Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - ŘEMEN POHÁNĚJÍCÍ ALTÍK A KLIMU
Právě je čtv 28. bře 2024 23:48:23

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 43 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: ŘEMEN POHÁNĚJÍCÍ ALTÍK A KLIMU
PříspěvekNapsal: ned 08. lis 2009 18:32:29 
Offline

Registrován: pon 19. říj 2009 7:37:04
Příspěvky: 21
Kluci,setkal jste se někdo s tím že výše zmíněný řemen na volnoběh dole-na tom kousku mezi hlavní řemenicí a kompr. klimy - hodně lítá,jako by byl volný? I ta napínací pružina se může celkem zbláznit. Při větších otáčkách se to uklidní. Nejdřív jsem přikládal příčinu tomu,že řemen byl ulepený od unikající LHM z čerpadla,ale všechny řemenice jsem si myslím důkladně očistil i včetně řemenu a chová se to pořád stejně. Kdyby aspoň míň,než před tím očištěním,tak bych to chápal tak že jsem to neočistil dobře,ale je to pořád stejné.
Díky za názory


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 08. lis 2009 19:34:07 
Offline

Registrován: úte 20. říj 2009 0:04:22
Příspěvky: 226
Bydliště: Pragl
Pritahnout? nepises, jestlis tak ucinil...

_________________
Nyní: XM 2.1TD 12V automat r.v. asi 90? DAM 4988
Nyní: Xantia 1.8i manual r.v. 93
Nyní: BX 1.9RD manual r.v. 89 - 91, bude automat :-) asi ne, nejni casek


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 08. lis 2009 19:56:56 
Offline

Registrován: pát 23. říj 2009 20:20:53
Příspěvky: 26
Bydliště: Šumperk
Setkal jsem se s tím u Peugeotů. V uchycení (vychylování) této kladky je vložena teflonová fólie, která tlumí kmitání (třecí tlumič). Po čase se fólie ochodí a netlumí - je potřeba novou kladku s napínákem, asi za 1200.
Možná je to tak i u Tebe. Možná lze ten teflon něčím nahradit.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 08. lis 2009 23:52:03 
Offline

Registrován: pon 19. říj 2009 7:37:04
Příspěvky: 21
to XM_olda: Setkal ses s tím přímo u Peugeota 2.5 td? Tak právě přemýšlím kde by ta teflonová folie byla.. Ta napínací kladka je vlastně přišroubovaná k bloku motoru a hýbe se na jehlovém ložisku. Myslíš že tam měla být někde ta folie,ať to nechodí tak lehce? Jinak už je tam jen ta pružina.. Tak teď nevím


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 09. lis 2009 5:44:12 
Offline

Registrován: pát 23. říj 2009 20:20:53
Příspěvky: 26
Bydliště: Šumperk
Ne, setkal jsem se s tím u novějších.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 09. lis 2009 10:35:07 
Offline

Registrován: pon 19. říj 2009 10:01:36
Příspěvky: 57
Bydliště: Velká Polom (u Ostravy ;o)
Nazdar, kluci. Mám 2.5TD a mám nachlup stejný problém, navíc napínací kladka má vůli v uložení a v nízkých otáčkách vibruje. Údajně je to u našich motorů poměrně rozšířené. Ale nikde jsem nenašel tak úžasnou cenu za kladku a napínák, jak píše tuhle Olda, všude za obě věci chtěli lehce přes 5000 (dohromady), takže prosimprosim Oldo, jestli jsi to schopen za tyhle prašule splašit, okamžitě beru, nebo mne aspoň ponaviguj, kam pro ni jít. Díky moc, Pavča

_________________
BX19D r.91 stavební, 2CV6 r.84 hrací


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 09. lis 2009 16:44:47 
Offline

Registrován: pon 19. říj 2009 7:37:04
Příspěvky: 21
No je to chlapi tak. Ta napínací kladka má sice chodit,ale rukou prý s tím nesmíš v napínacím směru pohnout,pohne s tím jen síla řemenu. Proto ty vibrace. Jen když zpětně vzpomínám na to jak jsem ji měl dole a koukal jak chodí na tom jehlovém ložisku,tak mně nenapadá co se tam vychechlalo a opotřebovalo,že chodí pěkně volně. Zní to sice ne jednu stranu logicky že by měla chodit úplně volně,ale opak je pravdou.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 09. lis 2009 18:58:04 
Offline

Registrován: pon 19. říj 2009 7:37:04
Příspěvky: 21
Tak mně ještě napadlo...asi to bude hodně málo pravděpodobné,ale napadla mně otázka,jestli je řemen dobře nasazený,co se omotání řemenic týká. Kolega našel novou kladku k benzinovému motoru,kterou taky napíná to velké péro,ale kladka jde lehce. Tak to mně zmátlo,když každý s kým jsem to konzultoval říkal,že by měla jít hooodně ztuha - jak jsem psal výš.
Navíc mně udivuje, že třeba u kompresoru klimy řemen obepíná jeho řemenici jen zhruba z jedné čtvrtiny svého průměru. Že třeba není obepnutý víc. Vzdyť když kompresor začne fungovat a zabere,tak vzhledem k jeho odporu který při otáčení má,tak bych řekl že na tak malé obepnuté ploše musí prokluzovat.
Dá se někde kouknout na obrázek,jak to má vlastně být? Vím že někdo namítne že se nedá nasadit jinak,ale fakt teď sám nevím. Hlavní řemenice,kladka s pružinou - tam je to stoprocentně jasné,ale excentrická kladka,altík a čerpadlo - tam bych uvažoval. Už jsem došel tak daleko že jsem si pozice řemenic kreslil i na papír,a přemýšlel o tom,jak by se to mohlo ´´poplést´´. Možná zbytečně přemýšlím nad něčím už dávno jasným a daným... Chtělo by to vidět v katalogu nebo někde,jak to má být.
2.5 Td jsem si koupil z nostalgie,tak proto tak tápu. Měj jsem samé 2.1, tak s tímhle se zatím seznamuju..


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 09. lis 2009 19:18:56 
Offline

Registrován: pát 23. říj 2009 20:20:53
Příspěvky: 26
Bydliště: Šumperk
Tu cenu 1200 jsem jen odhadl.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 09. lis 2009 20:30:07 
Offline

Registrován: sob 17. říj 2009 20:49:31
Příspěvky: 576
Bydliště: Plzeň
Nevim jak je to u 2,5 ale u 2,1 mi tenhle řemen pískal a šlo to donapnout dotaženim

_________________
Aktůálně: Citroen Jumper 2.8Hdi
dříve, X1, ZX, X2, C5, XM Y4 Break 2,1TD 12V - Musketier, ful palba včetně vyhřívané kůže, xenon atd..C5 Break 2,2 HDI Exclusive v kůži


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 09. lis 2009 23:01:31 
Offline

Registrován: pon 19. říj 2009 7:37:04
Příspěvky: 21
Díky za názory,ale u 2.5 je to napínáno už jinak. Škoda že se neozve někdo s 2.5 , kdo s tím má zkušenost


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 11. lis 2009 8:51:49 
Offline

Registrován: ned 18. říj 2009 14:01:54
Příspěvky: 73
Citace:
Díky za názory,ale u 2.5 je to napínáno už jinak. Škoda že se neozve někdo s 2.5 , kdo s tím má zkušenost


ja pridam iba skusenost, ze na starych rozvodoch som ziadne vibracie nemal. Po vymene cca pri 206 tis. zrazu boli. Typek je citroenak, ale na 2,5 to robil prvy krat. Ked som mu auto vratil, ze je to fakt neprijemne, dal tam kratsi remen + skontroloval kladku, ale pomohlo to len ciastocne. Teraz je auto u druheho mechanika, co ma viac skusenosti s 2,5 a uz som mu o tom hovoril, tak ak to spravi, prip. poradi, tak dam vediet.

XM Y4 2.5TD 9/98 Pallas

_________________
C6 2.7HDI Exclusive '06
ex:
XM 2.5TD Pallas '98
XM 2.1TD Prestige '00
XM 2.0i '90


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 11. lis 2009 10:15:15 
Offline

Registrován: pon 19. říj 2009 7:37:04
Příspěvky: 21
Tak to by bylo super. Jsem zvědavý co zjistí nebo vymyslí. Zatím díky


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 11. lis 2009 19:34:55 
Offline

Registrován: pon 19. říj 2009 15:10:14
Příspěvky: 74
Bydliště: Plzen
Nazdarek kluci.hledate spatne.napinaci kladka to byt muze taky ale juknete na uplne nejspodnejsi kladku.je to kolo o prumeru cca 18cm a po obvodu nez je nalisovanej obvod s drazkama na remen je guma proti tlumeni vybraci klinaku.pokud je ta guma spuchrela ci vypadla ze strany pak remen rotuje sem tam do stran.poznate to jednoduse napumpujte nahoru dejte rejd a koknete na tu kladku je videt mezi pistnici a casti plastoveho nadkoli.je to nemoc nasich 2.5td .juknete na ni z 99.99% je to ono.

_________________
XM 2.5TD 1999 modry mauricius full naloz v cerne kuzi v musketieru/zenderu s chromovyma lemama a alu 225/45/17... :-D
Renault grant espace III s 3l V6 24v automat a krom kuze full naloz s Alu 215/50/17 ...Konecne poradnej rodinej kocar... :-D


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 11. lis 2009 22:31:25 
Offline

Registrován: sob 17. říj 2009 21:05:30
Příspěvky: 100
Bydliště: Písek
Mě dělal tyhle vibrace takový ten tlumič s pružinou (musí se koupit nový, dávat starší nemá cenu), známým jsem to dělal asi na 7 Citroenech a Peugeotech s 2.5TD a vždycky to bylo tímhle. Je třeba taky zkontrolovat kladku u toho samonapínáku, aby neměla v lolžisku vůli. Pak je tam ještě jedna malá napínací kladka, kvůli který se musí vyvěsit motor a dá se s ní ručně došponovat řemen. Někdy to pomůže a tlumič s kladkou se nemusí měnit. Někde mám nakresleno, jak tam namotat řemen. Za hoďku to sem dám. ;)

_________________
NOVĚ BX 1.9 r.v.91 ,88kW, 4WD, vytržen hrobníkovi z lopaty
Xantia 2.0HDi Exclusive r.v.99,80kW - prodám díly
XM 2.5TD r.v.95,95kW
BX 1.8D r.v.89,44kW měl poctivých 1 236 000km!
Tak dlouho jsme se hledali, až jsme na sebe zbyli...


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 43 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz