Fórum Citroeny.cz http://forum.citroeny.cz/forum/ |
|
Koule C5, originál verzus I.F.H.S. http://forum.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=90&t=2491 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | PATaMAT [ pon 13. pro 2010 23:19:01 ] |
Předmět příspěvku: | Koule C5, originál verzus I.F.H.S. |
Na jednom foru o citroenech jsem našel debatu o koulích na C5. Je tam mnoho polopravd a dohadů, někdy i nesmyslů ... Třeba to, že koule na C5 odejde velmi rychle, takřka ze dne na den ... Blbost, dusík uniká většinou pomalu, postupně to tvrdne, jak se membrána trhá, oddělují se jednotlivé vrstvy, dusík uniká ... Proto koule "Citroen" na C5 nemá smysl doplňovat, membrána je porušená natolik, že to uniká stále rychleji ... Pár lidí tu i jinde obecně jakýkoliv dofuk koulí zatracuje, třeba pro to, že nelze dodržet čistotu procesu a pod ... tak se koukněte jak vypadá koule C5 uvnitř , jak je tam docela slušná koroze ... asi při výrobě moc čisté prostředí není ... Koule nebyla proražená, ani jinak poškozená, měla tlak ještě 21bar z původních 57. Dostaly se mi konečne do rukou špatné koule na C5 od I.F.H.S. Nebyly proražené, pouze uplně prázdné, uvnitř suché, membrána v podstatě neporušená. Je to ale uplně obyčejná jednovrstvá membrána jak na starých zelených koulích, tudíž to nemůže vydržet 200000km jak origo koule od Citroenu, kde je gumová černá vícevrstvá membrána. Hned od novoty z nich bude po namontování na auto dusík pomalu unikat... Co je pozitivní, šly by tudíž dofouknout - doplnit dusík. Membrána je nepoškozená, pouze ve středu jen malinko, ale tam je hodně ztluštělá, tak to nevadí . Jsou sice zavařené ocelovou kuličkou, ale to mi nevadí, mám ověřený způsob jak to opakovaně naplnit Je teď otázka, jestli je lepší koupit drahé origo koule citroen, kde jedna stojí okolo 3000,- a více ( dá se koupit po slevě i levněj ) a mít na 200tis km pokoj, nebo koupit I.F.H.S. za cca 1500,- a pak nechat doplnit po cca 50 - 60 tis km za pár stokorun , nebo koupit zase nové ... I.F.H.S. |
Autor: | zhrado [ úte 14. pro 2010 18:49:41 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Koule C5, originál verzus I.F.H.S. |
Takze vacsina ludi co maju stare jednotkove C5 a stazuju sa ze to uz tak nepruzi ako predosle modely ale ze je to o dost tvrdsie moze mat chybu v tom ze maju maly tlak v guliach a preto je to tvrdsie.. hej? lebo dost casto sa ohanaju tym ze pokial niesu prerazene tak by sfucat nemali a tym padom by mali pruzit stale rovnako pocas celej zivotnosti. |
Autor: | PATaMAT [ úte 14. pro 2010 23:56:49 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Koule C5, originál verzus I.F.H.S. |
Ne, nedá se tak jednoduše odpovědět, mají nějaku teoretickou životnost, udávanou 200tis km, ale kdo ví jaké jsou silnice na západ a jaké u nás , tak že koule u nás pracuje 100x více než na dálnici ve francii, Něnecku ... tak že i životnost je jinde . Po určitou dobu skutečně koule C5 a to i stará zelená koule s důlky - vícevrstvá membrána, neuniká ani o chlup, ale jak se začne porušovat celistvost materiálu, tak to začne utíkat, někdy více, jindy méně rychle ... je to naprosto individuální, není pro to žádné pravidlo . Když je na kouli C5 místo 44 jen 40 na zadku, nebo 50 místo 57na předku, je to už trochu poznat. Je to tím že koule C5 má poměrně malý objem , jen 380ccm , tak že i malý pokles tlaku je znát na charakteru pružení. |
Autor: | zhrado [ stř 15. pro 2010 19:42:50 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Koule C5, originál verzus I.F.H.S. |
A ako sa da poznat ci je gula nekvalitna ale tlak stale ma takze auto pruzi este ako tak? pokial je hydraulika a gule v poriadku malo by ist autom prepruzit skoro az od dorazu po doraz, nie? plati to aj pre xantiu a aj vsetky C5? lebo ak ma gula maly tlak tak auto este pruzi ale uz len malo... potom by som sa ani necudoval ze vela ludi somre na kvalitu pruzenia ale gule menit nechcu lebo auto este ako tak pruzi. aj ked zrovna stara C5 je asi najnekomfortnejsie auto s hydraulikou.. proste je uz z vyroby tvrdsie.. aj tu sa uz o tom dost pisalo ze preco.. |
Autor: | zhrado [ pát 25. bře 2011 22:05:08 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Koule C5, originál verzus I.F.H.S. |
Chcel by som debatu z temy od C6 preniest sem kedze sa tam toho dost popisalo aj o C5 konkretne toto: viewtopic.php?f=19&t=23&start=15 Kedže som novy majitel starej C5 s obycajnym hydr. bez + a tym padom je to to najtvrdsie co v gulovom svete existuje bol by som velmi rad keby ste vy skusenejsi napisali ako to auto trosku zmakcit. V tom odkaze sa to trosku rozobralo, ze jedina pomoc je kupit komfortne gule alebo zvacsit (prevrtat) tlmic a popripade gulu viacej natlakovat.. Lenze ja si musim pomoct sam kedze v okoli nieje nikto kto by to vedel. Podotykam, ze citrona som si kupoval kvoli komfortu a nie na blaznenie sa po okreskach. Bol by som rad keby dakto napisal aky je priemer tlmica a na aku velkost ho zvacsit aby to bol citelny rozdiel ale aby to zas nebolo na zabitie a aspon cca to prirovnat napr ku xantii. (keby ta C5 tlmila ako xantia to by bolo super ). Proste prevrtanie by som zvladol ale dofuk nie. Takze ina moznost velmi nieje.. Dakujem! Rado |
Autor: | PATaMAT [ čtv 19. led 2012 13:05:18 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Koule C5, originál verzus I.F.H.S. |
Tak že pokračování I.F.H.S. verzus Citroën origo PŘÍKLAD 1 Dnes - "berlina" C5 II HDI 2,0 šestikvalt bez FAP r.v. listopad 2004 , Hydractive 3 , provozováno ve Španělsku (spodek absolutně bez koroze, trubky, holendry, jak nové) , čerstvý dovoz - koupeno před týdnem v ČR v bazaru , aktuálně na tacho 170 tisíc, na diagnostice v roce 2009 červen 433 tisíc Skutečný stav km jen dohadovat, ale někde mezi 480 - 500 tis to bude jistě. Na autě podle dat vyražených na kouli - PŮVODNÍ KOULE !!! a měly tlaky pořád v normě, předek houpal slušně, zadek sice špatně ale to kvůli vymláceným ložiskům v ramenech ( bedu řešit příští týden) . Tlak v koulích ale dobrý i po půl mega. Konkrétně např. zadek 28 bar z tabulkových 31 bar. PŘÍKLAD 2 Před rokem a půl jsem dával nové přední koule I.F.H.S. na C5 kombi taky jen s Hydractive 3. Ten rok a půl s novými koulemi ježděno na našich "silnicích" ... Předevčírem byl u mě, tlak na předích koulích byl z původních 57bar jen 46 a 45 a to měl na nich najeto cca 30 tisíc km. Tak že proběhl dofuk... ZÁVĚR: - Velmi důležité pro životnost koulí ( a to jakékoliv výroby) je kvalita, či spíše nekvalita silnic po kterých to jezdí. - Ogigo koule po dobu životnosti membrány ( dokud se nezačnou trhat a oddělovat jednotlivé vrstvy vícevrstvé membrány vlivem neustálého pohybu ) můžou vydržet opravdu dlouho. Na našich silnicích ale vydrží podstatně méně ( předpokládám s bídou těch 200tis) než kdyby jezdily na západ od nás. - Koule na C5 od I.F.H.S. s "obyčejnou" membránou ztrácí dusík docela rychle, na špatných silnicích ještě rychleji Ale membrána se netrhá, jde tedy dofouknout a slouží zase dál. Pokud si chci auto nechat dlouho, a plánuji s ním najet cca 200 tisíc , jednoznačně bych volil Ogigo koule. ( jedna koule cca 3000,- ) Pokud moc nejezdím a nebo plánuji brzo koupit auto jiné, pak asi I.F.H.S. s tím, že je popřípadě nechám jednou či dvakrát časem dofouknout. ( jedna koule cca 1500,- a každý další dofuk co 40 tisíc km u mě 200,-) A nebo na předek Origo Cit. a na zadek čti dole ... Tak si to každej spočítejte zhrado: předek se nechá trochu zvýšit tlak v kouli, je to pak lepší, trošku houpavější, a zadek ... Teď mě možná někteří budou kamenovat, ale na zadek C5 bych dal klasické zelené koule ( jedna 1000,-) na C5 berlinu H3 bych volil např. zadní kombi z Xantie bez Hydr., na kombíka C5 H3 bych dal třeba zadní kombi na XM bez Hydr. Koule se tam vejdou ( na předek bohužel ne) a naprosto bezproblémový dofuk ( mají plnící šroub na místo "zavařených" C5 kulí) v obou případech by to chtělo ještě trochu vyzkušet optimální tlak v kouli, patrně by se musel trochu upavit. ( volba typu koule je podle podobné hmotnosti zadní části vozidla ....) Popisuji zdesituaci s H3, na hydrctive H3+ bych takové úpravy nedoporučoval, tam by se to muselo řešit trochu jinak... |
Autor: | Miklásek [ ned 07. zář 2014 22:10:47 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Koule C5, originál verzus I.F.H.S. |
A ako by to bolo v prípade H3+? Dalo by sa to vyriešiť tak, že by sa použila väčšia stredová guľa a krajné by ostali pôvodné? Predpokladám, že v takom prípade by v komfortnom režime auto mäkšie a v režime SPORT by ostalo "tvrdé" ako predtým. |
Autor: | MarekS78 [ pát 08. říj 2021 7:20:13 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Koule C5, originál verzus I.F.H.S. |
Ahoj, mám osobní zkušenost s výměnou předních koulí na C5 III Tourer 2010 Hydractive 3+ Z důvodu domnělé úspory peněž jsem koupil koule I.F.H.S. Mám je tam cca 5.000 km. Fungují zatím pořád stejně, ale je poznat podstatný rozdíl v komfortu pružení předku. Staré originály (měly najeto 270.000 km) byly i po těchto kilometrech komfortnější. Nové I.F.H.S jsou o poznání méně pohodlné, tvrdší. Příště si rozhodně připlatím a koupím originály. Vážně uvažuji, že je pořídím možná hned a ty I.F.H.S vyhodím. |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |