Fórum Citroeny.cz http://forum.citroeny.cz/forum/ |
|
Skrat X1 TD1.9 1994 http://forum.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=81&t=3724 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | Runes [ pát 26. srp 2011 20:21:02 ] |
Předmět příspěvku: | Skrat X1 TD1.9 1994 |
Zdravim ja viem ze je to hlupa otazka lebo takto ceznet asi nevyriesitelna ale mozno sa dakto z vas s tym stretol. Proste vcera som zaparkoval auto pred barakom dneska pridem sadnem a baterka totalne vymlatena, tak som ju dal na nabijacku zobral merak a siel do auta lebo mi bolo jasne ze dakde to muselo skratovat kedze svetla som vypol a hodinky to asi nevymlatia . Ked som premeral odpor medzi svorkou + a - tak ma hodnotu 5ohm. A to sa mi nezda ze by malo byt. Vsetky poistky su ok ziadna neni prehoreta ani vnutri pod volantom ani v tej rozvodni pri baterke. Skusal som ci je to v skrate ked som odpojil to relatko ktore tam je jedine vidiet ze ci neni dako pokakane a vkuse zopnute bohuzial neni. Kedze ziadna poistka neni prehoreta tak mi to vychadza ze skratovat musi daco medzi + konektorom a poistkami akurat ze netusim ze co. 1: ak sa s tym nahodou dakto stretol tak de to bolo. 2: ak je tu daka dobra dusa co ma 1.9TD X1 mohol by mi zmerat odpor aky by mal byt medzi svorkami bez baterky BTW jedna sa o verziu bez klimatizacie akurat vsetky okna v elektrike aj spetaky. Dik za kazdu radu, som len studentik a davat to na diagnostiku sa mi zrovna nece i ked mi asi nic ine neostane ale to bude zasa 100€ za 10€ robotu :-/ |
Autor: | Havlicek.Lukas [ pát 26. srp 2011 21:06:51 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Skrat X1 TD1.9 1994 |
takhle se tezko hleda pripoj baterii a merak na Ampery mezi baterii a auto kolik to ukazuje, pokud vic jak 20mA tak neco zere baterii a postupnym vytahovanim pojistek jde zjistit co |
Autor: | Runes [ sob 27. srp 2011 16:33:46 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Skrat X1 TD1.9 1994 |
No tak som pripojil baterku zapojil Ampermeter hodnota bolo celkom dost velka okolo 9A, co som si vsak vsimol viac bol zvuk sahar ktore sa hned spustaju pri pripojeni baterky. Cize ted zisti ako to funguje z mojho dedukcneho hladiska su len 2 varianty bud je zapecene cidlo teploty a stale vykazuje ze treba chladit motor alebo pravdepodobnejsie je ze zostalo zopnute relatko ktore spina sahary. Viete mi dakto povedat kera poistka je na shary abo kde je to relatko. Nech vylucime variant ze sa pokakalo daco ine abo viac toho. Bo dokumentaciu nemam daku estre kedze auto mam 3 rokom a som ani neviem kolkaty majitel |
Autor: | MíraCB [ ned 28. srp 2011 20:15:04 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Skrat X1 TD1.9 1994 |
Koukni se za přední masku, je tam trojúhelníkový dekl a pod ním jsou relátka. Jedno bude slepené. Pokud ne, ozvi se, zkusíme něco jiného. MíraCB |
Autor: | Runes [ ned 28. srp 2011 21:39:06 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Skrat X1 TD1.9 1994 |
OK hned rano to ocekujem este sa tak sproste spytam ze ked stojim pred autom tak na ktorej strane to je vlavo vpravo ??? |
Autor: | Runes [ ned 28. srp 2011 22:03:32 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Skrat X1 TD1.9 1994 |
Tak mi trpezlivost nedala a siel som to kuk ale kamen urazu ako dat prednu masku dole. S baterkou som ocumoval a zistil som ze treba dat von 2 sroby spredu v maske v hodnom rebre potom asi bude treba vybrat smerovky co netusim ako lebo oni kryju dalsie 2 sroby a najvacsia zahada su premna zvrchu tie dva plastove sulce to treba vybrat ci coto je zac ??? :-/ //edit: no takze ted som sa s tym mordoval ale netusim ako vybrat tie srobiky na krajoch ktore su skryte pod smerovkami, ked by som cel vybrat svetlo musela by byt maska dole ked som cel vybrat smerovku nepustila ma maska to akoze musim dat komplet blatniky dole aj naraznik ci co OMG toto milujem ked koli jednej hluposti pol auta rozobrat teba. |
Autor: | Runes [ úte 30. srp 2011 14:50:49 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Skrat X1 TD1.9 1994 |
Tak oficialne som s toho cvok. Nakoniec som to rozobral rovnym srobovakom ktory som popodstrcil pod smerovkou a tak uvolnil drziak masky. Vytiahol som teda masku a otvoril onen trouholnik. Pripojil som ohm meter na vyvody a v momente vytiahnuta prveho rele odpor vyletel na cca 1400ohm a prud klesol na 0,4A. Cim bolo teda definitivne jasne ze to co robi zle je spinanie sahar. vybral som vsetky 3 rele pricom ako prve som si vsimol ze dve maju oznacenie Z a jedno D. Potom som si vsimol ze dve patice su zelene a spodna je cierna. Studoval som rele a nenasiel ziadne tipove rozdiely alebo ine cislo napatie usporiadanie kontaktov alebo spinacov. Jedine co sa lisilo bolo spominane Z a D. Typujem ze dva zelene spinaju jednotlive sahary a ten D spina obvod na zopnutie sahar.No ale k veci jedno rele Z bolo v ciernej patici co sa mi zdalo podozrive. Kedze som mal vsetkuy 3 vonku tak som ich zacal merat jedno Z a jedno D malo rovnako zopnute obovdy a jedno Z malo zopnuty obvod v protipolohe. Takze osm ho nechal vonku dalsie dve dal naspat. Siel som do citroenu kde mi oznamili cenu 24€ za kus. Aby som nekupil nahodou zle rele tak som to siel preistotu este premerat ci som vybral dobre. Zrazu boli vsetky zopnute tak ako mali byt. Pre istotu som vybral rele D a dal do ciernej patice dve rele Z som dal naspat do zelenej patice. Nastartoval a cuduj sa svet netoci sa nic. Tak som sadol do draka prebehol torsku po meste aby som zopolsahary tie sa aj zopli nasleden som zastal na cervenu a sahary sa po cca 15 sekundach vypli. Tak som to dobre kuril po ceste domov aby vyletela teplota az som zaparkoval pred domom. Sahary chvilku krutili a po chvilocke vypli. Takze aktualne secko funguje ako ma. Ak bola chyba v zapojeni tak je haluz ze sa to prejavilo po 3 rokoch co auto mam . Vacsia pravdepodobnost je ze rele sa rozoplo a je otazka casu kedy to spravi zasa. Len nechapem aky zmysel maju 2 druhy relatok kedze aj ked boli zapojene inak fungovali normalne. Bo to jedno po novom fijalove stoji asi o 0,8€ viac ako tie dve zelene. Kazdoapdne viete dakto tie relatka ake su tam bo rozoberat sa mi to znova nece kym netreba a nezapamatal som si to. Bo 24€ sa mi zda vela tak by ma zajimalo co to bude stat inde ako u citroenu. |
Autor: | PATaMAT [ úte 30. srp 2011 16:04:33 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Skrat X1 TD1.9 1994 |
máš tam 2 relé orig.č: 6555 33 , hledej v obchodech podle toho orig čísla... , např v Elitu je to: Kód zboží: 160282 Dodavatel: HC Cena s DPH: 117,60 Kč a jedno fialové relé číslo: 6555 68 , .... , např v Elitu je to: Kód zboží: 0 332 209 159 Dodavatel: BOSCH Cena s DPH: 259,20 Kč koupíš to i jinde , možná i levněj... zaměřil bych se na důkladné očištění kontaktů na konektorech čidel a relátek ..... |
Autor: | PATaMAT [ úte 30. srp 2011 22:03:16 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Skrat X1 TD1.9 1994 |
I.F.H.S. jsou OK velmi dobrá kvalita, Relátka jdou většinou rozdělat a očistit kontaky, bývá tam napečená "pecka" |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |