Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - Cuká, hulí, nepravidelný běh -2,1 TD Lucas




Právě je stř 23. říj 2019 18:49:31

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 59 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: stř 10. dub 2013 7:14:34 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 14. lis 2010 21:14:08
Příspěvky: 417
Bydliště: střední Čechy
Tak stále problém...

Zkusil jsem rozebrat potenciometr (nejde - ví alespoň někdo hodnoty, jestli jde proměřit?), povolit lanko plynu, protože jde nějak divně ztuha, zkusil jsem přetěsnit i těleso naftového filtru (opět termostat příhřevu paliva a ten velký o-kroužek pod tělesem okolo labyrintu), jestli se tam náhodou neobjevují ty pidibublinky odtud a někdy auto ani při studeném startu nezaškube, nezachcípá, nezahoupe (ani při zahřívání, drží si stálé otáčky atd.) a někdy bych se z toho posral. Nemá to ale ani souvislost s teplotou nebo s vlhkostí prostředí... Už mám jiné čerpadlo z P605, tak asi zkusím zaměnit, jestli je v tomhle zakopaný pes nebo není...

_________________
XeMo Berline SX “exclusive“ 2,1TD rv. 99 “Silver Shadow“ :-P
XeMo Berline Exclusive 3.0 V6 12V r.v. 95 "Deep Blue"
GS Confort Berline 1015 ccm rv.72 “Pekáč“ (probíhá renovace) :-P
Kdo se moc ptá, málo googlí. :-P


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 10. dub 2013 11:15:52 
Offline

Registrován: úte 26. črc 2011 21:16:05
Příspěvky: 193
Ahoj.Černý štítek je pravděpodobně ještě novější typ.Čerpadlo s modrým štítkem má oproti fialovému štítku posunutý začátek vstřiku,dost jsem se s tím vyvztekal,než jsem na to přišel.Takže na stávající řemenici pálí o deset stupňů po úvrati.Pokud tedy nemáš čerpadlo i s řemenicí a nebo nejsi ochoten rozebírat rozvody,musíš vyndat klínek na čerpadle a v řemenici ho posunout dopředu.Na nějaké měření úhlu tam není zrovna prostor,takže od oka a pak podle Lexie.Když ho dáš na klínek,nastartuješ s velkými problémy,ale pak už to běží i jede normálně-zapeklitá situace,když to nevíš :D V řemenici to pak dotáhneš jenom na kužel bez klínku.Asi to bude něco jako,já ti dám,sehnat si starší čerpadlo a vysrat se nám na servis... :D


Potenciometr skoukni na Lexii,když bude ve volnoběhu ukazovat nulovou polohu bez výchylek,tak to v něm asi nebude.Bubliny jsou problém,ale sem tam nějaká tam vletí a nic se neděje.Jedině že vy to přímo na čerpadle přisávalo nějak významě.

_________________
Citroën XM 2.1TD 98'-pořád je co dělat,než bude Exclusive...
Citroen C5 Break 2.0 HDi/100Kw 05' -full ,není bohužel co dodělávat
Citroen BX,velmi zajímavé vozidlo v provedení 4x4 ,zase bude co ladit :-)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 10. dub 2013 16:44:21 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 14. lis 2010 21:14:08
Příspěvky: 417
Bydliště: střední Čechy
A do prkna, řemenici jsem mu tam nechal, nechtělo se mi rozebírat mu rozvody, s touhle variantou jsem nepočítal... :( To asi vyzkouším a v práci bych si nechal obrazit novou drážku do řemenice. Jezdit bez klínku se mi moc nechce, z toho bych měl strach.

Dobytci to jsou, dělat takovéto úpravy...

_________________
XeMo Berline SX “exclusive“ 2,1TD rv. 99 “Silver Shadow“ :-P
XeMo Berline Exclusive 3.0 V6 12V r.v. 95 "Deep Blue"
GS Confort Berline 1015 ccm rv.72 “Pekáč“ (probíhá renovace) :-P
Kdo se moc ptá, málo googlí. :-P


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 10. dub 2013 23:10:43 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 10:43:06
Příspěvky: 434
Bydliště: Brno
sveskaXM píše:
Ahoj.Černý štítek je pravděpodobně ještě novější typ.Čerpadlo s modrým štítkem má oproti fialovému štítku posunutý začátek vstřiku,dost jsem se s tím vyvztekal,než jsem na to přišel.Takže na stávající řemenici pálí o deset stupňů po úvrati.Pokud tedy nemáš čerpadlo i s řemenicí a nebo nejsi ochoten rozebírat rozvody,musíš vyndat klínek na čerpadle a v řemenici ho posunout dopředu.Na nějaké měření úhlu tam není zrovna prostor,takže od oka a pak podle Lexie.Když ho dáš na klínek,nastartuješ s velkými problémy,ale pak už to běží i jede normálně-zapeklitá situace,když to nevíš :D V řemenici to pak dotáhneš jenom na kužel bez klínku..


To se mi moc nezdá, ale nikdy sem to zatím nedělal, tak nevím.... pouze vycházím z toho, jak se EPIC ustavuje do základní polohy, aby si ji nastavil sám ... domnívám se, že je tam nějakej bazmek, kterej si tu základní polohu takto nastaví a pak už elektronika s čerpadlem pracuje jak má za chodu .

michale, dělal si to takhle ?
http://imageshack.us/photo/my-images/24/epicqy.jpg/

:idea:

co sem hledal, tak všechny Citroeny s Epicem sem našel na service.citroen pouze jednu použitou řemenici číslo 1930 20 :idea:

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 11. dub 2013 10:02:24 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 14. lis 2010 21:14:08
Příspěvky: 417
Bydliště: střední Čechy
PaM: Já zatím čerpadlo neprohazoval, zatím ještě zkouším, jestli není pes zakopán jinde (ten potenciometr, a ještě mám pár nápadů). Pak asi půjde čerpadlo ven a zkusím mrknout, jestli to někde nepřisává (jen z venku, max. sundat snímače a mrknout na o-kroužky, rozebírat bych to asi nechal pak na zkušenějším), protože někdy při zahřívání je motor v pohodě, někdy škube, chcípá, nepravidelný chod... A na té zpátečce jsem si všiml, že při zahřívání už tam nejdou jen těžko zaregistrovatelné bublinky, ale lítají do toho filtříku i celkem velké bubliny a ve větší míře i na volnoběh. Po zahřátí pak jen ty pidi a málo. Špony se v něm neobjevují, takže mechanicky bude asi čerpadlo v pohodě. Jo a začala mírně padat nafta. Už nenastartuje na brnk, resp. pokud točím jako normálně, hned to zdechne. Musí točit o 1 - 2 otáčky startérem navíc, aby chytnul cajk. Jak stojím čumákem z kopce nebo po chcípnutí hned začnu startovat znovu, tak už chytne na brnk...

Tuhle knížečku mám někde v počítači taky, to mě nenapadlo se tam mrknout na postup seřízení. :-D Hlavně že nad tím přemýšlím, že když tam dám to druhé čerpadlo, jak to sakra budu usazovat v drážkách. :-)

_________________
XeMo Berline SX “exclusive“ 2,1TD rv. 99 “Silver Shadow“ :-P
XeMo Berline Exclusive 3.0 V6 12V r.v. 95 "Deep Blue"
GS Confort Berline 1015 ccm rv.72 “Pekáč“ (probíhá renovace) :-P
Kdo se moc ptá, málo googlí. :-P


Naposledy upravil michal88 dne čtv 11. dub 2013 10:06:06, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 11. dub 2013 10:05:33 
Offline

