Fórum Citroeny.cz
http://forum.citroeny.cz/forum/

Čištění trysek 2.1 TD
http://forum.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=95&t=1223
Stránka 1 z 2

Autor:  miraxm [ úte 06. dub 2010 11:11:44 ]
Předmět příspěvku:  Čištění trysek 2.1 TD

Zdravím, mám hodně špatné starty a došlo toaž k tomu že mě jedna Kolemjdoucí slečna vyfakovala....

strašně to smrdí. fakt.

co mám udělat? Nové vstřiky jsou drahé, má cenu zkoušet nějaké čistící svinstva? mám je rozebrat? vyčistit mechanicky? něco už jsem hledal na starem foru ale nic moc. rekněte zkušenosti dik

Autor:  boban,cx,ds [ stř 07. dub 2010 13:01:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: Čištění trysek 2.1 TD

Doma toho sám moc nenaděláš,trysky sice rozebrat a vyčistit jdou,ale musí se nastavit na správný tlak a to už bez držáku s manometrem neuděláš.Vyhoď je a dovez k někomu kdo se tím zabývá,ten zkusí a případně Ti řekne že jsou v řiti a tudíž budou muset přijít nové špičky.Nemusí to být jen vstřikama,pokud nebylo dlouho dělané a seřizované čerpadlo tak může být příčinou to a vstřiky budou třeba v pohodě.Citroen doporučoval na tyhle motory kontrolu snad po dvou letech nebo 50 tis.km,alespoň tak nějak jsem to kdysi od kohosi slyšel...Tož tak.

Autor:  miraxm [ stř 07. dub 2010 15:42:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: Čištění trysek 2.1 TD

jo to jsem se taky dočetl na starém foru že se to má docela často kontrolovat. takže čerpadlo ... sám se do toho nepustím ani náhodou a každej za to chce docela hafo peněz a nikdo nezaručí že to bude pak chodit správně .... proto jsem hledal nějaký jednodužší problém což by si myslim mohly být ty vstřiky respektive trysky. Musím někoho najít někdo kdo to umí a neví o tom že to dělá dobře tudíž bude levný :-D

Autor:  JiRaY [ stř 07. dub 2010 22:16:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: Čištění trysek 2.1 TD

No,co ti to dělá,popiš krok za krokem svůj ranní start.Kouří to,jak ,kolik,barva,smrdí olejem atd...Nemusí to být jen trysky.

Vstřiky se celý nemění,dělají se jen špičky,dají se koupit české od Motorpal jihlava za velmi slušnou cenu,dodává je jakási společnost Torfin jihlava,zkus si její jméno pohledat na netu,a nebo napiš členovi PaM(Pat a Mat),ten bude vědět.

Autor:  miraxm [ čtv 08. dub 2010 11:58:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: Čištění trysek 2.1 TD

no ranní start. .. přijdu nažhavím, staruju, teď v teple se to už někdy chytne i bez plynu, v zimě bezpodmíněčně pod plynem a vydržet to čekání kdy se motor jen tak sotva převaluje do doby kdy neuslyším takový zavrčení kdy už jde jeden výbuch za druhým to už pak vím že můžu ubrat/pustit plyn a už to nějak dokucká .. no pak to ještě tak minutu dvě nejde na 4 válce ale nevim na kolik ... jsem schopnej se s tim rozjet ale cuká to ale už to prostě nechcípne ... co se týče dýmu tak je ho fakt hodně ale to je taky tím, že ho držím pod plynem .. prostě to tam posílám ale nehoří to. je takovej kouř do modra dost, a co týče smradu tak spíš nafta než olej ale abych řekl pravdu, nevím. uplně to nedokážu poznat.

jo žhavičky nové, skoro žádný efekt.

Kdyby to byl olej co to znamená? po zahřátí motor skoro nekouří.
Olej ubývá ale změřené to nemám, není to nějak hrozný.

k PaM pojedu příští týden tak se pozeptám.

Autor:  JiRaY [ čtv 08. dub 2010 21:01:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: Čištění trysek 2.1 TD

zaprvý,jseš si jistý,že ti to vůbec žhaví-tím myslím jestli na ně jde napětí.Pokud žhaví,tak vážně ty vstřiky,a nebo za to může špatný předvstřik,ten dělá taky hodně.

Jinak,moje BX taky dřív dlouho točilo, po seřízení předvstřiku chytá po 2. převalení startéru zastudena,zatepla po třetím převalení.

Poraď se s PaMem,ale řekne ti to samé.

Autor:  PATaMAT [ čtv 08. dub 2010 21:53:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: Čištění trysek 2.1 TD

Dyk právě u mě byl ... Po nastartování se to hádalo dost dlouho a hulilo to na celou ulici tak že lidi začali doma svítit a mysleli si že je už večer a já málem netrefil dom :lol:

Autor:  miraxm [ pát 09. dub 2010 8:59:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: Čištění trysek 2.1 TD

tak to máte potvrzený :)

právě že to žhaví, to jsme si taky říkali.

Autor:  koule [ sob 10. dub 2010 21:57:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: Čištění trysek 2.1 TD

merils tlaky na hrncich? pod 16atm to proste nechyta...
Na BX sem mel 15atm bo vohnuta ojnice, tak jsem si pridelal drat na zhavicky a prizhavoval si ruco nez se to vohralo...

Nejjednodussi co muzes udelat je to, ze vykostis cepradlo a vstriky a dojdes s tim k nekomu, kdo umi delat servis naftovejch komponenet... Sam s tim nic neudelas, nemas na to vercajk.

Autor:  miraxm [ pát 16. dub 2010 2:52:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: Čištění trysek 2.1 TD

ne že bych ted startoval ale včera jsem ve stejný čas startoval ve Vídni a trochu jsem měl strach že třeba nenastarutuju ....studený to ještě chytí ale jak je to teplý tak se bojim ikdyž je ta baterka nová....starty jsou čím dál tím horší...je možný mít z toho ještě někdy normalni motor s autem nebo si mam vymontovat sedačky a hodit je k telce a plechy nastrkat cikanum na karu?

Autor:  JiRaY [ pon 19. dub 2010 23:14:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: Čištění trysek 2.1 TD

Hele,to je docela dobrej nápad :lol: Piznám se,že už jsem o tom několikrát přemejšlel,když jsem se pustil do oprav svýho BXa :D škoda že jsem to neudělal,teď už je v půli cesty na to stát se veteránem :)

Autor:  miraxm [ úte 20. dub 2010 9:07:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: Čištění trysek 2.1 TD

XM mě neustále vyzývá k bitkám ....tak ho dneska vyzývám i já ..odpoledne jedu na balaton, tam noc v kufru, zitra budapešt...pak zpátky ....dohromady tak 1000km ...to musí zvládnout ...když ne, cikany tam asi nějaký najdu .....jedu absolutně bez přípravy, s prokluzující spojkou, klepajícím čepem (asi řízení), a miliardou dalšího...ale kdybych pořád jen spravoval nikdy bych nejezdil ..tak uvidime jak dopadnu..

kamoš mi říkal že to startovaní za tepla bude nějakým tim "sytičem" na čerpadle....to by asi odpovidalo když to nastartuje jen pod plným plynem ne?

Autor:  vlbarta [ úte 20. dub 2010 15:01:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: Čištění trysek 2.1 TD

K Balatonu jsem se taky chystal, nicmene tvou odvahu nemam a zatim ejzdim jen po republice. XM by to podle mne vydrzelo ale ja ne - starostma o xm :)

Držím palce ať dojedeš dobře.
"Sytič" na naftovym čerpadle máš zepředu - je tam takovej hejblací člen napojenej na chladící okruh. Když se ohřeje tak se pohne ocelový lanko, který šíbuje s předvstřikem... Ale, že by to mělo tak vyraznej vliv to nevim - já to mám nefunkční a startuju.

Pak je tam jeste zezadu hejblatko ale to meni jen otáčky na volnoběh - řízený má bejt kapilárou taky od okruhu - též mám nefunkční a startuju :)

Ještě jednou držím palce ať dojedeš...

Autor:  miraxm [ čtv 22. dub 2010 14:05:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: Čištění trysek 2.1 TD

Brno - Bratislava - Gyor - Balaton - Budapešť - Brno ...a ? všechno v poho ... necelých 1000km a v poho? ....starty bída, teplý i studený každý ale trochu jinak. něco pořád tluče u pravého předního kola asi ten čep řízení, povolenej neni. ale jinak v poho ..dvě noci v autě, ve dvou, a uplná krása. čekal jsem že spaní bude bída ale dobrý to bylo, jen dneska jsem v pět ráno musel nastartoval protože byla fakt kosa. spotřebu zjistim až natankuji, ale bude okolo sedmi možná malinkato pod ....uvidim ...ale jel jsem pořád okolo 110-120kmh ..kvuli spotřebě, nikam jsem nechvátal no jsem na tu spotřebu zvědavej.

díky za palce ...fakt se divim že se nic nestalo :)

no. o vikendu bych mohl rozebrat ty trysky....možná se do toho pustím .

Autor:  miraxm [ úte 04. kvě 2010 17:27:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: Čištění trysek 2.1 TD

tak jsem se v brně na ulici pustil do tšch vstřiků, nicméně jsem brzy skoknčil, sundal jsem jenom sání a narazil na problém, klíčem nepovolím tu převlečnou matici na vstřiku, na to bych potřeboval asi nějakej pořádnej vořech ale prodlouženou 27mm asi jen tak neseženu. takže to asi zase zavřu. nebo máte nějakej figl jak povolit ty vstřiky?

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/