Fórum Citroeny.cz http://forum.citroeny.cz/forum/ |
|
Palivové čerpadlo http://forum.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=81&t=5161 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | CZ_sarka-farka [ pon 06. úno 2012 15:06:05 ] |
Předmět příspěvku: | Palivové čerpadlo |
Ahojte, prosím o pomoc. Odešlo mi palivové čerpadlo - spálil se motorek. Tedy jsem dal nové, z druhovýroby.Ale teď mi začala hořet pojistka, která s čerpadlem vůbec nesouvisí (pod volantem č. 14 - paměť řídící jednotky a ještě něco, 5A). Když dám slnější, tak to drží, ale to byl samozřejmě jenom pokus, hřebík tam dávat opravdu nechci. Staré čerpadlo jenom cvakne a vypálí pojistku taky. Jedná se o X1, 1.8 16V r.v. 5/1996. Díky za případné rady kam se podívat. |
Autor: | CZ_sarka-farka [ úte 21. úno 2012 10:44:55 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Palivové čerpadlo |
Odpovím sám: již vyřešeno s pomocí servisu v Počernicích. Na elektrice se podělalo snad všecko, co mohlo: rezavej kostřicí bod, prodřená izolace na svazku kabelů, co vedou pod řídicí jednotkou a ulomenej kablík u spínací skříňky. |
Autor: | Zandy [ ned 04. bře 2012 10:55:20 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Palivové čerpadlo |
Ahoj všem, mám také problém se startováním. V týdnu jsem jel do práce a najednou přestalo auto reagovat na plyn, chcíplo a už jsem ho nenastartoval. Zjistil jsem že mi nejde palivové čerpadlo. Zkoušel jsem jsem ho proměřit, ale nejde tam proud. Chtěl jsem ho zkusit na přímo, abych měl jistotu, ale vedou k němu čtyři dráty a já nevím na které to zkusit napojit, abych neudělal víc škody než užitku. Trošku mě mate, že nenaměřím proud na žádném z kabelů. Palivoměr mi funguje, tak by tam přece nějaký proud měl být. Před několika lety už mi čerpadlo odešlo, tenkrát jsem to měl ve dvou servisech, v obou byli zmatení, že nejde na čerpadlo proud. Tak jsem to dal do značkového servisu, vyměnili čerpadlo a už to jelo. Tak v čem je problém, že už tenkrát tam nenaměřili proud?! Nemá někdo z vás schéma zapojení palivového čerpadla? Mám X2 18 16V r.v. 2001. Ví někdo jak to vlasně funguje? Budu vděčný za nějaké rady |
Autor: | PATaMAT [ ned 04. bře 2012 12:25:06 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Palivové čerpadlo |
Mělo by to být všude v podstatě stejné, na konektoru u čerpadla pin 2 je + 12, pin 4 je kostra. +12 ale pouští vícefunkční relé co je u řídící jednotky, a to relé zase pouští jednotka .... tak že krpa může být jak u relé, tak na drátech k němu. 1211 čerpadlo 1304 vícefunkční relé ŘJ dole uprostřed Na tom relé bývá nakresleno, jak ktré kontakty jsou zapojeny. http://img215.imageshack.us/img215/4816 ... onadrz.jpg |
Autor: | Derby-Senda [ ned 04. bře 2012 13:49:05 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Palivové čerpadlo |
Jednoduchý test napájení do čerpadla vzít bezpaciovou 5W žárovku napojit na dva silnější dráty de tam jenom nasunout a zapnout zapalovaní |
Autor: | Zandy [ ned 04. bře 2012 17:33:04 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Palivové čerpadlo |
Zkoušel jsem to zkoušečkou a proud tam nešel. |
Autor: | PATaMAT [ ned 04. bře 2012 18:06:29 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Palivové čerpadlo |
Podívej se na schéma... po otočení klíčku ti sepne relé, a to ti teprve pustí +12 na čerpadlo. Odpoj čerpadlo, natáhni si 2 dráty od baterie a zkus jestli pojede napřímo na piny 2+ a 4 -, jak sem psal. Pokud pojede, tak sundat to velké relé a v konektoru připojit +12 na pin 5. pokud pojede, zkoušečkou prověřit kde je přítomno +12 v konektoru k relé po otočení klíčku , mělo by to být na 14.8.15.2.11 prostě vylučovací metodou najít kde to neprochází ... taky může být špatné to relé, stačí připojit a proměřit ... vše vyčteš ze schematka ... Taky máš po cestě pojistku F9 v motorovém prostoru u relátek ... když vše bude Ok, prozvonit napájecí drát k čerpadlu, u rélé je to číslo 120 u čerpadla 121 .... najdeš to na drátech napsané. |
Autor: | Zandy [ pon 05. bře 2012 20:23:27 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Palivové čerpadlo |
Zítra na to kouknu a dám vědět jak jsem dopad. Dík |
Autor: | Zandy [ čtv 08. bře 2012 12:20:18 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Palivové čerpadlo |
Tak zatím jsem zjistil že čerpadlo po připojenì na přímo běží tak dneska jdu zkusit relé |
Autor: | Zandy [ pát 30. bře 2012 17:52:00 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Palivové čerpadlo |
Tak jsem postupoval podle schématu, který jsi sem vložil. Po proměření relé a konektorů jsem zjistil, že to není správné schéma. Povedlo se mi sehnat to správné. Měřením jsem zjistil, že čerpadlo i relé jsou v pořádku. K čerpadlu nevede konektor 5, ale 9. Problém je někde v konektoru 10, který je napojen na řídící jednotku. Pokud konektor 10 ukostřím napřímo, čerpadlo běží. Zkoušel jsem proměřit kabel mezi relé a řídící jednotkou, ale nepovedlo se, tak nevím, jestli je v cajku. Další věc, která by mne zajímala je, co je na schématu pod označením 1350. Taky by mě zajímalo, co spouští a zapíná čerpadlo. Je tam někde nějaký tlakový spínač? Když všechno fungovalo, tak pokud jsem zapnul klíček, čerpadlo zavrčelo a vypnulo. Myslím, že někde něco musí ještě spínat ukostření relé. Viděl bych to na tlakový spínač. Když jsem čerpadlo propojil napřímo, povedlo se mi nastartovat. Proto si myslím, že řídící jednotka je v pořádku. Taky nevím, jakým způsobem prochází přes řídící jednotku kabel od relátka, vede do konektoru 3, ale kam potom vede dál, nemám tušení. Proto bych potřeboval poradit, jestli je tam ještě něco, co ovládá relé k čerpadlu. |
Autor: | PATaMAT [ pát 30. bře 2012 22:50:47 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Palivové čerpadlo |
1350 by měla být lambda, a domnívám se, že na benzíňáku tlakovej spínač na palivo není, že je to ošetřeno tím, že čerpadlo dá konstrukně pouze požadovaný tlak a víc ne. a čas po otočení klíčku je dán nějakým časovým obvodem relé - jednotky. Koukni na bezpečnostní spínač, jestli není vyplej - 1203, je za koulí u spolujezdce. Právě ten pin 10 od relé jde přes ten bezpečnostní spínač do řídíci jednotky. Je to kostra ( - ) na cívku relé co ti přitahuje právě kontakt napájení na čerpadlo, to by mohlo bejt ono, třeba se ten spínač nějak podělal, nebo upadl drát ??? .... Nebo je zaoxidovanej , upadlej v konektoru na jednotce .... na spínači ... hledej tam. Nejsem odborník na elektriku, tak jestli se někde pletu, tak mě opravte. tohle by mělo bejt asi to tvoje schema ... koukám, že jsou tam sice 2 lambdy, ale to by si tam taky mohl mít, jestli máš rok 2001 jak píšeš. http://img824.imageshack.us/img824/7116/elektrom.jpg |
Autor: | Zandy [ sob 31. bře 2012 8:36:37 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Palivové čerpadlo |
Mám tam dvě lambdy, tak zkusím najít ten spínač. Dík za další nápad, dám vědět |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |