Fórum Citroeny.cz
http://forum.citroeny.cz/forum/

Lucas Epic vymontovani a repase
http://forum.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=95&t=7019
Stránka 2 z 3

Autor:  michal88 [ čtv 03. led 2013 0:10:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: Lucas Epic vymontovani a repase

pajazahalka: Jestli PC diag píše tento problém, doporučuji vzít multimetr a přeměřit tzv. referenční vstřikovač. Tzn. jeden ze čtyř vstřikovačů (obvykle první nebo druhý od rozvodů) má v sobě kabel, u rozvodů bude k tomuto konektor. Rozpoj ho a proměř jej multimetrem. Měl by mít odpor cca 100 ohm. Pokud má "nekonečno" (tzn. neukáže se žádná hodnota) nebo jiný údaj (obvykle o dost jiný, tzn. v řádech), je v háji a chce to sehnat tento jiný vstřikovač. Zkus vrakáče, ale strašně blbě se to shání. Nový referenční vstřikovač stojí asi 4 a půl (nebo 6 a půl?) tisíce.

Autor:  pajazahalka [ čtv 03. led 2013 12:37:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: Lucas Epic vymontovani a repase

tak vstrikovacem to neni,to bylo prvni,co jsme si s kamosem mysleli,jelikoz mam jak evasiona tak xm s timto motorem,tak jsme hned prohodily ridici vstrik,xm makal beze zmeny, u evasiona se po chvily problem s volnobehem opakoval,takze zklamani,neminim davat servisum sumy za jejich radoby opravy,kdyz stejne nevi cim to je,to radsi prehodim ty cerpadla jak jsem psal a tohle cerpadlo si necham jako pomnik :( ,kdyby to cerpadlo nekde teklo tak se nedivim,ale je opravdu suche

Autor:  michal88 [ čtv 03. led 2013 15:16:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: Lucas Epic vymontovani a repase

Nevím, tohle mi na čerpadlo nepřijde, ale jinak, pokud bys měl zájem, písni mi PM a mohu Ti poskytnout kontakt na pána, o kterém jsem tomto topicu mluvil, ten ti to čerpadlo skoukne. Jinak, předpokládám, že jsi koukal, jestli nemáš přerušený kabel od tohoto vstřiku do ŘJ a že je zdravý konektor? A že ostatní vstřiky jsou OK? Jinak, mě se taky Lucas vysral "z ničeho nic" a nikde nic neteklo. Netěsnost není podmínkou. Co taky čidlo teploty vody pro ŘJ? To je zdravé? Je to to zelené a u P8C je buď za naftovým filtrem nebo pod vakuovou pumpou na levé straně motoru (po směru jízdy). Sám to nevím, protože já ho mám pod vakuovkou v hlavě, ale service.citroen mi ukazuje, že "za filtrem."

P.S. Vstřikovače z Lucase a Bosche, mám za to, nejsou záměnné? Do hlavy i převlečná matice sice sedí, ale nejsem si jist otevíracím tlakem.

Autor:  sveskaXM [ čtv 03. led 2013 18:01:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: Lucas Epic vymontovani a repase

pajazahalka píše:
ahoj lidi,mam evasion 2,1td,najeto orig.160tis,nikde mi z cerpadla nic nekape,presto mam zavadu,kterou jsem zde nenasel,motor bezi po na startovani normalne,kdyz to zacne blbnout tak zacne kolisat volnobeh do ty doby az to chcipne a rozsviti se diagnostika teda pokud nepridam plyn,nad 1000 ot. bezi motor jak ma,zadne vykyvy ani skubani,na diagnostice to nacetlo nejakou kogeheraci jehli ci co,jeste napisu ze to zaclo naraz,dojel sem na gp trucku do mostu a po zavodech jsem mel problem nastartovat,kdyz uz chytnul tak hned chcipnul,pak uz sem startoval s plnym plynem,motor se chytnul a ja dojel,problem jen s volnobehem,pokud to nevyresim tak me ceka prendani toho sameho cerpadla z xm a xm dostane bosche,co mam motor v garazi za stare y3,diky za rady


Ahoj páni.
Podle tohoto je to opravdu referenční vstřik,jak říká Michal.Neznamená to ale nutně že je po smrti,bohatě stačí bublina v naftě.Pokud by totiž byl mrtvý,auto poběží doslova"jednou já,jednou ty" za doprovodu černého dýmu.Těžko se od stolu radí,ale tato závada by s kondicí čerpadla teoreticky neměla mít vůbec nic společného.A na výměnu z jiného auta pozor...To že má stejný Epic stejný P/N,neznamená že auto pojede!!!!Dále jak píše Michal,zelené čidlo teploty(je na levé straně v hlavě),ale to Lexia napíše rovnou.Dá se to typnout i na kontrolu tlaku v uzavřené smyčce.
PS:Vstřikovače jsou jiné,v případě záměny za Bosch je tam musíš dát taky.

Autor:  pajazahalka [ čtv 03. led 2013 23:25:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: Lucas Epic vymontovani a repase

tak diky za rady,zadnou zavadu ohledne cidla diagnostika nenapsala,ohledne toho vstriku motor nekouril ani pred ani po vymene rid.vstriku a jak sem psal,pokud neblbne volnobeh tak to bezi normalne,zadne hadani,jen se zeptam co znamena to P/N,jak si psal?

Autor:  michal88 [ pát 04. led 2013 11:30:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: Lucas Epic vymontovani a repase

Lexii nebo jinou PCdiag (resp. paměť závad) nelze brát jako závaznou, ale jen jako orientační. To čidlo, pokud bude mít blbý odpor, ale ještě tudy bude procházet proud, tak se Ti do paměti závad třeba vůbec nezanese. Nehledě na to, že paměť závad Ti ukáže jen zhruba, s čím je problém, ale neřekne Ti to na 100%. Větší vypovídací hodnotu v jakékoli PC diagnostice má spíš sledování live dat. Jako příklad, že diag není zas až tak směrodatná uvedu něco z benzinového motoru. Pokud se Ti v paměti závad ukáže závada "regulace lambda", tak to rozhodně neznamená, že je problém s lambda sondou, ale může být problém třeba na vstřikování či palivovém systému (např. tekoucí vstřik) nebo sání či výfuku (např. přisává falešný vzduch) či ještě jinde, co na to má vliv. Takže Ti stejně nezbyde nic jiného, než vzít multimetr a proměřovat, protože to s tím vstřikovačem nebo čerpadlem nemusí mít vůbec nic společného. Samozřejmě to chce jít jako první po méně pracných (a tedy levnějších) a teoreticky nejpravděpodobnějších scénářích, pak až bych doporučil třeba nechat diagnostikovat čerpadlo, resp. jej měnit. Co když by to např. bylo ve vstřiku, tys měnil čerpadlo, vstřiky nechal a dělalo by to stejně? Nehledě na to, že výměnou na Bosche, co jsem tak vypozoroval z diskusí zde, Ti třeba přestane fachat otáčkoměr (i když jej nepoužívám, mě osobně by to třeba vadilo. :-) ) a spoustu spíš negativních věcí by se Ti dělo. Nehledě na relativní pracnost. To je opravdu nejdřív snazší vzít multimetr a všechno proměřit, pokoukat, jestli není někde jiný problém (např. netěsnost), pak třeba vyndat vstřiky a nechat je prověřit a jako poslední možnost bych viděl tu výměnu čerpadla.

sveskaXM: Tu závadu čidla to napsat nemusí. :-) To čidlo je typu NTC, tzn. s rostoucí teplotou klesá odpor čidla a pokud bude odpor u studeného motoru zhruba stejně velký jako by byl motor teplý, tak to ŘJ nemusí rozeznat. Při vzrůstající teplotě na provozku pak samozřejmě může klesat odpor dál, ECU si myslí, že je motor přehřátý, bude se jej snažit udržet v chodu snížením dávky (a tím i tepelného namáhání atd.)... No prostě to čidlo to napsat rozhodně do paměti nemusí. To by fakt to čidlo muselo být kaput (nekonečný odpor) nebo mít větší odpor, než kolik je vůbec možné, aby bylo stupňů venkovní teploty nebo menší, než na kolik je vůbec možné zahřát vodu v motoru. :-)

Se schválně mrkni sem: viewtopic.php?f=17&t=7356 - Bery C6 píše, že v live datech mu čidlo teploty nasávaného vzduchu píše -33°C a přesto mu ho to nehodilo do paměti závad. :-) A signál z tohoto čidla samozřejmě do ECU jde také.

