Fórum Citroeny.cz
http://forum.citroeny.cz/forum/

Pristrojova deska X1 versus X2 - záměna?
http://forum.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=81&t=772
Stránka 1 z 1

Autor:  bobe [ sob 23. led 2010 1:13:21 ]
Předmět příspěvku:  Pristrojova deska X1 versus X2 - záměna?

Ahoj lidi:-)
Zkoušel někdo z vás už přehodit přístrojovku z X2 do X1?
Jen bych byl zvědav jestli to jde nebo je to blbost :-)

Autor:  zhrado [ sob 23. led 2010 14:28:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: Pristrojova deska X1 versus X2 - záměna?

tak ja by som na toto este nadviazal ci je mozne doplnit teplomer oleja

Autor:  bobe [ sob 23. led 2010 21:46:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: Pristrojova deska X1 versus X2 - záměna?

Ahoj, namontovat teploměr oleje by neměl být problém.
Stačí jen namontovat budík, čidlo teploměru a pak jen natáhnout jeden drát s napětím do čidla a druhý od čidla natáhnout do přístrojové desky. Jen si musíš najít která nožička je na připojení k čidlu. Budík má totiž tři nožičky, k jedné jde napájení, k druhé mínus a k třetí právě ten drát od čidla. :) A taky je dost možné že to máš připravené jen najít ty dráty ;)

Autor:  MíraCB [ ned 24. led 2010 21:35:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: Pristrojova deska X1 versus X2 - záměna?

Zdravím, asi to bude blbost.
Co třeba elektronický tachometr u X II?, jiné konektory do přístrojovky?
Rozměrově budou přístrojovky stejné.

MíraCB

Autor:  bobe [ ned 24. led 2010 22:48:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: Pristrojova deska X1 versus X2 - záměna?

Tak to s tím nemám problém, Xantie z roku 97 už měla elektronický tachometr. Právě proto mne zaujímá jestli to lze prohodit.

Autor:  zdekor [ čtv 28. led 2010 12:59:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: Pristrojova deska X1 versus X2 - záměna?

Zdravím, já mám teď X2 break 1.8 16V a dřív jsem měl X1 break 8V. U obou jsem měl venku přístrojovky a můžu potvrdit, že jsou zcela totálně úplně odlišné. Přestože se považuju za elektrikáře-bastlíře, tak do tohodle bych teda nešel. Jediný, co zůstalo stejný, je typ žároviček a rozmístění kontrolek. Jestli mají palubky stejné mech. upevnění si už nevzpomenu. X2 má všechno elektronický, úplně jiný budíky a připojení pomocí 2 konektorů. A samozřejmě elektronickej tachometr + počítadlo km. Ale čistě teoreticky jde všechno - sehnat konektory, nacvakat správně dráty, doplnit snímač k tachometru + možná vyměnit další snímače....
Ale taky je možný že se holt montovaly do X1 už nový přístrojovky - holt Frantíci... X2 má palubku připojenou dvěma odbélníkovmi konektory - světle modrej a žlutej, s aretační páčkou.

K teploměru oleje: sehnat a namontovat čidlo by asi neměl být problém, ale nevím, jestli by to šlo u motoru v autě, protože to čidlo je celkem dlouhý. Já měnil motor, taxem to čidlo dal, ale pokud neseženu palubku s příslušným budíkem, tak to dělat nebudu. Já měl palubku u X2 rozebranou. Je tam částečná příprava - stupnice, prosvětlení, kontaktní plošky. Stačilo by vyříznout kolečko v masce palubky. Ale znamená to sehnat příslušný budík s rafičkou, ale upozorňuju že alespoň u mého vozu TAM NENÍ PŘÍSLUŠNÁ ELEKTRONIKA - INTEGRÁČ CO PRO TEN BUDÍK VYRÁBÍ SIGNÁLY SIN A COS + PÁR DALŠÍCH SOUČÁSTEK. I když plošňák připravenej je. To se týká X2, u X1 by to neměl až zas takovej problém - jak tady píše kolega, ale už si nevzpomenu, jak to tam bylo. Každopádně je rozdíl mezi budíky ovládanými napětím - 3 vývody a budíky ovládanými signály +/- sin a +/- cos - 4 vývody + příslušnej integráč.

Autor:  roman_moty [ pát 05. bře 2010 12:41:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: Pristrojova deska X1 versus X2 - záměna?

No a co nechat v nové palubce staré budíky? Ne všechny x1 měly teploměr oleje a x2 to samé. Problém bude jen u tlačítek a hodin s teploměrem.

Autor:  zdekor [ stř 10. bře 2010 14:47:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: Pristrojova deska X1 versus X2 - záměna?

roman_moty píše:
No a co nechat v nové palubce staré budíky? Ne všechny x1 měly teploměr oleje a x2 to samé. Problém bude jen u tlačítek a hodin s teploměrem.

Pokud se nechají staré budíky + počítadlo km, pak nechápu smysl výměny palubky? Pokud by to vůbec šlo...

Autor:  ajm [ čtv 29. črc 2010 21:22:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: Pristrojova deska X1 versus X2 - záměna?

Také nechápu logiku věci, neb palubka je pohledově totožná. Jediným rozdílem je část u spolujezdce, kde odpadlo madlo a je trochu jinak umístěn airbag a kastlík. Trochu širší je konzola s hodinami a přepínači. Ta je sice někdy s dřevěným dekorem, ale ten lze sehnat i na X1, ve verzi ACTIVA a EXCLUSIVE existovali, mám jej také...Budíky jsou zcela jiné, i u XI 96,97 s el. náhonem počitadla km je rozdíl.
Asi bych napřel síly do jiných prací na autě, než do výměny palubky.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/