Registrován: úte 26. črc 2011 21:16:05
Příspěvky: 193
PATaMAT píše:
sveskaXM píše:
Ahoj.Černý štítek je pravděpodobně ještě novější typ.Čerpadlo s modrým štítkem má oproti fialovému štítku posunutý začátek vstřiku,dost jsem se s tím vyvztekal,než jsem na to přišel.Takže na stávající řemenici pálí o deset stupňů po úvrati.Pokud tedy nemáš čerpadlo i s řemenicí a nebo nejsi ochoten rozebírat rozvody,musíš vyndat klínek na čerpadle a v řemenici ho posunout dopředu.Na nějaké měření úhlu tam není zrovna prostor,takže od oka a pak podle Lexie.Když ho dáš na klínek,nastartuješ s velkými problémy,ale pak už to běží i jede normálně-zapeklitá situace,když to nevíš :D V řemenici to pak dotáhneš jenom na kužel bez klínku..


To se mi moc nezdá, ale nikdy sem to zatím nedělal, tak nevím.... pouze vycházím z toho, jak se EPIC ustavuje do základní polohy, aby si ji nastavil sám ... domnívám se, že je tam nějakej bazmek, kterej si tu základní polohu takto nastaví a pak už elektronika s čerpadlem pracuje jak má za chodu .

michale, dělal si to takhle ?
http://imageshack.us/photo/my-images/24/epicqy.jpg/

:idea:

co sem hledal, tak všechny Citroeny s Epicem sem našel na service.citroen pouze jednu použitou řemenici číslo 1930 20 :idea:


Zato já to dělal a mockrát a věř nebo ne,je to tak.Ten přípravek na obrázku se dá vyrobit,musel bys mít ale jistotu,že s tím nikdo nehýbal od nastavení ve fabrice.Navíc musíš rozebrat zbytečně půl auta,kvůli přístupu.Kdo nemá Lexii a neví o této výrobní odchylce,nebude nikdy normálně jezdit.Jak jsem říkal,od oka a zkontrolovat Lexií,trvalo to deset minut.

PS:Elektronika na čerpadle dokáže pohnout časováním jen do mínusu,základní poloha je "0" ,tedy na úvrati.


Michale,bez klínku jezdím už dlouho.Je tam právě kvůli poloze,veškerý přenos sil jde po kuželu.Klínek by to velmi snadno ustřihlo.

_________________
Citroën XM 2.1TD 98'-pořád je co dělat,než bude Exclusive...
Citroen C5 Break 2.0 HDi/100Kw 05' -full ,není bohužel co dodělávat
Citroen BX,velmi zajímavé vozidlo v provedení 4x4 ,zase bude co ladit :-)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 11. dub 2013 10:45:56 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 10:43:06
Příspěvky: 434
Bydliště: Brno
No, proč mě to zajímá. Mám přehazovat jednomu na 2,1td čerpadlo, kus za kus, to staré teče jak niagára ( jezdí 3 roky na řepku ...) tak uvidím, až to budu mít tady a uvidím podle štítků ... Bošky sem dělal, ale Epica nikdy.

Mě jen napadlo, jestli to pootočení na řemenici ve skutečnosti nesupluje to nastavení přípravkem :?:

jinak přístup je tam dobrej, 2 šrouby na hydročerpadlo, odehneš ho celé i s napojenýma trubkama...

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 11. dub 2013 11:29:58 
Offline

Registrován: úte 26. črc 2011 21:16:05
Příspěvky: 193
Ne ne,to nastavení je napevno.Slouží to vlastně jenom k ověření polohy.Zaručená cesta k úspěchu je jenom jedna a to přetěsnit stávající čerpadlo a vrátit zpět.Tak jako tak,jestli to druhé vytáhnul někde z vraku(ať už pojízdného nebo ještě hůř,dlouhostojícího) ,nové problémy na sebe nenechají dlouho čekat a máš tam zákazníka zpátky.Není ani vyloučeno,že vyměníš niagáru za potok a jsi tam,kde jsi byl.Dělám jenom pro sebe,ale pokud už bych to dělal někomu,na takovou výměnu bych mu nepřistoupil,nakonec ti řekne,že jsi to zprasil.
Když už,mám pro takový případ repasované čerpadlo doma.

_________________
Citroën XM 2.1TD 98'-pořád je co dělat,než bude Exclusive...
Citroen C5 Break 2.0 HDi/100Kw 05' -full ,není bohužel co dodělávat
Citroen BX,velmi zajímavé vozidlo v provedení 4x4 ,zase bude co ladit :-)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 11. dub 2013 17:20:16 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 14. lis 2010 21:14:08
Příspěvky: 417
Bydliště: střední Čechy
Co jsem tak mrkal na ty fotky z rozebraného čerpadla, dá se vůbec vevnitř v čerpadle pootočit hřídel s) klínkem vůči, jak bych to řekl, počátku vstřiku jinak? Resp. není tam jen možnost otočit to o 180° (v nízkotlaké části čerpadla, protože tam se ta hřídel "rozděluje")? Jde mi o to nastavení. Protože teoreticky, pokud by byl klínek pro řemenici posunut o 10° a dala by se původní řemenice, tak by způsob uvedený PaMem ze servisního manuálu na seřízení polohy čerpadla nefungoval, protože by ten přípravek, co se strká do čerpadla, neměl kam zapadnout. Říkám to správně? A po posunutí řemenice o těch 10° už by to fachat mělo? :-) Ptám se jen ze zvědavosti, nějak se v tom začínám ztrácet... :oops:

Jinak, vím, že je tam ten kužel jako hlavní přenos sil (proto se ta řemenice tak blbě stahuje), ale případně bych tam pro klidný spánek nechal tu drážku stejně obrazit. :oops:

_________________
XeMo Berline SX “exclusive“ 2,1TD rv. 99 “Silver Shadow“ :-P
XeMo Berline Exclusive 3.0 V6 12V r.v. 95 "Deep Blue"
GS Confort Berline 1015 ccm rv.72 “Pekáč“ (probíhá renovace) :-P
Kdo se moc ptá, málo googlí. :-P


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 12. dub 2013 9:15:49 
Offline

Registrován: úte 26. črc 2011 21:16:05
Příspěvky: 193
Vysokotlaká část se dá otočit o 180 v unašeči.Nebo pak v nízkotlaké části na ozubení i o těch 10.Problém je v tom,jestli by se pak dostatečně kryla vstřikovací díra v hřídeli s dírami v rozvaděči.Posunout to na hřídeli je myslím nejmenší zlo.

_________________
Citroën XM 2.1TD 98'-pořád je co dělat,než bude Exclusive...
Citroen C5 Break 2.0 HDi/100Kw 05' -full ,není bohužel co dodělávat
Citroen BX,velmi zajímavé vozidlo v provedení 4x4 ,zase bude co ladit :-)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 12. dub 2013 10:34:58 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 14. lis 2010 21:14:08
Příspěvky: 417
Bydliště: střední Čechy
Jojo, což to by menší zlo bylo, ptám se jen kvůli tomu nastavování, jak jsi říkal, že to se v tom nesměl nikdo hrabat... :-)

_________________
XeMo Berline SX “exclusive“ 2,1TD rv. 99 “Silver Shadow“ :-P
XeMo Berline Exclusive 3.0 V6 12V r.v. 95 "Deep Blue"
GS Confort Berline 1015 ccm rv.72 “Pekáč“ (probíhá renovace) :-P
Kdo se moc ptá, málo googlí. :-P


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 12. dub 2013 10:51:11 
Offline

Registrován: úte 26. črc 2011 21:16:05
Příspěvky: 193
To jsem myslel taky jinak :) Ta díra,kterou se strká přípravek dovnitř a hledá se ten výřez,signalizující správnou polohu,je součástí otočné pokličky.Díra je v té pokličce uložená excentricky a lze tak polohu jemně doladit pomocí dalšího přípravku.Pokud s tím excentrem někdo točil,tak to na funkci rostlináře nemá vliv,je to v podstatě jenom záslepka.Problém přijde až ve chvíli,kdy si najdeš pomocí jehly polohu,v dobré víře,že je to "0" a ve skutečnosti budeš o pár stupňů jinde.
Skutečně se to dá využít při skládání čerpadla dohromady,při montáži do auta jenom pro kontrolu polohy,pokud máš ale jistotu,že s tím od posledního nastavení(během repase) nikdo nekroutil.

_________________
Citroën XM 2.1TD 98'-pořád je co dělat,než bude Exclusive...
Citroen C5 Break 2.0 HDi/100Kw 05' -full ,není bohužel co dodělávat
Citroen BX,velmi zajímavé vozidlo v provedení 4x4 ,zase bude co ladit :-)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 09. říj 2013 10:06:45 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 14. lis 2010 21:14:08
Příspěvky: 417
Bydliště: střední Čechy
Tak už jsem po pauze přišel na to, čím to je... Našel jsem děravou hadici za balonkem, to byly bublinky v naftě, ale tím to nebylo... Furt jsem řešil, řešil, řešil až to při vyšších teplotách samo přestalo. Říkal jsem si, super, Self Repair System u Citroenu funguje a když už závada nebyla, neměl jsem jak zjistit, čím to je.

Teď mi to začalo znova. Zkusil jsem vyčistit "váhu vzduchu" (ten senzor množství vzduchu, který je na trubce před rozbočovačem sání) a podstatně se to srovnalo. Ale ne úplně. A to už přičítám jinému průseru, ze kterého mám děs a hrůzu. A to, že prdla hlava... Auto za žádných okolností nehoním, nechám jej pořádně prohřát a ani po prohřátí ho nějak nehoním. Problém je, že cca posledního třičtvrtě roku jsem nucen jezdit krátké trasy (cca 10 km), kdy se motor nestihne pořádně prohřát. No a předevčírem jsem našel olej ve vodě a mírné probublávání do expanzky. Voda mizí velmi pomalu, ale nevím, kam se ztrácí, protože z výfuku to rozhodně nehulí. Nedělám si naděje, že by odešlo jen to vrstvené kovové těsnění... :(

Takže se ptám, až sundám hlavu a zkouknu, kde by mi ji popř. v JČ kraji rychle natlakovali, popř. svařili, abych stihl Citroen sraz za týden? To je asi zbožné přání... Až to opravím, dost zásadně přemýšlím, že toto XM vyměním za vysněného XM/Xantia V6/TCT.

_________________
XeMo Berline SX “exclusive“ 2,1TD rv. 99 “Silver Shadow“ :-P
XeMo Berline Exclusive 3.0 V6 12V r.v. 95 "Deep Blue"
GS Confort Berline 1015 ccm rv.72 “Pekáč“ (probíhá renovace) :-P
Kdo se moc ptá, málo googlí. :-P


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 01. pro 2013 21:02:31 
Offline

Registrován: čtv 02. kvě 2013 0:23:59
Příspěvky: 6
Bydliště: Olomouc
Zdarec,třílitra,nejlépe 140 kw,vřele doporučuju,koupil jsem ho synovi k osmnáctinám(občas se s ním na nějakou dálkovou taky vydám),a nejsou s ním žádné problémy,denně s ním najede cca 90 km. a spotřeba nepřekročí 9,5l/100km.Z důvodu lakování bočních dveří(nezaviněná nehoda na parkovišti)měl cca tři týdny servisem zapůjčenou š.fóbii se silným 1,2 haťap,a nedostal se na té samé trtase pod 11L.ve čtyřech lidech,samozřejmě,vozí spolužáky do školy.
Spolehlivost agregátu vynikající,automat řadí sametově,kožený interier ,,sawana,,se dobře udržuje,jízdní vlastnosti a zátah motoru nesrovnatelné s čímkoli jiným.Měl jsem před ním XM 2,1 Turbochrochtu a vím o čem mluvím. :lol:

_________________
XM 3,0 V6 24v,excluziv,mušketa,savana,automat


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 59 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz