Fórum Citroeny.cz http://forum.citroeny.cz/forum/ |
|
Pristrojova deska X1 versus X2 - záměna? http://forum.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=81&t=772 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | bobe [ sob 23. led 2010 1:13:21 ] |
Předmět příspěvku: | Pristrojova deska X1 versus X2 - záměna? |
Ahoj lidi:-) Zkoušel někdo z vás už přehodit přístrojovku z X2 do X1? Jen bych byl zvědav jestli to jde nebo je to blbost |
Autor: | zhrado [ sob 23. led 2010 14:28:27 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Pristrojova deska X1 versus X2 - záměna? |
tak ja by som na toto este nadviazal ci je mozne doplnit teplomer oleja |
Autor: | bobe [ sob 23. led 2010 21:46:12 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Pristrojova deska X1 versus X2 - záměna? |
Ahoj, namontovat teploměr oleje by neměl být problém. Stačí jen namontovat budík, čidlo teploměru a pak jen natáhnout jeden drát s napětím do čidla a druhý od čidla natáhnout do přístrojové desky. Jen si musíš najít která nožička je na připojení k čidlu. Budík má totiž tři nožičky, k jedné jde napájení, k druhé mínus a k třetí právě ten drát od čidla. A taky je dost možné že to máš připravené jen najít ty dráty |
Autor: | MíraCB [ ned 24. led 2010 21:35:56 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Pristrojova deska X1 versus X2 - záměna? |
Zdravím, asi to bude blbost. Co třeba elektronický tachometr u X II?, jiné konektory do přístrojovky? Rozměrově budou přístrojovky stejné. MíraCB |
Autor: | bobe [ ned 24. led 2010 22:48:02 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Pristrojova deska X1 versus X2 - záměna? |
Tak to s tím nemám problém, Xantie z roku 97 už měla elektronický tachometr. Právě proto mne zaujímá jestli to lze prohodit. |
Autor: | zdekor [ čtv 28. led 2010 12:59:40 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Pristrojova deska X1 versus X2 - záměna? |
Zdravím, já mám teď X2 break 1.8 16V a dřív jsem měl X1 break 8V. U obou jsem měl venku přístrojovky a můžu potvrdit, že jsou zcela totálně úplně odlišné. Přestože se považuju za elektrikáře-bastlíře, tak do tohodle bych teda nešel. Jediný, co zůstalo stejný, je typ žároviček a rozmístění kontrolek. Jestli mají palubky stejné mech. upevnění si už nevzpomenu. X2 má všechno elektronický, úplně jiný budíky a připojení pomocí 2 konektorů. A samozřejmě elektronickej tachometr + počítadlo km. Ale čistě teoreticky jde všechno - sehnat konektory, nacvakat správně dráty, doplnit snímač k tachometru + možná vyměnit další snímače.... Ale taky je možný že se holt montovaly do X1 už nový přístrojovky - holt Frantíci... X2 má palubku připojenou dvěma odbélníkovmi konektory - světle modrej a žlutej, s aretační páčkou. K teploměru oleje: sehnat a namontovat čidlo by asi neměl být problém, ale nevím, jestli by to šlo u motoru v autě, protože to čidlo je celkem dlouhý. Já měnil motor, taxem to čidlo dal, ale pokud neseženu palubku s příslušným budíkem, tak to dělat nebudu. Já měl palubku u X2 rozebranou. Je tam částečná příprava - stupnice, prosvětlení, kontaktní plošky. Stačilo by vyříznout kolečko v masce palubky. Ale znamená to sehnat příslušný budík s rafičkou, ale upozorňuju že alespoň u mého vozu TAM NENÍ PŘÍSLUŠNÁ ELEKTRONIKA - INTEGRÁČ CO PRO TEN BUDÍK VYRÁBÍ SIGNÁLY SIN A COS + PÁR DALŠÍCH SOUČÁSTEK. I když plošňák připravenej je. To se týká X2, u X1 by to neměl až zas takovej problém - jak tady píše kolega, ale už si nevzpomenu, jak to tam bylo. Každopádně je rozdíl mezi budíky ovládanými napětím - 3 vývody a budíky ovládanými signály +/- sin a +/- cos - 4 vývody + příslušnej integráč. |
Autor: | roman_moty [ pát 05. bře 2010 12:41:08 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Pristrojova deska X1 versus X2 - záměna? |
No a co nechat v nové palubce staré budíky? Ne všechny x1 měly teploměr oleje a x2 to samé. Problém bude jen u tlačítek a hodin s teploměrem. |
Autor: | zdekor [ stř 10. bře 2010 14:47:03 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Pristrojova deska X1 versus X2 - záměna? |
roman_moty píše: No a co nechat v nové palubce staré budíky? Ne všechny x1 měly teploměr oleje a x2 to samé. Problém bude jen u tlačítek a hodin s teploměrem. Pokud se nechají staré budíky + počítadlo km, pak nechápu smysl výměny palubky? Pokud by to vůbec šlo... |
Autor: | ajm [ čtv 29. črc 2010 21:22:35 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Pristrojova deska X1 versus X2 - záměna? |
Také nechápu logiku věci, neb palubka je pohledově totožná. Jediným rozdílem je část u spolujezdce, kde odpadlo madlo a je trochu jinak umístěn airbag a kastlík. Trochu širší je konzola s hodinami a přepínači. Ta je sice někdy s dřevěným dekorem, ale ten lze sehnat i na X1, ve verzi ACTIVA a EXCLUSIVE existovali, mám jej také...Budíky jsou zcela jiné, i u XI 96,97 s el. náhonem počitadla km je rozdíl. Asi bych napřel síly do jiných prací na autě, než do výměny palubky. |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |