Fórum Citroeny.cz
http://forum.citroeny.cz/forum/

Studené starty HDI 2,0 100 kW
http://forum.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=86&t=510
Stránka 1 z 2

Autor:  lukin [ stř 16. pro 2009 13:01:47 ]
Předmět příspěvku:  Studené starty HDI 2,0 100 kW

Zdravím přátelé
Se svojí C5, r.v. 2005, motor HDI 2,0, 100 kW, 183 tis. km mám problém se startováním za nízkých venkovních teplot (kolem nuly a níže). Skoro bych řekl že platí přímá úměra počtu startů s venkovní teplotou. Motor točí, ale chytne až na podruhé, na potřetí... Při vyšších teplotách, nebo teplém motoru startuje bez problémů. Při startování při nižších teplotách svítí relativně dlouho kontrolka žhavení (několik sekund).
Po návštěvě servisu Citroen mohu konstatovat: Baterka OK, žhavení OK, vstřiky OK, diagnostika - bez závad, přehrán nový software pro řídící jednotku.
Vím že tento, či podobný problém zde byl již dříve řešen, avšak co bylo ve výsledku skutečnou příčinou již nebylo uvedeno.
Proto prosím o vaše zkušenosti při řešení tohoto problému a doporučení servisu (Praha a okolí, nebo Jižní Morava), kde budou vědět kam sáhnout a hlavně to nebude trvat dlouho.
Díky za všechny odpovědi
Lukáš

Autor:  del42sa [ stř 16. pro 2009 19:17:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: Studené starty HDI 2,0 100 kW

to já mám zase jiný problém, po nastartovaní (teď když jsou teploty i pod nulou) motor vibruje a jde jako by nepravidelně, ale vše trvá cca max. do 30 vteřin, pak se uklidní a jede potichu a bez vibraci. Nedávno se měnil olej v motoru a filtr, vše originál u Citroenu.(Total Quartz 9000 ) V létě to nedělalo, až teď v zimě.... Je to normální ? Stává se to akorát když auto stojí celou noc a ráno ho studené startuju.

Autor:  chrene [ čtv 17. pro 2009 0:54:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: Studené starty HDI 2,0 100 kW

problemy so studenym startom obycajne sposobuju zhavice. skus vymenit, nie je to velka investicia, ked to nekupujes priamo v citroene. oplati sa tiez menit vsetky naraz (ked odisli len jeden, alebo dva, coskoro odidu aj ostatne)

Autor:  del42sa [ pon 21. pro 2009 14:16:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: Studené starty HDI 2,0 100 kW

můžeš doporučit kde a jaká je cena ? případně nějakej link ? díky Z.

Autor:  Luki_C5 [ sob 23. led 2010 11:31:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: Studené starty HDI 2,0 100 kW

Mam uplne ten stejnej problem jak popisuje nademnou. Zacal jsem zhavicema a je to porad stejne, ted si hraju s relatkem ale taky zadne odezvy. Vsechny zhavice co jsem vytahl byli OK ale kdyz byly venku dal jsem nove. Nema nekdo jiny napad ? Take 2.0 100kW HDI

Autor:  Honzis [ pát 05. úno 2010 12:36:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: Studené starty HDI 2,0 100 kW

Mám 2,0 HDi 80kW a mám ten samý problém, motor nechce dlouho naskočit. Čím větší mráz, tím delší přemlouvání. Když už blafne, tak hned běží krásně plynule. Problém nastává při teplotách -7 a nižších...
Po výměně žhavících svíček (Champion u Auto Štangl - kus á 535,- Kč) žádné zlepšení. V extrémních mrazech jsem se pokoušel nažhavit spojením baterie a vodiče ke žhavícím svíčkám silným kabelem, ale promrzlý kov rychle odvedl teplo od svíček, takže než jsem doběhl ke klíčku, teplo bylo to tam. Možná motor chytil o chlup snadněji, ale nedokážu to říct na 100%.
Kde je vůbec relé žhavení a nějaké silné pojistky? (Počítám, že žhavení bude mít pojistku 80A a relé něco kolem 70A)...

Autor:  dodo [ stř 03. bře 2010 19:43:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: Studené starty HDI 2,0 100 kW

Ještě bývá vypálený kontakt ve žhavícím relé - zkuste se na to mrknout. Může to být tím.

Autor:  straki [ stř 03. bře 2010 22:35:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: Studené starty HDI 2,0 100 kW

Vyreseno.
Udelal jsem si chiptuning.
Mam ale Peugeot 407.Myslim ze je to to same.Patral jsem potom a chvili to trvalo.Zpusobovala to opozdena davka nafty.
Zatim super.A mejlepsi na tom je ze vykon je ted 127kW a spotreba do 6 litru :D

Doplnuji ..... pomohla taky vymena cerpadla :P

Autor:  Tony_Z [ pon 22. lis 2010 10:49:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: Studené starty HDI 2,0 100 kW

Zdravím všechny.
Sháním někoho šikovného, který by:

1. Zjistil, zda-li se u mé C5, uvedené níže, dá povolit tempovat v řídící jednotce a povolil ho.
2. Zjistil příčinu mizerného startování, které za teplého počasí nebo teplého motoru naskočí nejdříve na 4.otáčku, většinou až na 5. nebo 6. otáčku. V případě, že je teplota kolem nuly a nižší, tak se to výrazně zhoršuje, někdy mám dojem, že už nenastartuji. Druhý start už je stejný jako za teplého počasí.

Baterka nová, žhaviče nové, žhavení skutečně žhavý ( proud protéká ), vyzkoušeno vyčištění regulátoru tlaku paliva na CR pumpě, vyzkoušen jiný snímač otáček klikovky. Vše bez úspěchu. :-( Po zkoušenostech se šmouli v servisu, kteří pouze vyměňují díly a zkoušejí, zda-li to pomohlo, bych raději někoho, kdo zjistí příčinu.

Jsem z Kladna, takže někdo poblíž. Pokud by byl někdo, kdo by si byl jistý, že ví co s tím je a vyřešil by to, tak jsem ochoten jet i velmi daleko. Mockrát děkuji za jakoukoliv reakci.

Autor:  zhrado [ pon 22. lis 2010 20:11:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: Studené starty HDI 2,0 100 kW

skusil by som pozret trysky. kolko tecu.. nemas napisane kolko mas km

Autor:  Tony_Z [ čtv 25. lis 2010 17:50:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: Studené starty HDI 2,0 100 kW

Podle tachometru má 153tKm. Ale tipuji, že bude mít tak 200tKm.

Jak má vyzkoušet, ty vstřiky? Už jsem někde četl, že můžou propouštět a pak je malý tlak, ale už jsem nepobral, jak to změřit. :-(

Autor:  Robert [ ned 28. lis 2010 9:57:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: Studené starty HDI 2,0 100 kW

Víte pánové co je na dané závadě problém? Odchytnout nesrovnalost která zapříčiňuje špatný studený start. Když se tím zabývám, mám jen jeden pokus po ránu a protože sledovaných parametrů je hodně, nedá se to odchytnout napoprvé. Navíc jsou při tom mizerné pracovní podmínky. To jen na vysvětlení nereálného požadavku, aby byl servis rychlý (všichni chtějí všechno nejlépe na počkání, nebo opravit po telefonu)

Autor:  straki [ pát 31. pro 2010 1:55:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: Studené starty HDI 2,0 100 kW

Robert píše:
Víte pánové co je na dané závadě problém? Odchytnout nesrovnalost která zapříčiňuje špatný studený start. Když se tím zabývám, mám jen jeden pokus po ránu a protože sledovaných parametrů je hodně, nedá se to odchytnout napoprvé. Navíc jsou při tom mizerné pracovní podmínky. To jen na vysvětlení nereálného požadavku, aby byl servis rychlý (všichni chtějí všechno nejlépe na počkání, nebo opravit po telefonu)



Ja se tomu venuji taky poradne dlouho na jednom aute(moje je odstraneno)ale po prvade,nezjistime to snad ani.Parametry nabihaji pomalu a nejde to stihnout zaregistrovat.Uvidim jak teda dopadnes ty.

Autor:  Jimmi von starsi [ ned 13. úno 2011 19:04:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: Studené starty HDI 2,0 100 kW

To je právě to, v čem se motám pořád dokola....

Mam C5 Break 2,0HDi 16V 100kW a spatne to startuje viz video: http://www.youtube.com/watch?v=RJQRWmMvQBE

Takže.:
-Všechny čtyři vstřikovače nové.
-Všechny čtyři žhaviče nové, včetně relé + změřený odběr ( po zapnutí klíčku berou 80Amper)
-Nový je i EGR ventil + přehrátí nového SW v ECU
-Nová váha vzduchu, nové filtry
-Jiné (nikoliv nové) vysokotlaké čerpadlo - beze změny
-Zmeřeny tlaky (25;24,5;25;27)
-Kontrola rozvodů, vše na značkach jak ma byt...
Behem 3000km na merce neubyl ani 0,5mm oleje. Pri otevrenem vicku oleje nic nefouka ven....

Auto má najeto 143000km. Dovezeno z Belgie při 140.000km
Na nové komponenty najeto cca. 2000km a situace je porad stejna.
Uz jsem zkousel VERVU, V-Power, OMV, liju VIF, zkousel jsem i Diesel cleanery (STP, TEC2000)
Delalo to na naftu z BE i na tu nasi...
Diagnostika samozrejme mlci...

Moje zoufalstvi je na stupni nejvyssim...

Autor:  Tony_Z [ pon 14. bře 2011 16:29:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: Studené starty HDI 2,0 100 kW

Takže moje C5 2002 2.0HDi RHZ vyřešena. Byl to boj a trápení. Na konci roku 2009, když přišla zima, tak jsem začal baterkou, pak jsem měnil žhaviče. Vyzkoušel jsem čidlo otáček kliky, proměřil čidlo teploty ( vody, nafty, vzduchu - všechny dle naměřených ohmických hodnot v pořádku ). Nakonec mi zbývali už jen ty vstřiky, kterým jsem nechtěl věřit, páč po nastartování auto jelo normálně.
V létě startovalo slušně, asi od 0°C a čím déle auto stálo na mrazu, tím hůře startovalo. Klidně 15-20 vteřin točení startéru než chytlo. když jsem ráno někam jel, odpoledne jsem nastarotval jako v létě. Startér ( mitsubishi ) točil stejně jako v létě. Ale nakonec to byl on, vyndal se, stočil se na soustruhu, dostal nový uhlíky, promazal se a auto chytá jako divý i při mrazu.

Celý problém byl v tom, že startér točil o něco pomaleji, než by měl. Snad tento poznatek někomu pomůže. ;)

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/