Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - Přední brzdové kotouče - vibruje volant - prosím o pomoc!
Právě je úte 16. dub 2024 18:30:45

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 7 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: ned 24. říj 2010 10:34:04 
Offline

Registrován: ned 24. říj 2010 10:26:38
Příspěvky: 4
Bydliště: Zlín
Během 2 roků už mám pření kotouče měněny 3x (značka Ate a Bosch) a cca po 2 měsících mi to začne vibrovat do volantu už si vubec nevím rady. Slyšel jsem že to může být předními stabilizátory anebo křivým nábojem nemáte s tím někdo zkušenost nebo radu?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 24. říj 2010 16:36:00 
Offline

Registrován: sob 17. říj 2009 20:49:31
Příspěvky: 576
Bydliště: Plzeň
No ono to je také v nohách... nejezdit jako hovado. Je to skutečně kotouč? Nemůže Ti vybrovat něco jiného? Pokud čas od času tyčky nevyměníš tak je načase to udělat. Neni to drahá záležitost a nejsou věčné. Náboj kola to dělat nebude. Max pokud nemáš větší středovou díru na kole. Mám tchána a ten likviduje kotouče raz dva. brzdí skoro šmejrem a pak to takhle dopadne. také cítím na autě menší vybrace ale nic závažnýho. a to mám kotouče už 30tis

_________________
Aktůálně: Citroen Jumper 2.8Hdi
dříve, X1, ZX, X2, C5, XM Y4 Break 2,1TD 12V - Musketier, ful palba včetně vyhřívané kůže, xenon atd..C5 Break 2,2 HDI Exclusive v kůži


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 25. říj 2010 17:49:50 
Offline

Registrován: ned 24. říj 2010 10:26:38
Příspěvky: 4
Bydliště: Zlín
Brzdím nohama jak ve Flistounech abych je šetřil co nejvíc:-) to vím že když jsou nové že se na ně musí opatrně. Ze začatku mi to jen udělá takový zvuk když dobrzdfím do uplneho zastavení že to jen škrtne když se otočí 1x kolo a po dalsím mesici už to jde do čím dál vetsích vibrací. A je to na 100% kotoučema to vibrování volantu. Vždycky se nejak pokřiví ale nevím čím. Dneska mi zase jeden co prodává díly na xm z plzně říkal že to může být brzdovými čelistmi tak já už fakt nevím nechci vymenovat pul auta:-) Vsechno bylo v pohode do doby než jsem si nechal menit přední ložiska, kotouče a brzdové destičky. Potom se to zacalo bud krivit nebo nepravidelně sjíždet tak potom se ty kotouče menily ještě 2x i jinou značku jsem zkusil ale po mesíci cca dvou pri brzdeni zacalo delat zase vibrace do volantu.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 25. říj 2010 21:43:22 
Offline

Registrován: sob 17. říj 2009 20:49:31
Příspěvky: 576
Bydliště: Plzeň
Čelisti měli problem hlavně problem xantie. Ale sakra to na koutouči a destičkách poznáš ne? Když je sundáš co se s nima děje. Jsou křivé? A zkoušíš občas sáhnout na kola zda nejsou horká? A není to jen o kotoučích, ale i o destičkách. Když kouč dáš novej a vložíš destičky drhnou Ti někde. Jde kolem plynule otočit? Mě se tohle stalo na xantiji kde oxidujou brzdiče, ale i přez to že sem po pár km měl zadní kotouče rudé se nezkroutilo se nic. Vzal jsem destičku trošku bruskou a bylo vyřešeno. Je pravda, že to je na zadku a tam to je trošku jinak s tou sílou na brzdy. A ještě co ti říká na to geometrie? Když se sjíždějí kola?

_________________
Aktůálně: Citroen Jumper 2.8Hdi
dříve, X1, ZX, X2, C5, XM Y4 Break 2,1TD 12V - Musketier, ful palba včetně vyhřívané kůže, xenon atd..C5 Break 2,2 HDI Exclusive v kůži


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 05. pro 2010 22:17:06 
Offline

Registrován: úte 15. pro 2009 19:18:51
Příspěvky: 79
Je to jen "střelba od oka", ale zkus jiný pneumatiky.

Já měl Pirelli a těm se při přenosu brzdný síly nějak bortila konstrukce a kopalo to - většinou kolem 120km/h. Hádám, že by to mohlo i "nevhodně opotřebovat" kotouče - vlastně to pak brzdí v průběhu otáčky kola jakoby nerovnoměrně, nebo jak to popsat. Místo aby kolo lineárně zpomalovalo, tak to jednou za otáčku škubne.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 07. pro 2010 1:33:17 
Offline

Registrován: sob 17. říj 2009 13:55:15
Příspěvky: 117
Bydliště: Ostrava
U XM je také nutné celkem často -asi po 2létech max- měnit lanovody parkovačky. pokud už je přirezlé lanko, nalomený bowdem či co, stále přibržďuje, třebaže jemně, že motor to nepozná, ale tření může stačit na přehřátí a tím následné rozvlnění kotoučů. To by jsi ale poznal i na nadměrně rychlým sjížděním destiček.
Jen další typ z osobní zkušenosti. -S lanovody, tak dalece až ke zku.... kotoučů jsem nedošel.
Teď mně napadá: Zkus zašlápnout parkovačku a to fest, pak odbrzdi. Pedál sice vyskočí zpět, ale pomalým zašlánutím ucítíš, jestli taháš lanka už hned od vrchu, jak bys měl, nebo je potkáš až cestou pedálu.

_________________
Citroen XM 2,1td r.v.1990


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 14. črc 2011 14:17:44 
Offline

Registrován: ned 24. říj 2010 10:26:38
Příspěvky: 4
Bydliště: Zlín
Chlap mi špatně uložil nové ložiska a ještě k tomu byli neznačkové mám tam už druhé a tím se to vyřešilo. 8-) Díky všem za rady.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 7 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz