak po repasi cerpadle mam problem se startovanim. Pred tim naskocil na jedno tuknuti kdykoliv. Dnes naskoci, parkrat se protoci a chcipne.Pri druhem musim tocit treba 6x nez naskoci a pak ho musim drzet sekundu,dve za plyn (jako jsem to delal kdyz jsem mel Mirage z mechanickym Boschem). Zkousel jsem to prifouknout balonkem a pak to nastartuje na tuknut a ty ostatni veci odpadaji- tzn.zacala padat nafta. Proto si stale myslim ze to muze byt stale spis necim na tom cerpadle kdyz to vse zaclo az po te repasi.A ta spotreba- jakmile je trochu vic pod plynem tak ukazuje momentalni porad 11-12l, kdyz je rozjety tak kolem tech 140-150 8.5-9.5 (podle toho jaky js sklon).JAk rikam- pred tim jsem nikdy nemel prumer pres 7- a to jsem mohl jezdit jak se na takovy hrdy cruiser patri- 160 az do Rakous celou cestu.

_________________
BX19TGD (prasatko)
XM2.1TD Y3 (Mirage)
XM2.1TD Y4 (LA Belle Bleu)-aktualni


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zvysena spotreba po repasi Lucase
PříspěvekNapsal: stř 30. led 2013 12:56:35 
Offline

Registrován: úte 26. črc 2011 21:16:05
Příspěvky: 193
Tak tedy pumpuj pumpuj a pozoruj čerpadlo,jestli někde nerosí.Může to být třeba špatně usazený kroužek,to je při montáži hned.
Viděl jsem párkrát rozebrané mechanické čerpadlo,ale nikdy jsem to nedělal,Epic je oproti tomu naprosto jednoduchý.Myslím,že tahle všeobecná hrůza z toho čerpadla se mezi lidmi prostě rozšířila stylem,ježiš těch drátů,to už doma nikdo dohromady nedá.Ty ceny byly přijatelné v dobách,kdy ojetý XM měl hodnotu 150 000Kč,ale dneska je to téměř hodnota auta.Jsou na to velmi drahé díly,ale na třech čerpadlech jsem nezažil,že by bylo nutné něco vyměňovat.To samozřejmě nemusí znamenat,že jsem neměl prostě kliku :D
Jestli najdeš únik nafty,pokus se to vyfotit a snad ti řeknu co tě čeká.


PS:Pak bych měl ještě jeden typ,podrobně kdyžtak později.

_________________
Citroën XM 2.1TD 98'-pořád je co dělat,než bude Exclusive...
Citroen C5 Break 2.0 HDi/100Kw 05' -full ,není bohužel co dodělávat
Citroen BX,velmi zajímavé vozidlo v provedení 4x4 ,zase bude co ladit :-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zvysena spotreba po repasi Lucase
PříspěvekNapsal: stř 30. led 2013 15:36:09 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 14. lis 2010 21:14:08
Příspěvky: 417
Bydliště: střední Čechy
sveskaXM: Až se mi zas něco vyjebe, jdu za Tebou. :-) Samozřejmě levnější konkurence je vždy vítána. :-)

Bohužel ale třeba ten aktuátor prý stojí 6 tisíc. Co je na tom pravdy nebo není, to netuším, tohle mám od víc lidí, co se hrabalo v Lucasu. Ale když mi v "autorizovaném" diesel servisu řekli, že chtějí 5000 kačen jen za otestování, trvalo by to minimálně deset dní a to to čerpadlo za tuhle cenu jen usadí na stolici, tak to jsem šel do kolen...

Jinak, taky mi zas asi začala padat nafta, mám zas podezření na ten zkurvený termostat příhřevu nafty, že se zas O - kroužek odebral do věčných lovišť...

_________________
XeMo Berline SX “exclusive“ 2,1TD rv. 99 “Silver Shadow“ :-P
XeMo Berline Exclusive 3.0 V6 12V r.v. 95 "Deep Blue"
GS Confort Berline 1015 ccm rv.72 “Pekáč“ (probíhá renovace) :-P
Kdo se moc ptá, málo googlí. :-P


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zvysena spotreba po repasi Lucase
PříspěvekNapsal: čtv 31. led 2013 12:25:59 
Offline

Registrován: úte 26. črc 2011 21:16:05
Příspěvky: 193
Ta zkušebna není určitě nic levného a zdaleka ne každý ji má.Pak je to asi stylem,chceš,tak zaplať,nechceš,nech být.Bylo by od těchto servisů seriozní vycházet také z toho,že majitelé těchto aut je nemají na 100% jenom ze záliby,ale že se většinou nejedná o zámožné lidi :) Udělali by pak asi i víc kšeftů.Na svém autě jsem to seřídil i bez ní a např. poslední zimní spotřeba,spočítaná podle tankování byla 5,95l-takže 6l ,ať nežeru :D Myslím že na takové OTéčko to není vůbec špatné.Od opravy mám najeto cca 50 000Km.
Ceny těch náhradních dílů jsou opravdu tak strašné.Ale četl jsem,že třeba aktuatory se dělají v druhovýrobě.Mě se tedy nepodařilo(resp. jsem nemusel)do toho proniknout tak hluboko,ale nenapadá mě žádný důvod,ze kterého by se elektronika na čerpadle odporoučela svévolně.Jsou to jenom cívky.Jsou ale výrobcm označovány jako nerozebiratelné a tudíž neopravitelné.O tom jsem tady ale už psal v jiném vlákně,věnujícím se tomuto čerpadlu.Pokud jde o mechanickou část,tak třeba ty Michale jsi měl pech-únava materiálu,nebo spíš konstrukčně zanesená chyba,to se ale bohužel stává.Nebo si to majitel udělá sám,nejpravděpodobněji jízdou na vodu.

Ten termostat na filtru jsem vyřešil v finále s daleko menší grácií a profesionalitou,než výměnou o-kroužku :D Když jsem zjistil,že to tam bere bubliny,vyměnil jsem kroužek pod pixlou filtru,pak termostat a když to přišlo znova,zamáznul jsem termostat zvenku bitelným transparentním silikonem.Je samozřejmě třeba to řádně odmastit.Jak moc se to jeví neprofesionální je mi naprosto jesné,ale funguje to! :D
Pak jsem ještě podniknul jeden krok a to je ze všeho nejbrutálnější,musím se ale ohlížet na ekonomickou stránku věci...Jednocestný(zpětný)ventil na zpátečce z čerpadla.Takže,prodejna pro instalatéry a domácí kutily,ventil 1/2 coulu s dvěma vnitřními závity,palivuodolný tmel do závitů a dva hadičníky.I s dýškem 140 peněz.Tento ventil má minimální odpor pro otevření a udrží slušný sloupec vody.Pak jsem to vřadil místo té plastové baňky,která je tam od výrobce-je prázdná,vůbec nic v ní není a mě není jasné k čemu tam sloužila :?:Jezdím s tím už dlouho a paráda.I kdyby někde byla netěsnost,nafta v čerpadle po jízdě nemá kam odtéct.

_________________
Citroën XM 2.1TD 98'-pořád je co dělat,než bude Exclusive...
Citroen C5 Break 2.0 HDi/100Kw 05' -full ,není bohužel co dodělávat
Citroen BX,velmi zajímavé vozidlo v provedení 4x4 ,zase bude co ladit :-)


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 9 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz