Fórum Citroeny.cz http://forum.citroeny.cz/forum/ |
|
2,1 Td hrůza http://forum.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=95&t=1455 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | Zázvor XM [ stř 19. kvě 2010 20:55:29 ] |
Předmět příspěvku: | 2,1 Td hrůza |
Zdravým všechny, nedávno jsem si koupil xmku 2,1 td. Kdysi dávno ho měl můj otec a mě se to auto moc líbilo. Po něaké době když už z auta teklo moc oleje, jsem se ptal zkušených lidí čím by to mohlo být. Dozvěděl jsem se že by to mohl být simering na vačce. Nuže dobrá řekl jsem si nikdy jsem nědělal rozvody ale neva budu postupovat podle příručky. Po celém víkendu stráveném ve sklonu na motoru jsem to nakonec vyměnil. No a jak to dopadlo teklo to pořád. No takže těsnění pod hlavou na to už jsem neměl náladu dělat to doma tak jsem vzal auto k nám na učňák. Po tejdnu a půl bylo hotovo. tak si tak jezdim a jezdim no a nejdnou kontrolka mazání chlazení kontrolka stop a dobýjení a navíc ke všemu stuhlo řízení. Tak zastavim abych se kouknul na řemeny ty byli v pohodě ale netočili se. to bylo vzniklé uraženým klínkem na klikové hřídeli. Pak se mi vysral alternátor. výměna byla taky žůžovka. když už jsem doufal že je všechno v pohodě začlo jít ztuha řízení. tak jsem dolil olej a dobrý. Vyrazil jsem na chatu a vše naprosto v pořádku přijedu domu zaparkuju jdu dom a po hodině se vrátim domu a pod autem louže jak kráva. Tak na to koukám a vypadalo to na pumpu tak jsem jí koupil vyměnil a ono to teklo vesele dál, byla to hadička. na to jsem přišel bohžel až po natlakování. Po opravě mi z auta pořád něco kapalo. Byla to nafta. Konkrétně vstřikovací čerpadlo. zejtra to snad dám dohromady. A budu jenom čekat co bude dalšího. Už nesčíslněkrát jsem se přesvěčil o tom že dělat něco na motoru je hrůza. nejlepší je když se zeptáte něakýho maníka kterej to dělá leta a řekne vám to máš na hodinu. A ono je to potom na celej den nebo na celej víkend. zajímalo by mě jestli je to jenom tím že jsem amatér nebo že se tohle stává všem. Dneska už mě po půl roce auto vyšlo na 70tis. a asi tak 120 hodin práce. |
Autor: | Chachar [ stř 19. kvě 2010 23:26:29 ] |
Předmět příspěvku: | Re: 2,1 Td hrůza |
Jo, to je normální postup novopečeného XMáka Ale až to dochytáš, o to víc si tohoto kočáru začneš vážit, když přežije víc než jednu dálkovou trasu. Tohle je jen seznamovací rituál, aby jsi v případě nouze na cestě už věděl kam sáhnout. Jistě jsi slyšel rčení: "těžko na cvičišti - lehko na bojišti." Já už mám XM přibližně druhý rok a tento měsíc je snad prvních 30 dnů v jednom kuse, kdy jsem nemusel sáhnout na údržbu. Ale jestli to nebude tím, že mi zabavili řidičák, tak jezdím MHD. Ale zase jsem toho využil a rezignovaně jsem už odevzdal autí jednomu fandovi na XMka, ať to dá do stavu, abych na to nemusel aspoň 10 00Km -čtvrt roku- sáhnout. Raději si s ním ani nevolám, aby mně neodradil tím co vše najde a udělá od toho, abych ho vůbec vzal zpět. Jen se obávám na kolik mně to ZASE příjde |
Autor: | miraxm [ čtv 20. kvě 2010 9:09:33 ] |
Předmět příspěvku: | Re: 2,1 Td hrůza |
jak kdyby někdo popsal můj příběh ... myslim že nějaké závady jsem si způsobil tim že jsem amatér, ale hodně přišlo samo, tak to prostě je, už jsem to přijal, do auta už jsem nasypal to za co jsem ho koupil a ted si užívám, že už jsem na něj fakt dva měsíce nešáh a jezdí. ale ne že bych si myslel že to vydrží ..prostě jenom jezdí, rezignoval jsem na to dát ho do stoprocentního stavu ...to bych si fakt nezajezdil .. prostě funguju tak že ho udržuju při životě a občas mě doveze ...ale kdybych měl někoho odvezt na letiště, na zájezd za 100tis, asi bych jel ale radši den předem. |
Autor: | Zázvor XM [ čtv 20. kvě 2010 21:02:11 ] |
Předmět příspěvku: | Re: 2,1 Td hrůza |
Já už fakt tak jsem nandal čerpadlo dal všechno dohromady a nic točí to nafta tam asi jde ale nechytne a nechytne. |
Autor: | Chachar [ čtv 20. kvě 2010 23:53:23 ] |
Předmět příspěvku: | Re: 2,1 Td hrůza |
Elektroventil paliva, žhavičky, nastavení čerpadla, relé žhavení.... Moc jsi se nerozepsal co tě vlastně trápí. Nestartuješ, to může být palivo, elektrika i mechnika. Napiš co víš. |
Autor: | Zázvor XM [ sob 22. kvě 2010 0:40:01 ] |
Předmět příspěvku: | Re: 2,1 Td hrůza |
Hele dla jsem tam čerpadlo všechno ale zůstal mi jeden kabel podobnej tomu tenčímu co jde na alternátor když se s nim dotknu kostry tak je to jak oblouková svářečka. Motor točí ale nechytne čerpadlo je přetěsněný a člověk co ho repasoval řikal že je naprosto v pohodě bylo zkoušený na stolici a šlapalo prej dobře. |
Autor: | miraxm [ sob 22. kvě 2010 18:12:42 ] |
Předmět příspěvku: | Re: 2,1 Td hrůza |
si říkal že se učiš na mechanika ne? ... navic to máš v příspěvku nad sebou .... to je drat na otvirani nafty elektroventilem .. zespodu čerpadla ..pravy dolni roh bych tak řekl je takový plastový domeček a tam jeden šroubeček ... potom je to uplně jasny. .maš zavřenou naftu tak to nemůže chytnout. |
Autor: | Chachar [ ned 23. kvě 2010 1:01:22 ] |
Předmět příspěvku: | Re: 2,1 Td hrůza |
Taky to tak tipuji. Vypadá to "válcově" na čerpadle, čelo toho válečku je jako z lesklého plastu -myslím, že zelené- a uprostřed čouhá šroubek -jen závit- M4. Na konci toho tenkého drátu by mělo být nalisováno malé očko patřící na onen šroubek a zajištěno matkou M4. Doporučuji před montáží spoj nakozervovat lehce vazelínou. Jo, ten kablík zkus změřit, jestli tam jde napětí jen při zapnutém klíčku. Když nemáš měřák, tak připoj 12V žárovičku proti kostře. |
Autor: | miraxm [ ned 23. kvě 2010 15:49:57 ] |
Předmět příspěvku: | Re: 2,1 Td hrůza |
vsak rikal že to haže oproti kostře oblouky..snad teda při kličku no |
Autor: | Zázvor XM [ pon 24. kvě 2010 0:09:22 ] |
Předmět příspěvku: | Re: 2,1 Td hrůza |
Jj bylo to ono dneska se jsem po měsíci slyšel ten nádhernej zvuk 2,1Td. Dost mi to chybělo a je to opravdu stoprocentně lepší než socka nebo š120. Takže bych Vám chtěl poděkovat za pomoc. |
Autor: | miraxm [ pon 24. kvě 2010 0:25:39 ] |
Předmět příspěvku: | Re: 2,1 Td hrůza |
....měsíc jsem nemohl vyřešit po výměně motoru podobnej problem ... koukalo na to několik lidi .. vyučených automechanikem ... nic .... pak mi to došli když jsem náhodou koutkem oka zavadil o starý motor, byl tam jiny konektor na čidle tlaku ...no a ja jsem drat co měl jit na starter pichnul na čidlo taklu protože ten jedinej pasoval a vždycky když jsem to prochazel tak jsem si řekl .. jo to je jasny. .tenhle ma konektor, ten patri tam. no a bylo to jinak ...jinej motor jiny čidlo ...takže mě to takhle mátlo a ja nevěděl co s tim .. pak jsem to za minutku přehodil a bylo po srandě. ...někdy je to fakt na bednu |
Autor: | Zázvor XM [ stř 26. kvě 2010 20:56:38 ] |
Předmět příspěvku: | Re: 2,1 Td hrůza |
Zdravym ještě jednou, tak jak jsem si myslel, žeto nevydrží ani tejden tak jsem měl vsadit a vyhrál bych. Včera jsem vyjel a ejhlezas to nejeloale dneska jsem zjistil že byl prasklej plovák a přisávalo to falešnej vzduch. Tak jsem to zalepil projel jsem o a furt to nebylo ono. přisávalo to ještě u filtru jak je tam ta pumpyčka vyměniljsem a jel to znova projed a bylo to jakodřív. tak jsem ještě ucpal nahoře na sání EGR. A v tu ránu jsem pochopilproč otec řikalkdyž měl xm že napráská každýmu. na rovince jsem to vytach až ke 180Km/h. jako je to fakt hrozná síla. Jestli to auto vydří ještě tak dva měsíce v tomhle stavu tak mu dám k narozkám dárek v podoběnový spojky a GO přední nápravy a takovou tu všeobecnou GO. Jako je klima hydraulika koule atd. |
Autor: | miraxm [ čtv 27. kvě 2010 23:27:28 ] |
Předmět příspěvku: | Re: 2,1 Td hrůza |
když jsem zaslepil EGR tak jsem pak nemohl z toho auta vylezt .. v jednu rano jsem musel jit se projet ... po chvilce si ale člověk zvykne. |
Autor: | Mikra [ pát 28. kvě 2010 13:24:04 ] |
Předmět příspěvku: | Re: 2,1 Td hrůza |
Zaslepil jsi EGR nebo dveře, že jsi nemohl vylézt. |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |