Fórum Citroeny.cz
http://forum.citroeny.cz/forum/

Lucas Epic vymontovani a repase
http://forum.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=95&t=7019
Stránka 1 z 3

Autor:  vtom [ stř 24. říj 2012 16:39:21 ]
Předmět příspěvku:  Lucas Epic vymontovani a repase

Zdravim opet po case
tentokrat se mi odporoucel Lucas Epic- tece potreboval by pretesnit (asi).Po 360tis. se mu vubec nedivim.Problem v Praze je ten ze sice v Delnicke a v Malesicich jsou "ochotni" mi to udelat, ale s tim ze jim to cerpadlo musim prinest. Nikomu se to nechce vymontovavat, pry maji moc prace a ze to je opruz. Muj dvorni Citroen mechanik to taktez nechce udelat. Tudiz si to musim udelat sam. Mate nekdo zkusenost s vymontovavanim Epica? Je tam nejaky obvykly Citroen trik ala skryty sroub, sroub z opacnym zavitem etd?Taktez je treba nejakeho specialniho nastroje ci jineho nacini?Jakekoliv rady ocenim.
Diky
Vtom

Autor:  michal88 [ stř 24. říj 2012 17:09:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: Lucas Epic vymontovani a repase

Vyfikundace je schovaný třetí šroub na přírubě čerpadla k bloku motoru (je pod čerpadlem a hooodně blbě se k němu dostává, nebo bys potřeboval na 3x zlomenou ruku). Chtělo by to stahováček, protože řemenice na klice a čerpadle je na kuželu s klínkem a chce ji to stáhnout. A ještě si vyrobit z 6 - 8 kulatinky takový zahnutý bazmek na aretaci kliky (díra pro aretaci setrváku je schovaná za startérem). Pozor při demontáži na polohu čerpadla, čerpadlo je usazené v drážkách a dá se s ním po povolení upevňovacích šroubů k přírubě pootáčet okolo osy. Je třeba si vyznačit polohu čerpadla, aby pak nebyl problém a nemuselo se čerpadlo nastavovat.

Autor:  sveskaXM [ čtv 25. říj 2012 8:39:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: Lucas Epic vymontovani a repase

Čau kluci.Kliku netřeba aretovat,rozvody netřeba rozebírat.Rekordní čas demontáže mám 12 minut při čtvrtém sundavání :D Pokud samozřejmě nechceš při jednom udělat i rozvody.Zaaretovat to stačí na řemenici čerpadla.Sundáš kryt řemenice,tam je nehorší spodní šroubek.Jde to zhora,ale chce to dětské ruce...Nebo sundat kolo,podběh a jde to samo,myslím že se to vyplatí rozebrat. Řemenice čerpadla má dvě aretační díry a v tom je celé kouzlo.Chytíš klíčem matku,kterou je čerpadlo přitaženo k řemenici a směrem dopředu(po směru jízdy) velmi pomalu otáčíš motorem,dokud se ty dvě díry nesejdou se svými protějšími dírami v bloku motoru.Díry v bloku jsou opatřeny závitem 8mm(jednoduše na osmičku šroub).Vezmeš dva šrouby se závitem 8mm,potřebnou délku šroubů si nepamatuju,ale chce to prostě jen zkusit.Zásadní je,aby hlavy šroubů dosedaly až na řemenici,ale pozor!!!!!!Neutahovat klíčem,pouze rukou!!!!!!
Pak sundáš sání a přívodní trubky z čerpadla ke vstřikům.Pak povolíš čerpadlo z bloku,to jsou tři matky.Dvě uvidíš zhora,ovšem ta spodní je velmi výživná :mrgreen: Tam to chce opět dětské ruce a golu 1/4 ,nebo zepředu zahnutým klíčem.Dále e to jeden šroub s matkou v držáku zespodu čerpadla.Pak sundej konektor kabelu čerpadla.
Dále povolíš matku na řemenici čerpadla,ale nesundavej jí.Tady budeš potřebovat stahovák,jelikož čerpadlo je na kuželu a bez stahováku ho z řemenice nedostaneš kdyby ses zul...Originál stahovák je k mání třeba na motoru 1.9D,tam se vozí namontován k případnému použití a úplně stejně poslouží i tobě na 2.1TD.Koukám že máš BX,tam ho pravděpodobně budeš mít.
Když čerpadlo vyskočí z řemenice,je tvoje a rozvody zůstanou bezpečně ve svojí poloze právě díky těm dvěma osmičkám,které jsi našrouboval do jeho řemenice.
Otáčet s ním můžeš jak chceš,pokud ho ten kdo ho bude přetěsňovat nepostaví obráceně během skládání,poloha při montáži nede zkurvit.Jak píše Michal,označ si polohu v těch oválných dírách na přírubě,prože bez Lexie pak základní polohu nezjistíš.Nastartuješ ikdyž to tam dáš jinak(pootočit to jde max. o tři stupně),ale lepší e samozřejmě mít to ideálně.
Doporučuji přetěsnit si sám,vyjde tě to na třetinu a navzdory všem vyděšeným přispivatelům na forech je to oproti mechanickému čerpadlu brnkačka.Za další,pokud potečou solenoidy,bez pardonu ti je vymění jako nerozebiratelné díly!Jsou tam čtyři a každý stojí tuším 7 000Kč ,nebo podobný nesmysl.Rozebrat jdou a oprava tě vyjde na 16Kč !

Autor:  vtom [ čtv 25. říj 2012 10:19:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: Lucas Epic vymontovani a repase

Chlapi diiik za rady!!!!! Pokusim se o to tedy sam ted o wekendu!.Nechapu ze to pro ty diletanty je takova veda pokud to je takhle.....

Autor:  michal88 [ čtv 25. říj 2012 10:29:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: Lucas Epic vymontovani a repase

sveskaXM: Jo, pravda. Já osobně jsem při tomto rozebíral i rozvody, protože jsem je rovnou udělal. :)

Každopádně, osobně bych doporučil, pokud byly rozvody dělány déle, než 50 tisíc km nebo 3-4 roky, je rovnou vyměnit také, když už nic, tak se v tom pak člověk nemusí po relativně krátké době vrtat znovu. :) Stejně se člověk musí dostat pod kryt rozvodů a pak sundat o to jedno kolo navíc a vyměnit rozvody už není takový problém. :)

Autor:  vtom [ čtv 25. říj 2012 10:41:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: Lucas Epic vymontovani a repase

Diky.Mrknu a ne taky.
Jinak ted jsem nasel super navod i s fotkama na peugeot foru.Jelikoz to urcite bude zajimat i ostatni tady je link:
http://www.peugeot-club.com/forum/viewt ... ?tid=71887
Vice ci mene to co ste mi zde super popsali je tam videt na fotkach takze si to clovek muze i predstavit.S tim rozdilem ze tam teda sundavaji rozvody.
Btw- pretesnuji si tam sami i to cerpadlo- takze kdyz uz tak uz a udelam to taky a muzou mi nafoukany idioti v Delnicky polibit rit.Pry se prodava set tesneni asi za 1100Kc, zkusim to najit, pokud nekdo vite kde prosim o odkaz.
Diky moc jeste jednou za pomoc.Dam zpravu jak to dopadlo.

Autor:  sveskaXM [ čtv 25. říj 2012 11:38:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: Lucas Epic vymontovani a repase

http://www.xantiaclub.cz/view.php?nazev ... 2011020001

Tady ještě od kluků kutilů něco k nezaplacení.Pokud budeš přetěsňovat,budeš mít celou elektriku z čerpadla dole,takže netřeba stříhat dráty.Přei hodně zdaru.



PS: Velmi velmi zásadní věc!Tam kde kolega z Peugeot klubu píše o imbusovém šroubu a měření jeho hloubky,to si změř opravdu dobře šuplérou.Když to nedodržíš byť jen o otáčku,auto nepůde ani natočit a diag. najde "kontrola tlaku v uzavřené smyčce".Já tohle poprvé nevěděl a pak sem to ladil půl dne :D

Autor:  michal88 [ čtv 25. říj 2012 14:32:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: Lucas Epic vymontovani a repase

Nevím teda, kde Ti kolik slíbili za přetěsnění, ale věděl bych o týpkovi z JČ kraje, který by Ti to přetěsnil a zkontroloval za 3000 kačen. :) A není to žádný vysloveně garážník, věnuje se v podstatě jen Lucasům. Má i stolice atd. Pokud bys měl zájem, najdu na něj kontakt. :-)

Ale to jen tak pro info, iniciativa v tomhle směru je samozřejmě pro Tebe plus a ušetřené peníze za práci někomu jinému.

Autor:  vtom [ čtv 25. říj 2012 17:40:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: Lucas Epic vymontovani a repase

No jestli mate nekoho v Jiznich Cechach kdo by to byl ochoten udelat v pristim tydnu za tyhle penize tak to rozhodne beru. V mem podani by to bylo rozhodne 50/50 uspech/ neuspech. Pokud by ten clovek byl tedy ochoten, prosim napiste mi bud zpravu sem na forum, nebo na email: citxm@email.cz a domluvime se.
Diky moc za pomoc!

Autor:  davidus [ čtv 01. lis 2012 18:59:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: Lucas Epic vymontovani a repase

Kroužky jsem na lucase kupoval ve firmě www.bohemiaseal.cz a vyšlo mě to na 150kč. Takže asi tak.

Autor:  sveskaXM [ ned 04. lis 2012 14:41:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: Lucas Epic vymontovani a repase

Origo sadu?Jinak jasný,ono kromě toho specifického těsnění mezi tělo čerpadla tam nic jiného než obyčejné o-kroužky není.To těsnění se dá vyrobit,ale za ty prachy bych se s tím nezabýval.Jinak tohle je teda super cena.

Autor:  vtom [ úte 13. lis 2012 12:20:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: Lucas Epic vymontovani a repase

Tak jsem si v nedeli jel auto vyzvednout. Cena- hustaaaaaa, jelikoz neslo jen o normalni pretesneni a teklo i kolem solenoidu atd. a pan musel sehnat cele nahradni dily (ktere jak vsicvhni vime na Epica jsou "hard to get"). No abych nechodil okolo horke kase- 15 litru v potu tvare vydelanych Czk. Kdybych to vedel predem tak bych si asi koupil jine auto a tohle is pak nejak behem x mesicu udelal sam (pokud by to slo) ,ale jelikoz auto pouzivam na jezdeni denne tak je to mimo diskuzi. Holt jezdit kazdy den skoroyoungtimerem neco stoji a s tim jsem smiren (jinach bych si koupil C6......a sypal do ni penize jeste vic;). Kazdpadne o to vic ted moje Belle Bleu musi jezdit aby se to vyplatilo. Musim rict ze rozdil je citit hned- pred tim bylo auto mrtvolnejsi,zejmena pri vyssim seslapnuti nebyl citit rozdil mezi plnym a 60% plynem.Dale mi to jakoby lehce cukalo pri cruisingu na 5 ku a skoro zadnym plynu a taktez pri zkousce funkce turba (obcas zkousim jak na tom je;) pri plnem zhruba minutu trvajicim kotli kdy jsem cekal az prejedu lehky horizont jestli to tech 200 tachometrovych da nebo ne mi to najdenou prestalo jet a musel jsem cekat 15 minut nez jsem znovu dostal tlak paliva tak aby mi to jelo. Jinak pan z Plane je velmi seriozni, veci rozumi a je to fachman co cerpadla dela dlouho a ne vymenovac. A take - furt lepsi 15 tisic za Epic v mych 360 tisicich, nez 45 tisic za common rail v Mondeu co dva moj kamaradi vysoili kazdy pri 150 tis.km.

Autor:  sveskaXM [ úte 13. lis 2012 12:31:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: Lucas Epic vymontovani a repase

Ahoj.No jo,to je ta darda za solenoidy...Mě vyšly na 16Kč.Tak máš aspoň nový a jistotu funkčnosti.Ať ti to jezdí.

Autor:  michal88 [ úte 13. lis 2012 18:39:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: Lucas Epic vymontovani a repase

Uf, ta cena mi trochu vyrazila dech. :o Na druhou stranu, jinde si řeknou dvojnásobek i víc.

Ale zas, hlavně, že to jezdí. Nový epic stojí 76 tisíc.

Autor:  pajazahalka [ stř 02. led 2013 23:53:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: Lucas Epic vymontovani a repase

ahoj lidi,mam evasion 2,1td,najeto orig.160tis,nikde mi z cerpadla nic nekape,presto mam zavadu,kterou jsem zde nenasel,motor bezi po na startovani normalne,kdyz to zacne blbnout tak zacne kolisat volnobeh do ty doby az to chcipne a rozsviti se diagnostika teda pokud nepridam plyn,nad 1000 ot. bezi motor jak ma,zadne vykyvy ani skubani,na diagnostice to nacetlo nejakou kogeheraci jehli ci co,jeste napisu ze to zaclo naraz,dojel sem na gp trucku do mostu a po zavodech jsem mel problem nastartovat,kdyz uz chytnul tak hned chcipnul,pak uz sem startoval s plnym plynem,motor se chytnul a ja dojel,problem jen s volnobehem,pokud to nevyresim tak me ceka prendani toho sameho cerpadla z xm a xm dostane bosche,co mam motor v garazi za stare y3,diky za rady

Stránka 1 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/