Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - Jízda z kopce za studena
Právě je pát 29. bře 2024 7:53:33

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 28 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Jízda z kopce za studena
PříspěvekNapsal: čtv 17. pro 2009 10:23:22 
Offline

Registrován: pon 19. říj 2009 11:12:26
Příspěvky: 44
chrene píše:
tPlus tam mas navyse tlacitko so snehovou vlockou, ktore je tiez urcene na jazdu z kopca napr. na snehu, kedy automatika voli nizsi prevodovy stupen, aby sa nezvysovala rychlost.


Přesně řečeno to při rozjezdu vlastně drží vyšší převodový stupeň, 3jku myslím (alespoň u 4HP20). A není to jen do kopce, je to všeobecně pro povrchy s nízkou přilnavostí a funguje to :D Testovali jsme v závějích :lol:

_________________
Klub příznivců a fandů Citroënu C5
Diskuzní fórum, poradna, návody pro c5 a hlavně skvělá parta lidí
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jízda z kopce za studena
PříspěvekNapsal: ned 17. led 2010 15:06:55 
Offline

Registrován: ned 17. led 2010 14:54:39
Příspěvky: 2
Já jsem stále vyřazoval na N při dojezdu a při jízdě z kopce, protože jsem na to byl u větších aut zvyklý a taky jsem nedočetl návod. Zhruba po 30 000 mi to začalo vyhazovat závadu "Automatic gearbox faulty" a po zhruba 50 000 mi museli v AP vyměnit oba tlakové ventily. Technik v Citroenu říkal, ať se nevyřazuje na N ani při čekání na červenou a v žádném případě při jízdě. Jo, a návod jsem si potom přečetl :P


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jízda z kopce za studena
PříspěvekNapsal: pon 27. čer 2011 11:58:52 
Offline

Registrován: sob 17. říj 2009 21:38:43
Příspěvky: 19
Bydliště: okr. Přerov
Je dobré si přečíst:
http://forum.autobazar.eu/ako-pou-ivat-automaticku-prevodovku-t12817.html

_________________
Xsara II 1,6 16V Exclusive, automat AL4, klima, ABS, parkovací senzory, tažné, 2003 8,3 l / 100 km
Xantia II 2.0HDi 80kW Break Exclusive, Hydroactive 2, klima, ABS, kůže, 1999 5,8 l / 100 km
Už není : Favorit LSe ecotronic 1991 6,8 l / 100 km


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jízda z kopce za studena
PříspěvekNapsal: ned 03. črc 2011 21:41:05 
Offline

Registrován: stř 10. úno 2010 17:53:36
Příspěvky: 32
Nebudu nikomu vyvracet jeho nevyvratitelné teorie 8-) ale když pominu to,jestli je to dobře nebo ne,proč to proboha děláte?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jízda z kopce za studena
PříspěvekNapsal: stř 19. pro 2012 19:11:44 
Offline

Registrován: sob 17. říj 2009 20:49:31
Příspěvky: 576
Bydliště: Plzeň
zhrado píše:
no ja si stale stojim za svojim, ze klasicky automat s menicom ako je na C5 sa jazdou na N nenici! prevodovka je mazana pokial je nastartovany motor, prevodovka je stavana na akykolvek jazdny rezim a ona sama si dozera na to aby sa neznicila. je pravda ze s vypnutym motorom ked sa auto taha na lane sa nici lebo sa nemaze ale pokial je motor nastartovany tak nieje ziadny problem s mazanim ani s poskodenim... moj nazor.....



Ty jo něco si o těchto převodovkách přečti, zjisti a nemel tady nesmysle o tom, že se má vyřazovat na N.. Přeji hodně najetých km s takovým úmyslným kurvením převodovky. Po Tobě bych auto nechtěl

_________________
Aktůálně: Citroen Jumper 2.8Hdi
dříve, X1, ZX, X2, C5, XM Y4 Break 2,1TD 12V - Musketier, ful palba včetně vyhřívané kůže, xenon atd..C5 Break 2,2 HDI Exclusive v kůži


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jízda z kopce za studena
PříspěvekNapsal: ned 24. úno 2013 11:27:50 
Offline

Registrován: ned 18. říj 2009 19:06:58
Příspěvky: 11
zhrado píše:
:) tak tak, manualy su dobra vec. citujem: "prevodovka sa maze len ak je nastartovany motor".
nikto nepredpoklada, ze na N sa pojde dole kopcom 1000km.. takze ak niekto vyradi na neutral a zide kopec 2 km tak zarucene sa nic prevodovke nestane, pretoze je nastartovany motor a prevodovka je MAZANA... To je podobne ako s diferencialom.. Ani to sa nepredpoklada, ze sa bude jazdit 1000km do pravotocivej zakruty, vtedy by sa diferak zadrel.. Ale v manuale je pisane aby sa na pohananu napravu nedavali kolesa s rozdielnom velkostou prave kvoli diferaku.. Samozrejme ze na par km dojazd je to v poho lebo zas daco vydrzi aj ten diferak.... Chapeme sa? :)
EDIT.. okrem toho manual nepise vzdy pravdu.. napr ze automat ma dozivotnu napln co je samozrejme kravina, ze?


Automat se za jízdy na N ve volnoběhu maže nedostatečně,jelikož na zařazený N a jízdu z kopce neuzamkne měnič.
Je to jedna z cest jak převodovku pohřbít.

Vyřazování z kopce na neutrál u dnešních aut je absolutní nesmysl.I při zařazeném rychlostním stupni,ať je to manuál nebo
automat hodí řídící jednotka režim do Kat OFF,tudíš odstaví dávku paliva.Na diagnostice to lze vidět dobou vstřiku jako 0,0.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jízda z kopce za studena
PříspěvekNapsal: čtv 28. úno 2013 18:17:05 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 10:43:06
Příspěvky: 436
Bydliště: Brno
Recal píše:
Vyřazování z kopce na neutrál u dnešních aut je absolutní nesmysl.I při zařazeném rychlostním stupni,ať je to manuál nebo


Když pojedu z přiměřeného kopce s manuálem s 5kvaltem , brzdí mě motor a ještě před koncem kopce musím přidat plyn, někdy i průběžně z kopce, abych nebrzdil provoz ... spotřebovávám zbytečně palivo když přidám plyn abych jel z kopce ....

Kyž z kopce vyřadím naberu dostatečnou rychlost a ještě kus za koncem kopce jedu po rovině "zadarmo" ... nepřidávám plyn, nespotřebovávám palivo z kopce a ani kus po následné rovině .

Absolutní nesmysl si napsal ty :mrgreen:

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jízda z kopce za studena
PříspěvekNapsal: pát 01. bře 2013 15:57:11 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 14. lis 2010 21:14:08
Příspěvky: 417
Bydliště: střední Čechy
Já se tu s vámi teda nechci hádat, ale PaMe, pokud musíš na neutrál přibržďovat, tak zas budou ubývat brzdy. Ono všechno má svá pro a proti, hodně záleží i na podmínkách provozu, někde je lepší na neutrál, někde se zařazeným kvaltem, rozhodně se to nedá paušalizovat. Kromě toho, že za jízdy vyřazovat na N u AP je blbost (to blbost je - od toho je to automat, aby se staral sám). To je jako u dvoutakta brzdit z kopce motorem (pokud nemá volnoběžku nebo přimazávání), taky hrozí průšvih (ano, ještě dvoutakty do toho přidám :-D ).

_________________
XeMo Berline SX “exclusive“ 2,1TD rv. 99 “Silver Shadow“ :-P
XeMo Berline Exclusive 3.0 V6 12V r.v. 95 "Deep Blue"
GS Confort Berline 1015 ccm rv.72 “Pekáč“ (probíhá renovace) :-P
Kdo se moc ptá, málo googlí. :-P


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jízda z kopce za studena
PříspěvekNapsal: sob 02. bře 2013 15:56:02 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 10:43:06
Příspěvky: 436
Bydliště: Brno
michal88 píše:
Já se tu s vámi teda nechci hádat, ale PaMe, pokud musíš na neutrál přibržďovat, tak zas budou ubývat brzdy..



Můžeš mi ukázat, kde já píšu o tom, že na neutrál přibržďuji brzdama ???

PATaMAT píše:
Když pojedu z přiměřeného kopce s manuálem s 5kvaltem , brzdí mě motor a ještě před koncem kopce musím přidat plyn, někdy i průběžně z kopce, abych nebrzdil provoz ... spotřebovávám zbytečně palivo když přidám plyn abych jel z kopce ....

Kyž z kopce vyřadím naberu dostatečnou rychlost a ještě kus za koncem kopce jedu po rovině "zadarmo" ... nepřidávám plyn, nespotřebovávám palivo z kopce a ani kus po následné rovině .


:idea:

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jízda z kopce za studena
PříspěvekNapsal: sob 02. bře 2013 17:18:31 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 11:17:48
Příspěvky: 1092
Bydliště: Velké Hamry
Takhle se nedá slovíčkařit. Jasně že někdy, hlavně z hodně mírnýho kopce je lepší vyřadit a dojedu dál ne s nulovou spotřebou, protože volnoběh si něco málo sežere, ale s minimální spotřebou. Když bude kopec dost prudký, můžu zařadit a budu v tu chvíli mít spotřebu nulovou. Ale kopec musí být tak prudký, abych nezpomaloval, když nechci. Abych teda kvůli zpomalování nešlapal na plyn.
Žádnej měřitelnej efekt nepřinese ani vyřazování z každýho kopce dlouhýho 50m. Ale když brzdím motorem a kopec se zmírní a já začnu zpomalovat, je menší spotřeba když vyřadím než abych přišlapával plyn. Ale nemyslete si, že někdo místo běžný spotřeby 6,5l/100km dosáhnete takhle nervní jízdou s očima na ukazateli spotřebu pod 5l/100km. A v konečným důsledku vám ty provrtaný kolena ušetří na jedný nádrži stokorunu.

_________________
C5 II Break Exclusive 2.2HDi 128kW / Biturbo / navi / 2007 / Neskutečně pohodlná kára...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jízda z kopce za studena
PříspěvekNapsal: ned 03. bře 2013 16:20:28 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 14. lis 2010 21:14:08
Příspěvky: 417
Bydliště: střední Čechy
PaM: No tak, nerozčiluj se.Tak nějak musíš tu rychlost taky regulovat, což jsem předpokládal. Pokud to neděláš, neměl jsem v úmyslu Tě křivě nařknout. ;-)

_________________
XeMo Berline SX “exclusive“ 2,1TD rv. 99 “Silver Shadow“ :-P
XeMo Berline Exclusive 3.0 V6 12V r.v. 95 "Deep Blue"
GS Confort Berline 1015 ccm rv.72 “Pekáč“ (probíhá renovace) :-P
Kdo se moc ptá, málo googlí. :-P


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jízda z kopce za studena
PříspěvekNapsal: ned 03. bře 2013 18:38:22 
Offline

Registrován: úte 26. črc 2011 21:16:05
Příspěvky: 193
Já myslím,že vysvětlení tohoto spočívá v základní fyzice:-)Chemická energie,přeměněna na tepelnou v důsledku spalovánímotorem musí být v co největší míře využita k pohybu.To znamená jet dynamicky a pracně vyrobenou energii nevyzařovat do atmosféry,protože ta nám na naftu nepřidá:-)Ideálně jet tak,aby nebylo třeba brzdit vůbec,to bychom pak premenenou energii využili do mrťe.Tohle je treba dělat v závislosti na konkrétních podmínkách,jak napsal mikra.U automatu je to ovšem utopie.Když si koupím automat z pohodlnosti,jdu do toho s tím,že mě to bude něco stát.Nicméně,z kopce stačí automat plynem udržet na prevodovem stupni,kde ho chci mít a takováto spotřeba bude dost možná nižší,než jízda na vyhozenou.Chce to ale určitý cvik.Ani sebevíc sebemrskačskou jízdou ale nikdy nelze jet za stejné peníze jako s manuálem.

_________________
Citroën XM 2.1TD 98'-pořád je co dělat,než bude Exclusive...
Citroen C5 Break 2.0 HDi/100Kw 05' -full ,není bohužel co dodělávat
Citroen BX,velmi zajímavé vozidlo v provedení 4x4 ,zase bude co ladit :-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jízda z kopce za studena
PříspěvekNapsal: ned 03. bře 2013 18:48:06 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 11:17:48
Příspěvky: 1092
Bydliště: Velké Hamry
No, s našima autama, respektive s automatickýma převodovkama v našich autech se asi nedá dostat pod spotřebu manuálu, leda bych se srovnával s řidičem, kterej má ještě vlhkej řidičák a s autem se seznamuje. Ale nejnovější automaty s 8 nebo 9 rychlostma se už pod spotřebu manuálu dostat můžou. Dokážou plynuleji využívat potenciál motoru a nejmodernější výpočetní technika, která je ovládá, taky dokáže optimalizovat jízdu. Nehledě na to, že všechny úsporný hybridy a podobný zvrhlosti jsou taky spojený s automatem. Takže automat může jezdit levněji než manuál. Ale není to věc našich Citroenů. Zatím. Ale to jsme trochu jinde.

_________________
C5 II Break Exclusive 2.2HDi 128kW / Biturbo / navi / 2007 / Neskutečně pohodlná kára...


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 28 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz