Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - Expanzný ventil, výparník výmena
Právě je sob 23. lis 2024 2:48:19

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Expanzný ventil, výparník výmena
PříspěvekNapsal: ned 28. čer 2020 18:02:52 
Offline

Registrován: pát 28. čer 2013 19:39:36
Příspěvky: 79
Ahoj,

prosím vedel by niekto poradiť, ako sa dostať k expanznému ventilu, resp. výparníku v kabíne? (C4 1.6HDi rv2006).
Je tu opäť leto, klima opäť štrajkuje - akonáhle je vonku nad cca 26C, klima nejde, kým je do tých 25C, chladí ako besná.

Diagnostikovať to poriadne nikto nevie, všetci dolievajú chladivo, naslepo menia kompresory a berú peniaze, problém sa každý rok opakuje.

Na základe môjho výskumu na internete by mal byť problém s expanzným ventilom, prípadne senzorom tlaku. Expanzný ventil by sa mal nachádzať na resp. pri výparníku.
Neviem, čo iné by to mohlo byť, chcem to skúsiť vymeniť "naslepo". Sprievodný jav je, že ventilátor na radiátore skáče z nízkych na maximálne otáčky, správa sa to akoby tam dochádzalo k pretlakovaniu - musí byť teda zlý senzor, alebo skôr ten ventil. Aj keď ventilátor hučí na 100%, kompresor nevypne - z toho usudzujem že senzor bude ok. Resp. klima ide cca 5minút po zopnutí, potom z vetrákov už len "letný" vzduch. Tipujem že vplyvom upchatého ventilu sa pretlakuje, a potom už nechce chladiť.

Problém je v tom, že servisom sa do toho moc nechce, v jednom som dostal aj kalkuláciu - 1k€ len za de/montáž palubnej dosky, bez ktorej to vraj nejde.

Chcel by som to doma odstrojiť / vyrobiť prístup a nechať ich to v servise spraviť.


Díky,
P.

_________________
C4 | 1,6 HDi | rv 2006


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 30. čer 2020 12:52:33 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 17. říj 2009 16:11:08
Příspěvky: 7381
Bydliště: Kolín
asi si povime funkci klimy
aby si mel vevnitr chladno tak zachlazene medium prijima teplo z okolniho vzduchu a meni se v plyn
ten jde dopredu do ventilatoru kde je naporem vzduchu zase ochlazovan

to znamena ze kdyz jede klima - sepnuty klima kompresor musi byt sepnuty i ventilator

dale musi byt funkcni tlakove cidlo - to zaznamenava tlak v systemu a podle toho se ridi kompresor i ventilator
dale musi byt v systemu spravne mnozstvi chladiva jinac klima pri plnem vykonu "zamrzne"

jo a v servisu maji pravdu na demontaz vyparniku musi dolu cela palubka - jen te sklamu musis vymenit cely vyparnik samotny "ventil" jestli to tak nazvat nesezenes

_________________
bejvávalo: C4 1.6 HDi 66kw > C4 1.4i > Felicia 1.3 GLXi > Saxo 1.0i > Saxo 1.4i > Evasion 2.0i

současnost: Cecilka C4 1.6 HDi 80kW FAP - auto pro zenu hracka pro chlapa


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz