Fórum Citroeny.cz http://forum.citroeny.cz/forum/ |
|
denne svietenie http://forum.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=9&t=547 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | NeoV [ pon 21. pro 2009 11:24:14 ] |
Předmět příspěvku: | denne svietenie |
Ahojte... Ako mate na svojich C4 nastavene denne svietenie ??? Ja zatial co som pozistoval tak auto ma rezimy v AUTO mode: denny normal - stretavacie: ANO; obrysove: NIE; interier: HIGH denny nepriaznive podmienky (sneh/dazd) - stretavacie: ANO; obrysove: ANO; interier: HIGH nocny - stretavacie: ANO; obrysove: ANO; interier: LOW ...casto sa mi totizto stava (napr. aj dnes), ze mi ludia vytrubuju - blikaju - atd, ze nemam zasvietene zadne svetla (obrysovky). |
Autor: | NeoV [ pon 21. pro 2009 14:24:03 ] |
Předmět příspěvku: | Re: denne svietenie |
Tak som si to dohladal sam http://drahovsky.blog.sme.sk/c/196642/Svetla-pre-denne-svietenie-zadne-svetla-a-senzor-zotmenia.html http://drahovsky.blog.sme.sk/c/197210/Svetla-pre-denne-svietenie-je-to-komplikovanejsie-ako-sa-zda.html Odporucam prestudovat az do konca hlavne druhy clanok, ktory popiera prvy clanok |
Autor: | Rozmy [ pon 21. pro 2009 17:15:45 ] |
Předmět příspěvku: | Re: denne svietenie |
Mě se rozsvěcí světla samy hned po nastartování. Pokud mám přepínač na 0 - svítí mi klasicky potkávačky, vnitřní osvětlení je na max, ale nesvítí rádio a ovladače na volantu. Pokud mám přepínač na auto - svítí mi klasicky potkávačky, interiér svítí podle intezity, kterou jsem si sám nastavil, ale občas (za plného světla ve dne) se mi interiér přepne do stavu jako v poloze 0. Naštěstí to dělá jen vyjímečně. Pokud mám přepínač na obrysovky - svítí klasika jen obrysovky a interiér podle mnou nastavené intezity. pokud mám přepínač zapnutý na potkávačky - svítí klasika potkávačky a interiér podle mnou nastavené intezity. z toho vyplývá, že se mi nemůže stát, že bych při nastartovaném motoru měl úplně zhasnuto. Na ovladač světel vlastně vůbec nesahám, mám ho pořád na auto a hotovo. u nás v ČR můžeš mít buď rozsvícený přední denní světla (diody) a při tom by ti neměly svítit zadní světla. A nebo druhá varianta je jezdit s rozsvícenýma potkávačkama, u kterých ti samozřejmě svítí i zadní světla. Při zapnutí potkávacích světel by ti světla pro denní svícení měla zhasnout. Toliko naše vyhláška o denních světlech. |
Autor: | Mikra [ pon 21. pro 2009 18:19:44 ] |
Předmět příspěvku: | Re: denne svietenie |
Jen doplním, že taky při svícení denníma světlama nesmí svítit ani potkávací, ani parkovačky vpředu. Alespoň já to tak pochopil. |
Autor: | Rozmy [ pon 21. pro 2009 19:19:03 ] |
Předmět příspěvku: | Re: denne svietenie |
Mikra píše: Jen doplním, že taky při svícení denníma světlama nesmí svítit ani potkávací, ani parkovačky vpředu. Alespoň já to tak pochopil. Ano, je to tak. Odkaz na vyhlášku píšou u většiny kvalitních denních světel. Provedení a umístění světel pro denní svícení je dáno homologačním předpisem EHK/OSN č. 48, který předepisuje vyhláška č. 341/2002 Sb. a jejich používání se řídí zákonem č. 361/2000 Sb. o provozu na pozemních komunikacích pozměněným zákonem č. 411/2005 Sb. Základní pravidla pro dodatečnou montáž světel pro denní svícení: - na jedno vozidlo se montují dva kusy (jeden pár) světel - umísťují se ve vodorovné rovině ve výšce od 250 mm do 1500 mm na přední část vozidla - vzdálenost světel od bočního obrysu je max. 400 mm a vzájemně mezi světly min. 600 mm (u vozidel s šířkou menší než 1300 mm je povolena vzájemná vzdálenost 400 mm) - světla se rozsvítí automaticky po zapnutí zapalování (nastartování motoru) a zhasnou po jeho vypnutí - při rozsvícení obrysových světel musí světla pro denní svícení automaticky zhasnout http://www.dennisviceni.cz/dennisviceni ... E-a-DOTAZY |
Autor: | Gryzly [ úte 22. pro 2009 0:20:34 ] |
Předmět příspěvku: | Re: denne svietenie |
Jenže výklad toho paragrafu který popisuje denní svícení je možná dvouma způsoby. V paragrafu je to popsáno takto: "vozidlo musí mít za jízdy rozsvícena obrysová a potkávací světla, nebo světla pro denní svícení" Takže se to dá také vysvětlit takto: 1. varianta: obrysová a potkávací světla 2.varianta: obrysová a světla pro denní svícení Z té věty totiž není jasné k čemu se slůvko "nebo" vztahuje. Zda jen k potkávacím světlům nebo k obrysovým a potkávacím světlům. Proto některá auta mají zadní světla svítící a některá ne. Samozřejmě se to týká České republiky. |
Autor: | Rozmy [ úte 22. pro 2009 8:05:01 ] |
Předmět příspěvku: | Re: denne svietenie |
Gryzly píše: Jenže výklad toho paragrafu který popisuje denní svícení je možná dvouma způsoby. V paragrafu je to popsáno takto: "vozidlo musí mít za jízdy rozsvícena obrysová a potkávací světla, nebo světla pro denní svícení" Takže se to dá také vysvětlit takto: 1. varianta: obrysová a potkávací světla 2.varianta: obrysová a světla pro denní svícení Z té věty totiž není jasné k čemu se slůvko "nebo" vztahuje. Zda jen k potkávacím světlům nebo k obrysovým a potkávacím světlům. Proto některá auta mají zadní světla svítící a některá ne. Samozřejmě se to týká České republiky. protože se tam píše, že při rozsvícení obrysových světel musí světla pro denní svícení automaticky zhasnout, tak tam toho prostoru pro dvojí výklad není Ale je pravda, že policie na tyhle věci zatím moc nekouká. |
Autor: | mita [ úte 22. pro 2009 11:15:38 ] |
Předmět příspěvku: | Re: denne svietenie |
Mně denní svícení nejde aktivovat (r.v.2005,SX, viz. archiv diskuze), tak mám vzadu k brzdovému světlu připojen bzučák s diodou - funguje to tak, že pokud nerozsvítím světla ručně, při prvním sešlápnutí brzdy se ozve bzučák, který po zapnutí světel zmlkne. Jednoduché a geniální. Výhoda je, že v zemích, kde není nutné denní svícení, stačí bzučák odpojit a nesvítit přes den (např. letos na Ukrajině bych s denním svícením byl za exota, protože tam se nesvítí někdy ani v noci )) |
Autor: | zhrado [ úte 22. pro 2009 19:33:39 ] |
Předmět příspěvku: | Re: denne svietenie |
denne svietenie ktore neslo na starych C4 by malo ist po prehrati noveho softu BSI. v novych C4 by sa malo dat nastavit cez diagnostiku ci sa budu same zapinat iba stretavacky alebo stretavacky aj parkovacky |
Autor: | Gryzly [ stř 23. pro 2009 0:21:30 ] |
Předmět příspěvku: | Re: denne svietenie |
Rozmy píše: protože se tam píše, že při rozsvícení obrysových světel musí světla pro denní svícení automaticky zhasnout, tak tam toho prostoru pro dvojí výklad není Ale je pravda, že policie na tyhle věci zatím moc nekouká. V tom zákoně nic takového není. je tam jen ta věta kterou jsem trochu rozebral. |
Autor: | Petris [ ned 27. pro 2009 21:19:24 ] |
Předmět příspěvku: | Re: denne svietenie |
mita píše: Mně denní svícení nejde aktivovat (r.v.2005,SX, viz. archiv diskuze), tak mám vzadu k brzdovému světlu připojen bzučák s diodou - funguje to tak, že pokud nerozsvítím světla ručně, při prvním sešlápnutí brzdy se ozve bzučák, který po zapnutí světel zmlkne. Jednoduché a geniální. Výhoda je, že v zemích, kde není nutné denní svícení, stačí bzučák odpojit a nesvítit přes den (např. letos na Ukrajině bych s denním svícením byl za exota, protože tam se nesvítí někdy ani v noci )) Ahoj Mito Mám také starší C4, kde nelze denní svícení aktivovat. Chtěl jsem také nejdříve aktivaci, později denní LED světla, ale dospěl jsem k názoru, že už je nepotřebuji. Jsou opravdu země např. Rakousko, kde působíte nepatřičně a také při pojíždění ve městě za přímého slunečního svitu nehodlám svítit (Tímto zdravím všechy co na mě blikají a zdraví mě ) |
Autor: | Mikra [ ned 27. pro 2009 21:48:36 ] |
Předmět příspěvku: | Re: denne svietenie |
Gryzly píše: Jenže výklad toho paragrafu který popisuje denní svícení je možná dvouma způsoby. V paragrafu je to popsáno takto: "vozidlo musí mít za jízdy rozsvícena obrysová a potkávací světla, nebo světla pro denní svícení" Takže se to dá také vysvětlit takto: 1. varianta: obrysová a potkávací světla 2.varianta: obrysová a světla pro denní svícení Z té věty totiž není jasné k čemu se slůvko "nebo" vztahuje. Zda jen k potkávacím světlům nebo k obrysovým a potkávacím světlům. Proto některá auta mají zadní světla svítící a některá ne. Samozřejmě se to týká České republiky. Protože čárka ve větě má určitě a neodiskutovatelně svůj význam, opravdu toho pro dvojí výklad mnoho nezbývá. Cituji : ...obrysová a potkávací světla ČÁRKA nebo světla pro denní svícení. Pokud to nestačí, rád dovysvětlím význam rozdělování vět čárkou. |
Autor: | likii [ pon 28. pro 2009 14:10:25 ] |
Předmět příspěvku: | Re: denne svietenie |
Ten kdo i za svitu slunce nesviti a jede v kolone, coz ve meste neni problem, se pro ostatni stava neviditelnym a ohrozuje nejen sebe, coz je v podstate jeho problem, at si nabije hubu kde chce, ale co je horsi - ohrozuje ostatni!!! Potom neni problem jej prehlednout!!!Takze chce to vzit trochu rozumu do hrsti a nemyslet jenom na sebe!!! |
Autor: | Mikra [ pon 28. pro 2009 18:09:33 ] |
Předmět příspěvku: | Re: denne svietenie |
Já jsem taky pokukoval po světlech na denní svícení, protože jsem se bál, že si "vysvítím" drahé xenony, ale po přečtení příspěvku pana Autodiagnostika jsem se uklidnil a už to neřeším. Píše něco v tom smyslu, že svítí celodenně už několik let a na xenonech to není znát. V každém případě bych si nedovolil jezdit nerozsvícený, aby to do mě někdo nenakouřil a nevymlouval se, že mě neviděl. A přebírat vinu za nehodu jen kvůli zhasnutým světlům mi přijde jako stupidita. Ani se mi nechce hlídat celou cestu, jestli náhodou nevjíždím do stínu apod. Nemám totiž tolik peněz, abych šetřil na žárovkách a platil drahé opravy plechů (přinejlepším). Tak tedy - světlu zdar! |
Autor: | Petris [ pon 28. pro 2009 20:13:55 ] |
Předmět příspěvku: | Re: denne svietenie |
likii píše: Ten kdo i za svitu slunce nesviti a jede v kolone, coz ve meste neni problem, se pro ostatni stava neviditelnym a ohrozuje nejen sebe, coz je v podstate jeho problem, at si nabije hubu kde chce, ale co je horsi - ohrozuje ostatni!!! Potom neni problem jej prehlednout!!!Takze chce to vzit trochu rozumu do hrsti a nemyslet jenom na sebe!!! No rozum do hrsti měl vzít zákonodárce Nevím proč v našich zeměpisných šířkách svítit celoročně..??? Jaký to má smysl? Správně poukazujete na to, že když někdo v koloně nesvítí stává se přehlídnutelným. Souhlasím mimo město, ale ve městech asi nikdo nepředjíždí při přejezdech mezi supermarkety, že..Navííc, na to že svítí všichni doplácejí motorkáři. ty se v létě v nasvícených kolonách ztrácejí úplně. Nevím proč, když na to přišli např. Rakousku je to u nás problém zrušit svícení v létě.. |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |