Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - 2.1TD ma odpojenej predehrev nafty
Právě je pon 25. lis 2024 1:01:49

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 30 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: 2.1TD ma odpojenej predehrev nafty
PříspěvekNapsal: stř 27. led 2010 14:46:20 
Offline

Registrován: úte 20. říj 2009 0:04:22
Příspěvky: 226
Bydliště: Pragl
A nyni se po dnesni zkusenosti z rana - 5x behem deseti kilometru prestal motor fachcit - ptam zdali toto nema vliv na pripadny mrznuti nafty pri takhle extremen nizkejch teplotach jako byla dneska rano... (Praha 5 - Radotin, 08:00, -18°C)
Jinak, investoval jsem nehoraznejch 250korun za sragoru pro lepsi starty (aditivum) a... pekny kulovy. Jedu na benzinku striknout do nadrze litr benzinu.

_________________
Nyní: XM 2.1TD 12V automat r.v. asi 90? DAM 4988
Nyní: Xantia 1.8i manual r.v. 93
Nyní: BX 1.9RD manual r.v. 89 - 91, bude automat :-) asi ne, nejni casek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: 2.1TD ma odpojenej predehrev nafty
PříspěvekNapsal: stř 27. led 2010 19:36:02 
Offline

Registrován: sob 17. říj 2009 13:55:15
Příspěvky: 117
Bydliště: Ostrava
Zkoušel jsem už někdy v létě v duchu: "Až se zima zeptá...." předehřev zprovoznit. Vyměnil jsem na rady ze strého fóra vnitřní "O"kroužky a to jsem obešel hydraulikářské profíky a radil se o materiálu. Vybral jsem to nejlepší samozřejmě, když už jsem to měl po známosti tudíž zadarmo :lol: Po kompletaci jsem onen těsněný píst ještě prventivně na povrchu zalepil červeným, tudíž olejuvzdorným a vysokým teplotám odolným silikonem. po přepojení palivových hadic do tohoto systému a odvzdušnění vše fungovalo OK. Ale jen ten den. Druhého dne ráno jsem už nenastartoval. Takže jsem předehřev zase odpojil a zatím jsem se k tomu už nevracel. Už jsem udělal vše dle mých znalostí. Takže teď jsem také zvědav, s čím ještě může přijít rada zkušenějších.
Také mám špatnou zkušenost s těmito teplotami. Jeden den jsem nemohl nastartovat vůbec, to jsem měl v nádrži zbytek, asi 15L nafty bez aditiva. Takže jsem to točil přes káble z druhého auta a navíc jsem musel stříknou do sání i "Rychlý start" a to dost. Vím, nekamenujte prosím..... Jinak to nešlo, tahat do tepla se to nedá... Hned po okružním zahřívacím okruhu jsem zamířil na pumpu a nalil tam adivivum pro 350L -!- nafty a plnou nádrž. S tímto vybavením jsem se už cítil bezpečně. Jenže dnes jsem opět nenastartoval. Opět přes káble, ale už bez "RS". Ale trvalo to. Tak jsem hned jel na výměnu žhaviček ke kamádovi. Po odpojení změřeny a vyzkoušeny a jsou OK. Jediné co mně ještě napadlo, vyměnil jsem palivový filtr. Výsledek se ukáže až zítra.

_________________
Citroen XM 2,1td r.v.1990


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: 2.1TD ma odpojenej predehrev nafty
PříspěvekNapsal: stř 27. led 2010 22:21:37 
Offline

Registrován: úte 20. říj 2009 0:04:22
Příspěvky: 226
Bydliště: Pragl
Pred chvili jsem se ptal myho dvorniho servisaka a ten mi rika, ze predehrev v zadnym pripade nezprovoznovat. Tak nevim, proc to tam vlastne je... Co se tyce zamrzani, radil mi kouknout do filtru, zdali neni voda, pokud ano, pak je prej voda na tuty v nadrzi. Pokud ne, pak juknout na tlaky... Coz je ale zase zalezitost startovani, ktery teda kolem - 15 °C taky za moc nestoji, takze kdyz jsem jel s vodou kolem 80stupnu, na tlaky to chcipani moc nevidim... jeste me napadaj vstriky. Ale dnes rano, to bylo natuty zmrzani nafty

_________________
Nyní: XM 2.1TD 12V automat r.v. asi 90? DAM 4988
Nyní: Xantia 1.8i manual r.v. 93
Nyní: BX 1.9RD manual r.v. 89 - 91, bude automat :-) asi ne, nejni casek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: 2.1TD ma odpojenej predehrev nafty
PříspěvekNapsal: čtv 28. led 2010 16:01:24 
Offline

Registrován: sob 17. říj 2009 13:55:15
Příspěvky: 117
Bydliště: Ostrava
Dnes jsem vyjížděl o něco později, takže až při -5. Schválně jsem start neovlivňoval ručním čepováním nafty ani zdvojeným žhavením. Točil jsem startérem dost dloho, až jsem už váhal, jestli to nevzdát kvůli riziku vybití baterky a v tom už to chytlo. Takže dnes bez cizí pomoci.
Z toho vyplývá, že výměna palivového filtru start neovlivnila. Pomohlo jen oteplení. Vzhledem k tomu, že u stejné pumpy tankuje i kolega, který má P407 a stejné potíže, tipuji to na povinné přísady bia do nafty. Během dne už to chytá na první škrt.

_________________
Citroen XM 2,1td r.v.1990


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: 2.1TD ma odpojenej predehrev nafty
PříspěvekNapsal: čtv 28. led 2010 18:01:10 
Offline

Registrován: pon 19. říj 2009 15:10:14
Příspěvky: 74
Bydliště: Plzen
Tak kluci ja vas rostipnu.v prvni rade hodne zalezi kde tankujete.jde jen o cetanovy cislo coz je kvalita nafty.to same jako oktany u benzinu.nektere nejmenovane cerpacky maj cetanovy cislo nizke a hlavne maj naftu plnou vody.je sice pekny ze si koupil aditiva ale ty ti proti nezamrznuti jsou prd platny!jen si zlepsil cetanovy cislo.v kazdy mototechne a benzince maj nemrzku do nafty do -30.to tam nalej.naftu si ale urcite zmrzlou nemel.pokud netankujes naftovodu mel si ji jen hustou.a mas pravdu za to muze zvysenej pomer repkky co ted do ni lijou a to je ten kamen urazu.je husta a neprotlacis ji prez pal.filtr kterej si urcite pred zimou nemenil.tu hustou naftu proste prez bunicinu filtru neprotlacis pokud ji nepajcnes nezamrznou smesi.pak je rici a bez problemu mi auto chytlo i pri -28stupnich.a ted ktomu predehrevu:je tam uplne k hovnu i kdyz funguje.jak je znamo rici nafta (tepla ci ohrata nafta na 10stupnu) ma mnohem lepsi spalovani to je pravda ale co sem to zkousel pri -5 uz to telisko nedokaze ohrat za jizdy naftu ani na 3stupne a pri -20 to se musi uplne mijet ucinkem.a hlavne celej ten predehrev je dosti poruchovej a casto kuli nemu pada nafta cili vsichni co ho maj uz ho maj premostenej.nehlede na to ze vecinou hadicka z filtru jde prez celou dylku chladice az k cerpadlu coz je dosti dlouha vzdalenost aby se drobatko ohrala a nesla do cerpadla ledova.a ted ktem sikulum co tankujou do diesla benzin.osobne vas nazivam barbary nebod sem videl co dokaze udelat s pistama a krouzkama benzin i v pomeru 5l na 65l nafty.coz je ten pomer aby to melo nakej ucinek.stary a poctivy disly to snad braly bez potizi ale ty dnesni?sami cidlo vztriky jednotky a hlavne materialove neni stavenej na takovou teplotu!nehlede je to neekonomicky.ta nemrzka do nafty stoji 170kc a je na 250l po narezeni nafty do -30 coz u nas staci a na 200l do -40 coz u nas snad ani neni.nacez benzin stoji 30kc/l coz je 150kc za 65l nafty a to je 3/4 ceny nemrzky na 250l nafty...

_________________
XM 2.5TD 1999 modry mauricius full naloz v cerne kuzi v musketieru/zenderu s chromovyma lemama a alu 225/45/17... :-D
Renault grant espace III s 3l V6 24v automat a krom kuze full naloz s Alu 215/50/17 ...Konecne poradnej rodinej kocar... :-D


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: 2.1TD ma odpojenej predehrev nafty
PříspěvekNapsal: čtv 28. led 2010 18:18:10 
Offline

Registrován: úte 20. říj 2009 0:04:22
Příspěvky: 226
Bydliště: Pragl
Diky za typ, zkusim teda tu nemrzku, dneska se tomu pri startu taky moc nechtelo a behem jizdy tp parkrat skublo... jakoby ztrata vykonu. Tak se to treba zlepsi... (benzin sem tam zatim nedal... :-) )

_________________
Nyní: XM 2.1TD 12V automat r.v. asi 90? DAM 4988
Nyní: Xantia 1.8i manual r.v. 93
Nyní: BX 1.9RD manual r.v. 89 - 91, bude automat :-) asi ne, nejni casek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: 2.1TD ma odpojenej predehrev nafty
PříspěvekNapsal: čtv 28. led 2010 23:33:43 
Offline

Registrován: pon 19. říj 2009 15:10:14
Příspěvky: 74
Bydliště: Plzen
Jasnacka.na pumpach je sice drasi nez v mototechne ale urcite je to dobra a nezbytna vec.a doporucuju jeste co nejdriv vycistit nadobu od palivoveho filtru a koupit novej.ponevac ta chvilkova strata vykonu muze byt bud tou hustou naftou a ta uz prez znecistenej filtr chvilema neprojde a nebo uz zkondenzovanou vodou vty nadobe.ten filtr stoji jen 2 az 3 stovky a staci nahore povolit od baterky 2 x 13sroub a zespoda pak vytocit imbus a mas nadobu oddelou od pumpicky.vylejt 2decky nafty z nadoby pak jen hadrem vytrit do sucha.vymenit tesnici gumu je soucasti novyho filtru a mas vymeneno.prace cca na 15min.a autiku ulevis ani nevis jak.prirovnam s rimou a hlenama taky ubehnes 5kilaku ale rozhodne hur nez kdyz budes bez toho.a 3stovecky a 15minut neni tak narocny udelat....

_________________
XM 2.5TD 1999 modry mauricius full naloz v cerne kuzi v musketieru/zenderu s chromovyma lemama a alu 225/45/17... :-D
Renault grant espace III s 3l V6 24v automat a krom kuze full naloz s Alu 215/50/17 ...Konecne poradnej rodinej kocar... :-D


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: 2.1TD ma odpojenej predehrev nafty
PříspěvekNapsal: pát 29. led 2010 16:00:13 
Offline

Registrován: sob 17. říj 2009 13:55:15
Příspěvky: 117
Bydliště: Ostrava
Filtr mně stál 160,- . Dnes už to blbě startovalo i před cestou na oběd asi po 6ti hodinách stání a to při +2°C. Takže budu muset mrknout jestli, kde a proč padá nafta. Všechny palivové hadice jsou někdy na podzim měněny. Předehřev samozřejmě odpojen.

_________________
Citroen XM 2,1td r.v.1990


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: 2.1TD ma odpojenej predehrev nafty
PříspěvekNapsal: pát 29. led 2010 16:20:12 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 19. pro 2009 15:46:01
Příspěvky: 228
předehřev u 2.1 mi samozřejmě funguje, je tam kvůli tomu, aby se při nízkých teplotách rozpustil parafín v naftě, který tam prostě je. když není předehřev, tak se parafín obalí okolo filtru a udělá z něj parafínovou kouli, přes kterou už neteče nafta.

jezdím na směsnou naftu (bionaftu), nejlevnější co je v okolí, a auto nastartuju i při - 17 stupních. sice na dva válce, protože mi 2 žhavičky nefungujou, ale po půl minutě volnoběhu se chytnou i zbylý dva válce a jedeeeem.... a kdyby to přestalo jet, tak vyměnim žhavičky a musí to chytnout i při -30 :twisted:

takže jestli máte problémy kvůli tej srandovní zimě, co je venku, tak je to jenom váma!!! :ugeek: :ugeek: :ugeek:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: 2.1TD ma odpojenej predehrev nafty
PříspěvekNapsal: sob 30. led 2010 8:34:13 
Offline

Registrován: sob 17. říj 2009 13:55:15
Příspěvky: 117
Bydliště: Ostrava
Předpokládám, že ten předehřev bude k něčemu dobrý, když už si s ním frantíci dali tu práci. Proto jsem se ho taky snažil zprovoznit. Ale určitě nebude mít vliv na studené starty, už jen z důvodu principu funkce. Bere teplo k ohřevu nafty z vody v chladícím okruhu a ta začíná hřát až.... Však víme.

_________________
Citroen XM 2,1td r.v.1990


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: 2.1TD ma odpojenej predehrev nafty
PříspěvekNapsal: sob 30. led 2010 9:43:02 
Offline

Registrován: úte 20. říj 2009 0:04:22
Příspěvky: 226
Bydliště: Pragl
Jeden mi rika, ze nafta ma jit do systemu ohrata. je fakt ze predehrev muze rozpustit parafin, kterej se "vymrzne" pri jizde cestou z nadrze. Druhej mi zas rika, ze se od toho ustoupilo, a naopak je lepsi mit naftu ochlazenou... Cert aby se v tom vyznal... To je jak s tou ozonovou dirou... Menej se nazory dle potreby :-)

_________________
Nyní: XM 2.1TD 12V automat r.v. asi 90? DAM 4988
Nyní: Xantia 1.8i manual r.v. 93
Nyní: BX 1.9RD manual r.v. 89 - 91, bude automat :-) asi ne, nejni casek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: 2.1TD ma odpojenej predehrev nafty
PříspěvekNapsal: sob 30. led 2010 13:17:37 
Offline

Registrován: sob 17. říj 2009 20:49:31
Příspěvky: 576
Bydliště: Plzeň
Tak i tak tě doporuči. Kup si adityva Vif do nafty.. Nezamrzne, lépe chytá, čistí, zvišuje cetanové číslo a udajně máš mít nižší spotřebu.

_________________
Aktůálně: Citroen Jumper 2.8Hdi
dříve, X1, ZX, X2, C5, XM Y4 Break 2,1TD 12V - Musketier, ful palba včetně vyhřívané kůže, xenon atd..C5 Break 2,2 HDI Exclusive v kůži


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: 2.1TD ma odpojenej predehrev nafty
PříspěvekNapsal: sob 30. led 2010 14:42:35 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 19. pro 2009 15:46:01
Příspěvky: 228
koule píše:
Jeden mi rika, ze nafta ma jit do systemu ohrata. je fakt ze predehrev muze rozpustit parafin, kterej se "vymrzne" pri jizde cestou z nadrze. Druhej mi zas rika, ze se od toho ustoupilo, a naopak je lepsi mit naftu ochlazenou... Cert aby se v tom vyznal... To je jak s tou ozonovou dirou... Menej se nazory dle potreby :-)


ale ten ohrivac ji neohriva na teplotu motoru, jen ji prihreje, takze pak jde do filtru opravdu jenom jemně vlažná. u auta bez ohřívače stačí na palivovou trubku napojit měkou hadici a omotat ji spirálou okolo hadice co vede k chladiči. parafín u nekvalitní nafty nebo LTO se vylučuje už pri +10 stupních, takže si nedělám iluze. a díky přihřívání paliva se do toho dá lejt i právě LTO a ostatní bordely (teda jen přes léto, v zimě bych si to netrouf) :lol:

Chachar píše:
Předpokládám, že ten předehřev bude k něčemu dobrý, když už si s ním frantíci dali tu práci. Proto jsem se ho taky snažil zprovoznit. Ale určitě nebude mít vliv na studené starty, už jen z důvodu principu funkce. Bere teplo k ohřevu nafty z vody v chladícím okruhu a ta začíná hřát až.... Však víme.


však jo, nemyslel jsem to tak, že mám ohřívač zapojenej a proto mi to dobře startuje :lol:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: 2.1TD ma odpojenej predehrev nafty
PříspěvekNapsal: sob 30. led 2010 17:14:24 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 11:17:48
Příspěvky: 1092
Bydliště: Velké Hamry
K těm aditivům: já používám VIF - ZIMNÍ i LETNÍ a jsem zatím v pohodě. V létě neublíží a v zimě startuju i v -19°C naprosto bez problémů.
Doporučuju přečíst tento článek. A to celý. http://www.41.cz/vif/doc/test_aditiv.pdf
Podle těch testů je každý výrobek dobrý na něco, jen VIF asi na všechno. A i při dodrženém poměru míchání se cena nafty zvedá jen asi o 30 až 40 hal na litr - podle toho, za kolik se VIF koupí. Nejlacinější je na netu ve velkém balení, ale rozdíl není nijak velký. S cenou nafty nám úřadové hýbou o několik korun během sezony a tak 40 hal neřeším.

_________________
C5 II Break Exclusive 2.2HDi 128kW / Biturbo / navi / 2007 / Neskutečně pohodlná kára...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: 2.1TD ma odpojenej predehrev nafty
PříspěvekNapsal: ned 31. led 2010 19:17:08 
Offline

Registrován: pon 19. říj 2009 20:37:43
Příspěvky: 38
Bydliště: Frýdek-Místek
Zdar, 2 dny otravování kolem auta, a nakonec to byl úplně zalepený palivový filtr (14 dnů starý, 105 Kč). Koupil jsem zase nový za 77 Kč i s těsněním a auto jede a startuje zase o.k. Jo a aditivum: super diesel z Baumaxu za 105 Kč na 250 l nafty.
Toť má zkušenost a propříště nekupuji aditivum na Shell (180 Kč), takový bílý sráč, který mi zamrznul přímo v lahvi.
Zdar. K.

_________________
2,1 TD 12V r.v. 92 otloukánek, ale držák


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 30 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz