Fórum Citroeny.cz
http://forum.citroeny.cz/forum/

Nestartuje, ale startér funguje.
http://forum.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=94&t=1674
Stránka 1 z 2

Autor:  michalv [ čtv 01. črc 2010 21:04:53 ]
Předmět příspěvku:  Nestartuje, ale startér funguje.

Nazdar
Měl bych takový dotaz na zdejší osazenstvo. Nemáte někdo obrázek toho ozubeného kola na motoru, který je roztáčen startérem ( 12V 1992 s automatem), popřípadě netuší někdo, jak vypadají jeho zuby? Problém je následující, auto mi zdechlo a nešlo nastartovat a v dosti nešikovnou chvíli, takže jsem ve snaze to rozjet nechal startér několikrát po sobě točit déle než záhodno. No a nakonec se startér "utrhl," tedy běžel na prázdno. Po vymontování se zjistilo, že je v naprostém pořádku, točí se a vyjíždí. Nicméně mám podezření na obroušené ozubené kolo u motoru (nevim jak se tomu řiká) které nahazuje motor. Zuby na něm nejsou špičaté, ale mají trochu seřízlý vršek - všechny co jsou vidět vypadají totálně stejně - nicméně zase né něják výrazně. Stejně to zase asi budu muset vymontovat a změřit, jestli zuby startéru dosahují na ty u motoru, nicméně jestli někdo ví jak má vypadat, tak tím lépe. Přiznám se, že zatím mě jiná varianta nenapadá. Otočili jsme i motorem, kdyby to náhodou něják divně sedělo, ale výsledek je stejný, startér se točí jako vzteklý, ale bez jakéhokoliv odporu a nenahazuje motor. No a pokud je zničené to kolo, dá se startér něják nastavit, aby dosahoval těch zubů od motoru, nebo prostě smůla a vzhůru do rozebrání celého motoru a výměny toho kola? Či zda někoho nenapadá ještě nějáká jiná možnost, čím by to mohlo být.

Autor:  Havlicek.Lukas [ čtv 01. črc 2010 21:08:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: Startér a motor

vsechny zuby maji skosenou hranu a mechanici tomu"kolu" rikaji ozubeni setrvacniku

problem byva vetsinou v civce na starteru ze malo nebo vubec vytahuje pastorek

Autor:  michalv [ čtv 01. črc 2010 21:24:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: Startér a motor

Vymontovali jsme startér a zkoušeli ho venku, a vytahuje se bez problémů. Změřili jsme, že by neměl mít problém dosáhnout na setrvačník, tedy že bude nad ním, když se vysune. Ještě pak zkusíme odpojit cívku, jestli bude slyšet to cvákání když se vytahuje, pač to jinak zanikne ve zvuku startéru. Nicméně pokud jsou zuby strvačníku trochu zkoseny, tak pak nevím. Netušíš jak moc se navzájem dotýkají, startér a setrvačník? Neboli jak moc jsou do sebe navzájem zaklesnuty. Popřípadě nějáký jiný nápad, co by se mohlo stát, když jsem to nechal tehdá dlouho točit.

Autor:  Lukas.Chvala [ čtv 01. črc 2010 22:32:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: Startér a motor

na BX 4x4 sem měl problém ten,že auto stálo asi půl roku a startér po GO,cvak zatočil a konec,vyndal jsem ho a na nabiječce běžel krásně,dal sem ho zpět a nic,vyměnil jsem ho z jiného a ten točil jak blázen.
vyskoušel bych ho kdyžtak přendat z jiného XMka

Autor:  michalv [ čtv 01. črc 2010 23:28:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: Startér a motor

Jenže on ten startér točí, jak v autě tak venku. Jen tam prostě není vazba mezi setrvačníkem a startérem. Když je venku tak točí úplně stejně jako když ho tam strčím. Jinak jiný startér bych klidně zkusil, ale žádný nemám a kupovat jiný, když tenhle evidentně funguje, mi přijde zatím trochu zbytečné, to až budu víc zoufalý a nebudu vědět co. Teda to už nevim teď...
Normálně když tam startér je, tak otočím klíčkem, startér se rozběhne, ale jede bez odporu, čili nepohání setrvačník. A já nechápu, co se tam mohlo stát, že ho nepohání. Osička není prasklá a pokud setrvačník není omlácený, tak nevím. Netuší tu tedy někdo, jak moc do sebe mají být zakleslé zuby setrvačníku a toho startéru, jaká je tam rezerva? Mě to prostě hlava nebere, co tam může být špatně. Jestli nemá někdo nějáký nápad či teorii, co by to mohlo způsobovat. A zda se nedá něják nastavovat startér, ale nevypadalo to.

Autor:  Havlicek.Lukas [ čtv 01. črc 2010 23:59:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: Startér a motor

starter by mel zabirat celou svoji plochou o sertvacnik ale muze se stat ze kdyz je namontovany v motoru ze proste neni dostatecna sila na to aby starter zaskocil a zacal otacet motorem (mimochodem tohle se nam stalo na Renault Megane)

Autor:  michalv [ pát 02. črc 2010 0:29:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: Startér a motor

To s tím, že nemá dost síly mě také napadlo. Ale pak jsem si říkal, že přece jednou se tam musí trefit ten startér přesně, čili že si nemusí razit cestu, ale zubama se vejde přesně mezi zuby setrvačníku. A na samotné vyjetí má síly dost. Tak nevím, jestli to je ono.
Tak jako pokud nic jiného nevymyslím, tak stejně budu muset někde koupit startér, no. Koukl jsem se ještě do Haynes knížky o XM, a když pominu že tam tří litry vůbec nejsou, tak obroušený "fly wheel" vypadl, neb na obrázku je stejný jako mám já. Takže nejpravděpodobnější varianta je teď tedy to, jak píšeš, že nemá dost síly na vyjetí. Ale jak jsem psal, diť se tam přece jednou musí trefit přesně. Nevim.

Autor:  tomi [ pon 05. črc 2010 8:18:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: Startér a motor

Na tvojom mieste by som skúsil vymeniť štartér, on pod záťažou sa môže chovať úplne inak, ako vonku, keď ho skúšaš na prázdno. Je oska v štartéry z jedného kusu, mal si ho rozobraný, mi skôr príde, že si tým štartovaním odfajčil štartér a nie zotrvák to je riadny kus kovu.

tomi

Autor:  michalv [ čtv 08. črc 2010 22:49:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: Startér a motor

Tak záhada vyřešena. Byla to ta ozubená kolečka uvnitř startéru, jejich dráha byla hodně vyježděná, takže na sucho to jelo, ale pak v záběru se protáčelo. Nicméně není všem dnům konec. Sice to teď točí, ale nestartuje. Celá elektrika se chová něják divně. Občas mi to odemkne odemčené auto, když ho chci zamknout. Ale nejvíc mi blbne asi kódovací klávesnice. Když se snažim nastartovat, tak celá zhasne. Jinak auto nenastratuje a rozdělovač nehází jiskry. Zkusili jsme vyměnit počítač, ale nic. Přijdu k auto, zastrčim klíček, odkóduju, podsuď vše dobré, ale když otočím klíčkem a snažim se nahodit motor, tak zhasne klávesnice a startér s motorem točí jak divý, ale ani si necukne, tak nevím co to zase je za móresy...

Autor:  michalv [ sob 10. črc 2010 18:42:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: Startér a motor

Jsem tohle chtěl smazat a založit nové téma s vhodnějším a aktuálním názvem, neb problém se startérem pominul, nicméně to už teď nejde, tak to hodím zase sem, abych nezakládal další.
Takže update problému. Auto nestartuje. : -) Původně jsme si mysleli, že je v háji elektronika, nicméně auto hází pěknou jiskru, takže tím asi padá to, že by to bylo tím čidlem otáček popřípadě rozdělovačem. Neví tu někdo, co se stane, když se snažim nastartovat bez odkódování imobilizéru? To jestli tam nejde palivo či zda to nehází jiskru ( jsem tohle blbec zapoměl vyzkoušet, a k autu se teď nedostanu), neboli jak se stará imobilizér o to, aby auto nejelo. Dál jak nejjednodušeji zjistit, jestli jde při startování do motoru palivo - třeba je v háji pumpa. Popřípadě pokud má někdo nápad, co by mohlo mít za následek, že to auto nestartuje. Startér točí krásně, ale chová se to, jak kdyby to nemělo benzín. Prapůvodní příčina zničení startéru byla tehdá zapříčiněna tím, že mi auto najednou začlo nereagovat při jízdě na plyn, začly klesat otáčky nehledě na mačkání pedálu, a nakonec jsem zastavil a chcíplo mi to a nešlo to už nastartovat. Ale tehdá to ještě šlo trochu "nahodit," neboli auto chytalo, ale jen tak napůl, takže nikdy nenastartovalo úplně. Ale benzín tam šel. Teď ne. Tož babo (dědo) raď.

Autor:  Zqwaxx [ ned 11. črc 2010 21:21:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nestartuje, ale startér funguje.

jestli jsi nekde kolem prahy tak se ti na to muzu podivat....

Autor:  michalv [ sob 24. črc 2010 21:21:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nestartuje, ale startér funguje.

Zqwaxx: Díky za nabídku, ale již netřeba.

Tak záhada vyřešena, palivové čerpadlo je na vině. Tudíž bych se zde rovnou zeptal, zda někdo nemáte k dispozici palivové čerpadlo s tím umělohmotným bazmekem, ve kterém je uchyceno, pač ten je zlomený. Na V6 12V z 1990.

Autor:  michalv [ úte 27. črc 2010 22:52:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nestartuje, ale startér funguje.

Tož alles gute, vše vyřešeno a vše funguje.

Autor:  michalv [ stř 28. črc 2010 23:21:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nestartuje, ale startér funguje.

Tak aby jste měli pokračování a rozuzlení, nakonec jsem čerpadlo sehnal za dobrou cenu i s tím vším kolem, a po výměně vše v pořádku. Takže díky čerpadlu, které bylo asi už chvíli před smrtí, tedy než umřelo, auto špatně za tepla startovalo, za určitých okolností. Přiznám se, že čerpadlo jsem tehdá neviděl jako jednu z možných příčin.
Jinak auto je na prodej, když jsem ho tak hezky opravil, že funguje vše jak má. Viz. sekce bazar zde. Troufám říc, že v podobném stavu moc XMek první generace jezdit u nás nebude. Pomalu vše už tam je povyměňované, a co není, tak funguje bezvadně, pač jsme to opravili...Tak kdyby jste někdo měl málo XMek, tak řekněte.

Autor:  koule [ čtv 29. črc 2010 13:14:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nestartuje, ale startér funguje.

Nic jinyho nez financni nouzi si nedovedu predstavit jako duvod prodeje takoveho nadherneho XM.

Mit prasule tak to od tebe bez mrknuti oka koupim. - V teto konfiguraci je to muj SEN!!!!

Toz at se zadari

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/