To, že drtivá většina "profesionálních automechaniků" bere PCdiag potažmo paměť závad jako alfu a omegu všeho a pokud jim to nevyplivne nic nebo to hodí "nesprávný údaj", tak jsou bezradní, to je samozřejmě špatně. Kvalitní diagnostika problému (nemyslím jen na PC "bez umazání rukou"), to abys platil takového automechanika pomalu zlatem a hledal ho snad až na konci světa. :-(

Autor:  sveskaXM [ pát 04. led 2013 12:57:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: Lucas Epic vymontovani a repase

Napsat ho asi nemusí,nemusíš se ale bohužel ani ničeho doměřit.Mám s tímto veselým čidlem už dvojitou osobní zkušenost(nedávno jsem nabyl Break automat :D ) a jeho problém je ve výrobcem instalovaném kurvítku.Nemyslím tím samozřejmě,že by to snad výrobce dělal schválně :D ,ale čidlo je přikostřeno ke svému tělu pouze tak,že je pod tím plastem kontakt doslova připlácnut a následně zalit plastem-jedno jsem rozkuchal.Závada pak probíhá tak,že je odpor vzhledem k teplotě naprosto v pořádku a mžikově ztratí kontakt a odpor je v prde.i.Nejednodušší metoda je znát odpor při provozní teplotě a takový nacpat do zástrčky,chvíli jezdit a je jasno.Bohužel si hodnotu nepamatuji a momentálně jsem na bytě u babičky,takže nemám ani multimetr.

pajazahalka:P/N je kusovníkové číslo,je na štítku na čerpadle.A souhlas s Michalem,než měnit za Bosch,je lepší si pohrát s tímhle.Navíc jestli jsi blázen jako my,připravíš se o spoustu radovánek s tempomatem a palubním počítačem :D Nezoufej,ten systém se dá zvládnout.

Autor:  michal88 [ pát 04. led 2013 14:45:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: Lucas Epic vymontovani a repase

Při pokojové teplotě má odpor asi 2700 ohm, při 100°C asi 188 ohm. Pokud je průběh snižování odporu lineární, tak by měl mít rezistor při 85° (provozní teplota) odpor cca 660 ohm. Říkám to správně? :-)

Jinak, pokud se přeruší kostra v čidle, už by to tu chybu mělo zaznamenat v paměti závad. Daleko častější ale je, že odejde termistor v čidle a už nemá takový odpor, jaký má mít. Benzinové motory (určitě PSA starší konstrukce) se takto při poruše čidla teploty chovají, jako tento nafťák, ale u nafty si nejsem jist příznaky čidla v pánu.

Autor:  pajazahalka [ sob 05. led 2013 0:30:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: Lucas Epic vymontovani a repase

tak dnes jsem udelal pokus na xm,odpojil ridici vstrik,rozsvitila se diagnostika ale motor bezel uplne normalne bez zadnych cukancu a kourivosti,jel sem s tim 20km a vpohode,u evasiona kdyz se mi rozsvitila diagnostika tak hned chcipnul,tak nevim :(

Autor:  michal88 [ sob 05. led 2013 19:26:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: Lucas Epic vymontovani a repase

Jestli nebude problém zakopán v tom, že Bosch je čistě mechanický, tedy problém na elektrice jej vůbec neovlivní. Bosch zastaví až při mechanickém problému. Kdežto LUCAS je ovládán plně elektronicky, tedy jakýkoli problém s jakýmkoli snímačem ovlivní jeho nastavení a tím i chod motoru. :-) Ještě aby v tom nebyl rozdíl, když Bosch v podstatě nemá plnohodnotnou ECU, místo toho jen pár relátek v jednom pouzdře. U Bosche byl ten řídící vstřik spíš jen kvůli tomu, že když odešel, tak to dalo signál řidiči, že by asi stálo za to nechat třeba překontrolovat vstřiky, jestli neodcházejí do věčných lovišť. :-)

Tyhle dvě čerpadla vůbec nemůžeš, co se týče techniky v něm a celkově z principu porovnávat. Sice obě dvě mají stejnou funkci a v podstatě i hlavní součásti pracují na stejném principu, ale ta dvě čerpadla jsou řízena úplně jinak a to, že u Bosche po odpojení nějakého snímače ten motor jede beze změny, kdežto Lucas se zastaví, to není správný postup diagnostiky problému. Pokud se Ti v tom nechce vrtat, někomu to dej. Nebo si rovnou vyměň čerpadlo, ale to je skoro stejné, jako vzít na jehlový hřebíček 20kg kladivo. Se sveskouXM jsme Ti tu dali námět na přemýšlení, čím by to mohlo být, nejednodušší je vzít multimetr (jestli ho nemáš, normálně ty levnější stojí okolo 300 Kč, občas se dají sehnat v Kauflandech atd. i levnější v akci) a pustit se do toho. ;-)

Autor:  sveskaXM [ ned 06. led 2013 21:39:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: Lucas Epic vymontovani a repase

Podle toho co píše má Epica i v XM.Rozdíl bude v tom že já měl tenkrát ještě posunuté ovládání časování...Od té doby jsem to nezkoušel,nebyl důvod.

pajazahalka: Pokud se rozhodneš pro tu transplantaci,rád tě toho pomníku,jak píšeš,zbavím.Mám to taky ve dvou autech a repásek se doma nekazí :)

Autor:  michal88 [ ned 06. led 2013 23:36:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: Lucas Epic vymontovani a repase

Tak jsem si to přečetl znova, už jsem to pochopil, že má i v XM epica, já tu větu pochopil tak, že tam má Bosche. :-D Přesto to nic nemění na tom, že je lepší postupovat systematicky a neměnit díly bezhlavě. :-)

Autor:  iagi [ stř 17. pro 2014 22:39:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: Lucas Epic vymontovani a repase

Zdravím, pokusím se trochu oživit toto téma ohledně referenčních vstřikovačů atd.. Mám Peugeot 806, 2.1TD 12V, P8C. Čerpadlo elektronické Lucas. Před dvěma týdny se mi začalo stávat, že motor začal klepat, jako kdyby šla nafta se vzduchem. Po chvilce na volnoběh se to srovnalo. Dělalo to na teplém i studeném motoru. Potrubí jsem odzkoušel, žádná netěsnost kudy by to mohlo přisávat, filtr jsem vyměnil byť měl najeto jen 8000Km, dělalo to nepravidelně pořád.. Pak se to jednou už nechtělo usadit, ze zoufalství jsem odpojil konektor od řídícího vstřikovače,(Vstřikovač ukazuje nekonečný odpor, takže je jasně v háji.) a od té doby auto jede jako už dva roky nejelo. Na spodku trošku línější, ale nad 2000 se urve a jede jako prase. Chová se jako moje minulá 306 TD s mechanickým čerpadlem. Motor jde krásně měkce a tiše, za plynem bez díry, a když mu řádně naložím na jedničku a dvojku, ani to nekouří tolik jako předtím. Startuje bezvadně studený i teplý. Co to udělalo se spotřebou ještě nevím, neujel jsem moc.
Takže mám úplně opačnou zkušenost než většina lidí tady. K čemu teda ten řídící vstřikovač opravdu je? Mě asi k ničemu. Jen mám obavu jestli by se něco nemohlo stát s motorem, kdybych jezdil dál bez něj. Ale když se mi nechová nijak nekorektně, tak by se nemělo stát asi nic ne?
Nicméně dnes jsem ho sehnal ve Slušticích za dvojku, ukazuje odpor 103 ohmu. Zkusím ho vyměnit co to udělá, ale vzhledem k tomu jak se auto chová mi to skoro přijde jako zbytečnost.
Co vy kdo na to?

Autor:  Wengi [ sob 23. led 2016 23:04:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: Lucas Epic vymontovani a repase

Zdravím vás Páni....
Doplním a trochu asi oživím toto vlákno. Nechcem zakladať nové
Takže aj aj musím urobiť niečo s čerpadlom...Motor (XM 2,1TD. r.v.99, 310000 poctivých km)síce štartuje bez problémov aj pri - 15°C otáčky za studena má ca 1000 ot/min ale keď sa trochu už zahreje ,tak na voľnobehu trhá s motorom, kolíšu otáčky a pri poklese otáčok má snahu si pridať a udržať otáčky...tie však stúpnu tak počítač uberie a tak dokola....a niekedy aj zhasol. Problém začal nenápadne...ale po asi mesiaci sa to zhoršilo. Naftový filter a snímač teploty (zelený pod vákuovou pompou) som vymenil. Starý som premeral aj vo vriacej vode - je ok. Vzduchové buliny medz filtrom a čepadlom nie sú. Mám objednanú sadu tesnení pre toto čerpadlo a skúsim povymnieňať tesnenia. Potom napíšem ako to dopadlo,
Budem, rád však za každý poznatok alebo radu.

Autor:  kkk [ pát 29. led 2016 3:45:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: Lucas Epic vymontovani a repase

Wengi, napiš jestli přetěsnění pomohlo, mám s motorem naprosto totožný problém (jestli se pokoušet o opravu nebo auto rovnou zahodit). Jediné, co jsem vypozoroval, pokud při vlažném motoru vytáhnu konektor z čidla přehřátí (řídí ventilátor chladiče), volnoběh se uklidní, dokud se motor nezahřeje na provozní teplotu.

Stránka 2 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/