Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - Výměna motoru 2.1TD místo 2.2D
Právě je ned 24. lis 2024 23:35:30

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 12 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Výměna motoru 2.1TD místo 2.2D
PříspěvekNapsal: pon 13. zář 2010 22:17:30 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 19. pro 2009 15:46:01
Příspěvky: 228
Ten můj atmosférický diesel je tak strašně línej, že uvažuju o jeho výměně za 2.1TD. Co by to tak mohlo stát? Kde se to dá udělat? Do obyč servisu s tím nepojedu, živnostníčci od xmek dávaj ruce pryč. Není tu nějaký nadšenec který by do toho šel? Samozřejmě smluvní cena :geek:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výměna motoru 2.1TD místo 2.2D
PříspěvekNapsal: úte 14. zář 2010 11:20:23 
Offline

Registrován: pon 19. říj 2009 10:01:36
Příspěvky: 57
Bydliště: Velká Polom (u Ostravy ;o)
Ondro, ono to Tvoje XM jede, nežere a je to tak jednoduché, že my fšeci už budeme už jen nostalgicky vzpomínat a Ty se budeš vesele (ačkoli rozvážně) stále pohupovat po našich cestách :D Já bych to ještě zvážil...

Ale jinak Ti budu držet palce, horolezci, polárníci a vůbec odvážní průkopníci všeho druhu zaslouží obdiv a uznání. :)

_________________
BX19D r.91 stavební, 2CV6 r.84 hrací


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výměna motoru 2.1TD místo 2.2D
PříspěvekNapsal: úte 14. zář 2010 17:59:56 
Offline

Registrován: sob 17. říj 2009 20:49:31
Příspěvky: 576
Bydliště: Plzeň
Také si to myslím, max udělej čip něbo tankul lepší naftu či adityva na zvíšení cetanového čísla. taky jedna věc. Budeš mít plnej vejfuk sazí. Vyměnit tlumiče. Dát tomu víc vzduchu vyčištěním a pojede to daleko lépe.

_________________
Aktůálně: Citroen Jumper 2.8Hdi
dříve, X1, ZX, X2, C5, XM Y4 Break 2,1TD 12V - Musketier, ful palba včetně vyhřívané kůže, xenon atd..C5 Break 2,2 HDI Exclusive v kůži


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výměna motoru 2.1TD místo 2.2D
PříspěvekNapsal: úte 14. zář 2010 20:02:41 
Offline

Registrován: stř 09. pro 2009 20:24:33
Příspěvky: 97
Bydliště: Olomouc
všechno se dá přehodit , ale bacha jsou tam i jiné poloosy a těhlice, jiný chladič,intercooler, spousta hadic , trubek, jiný výfuk jak první díl tak koncové, .

jak piše Mira vyměnit filtry, popř i membránu na filtru
čip asi nejde pač to je čistá (věčná) mechanika, pokud tam máš čerpadlo od Lucasu tak do něj radši nevrtej.

já s ním už pár let jezdím a jsem spokojenej, na závodění si kup CT nebo V6 :roll: a nebo SM v upravě rallye :P

_________________
Citroen XM D12 \ 1990 interier komplet exclusive 2000 včetně palubovky digiklimy,Zender

Citroen XM 2.0i 8v / 1991 LPG ,podvozek a palubovka xm 2000, a bude MUSKETIER :-)
Talbot ( Tagora-Samba - Solara-1510)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výměna motoru 2.1TD místo 2.2D
PříspěvekNapsal: úte 14. zář 2010 21:18:36 
Offline

Registrován: pát 27. srp 2010 0:52:51
Příspěvky: 94
Bydliště: Aš, kopaniny 130
jde to už jsem viděl i 2,2 diesel předělané na turbo s tím je méně práce pokud budeš chtít s něčím poradit ozvi se

_________________
-xm 2,5 td vin. metal. exclusive


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výměna motoru 2.1TD místo 2.2D
PříspěvekNapsal: úte 14. zář 2010 22:58:46 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 12:21:15
Příspěvky: 315
Bydliště: Tábor
jedno turbo mam volny...z 2.1TD jestli se ted používá tohle ...

_________________
XM Y4 2.1TD krása krás ale trápení plno ...pod ochranou ještě espace III 2.0 8V dobrej stehovak, ložnice. 10l/100km hrůza děs někam jet. abych si odpočinul mame s brachou ČZ 125/476 a Jawku 350/640.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výměna motoru 2.1TD místo 2.2D
PříspěvekNapsal: stř 15. zář 2010 8:10:53 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 19. pro 2009 15:46:01
Příspěvky: 228
no asi od tohoto napadu upustim, co takhle sportovni filtr?

moje predchozi auto byl petilitrovy osmivalec s vykonem pres 300 koni, tohle zase žere 5 l bionafty na 100. clovek si holt nevybere.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výměna motoru 2.1TD místo 2.2D
PříspěvekNapsal: stř 15. zář 2010 12:16:55 
Offline

Registrován: ned 18. říj 2009 20:24:37
Příspěvky: 172
Bydliště: Praha
Hm,motor neměň,pokud nevykazuje nějaké známky předsmrtné křeče,aneb pokud jede,startuje,a točí se tak ho nech žít.

Spíš jdi po vstřikách,vyndat,ozkoušet jestli práší,popřípadě nové špičky.Pak se mrkni na čerpadlo,pokud je to Bosch tak jde celkem bez problémů repásnout,minimálně by mu nezaškodilo nastavit předvstřik,a dávku.

No a pak bych se podíval jestli náhodou ve výfuku není KAT,pokud jo tak hned ven,a na celej stav výfukovýho potrubí,pokud by bylo už moc hanbatý,tak bych to sehnal nový,nebo aspoň ty nejnutnější části,protože výfuk má i u obyčejnýho D docela velkej vliv na jízdu.

No a víc už s tím neuděláš,sportovní filtry na diesela jsou blbost :D

_________________
Bývalý BXmen a Xantiák

Nyní Transit 2,0TDDi 63kw 04"


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výměna motoru 2.1TD místo 2.2D
PříspěvekNapsal: stř 15. zář 2010 19:37:49 
Offline

Registrován: sob 17. říj 2009 21:05:30
Příspěvky: 100
Bydliště: Písek
Ježišmarjá, bionafta! To by byla první brzda, kterou bych odstranil. Zkus Vervu od Benziny, sám jsem se divil jak mi rozhýbala Xantii. Sportovní filtr KN mám v XM, nárust výkonu jsem při tom hřebčinci pod kapotou nepoznal, ale když jsem táhl kolem 2 tun (jednou dokonce 6 tunové IVECO s kouslým zadním ložiskem...), při podřazení v kopci nevylítla ani saze z výfuku. Ale musíš oželet 2400Kč. Jinak zástavba turba do stávajícího motoru by měla nepatrně větší výkon než 2.1TD, protože 2.2 má o 50ccm větší objem. Záleží kolik jsi ochotný do toho dát. Ale jak se píše výš, musí se začít tím základním.

_________________
NOVĚ BX 1.9 r.v.91 ,88kW, 4WD, vytržen hrobníkovi z lopaty
Xantia 2.0HDi Exclusive r.v.99,80kW - prodám díly
XM 2.5TD r.v.95,95kW
BX 1.8D r.v.89,44kW měl poctivých 1 236 000km!
Tak dlouho jsme se hledali, až jsme na sebe zbyli...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výměna motoru 2.1TD místo 2.2D
PříspěvekNapsal: stř 15. zář 2010 21:49:55 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 19. pro 2009 15:46:01
Příspěvky: 228
HonzaXM píše:
Ježišmarjá, bionafta! To by byla první brzda, kterou bych odstranil. Zkus Vervu od Benziny, sám jsem se divil jak mi rozhýbala Xantii. Sportovní filtr KN mám v XM, nárust výkonu jsem při tom hřebčinci pod kapotou nepoznal, ale když jsem táhl kolem 2 tun (jednou dokonce 6 tunové IVECO s kouslým zadním ložiskem...), při podřazení v kopci nevylítla ani saze z výfuku. Ale musíš oželet 2400Kč. Jinak zástavba turba do stávajícího motoru by měla nepatrně větší výkon než 2.1TD, protože 2.2 má o 50ccm větší objem. Záleží kolik jsi ochotný do toho dát. Ale jak se píše výš, musí se začít tím základním.


na bionaftu mi to jede líp, protože je hustší, vytěsňuje vykvedlaný čerpadlo a tudíž jí jde víc do motoru. mám to ozkoušený do jednoho kopce :)

verva je blbost, nehodlam priplacet za aditivaci, uplne to samy si dokazu udelat o polovic levnejc a lepsi :)

moc do toho dát nechci, radši si ty prachy dám do prasátka na nějaký dělo

takže vyčistím vstřikovače, už to asi chce


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výměna motoru 2.1TD místo 2.2D
PříspěvekNapsal: pon 11. říj 2010 8:11:01 
Offline

Registrován: úte 20. říj 2009 8:44:19
Příspěvky: 100
Bydliště: Hrotovice
A kolik má ten motor najeto?

_________________
C2 1,4 HDI socka 2003
DS3 1,6 HDI Sport Chic 2011
C6 2,7 HDI Exclusive 2007
C4 1,6 16v Coupé VTS 2008
C4 Grand Picasso 2,0 HDI Shine 2017


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výměna motoru 2.1TD místo 2.2D
PříspěvekNapsal: pon 11. říj 2010 15:34:55 
Offline

Registrován: sob 17. říj 2009 20:49:31
Příspěvky: 576
Bydliště: Plzeň
No,
myslim ,že bych udělal to co většina píše. Repásek čerpadla, vstřiky, výfuk. Verva je kvalitní nafta. Pokud chceš ušetřit míchej si do normání nafty adytiva Vif a máš Vervu taky.

_________________
Aktůálně: Citroen Jumper 2.8Hdi
dříve, X1, ZX, X2, C5, XM Y4 Break 2,1TD 12V - Musketier, ful palba včetně vyhřívané kůže, xenon atd..C5 Break 2,2 HDI Exclusive v kůži


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 12 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz