Fórum Citroeny.cz http://forum.citroeny.cz/forum/ |
|
Žhavení http://forum.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=86&t=1654 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | Tony_Z [ sob 26. čer 2010 21:04:22 ] |
Předmět příspěvku: | Žhavení |
C5 2.0 HDi 80kw r.v.2002 Zdravim všechny. Dnes jsem měnil žhavící svíčky a když jsem proměřoval, jaké jde na žhavičky napětí, tak jsem naměřil pouhých 3,5V, což se mi zdá nějak málo. Tato hodnota se objevila po otočení klíčku a dále se již nijak neměnila. Dále při měření proudu se při stejném postupu objevil proud pouhých 10mA. ( v tuto chvíli muselo spadnout i napětí, vzhledem k tomu, že nemám dva měřáky, tak jsem to nemohl vyzkoušet ) Odpor svíčky je cca 2ohm. Se starými žhaviči: Čím nižší teplota, tím hůře startovalo, ani nemuselo být pod nulou, při teplotách kolem -10°C jsem nastartoval třeba až na potřetí. Proměřoval jsem staré žhaviče a vyloženě špatný byl pouze jeden. zbylé tři 1. 1,5ohm, 2. 1,5ohm, 3. 2,3 ohm, 4. nevodil. I při vyšších teplotách mi motor naskočí až tak na třetí otočení startéru. 1. Jak přesně funguje žhavení? ( jestli se náhodou nezapíná až při nižších teplotách ) - a) pokud ano, tak kde může být problém, že to startuje až na několikáté otočení startéru? - b) pokud ne, tak kde může být problém, že to nežhaví? Děkuji za jakékoliv rady, případně i za odkaz, zda-li to tu již bylo řešeno ( já jsem tu stejný problém nenašel ). |
Autor: | Havlicek.Lukas [ sob 26. čer 2010 22:17:50 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Žhavení |
nejlepsi test zhavicich svicek je je pripojit an autobaterii a pokud zhavi jenom spicka nebo nezhavi vubec jsou spatne pokud zhavi vetsi cast cinne plochy tal jsou jeste v poradku neni mozne ze merak ukazuje spatne? |
Autor: | Tony_Z [ pon 28. čer 2010 9:01:29 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Žhavení |
Měřák ukazuje dobře, ověřeno. Svíčky jsem dal fungl nové, ale nejde do nich proud. Takže nevím, jestli je to tím, že je teplo a proto se žhavení vůbec nezapne nebo je něco špatně. |
Autor: | Růža [ pon 28. čer 2010 15:07:46 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Žhavení |
Pokud byla ta jedna svíčka špatná, tak to špatné startování při zimě bylo skoro určitě onou žhavičkou. A s novýma žhavičkama startuješ už v pohodě nebo ne? Žhavení řídí sonda teploty chladící kapaliny a zapíná ho až od určité teploty (bohužel nevím od jaké). Jinak špatné startování za chladna může být způsobeno i slabou baterií. |
Autor: | Rekos [ úte 08. lis 2011 20:45:49 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Žhavení |
Ahoj kluci. Možna malinko odbočím ale mam C5 1,6 HDi 80kw 2006 A když jsem jej loni koupil tak hned když se ochladilo pod nulu tak motor ne a ne naskočit a když na po 3 nebo 4 přeci tak hned zhasnul. V malem servise se take hned zaměřili na žhav. svičky. Vysolil jsem 1500kč a nic. Až přímo v citroenu přišli na to že chyba je v čidle vačkove hřídele. Když bylo podchlazene signalizovalo problem a vypinalo motor. Jinak žhavit to ma až při -3 stupně. Alespon u tohoto tipu motoru. |
Autor: | TomasT [ stř 16. lis 2011 11:38:37 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Žhavení |
Včera ráno bylo -4 a žhavení mi ani neprobliklo - HDI při teplotě kolem 0°C musí nastartovat i s odpojenými žhaviči. A to že to malý servis nezjistil - asi to vůbec nepřipojili na diagnostiku, tam by tu chybu čidla museli hned vidět. C5 Break, 1.6HDI, 2006 |
Autor: | Jenda_UL [ pon 21. lis 2011 9:38:50 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Žhavení |
Tony_Z píše: Měřák ukazuje dobře, ověřeno. Svíčky jsem dal fungl nové, ale nejde do nich proud. Takže nevím, jestli je to tím, že je teplo a proto se žhavení vůbec nezapne nebo je něco špatně. Mám ten samý motor a ten samý problém. Vyměněny jak svíčky, tak relé žhavení. Bez výsledku. Podle kontrolky žhavení funguje cca pod 10°C, čím menší teplota, tím delší doba žhavení. Ale podle mě jen svítí kontrolka, ale nic dalšího se neděle. Voltmetr na přístrojovce se ani nepohne.... Ani neni slyšet cvakání relé, jakože takový silový relé by podle mě mělo bejt slyšet. Slyším relé světel, relé podávacího čerpadla, ale žhavení ne... |
Autor: | Růža [ pát 09. pro 2011 8:58:44 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Žhavení |
Ahojky, mně také v zimě krátce zasvítí kontrolka žhavení, ale asi až po několika vteřinách je slyšet z motorového prostoru cvaknutí relé, což by teprve mělo značit vypnutí žhavení. Teoreticky by mělo k nastartování stačit jenom zhasnutí kontrolky žhavení. Já osobně čekám, když je pod nulou až cvakne ono relátko (pokud je ticho, je dobře slyšitelné), a když je jó velký mráz, tak nechám autí nažhavit i dvakrát. Pohybu voltmetru na přístrojovce při žhavení jsem si nevšiml. Myslím, že se moc nehýbe. |
Autor: | Mikra [ úte 27. pro 2011 20:21:04 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Žhavení |
Čekat nemusíš. C5 má žhavení trochu složitější. Žhaví to i při již nastartovaným motoru. Kontrolka je tam jen proto, abys nestartoval, dokud nezhasne. Při vyšších teplotách, myslím kolem 0, se kontrolka nerozsvítí vůbec. Takže můžeš startovat ihned. Jinak to ovšem bude, pokud budou žhaviče KO. |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |