Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - Nestartuje, ale startér funguje.
Právě je čtv 18. dub 2024 10:23:51

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 22 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Nestartuje, ale startér funguje.
PříspěvekNapsal: čtv 29. črc 2010 23:22:23 
Offline

Registrován: čtv 01. črc 2010 20:48:10
Příspěvky: 13
Nechce se mi zakládat další téma, když to tady ještě frčí, tak to házím sem. Rozmontovávali jsme Y4, a pár věcí nám zbylo. No a zeptal bych se, jestli někdo neví, kam patří součástka z obrázku, na níž ukazuje šipka. Za boha si nemůžu vzpomenout, kam má přijít. Tak jestli si někdo nevzpomíná, kam že to má přijít. Je to na čtyři šrouby a má to směrem k palubce tři kolíky na zastrčení někam. Ale kam, co a jak nevím.

Koule: Jsou i jiné důvody, třeba jako koupě jiného XMka, a co já se dvěma. Tak jde do světa. A ty koukej našetřit, ať si ho můžeš odvézt, sny se mají plnit. : -)


Přílohy:
kryt.jpg [86.04 KiB]
Zatím nestaženo
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nestartuje, ale startér funguje.
PříspěvekNapsal: stř 13. říj 2010 17:01:04 
Offline

Registrován: čtv 01. črc 2010 20:48:10
Příspěvky: 13
Tak jo pánové, zase já. Ač jsem si myslel že problém vyřešen, tak nevyřešen. Z nějákého záhadného důvodu to nechce zase startovat. Aby jste byli v obraze, tak jsme vyměnili čidlo na vstupu vzduchu, které bylo občas nefunkční, proto jsme na to tehdá nepřišli, pač ta kulička co dělá odpor byla z jednoho drátku uvolněná a občas se dotýkala a fungovala a občas ne. Tak jsme to připájeli a auto pak najednou začlo krásně startovat. Za studena, za tepla, chytalo prostě krásně, tak jsme si říkali že máme vyhráno. Několik dní po tom jsme auto startovali a taky ok. Ale dalších pár dní po tom najednou nechtělo skoro vůbec chytnout (zrovna když přijížděl zájemce se podívat na auto samozřejmě). Stejný problém, chová se jak kdyby tam nešel benzín.
Momentální stav je takový, že se dále vyměnilo čidlo podtlaku, čidlo teploty vody, zapájené čidlo vzduchu vyměněno za jiné nezapájené. Benzín jde do motoru a i z motoru do oběhu jak má, vstřikovače mají stejný odpor a když se tam hodí žárovička tak dle všeho jedou a pravidelně. Komprese je ok. Jiskru to hází bez problémů. Ten bazmek na volnoběh nebo co to bylo jsme prostříkávali ale též no effect. Zkoušeli jsme i druhý počítač co byl funkční a situace totálně stejná. Nicméně když jsme po x točeních startérem vytáhli dvě svíčky, tak se zdálo, že jsou víceméně suché. Ono se auto chová jak kdyby tam prostě nešlo palivo. Respektivě nechytá. Musí se točit dlouho a pak chytne. Ale dva týdny zpátky ani nechytlo. Když chytne, tak od nějákých 1100 otáček funguje bez problémů, ale jak se ohřívá a klesá volnoběh, tak začne kuckat motor, běží nepravidelně, začne to třást s autem jak kdyby to běželo na tři válce nebo co až to nakonec totálně chcípne. Když to je ale plácnu nad 2000 otáček, tak funguje totálně bez problémů. Sešlápnete plyn a hned to zareaguje. A čím nižší otáčky tím víc váhá, pod řekněme těch 2000, když dáte plný plyn. Nějáké nápady? Přiznám se, že my už jsme docela v koncích, co by to mohlo být. Mě furt napadá něco s compem, jenže je zase divné, že by byl blbý i ten druhý. Nicméně už jsme fakt v koncích, pač už se pomalu vyměnilo co se na tom autě vyměnit mohlo a furt nic, čili jestli tu neni nějáká ochotná dobrá duše co by se na to přijela podívat třeba za nějákou flašku a odvoz na místo určení a zpět. Destinace dva km od Říčan.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nestartuje, ale startér funguje.
PříspěvekNapsal: čtv 14. říj 2010 9:38:55 
Offline

Registrován: pon 19. říj 2009 10:01:36
Příspěvky: 57
Bydliště: Velká Polom (u Ostravy ;o)
Tak já střelím zcela naslepo, anžto s touto motoráží mám nulové zkušenosti, ale potkal jsem se s podobnými symptomy na jiné stříkačce. Nejsem si jistý, musel bych se mrknout do dokumentace, jak to má Tvůj motor zařízené, ale když jsem tohle viděl posledně, tak byl následující problém: Na snímači pozice klapky vzduchu byly dvě dráhy potenciometru, jedna pro otáčky kolem volnoběhu, podle té se to regulovalo na volnoběh a "dělal" se tím ve spolupráci s elektricky stavitelným představníkem (a samozřejmě i s dávkováním paliva) volnoběh a mimo jiné třeba i chod za studena, druhá dráha byla přes celý rozsah klapky a přicházela ke slovu po částečném sešlápnutí plynu. Problém byl v té první dráze, jak se tam jezdec pořád šmrdolil v té jedné oblasti, byla vydřená. Pomohlo vyčištění, posunutí celého tělesa snímače vůči klapce tak, aby se vydřené místo dostalo kousek před polohu zavřené klapky a reset hodnot v ŘJ. Do Říčan to mám fakt dost daleko, jinak nejjednodušší by bylo píchnout se Ti na to diagnostikou, ono to na sebe práskne dost věcí, minimálně o tom, co si ECU myslí, že je špatně - jestli je to fakt špatně, to už je spíš o následné dedukci ;) Když tak zavolej, zkusíme to nějak pořešit korespondenčně. 603365086

Jo, ten kryt z předposledního dotazu patří tuším za kontrolky nad volantem, taky jsem ho sundal a zapomněl nandat zpátky, po dvou letech provozu bez něj to vypadá, že při troše štěstí to nemá na funkci živočicháře vliv...

_________________
BX19D r.91 stavební, 2CV6 r.84 hrací


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nestartuje, ale startér funguje.
PříspěvekNapsal: čtv 14. říj 2010 16:29:58 
Offline

Registrován: čtv 01. črc 2010 20:48:10
Příspěvky: 13
No, druhý problém je ten, že ECU žádnou chybu neregistruje. Čili problém je buďto rázu mechanického a nebo je v mezích programu případně něco jiného, ale vysloveně blbě tam nic není dle ECU. Nicméně na ta lanka ještě juknem, některé konektory pravda už tam pamatují lepší dobu, to zase jo. Podle toho co řikáš, tak to by mohlo být klidně ono. Respektivě dost pravděpodobně asi i bude, pač to by sedělo. Druhá věc, auto nastartuje, ale musí se přidávat trochu plyn, bez něj mi přijde že to nechytne. S ním chytne, ale horko těžko po dlouhé době a ještě jak má náladu. Nicméně o víkendu se na to snad stihnu juknout, tak uvidíme.

S krytem díky, až se někdy budu nudit, nasadím. : -)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nestartuje, ale startér funguje.
PříspěvekNapsal: sob 16. říj 2010 18:42:09 
Offline

Registrován: pon 19. říj 2009 10:01:36
Příspěvky: 57
Bydliště: Velká Polom (u Ostravy ;o)
Na tohle je nejlepší kouknout se v diagnostice na "live data", jaké to má hodnoty z čidel za chodu, občas to totiž čte úplné hovadiny, ale v povoleném rozsahu, takže to nevyhlásí chybu, jen to např. dávkuje palivo podle zcestných předpokladů - jako např. špatné čidlo teploty - ECU sy myslí, že teplota motoru je - plácnu - mínus 25st. celsia. Čidlo není zkratované ani přerušené, chybový kód nenaskočí, akorát se to furt snaží jet v režimu Grónsko. Podobně se to může chovat i s těma snímačema polohy klapky atd. atd. Zkus na to vyhnat Uniscana nebo jinou diagnostiku, která to umí, nejspíš bys na to asi přišel i metodou postupného prošťourávání, ale takhle máš šanci ušetřit si poměrně hodně pokusů...

_________________
BX19D r.91 stavební, 2CV6 r.84 hrací


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nestartuje, ale startér funguje.
PříspěvekNapsal: stř 20. říj 2010 21:24:57 
Offline

Registrován: čtv 01. črc 2010 20:48:10
Příspěvky: 13
To s tím, že je to "na kraji" hodnot, jenž jsou v pořádku dle ECU nás samozřejmě taky napadlo, ale pravdou je, že jsme prošťourali myslím jen čidla na teplotu. Jinak co má být ten Uniscan a co na to potřebuješ?
Druhá věc, ohledně pozice klapky. Tam je ten problém, že ani když sešlápneš plyn, tak se tomu nechce startovat. Což by ale mělo, když pak po nastartování to reaguje bez problémů. Takže tam asi problém neni, leda že by celý ten bazmek byl špatný samozřejmě. Jinak namazáno a jede to krásně, nedrhne a tak. Čili zde pravděpodobně asi problém taky nebude.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nestartuje, ale startér funguje.
PříspěvekNapsal: čtv 21. říj 2010 9:53:54 
Offline

Registrován: pon 19. říj 2009 10:01:36
Příspěvky: 57
Bydliště: Velká Polom (u Ostravy ;o)
Uniscan je tuším nějaká kopie Visa Technotestu (když tak mě opravte ;o), diagnostika pro auta do r.v.2000 bez OBDII, potřebuješ na to diagnostický kabel (přímo pro Uniscan, s žádným jiným to nebude fungovat, součástí kabelu je dongle, povídající si se SW - ovšem nemusí být nutně originál ) a PC nebo NB se dvěma plnohodnotnými sériovými porty fungujícími pod DOSem (nefungují USB, nefungují všelijaké DOS-BOXy pod XP - problémy s časováním, nefungují PCMCIA karty bez DOS-kompatabilního kusu cardware...) Odzkoušeno na normálním stolním PC s DOSem, z důvodu operativnosti na jednom starším NB přidělány budiče na druhý sériový port (signály byly v 3V3 logice na slotu pro docking). Na stará auta výborná věc. Na fórech o autodiagnostice je toho o tom poměrně dost, dají se tam určitě zastihnout i lidi, kteří to mají ve Tvém okolí. Ze třílitrů by verze 1.83, která je asi tak nejrozšířenější, měla umět motory SKZ (3.0 V6 24v Kat) a SFZ (3.0 V6 Kat), novější modely patrně budou práce pro novější diag.

Je pravda, že to chování Tvého motoru je podivné, o to víc bude zajímavé, co si o tom vlastně ta ECU myslí, myslí-li si vůbec co kloudného :roll:

_________________
BX19D r.91 stavební, 2CV6 r.84 hrací


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 22 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz