Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - palivomer LZE
Právě je stř 13. lis 2024 8:52:06

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 126 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: palivomer LZE
PříspěvekNapsal: úte 04. pro 2012 23:50:04 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 17. říj 2009 16:11:08
Příspěvky: 7379
Bydliště: Kolín
pri jizde to bere plovak
udelej to jak sem psal, vycwrpej cerpadlem palivo az prestane tect zmer na plovaku hodnotu mela by byt jedna z tech krajnich hodnot. pokud ne lehce dohnes na spravnou hodnotu. pote dotankujes 5litru a musi ten plovak mit hodnotu o 25 vetsi nebo mensi. ja to tak udelal a uz mi ukazovala i posledni carka palivomeru pri plne nadrzi

_________________
bejvávalo: C4 1.6 HDi 66kw > C4 1.4i > Felicia 1.3 GLXi > Saxo 1.0i > Saxo 1.4i > Evasion 2.0i

současnost: Cecilka C4 1.6 HDi 80kW FAP - auto pro zenu hracka pro chlapa


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: palivomer LZE
PříspěvekNapsal: stř 05. pro 2012 0:54:39 
Offline

Registrován: pát 26. říj 2012 18:59:49
Příspěvky: 143
Tož jak bude čas, chuť a počasí (nemám garáž), tak to zkusím. Uvidíme co z toho vyleze.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: palivomer LZE
PříspěvekNapsal: stř 05. pro 2012 5:30:33 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 19. říj 2009 8:14:15
Příspěvky: 103
Bydliště: Kladno, Slaný
Možná když by palivo ubejvalo rychleji než je výpočet, tak to třeba bere hodnotu plováku...
ale když ubejvalo pomalu nebo téměř vůbec ne, tak to bralo jen výpočty... (můj případ při jízdě na LPG, já měl hodně benzínu a ukazovalo mi to prázdnou a hladové oko)

_________________
VOLVO V70 Summum 11/2013 D4 120kW
Peugeot 206 CC 2000, 2.0 16V 100kW

Bylo: Volvo S80 3,2 LPG, Škoda PickUp 1,9D, Citroen C4 1,6 LPG, Hyundai Accent 1,5 CRDi, Škoda Favorit 1,3 LPG


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: palivomer LZE
PříspěvekNapsal: ned 06. led 2013 1:16:53 
Offline

Registrován: pát 26. říj 2012 18:59:49
Příspěvky: 143
Tak jsem si koupil Lexii/Diagbox. Dneska jsem si s tím poprvé "hrál". Ohledně benzínu a palivoměru jsem z údajů v diagnostice vyčetl, že:

- "rezerva" je 7 litrů benzínu. Tudíž předpokládám, že při poklesu množství benzínu na 7 litrů by už neměla na palivoměru (displeji) být vidět žádná čárka a měla by začít blikat "benzinpumpa". Je to tak? Chová se takto správně nastavený ukazatel paliva? Tedy že s klesajícím množstvím benzínu postupně ubývají čárky, když je pak v nádrži cca kousek nad 8 litrů, tak svítí na displeji palivoměru 1 čárka a když benzín ubude na 7 litrů, tak ta poslední čárka zmizí a začne blikat "benzinpumpa"?

- rozsah odporu při hýbání plovákem palivoměru mezi "prázdnou" a "plnoů nádrží je tuším (teď to z hlavy přesně nevím, blbec jsem si to nenapsal) 360 - 60 ohmů (tuším, že ta vyšší hodnota je při "prázdné" nádrži). Pro moji další úvahu ale není absolutní hodnota odporu důležitá, jde spíše o princip nastavení. Každopádně to ale ještě ověřím, až diagnostiku zase připojím.

Takže když bych chtěl správně nastavit palivoměr, tak bych postupoval takto.

Do nádrže naleju 7 litrů benzinu = právě množství, kdy by měl být palivoměr "na nule", plovák by tedy měl mít (asi) nejvyšší odpor (krajní hodnotu odporu) - 360 ohmů. Plovák mechanicky přihnu tak, aby při těch 7 litrech benzínu ukazoval zrovna tu patřičnou krajní hodnotu odporu. Pak by měl palivoměr (displej) teoreticky ukazovat správně, protože podle diagnostiky by při 7 litrech v nádrži měla být na plováku krajní hodnota odporu a na displeji by při té krajní hodnotě odporu měla zmizet poslední čárka ukazatele paliva a měla by začít blikat rezerva.

Uvažuji správně?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: palivomer LZE
PříspěvekNapsal: ned 06. led 2013 1:21:27 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 17. říj 2009 16:11:08
Příspěvky: 7379
Bydliště: Kolín
skoro :D ty hodnoty 60-360 jsou az uplne krajni hodnoty tech 7 litru musis proste spocitat, ale mozna to tu uz je popsane

osobne bych nehybal plovakem ale tou hodnotou v diag

_________________
bejvávalo: C4 1.6 HDi 66kw > C4 1.4i > Felicia 1.3 GLXi > Saxo 1.0i > Saxo 1.4i > Evasion 2.0i

současnost: Cecilka C4 1.6 HDi 80kW FAP - auto pro zenu hracka pro chlapa


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: palivomer LZE
PříspěvekNapsal: ned 06. led 2013 2:06:46 
Offline

Registrován: pát 26. říj 2012 18:59:49
Příspěvky: 143
No bylo by to asi jednodušší, ale:

- jednak jsem ještě nepřišel na to, jak ty hodnoty v diagnostice nastavit

- mám trochu strach s nějakými hodnotami "hýbat", ale nastavením těch "odporů" bych asi neměl nic pokazit

- když už jsem chtěl něco (jiného) zkusit přes diagnostiku nastavit, tak to po mně chtělo nějaký "kód" či co - předpokládám, že to je nějaký kód "z auta", prostě "oprávnění", abych se v tom mohl vrtat. U auta je jakási kartička velikosti a vzhledu kreditní karty, kde je na jedné straně nějaký čárový kód, pod ním číslo, respektive kombinace čísel a písmen, na druhé straně je nápis CITROEN, obrázek klíče a políčko přelepené nějakou fólii s popisem SECURITY. Na té kartičce je onen zmiňovaný kód, který po mne chce diagnostika? Nebo je to něco úplně jiného?

- když jsem se tak hrabal tím softem, tak jsem jednou narazil na nějakou asi "celkovou konfiguraci" a při tom to po mně chtělo ověřit nějaké číslo motoru - byla tam otázka, zda v čísle motoru je poslední písmeno vpravo F - ANO/NE. Marně jsem ale očumoval motor a hledal na něm nějaké číslo motoru. netušíte někdo, kde to číslo motoru hledat?

- a poslední dotaz - když bych při nějaké konfiguraci palubního počítače a systému auta pomocí té diagnostiky něco kardinálně posral a neuměl to "vrátit zpět" - existuje u té diagnostiky nějaký RESET, který by vše vrátil do "továrního nastavení"?

Dík za rady.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: palivomer LZE
PříspěvekNapsal: ned 06. led 2013 2:14:39 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 17. říj 2009 16:11:08
Příspěvky: 7379
Bydliště: Kolín
ne ne , hledej kod uz tu je napsanej zacina 0xxxx

takhle to dopada kdyz si nekdo koupi diag a nevi jak funguje

vzdy jdou vratit zmeny do puvodniho stavu pokud vis jak byly pred zmenou

_________________
bejvávalo: C4 1.6 HDi 66kw > C4 1.4i > Felicia 1.3 GLXi > Saxo 1.0i > Saxo 1.4i > Evasion 2.0i

současnost: Cecilka C4 1.6 HDi 80kW FAP - auto pro zenu hracka pro chlapa


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: palivomer LZE
PříspěvekNapsal: ned 06. led 2013 2:43:19 
Offline

Registrován: pát 26. říj 2012 18:59:49
Příspěvky: 143
Dík za radu - kód pohledám.

S koupi diagnostiky je to problém - "na sucho", aniž má člověk tu diagnostiku v ruce, se nenaučí nic, protože když mu někdo něco vysvětluje, tak si to nedovede vůbec představit, protože nemá páru, jak ta diagnostika funguje.

Takže je zde druhá možnost - koupit diagnostiku a učit se s ní pracovat. Časem se to určitě zvládne.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: palivomer LZE
PříspěvekNapsal: pon 07. led 2013 14:21:53 
Offline

Registrován: pon 19. říj 2009 0:24:29
Příspěvky: 76
Bydliště: Brno
Nejsem si jistý, jestli je to jak jsi psal výš, ale u mě v autě jsou na palivoměru 2 čárky, když se rožne rezerva. Po několika kilometrech zůstane jen jedna čárka. Jen jednou jsem jel až tak, že mi zhasly všechny. A to mám pocit, že mi chvíli potom přestal PP ukazovat dojezd. A to pokud mě paměť neklame znamená, že je v nádrži tuším asi 1,5l benzínu.

_________________
Citroen C4 1,4 Leader sněhobílý....Obrázek
Citroen CX 2500 TRD TURBO D2


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: palivomer LZE
PříspěvekNapsal: pon 07. led 2013 16:50:59 
Offline

Registrován: pát 26. říj 2012 18:59:49
Příspěvky: 143
No uvidím. Když mi spadne ukazatel na 2 čárky, tak mi dojde benzín. Zkusím to nějak vyštelovat až bude čas.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: palivomer LZE
PříspěvekNapsal: pon 07. led 2013 18:43:25 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 17. říj 2009 16:11:08
Příspěvky: 7379
Bydliště: Kolín
TED ti pri dvou carkach dojde benzin ?

mas zdeformovany plovak, musis bud vyjezdit nadrz nebo natankovat uplne plnou, zmerit odpor plovaku a ten zadat do PC

hladove oko to hlasi podle nejakeho algoritmu staci kdyz zadas pri kolika litrech ma zacit svitit

_________________
bejvávalo: C4 1.6 HDi 66kw > C4 1.4i > Felicia 1.3 GLXi > Saxo 1.0i > Saxo 1.4i > Evasion 2.0i

současnost: Cecilka C4 1.6 HDi 80kW FAP - auto pro zenu hracka pro chlapa


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: palivomer LZE
PříspěvekNapsal: pon 07. led 2013 20:01:26 
Offline

Registrován: pát 26. říj 2012 18:59:49
Příspěvky: 143
"Vyjezdit nádrž" a změřit odpor na plováku - teď uvažuji, co to vlastně znamená.

Znamená to, že jedu...jedu až mi dojde benzín (třeba uprostřed křižovatky, na dálnici apod.) a pak změřím odpor na plováku - realizace měření bude ovšem obtížná, musím něco někde rozebrat, odpojit, změřit .... takže tohle asi nepůjde.
A nebo prostě doma na dvoře vycucnu nádrž do sucha a změřím odpor plováku - doma na to mám čas.
A nebo nechám benzín v nádrži, vymontuju plovák a změřím odpor na vymontovaném plováku v krajních polohách?

Jde totiž o to - když jedu..jedu a dojde mi benzín (to se mi stalo zrovna před hodinou a skoro uprostřed křižovatky), tak je ten plovák opravdu až v té nejspodnější poloze - je dole až "na doraz"? Nebo je ve skutečnosti v nádrži ještě trošku benzínu, na které už čerpadlo prostě "nedošáhne" a tudíž plovák není dole úplně na doraz? V tom případě ale když plovák vytáhnu a budu měřit odpor v krajních polohách (na doraz) na vytaženém plováku, tak budou výsledky poněkud zkreslené.

Asi "nejčistší" řešení by bylo, kdybych doma na dvoře postupně vypouštěl benzín z nádrže (dejme tomu po 3 deci) a po každém odpuštění zkusil nastartovat - a až bych po odpuštění dalších 3 deci benzínu nenastartoval, tak bych byl prakticky skoro přesně v situaci, kdy mi někde na silnici za jízdy dojde benzín. A pak bych změřil odpor.

A teď ještě technická otázka - dá se benzín nějak vypouštět pomocí čerpadla v autě? prostě někde odpojit nějakou hadičku, strčit ji do kanystru a nějak zapnout čerpadlo benzínu v autě a vypouštět? Kde se dá nejlíp měřit odpor plováku? Musím se dostat přímo k plováku nebo stačí někde (třeba v motoru na nějaké svorkovnici) odpojit kablíky a měřit?

Dík za názory a rady.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: palivomer LZE
PříspěvekNapsal: pon 07. led 2013 21:04:26 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 17. říj 2009 16:11:08
Příspěvky: 7379
Bydliště: Kolín
doporucuju sundat hadici od cerpadla a zapnout zapalovani, cerpadlo vycucne vsechno co muze
v nadrzi zustane asi 1 litr paliva

zmeris hodnotu plovaku a tento udaj zadas do lexie

ale proc to tu pisu furt dokola kdyz uz to tu nekolikrat popsane ? ???

_________________
bejvávalo: C4 1.6 HDi 66kw > C4 1.4i > Felicia 1.3 GLXi > Saxo 1.0i > Saxo 1.4i > Evasion 2.0i

současnost: Cecilka C4 1.6 HDi 80kW FAP - auto pro zenu hracka pro chlapa


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: palivomer LZE
PříspěvekNapsal: pon 07. led 2013 22:14:04 
Offline

Registrován: pát 26. říj 2012 18:59:49
Příspěvky: 143
Havlíčku Havlíčku, ještě že Tě tu máme - dík za rady. Vyzkouším.
Ještě se vrátím ke svému příspěvku výše - psal jsem tam, že mi dnes došel benzín skoro v křižovatce maje na palivoměru ještě 2 čárky a dojezd cca 80 km.
Tož jsem na křižovatce dolil z kanystru 5 litrů benzínu, sednu a jedu dál. Palivoměr furt ukazuje 2 čárky a dojezd cca 80 km. Jede, jedu - palivoměr furt ukazuje 2 čárky a dojezd pomalu klesá - prostě palivoměr ukazuje jako bych vůbec žádný benzín nedolil. Po ujetí cca 25 km palivoměr furt ukazuje 2 čárky a dojezd cca 60 km - ale co nevidím, ty dvě čárky najednou začaly blikat a rozsvítila se "benzinpumpa" - což předpokládám znamená, že jsem začal cucat "rezervu". Takže čistě teoreticky bych měl mít v nádrži ještě cca 7 litrů benzínu - samozřejmě pokud by byl palivoměr správně seštelovaný.
Zkrátka musím konstatovat, že francouzi jsou debilové a jejich systém palivoměru musel vymyslet nějaký šílenec v průběhu hodně těžkého záchvatu. Moje stará Mazda, kterou jsem měl předtím, ukazovala stav benzínu naprosto přesně a bez problémů.
Jen s nostalgií vzpomínám.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: palivomer LZE
PříspěvekNapsal: pon 07. led 2013 22:20:48 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 17. říj 2009 16:11:08
Příspěvky: 7379
Bydliště: Kolín
k ono to muze ukazovat dobre, ale casem se to proste uklepe nebo neco podobneho
nebo pri montazi ten plovak lehce ohli

proto se to da nastavit v diag :lol:

_________________
bejvávalo: C4 1.6 HDi 66kw > C4 1.4i > Felicia 1.3 GLXi > Saxo 1.0i > Saxo 1.4i > Evasion 2.0i

současnost: Cecilka C4 1.6 HDi 80kW FAP - auto pro zenu hracka pro chlapa


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 126 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz