Fórum Citroeny.cz
http://forum.citroeny.cz/forum/

Větrák topení
http://forum.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=81&t=4998
Stránka 1 z 2

Autor:  Mucholl [ úte 31. led 2012 17:29:36 ]
Předmět příspěvku:  Větrák topení

Jedu, jedu z práce. Větrák je na poloze AUTO, fuk mám přepnutý v poloze vlevo-horní fuk do kabiny (není to na odfuk předního okna). A zničeho nic se zapla rychlost větráku na maximum. A jede to i když je motor vypnutý a jsou jen zaplé kontrolky (jakoby na tvrdo). Co to znamená? Shořelo to?

Autor:  marsalek [ čtv 02. úno 2012 23:49:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Větrák topení

Obvykla zavada. S nejvetsi pravdepodobnosti (limitne se blizici 1.00) Ti shorel jeden ze dvou vykonovych tranzistoru v regulatoru proudu do vetraku. Regulator je v telese ventilatoru.

Puvodne tam jsou dva tranzistory FW26025A1 a bezne se nahrazuji typem MJ11015. U X2 po takove oprave bezi vetrak pomaleji :-( U X1 to je OK. Podle zkusenosti mistnich kolegu doporucuji pouzit u X2 2N6287. K mani u GM.
http://www.gme.cz/darlingtonovy-tranzis ... -p215-329/

Trandaky vymen oba, protoze jsou spojeny paralelne a je optimalni, kvuli rozlozeni zateze, aby mely oba stejne parametry.

U starych tranzistoru se museji odvrtat nytky a pak se vyletuji ven. Novy trandak se potre tepelne vodivou pastou (jako na procesor u PC) a prisroubuje se sroubky tusim M4. Teprve potom se pripajeji B a E.

Kaja
PS: bud tady nebo v paralelnim universu najdes urcite postup, jak se to dela.

Autor:  Shefik [ pát 03. úno 2012 1:16:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: Větrák topení

Chlapci, chlapci.
O tomto tématu se na každém fóru popsalo spousta komentů.
Kdo hledá, najde docela lehce.
Můj poznatek:
Pokud odejdou tranzistory, je dobré vyměnit i uhlíky. Většinou už jsou taky na konci. Je potřeba sehnat co nejměkčí, jinak se vydře sběrač na rotoru a celý ventilátor je k .....

Autor:  Mucholl [ ned 05. úno 2012 11:48:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: Větrák topení

zvolil jsem tuto opravu, http://www.xantiaclub.cz/view.php?cislo ... 2010030002
Dal jsem tam tranzistory BDX66C no a ma max to běželo jen 3x jinak nic a ted už to neběží vůbec. Nový regulátor stojí 3700 bez daně, asi o tom začnu uvažovat :(

Autor:  Mucholl [ ned 05. úno 2012 11:54:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: Větrák topení

Tak jsem objednal 2N6287 a zkusím druhý pokus :roll:

Autor:  PATaMAT [ ned 05. úno 2012 12:56:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: Větrák topení

No, nepíšeš, jestli máš X1 nebo X2 ... u X1 to může taky dělat spínačka, tam to jde natvrdo, dodělává se tam relátko ... taky už mnohokrát popsáno...
Jinak nover regulátor koupíš už od cca 1750,- i s DPH je to produkt č.: VA 698032 zadej si to např do zboží.cz ..a pod
Jak píše šéfík, prohlídni a popřípadě vyměň uhlíky ...

Autor:  Mucholl [ ned 05. úno 2012 13:29:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Větrák topení

Mám X2

Autor:  Mucholl [ ned 05. úno 2012 13:38:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: Větrák topení

Ale bojím se že se to teď nějak vyzkratovalo, když to nejede už vůbec.

Autor:  PATaMAT [ ned 05. úno 2012 13:48:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: Větrák topení

Pročti si celá toto vlákno:
http://www.xantiaclub.cz/forum/viewtopic.php?f=2&t=142

a tohle taky:
http://www.xantiaclub.cz/forum/viewtopic.php?f=2&t=183

je tam napsáno, co kde kdy máš naměřit a pod ...

Autor:  Mucholl [ ned 05. úno 2012 15:06:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: Větrák topení

Tak jsem byl v autě to ještě zkouknout. Včera jsem to zapojoval za tmy, tak jestli náhodou. Vše bylo tak jak má, po nastartování to běželo jen na max otáčkách ale jen 2x , po 3. už nic. Přečetl jsem ty vlákna a jsem z toho ještě více vynervovanej. Pravda je ta že jsem dlouho pájel, takže se mohli odbouchnout tranzistory. A ventilátor se mi zdá že se točí s odporem, lehce drhne. Když bych to kupoval z vrakáče, dá se regulátor X2 zaměnit s X1? Mám klimu, ovladání je AUTO,VYPNUTO,1,2,3,4. Nemám na to abych chodil na parkoviště a měřil piny v -12°. Jsem z toho rozhozenej, koupim Favorita :oops:

Autor:  Mucholl [ ned 12. úno 2012 20:02:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: Větrák topení

Tak jsem se vytočil a koupil jsem komplet novej větrák, potřebuji totiž teď v zimě jezdit.

Autor:  tiem [ ned 26. úno 2012 1:11:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: Větrák topení

Zdravím,trochu jiný dotaz:
Mám X1 rv.96 klima,bude pasovat rotor z ventilátoru bez klimatizace?

Autor:  zdenek.d [ pát 01. čer 2012 18:31:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: Větrák topení

Ahojky já mám ted trochu jiný problém,ventilátor mi někdy jde v poloze auto nebo manuál a pak nejde třeba pár dní nebo běží vypnuho a už nenaskočí.V poloze max.naběhne třeba až po nějakém čase.Motor je dobrý to jsem rozebral na silný dráty napětí jde.Nevím co s tím.Mám X2.

Autor:  rendys [ pát 01. čer 2012 20:04:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: Větrák topení

zdenek.d: Ahoj kamaráde, měl jsem to samé, když jsem si ji dovezl. Rada je kámo jednoduchá, vyndej ventilátor a vyměň ty dva tranzistory a máš po problémech! Já to měl za 1 hodinu vyměněné. Je to legrace na pohodu práce!

Zde máš super odkaz! :idea:
http://www.xantiaclub.cz/view.php?cislo ... 2010030002


René

Autor:  zdenek.d [ pon 04. čer 2012 20:48:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: Větrák topení

Dík za radu koupím je GM electroniku a uvidíme.

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/