Fórum Citroeny.cz
http://forum.citroeny.cz/forum/

Akumulátor, dobíjení, vybíjení
http://forum.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=81&t=2239
Stránka 1 z 1

Autor:  Petr65 [ pon 25. říj 2010 15:19:14 ]
Předmět příspěvku:  Akumulátor, dobíjení, vybíjení

Ahoj, řeším nový problém, baterka (stará 2 roky a 3 měsíce) se mi cca po 2-3 týdnech vybije.
Při běžícím motoru je napětí cca 14,5 V, takže dobíjení je zřejmě fční.
Po vypnutí motoru a uzamčení auta jsem naměřil odběr cca 1,5 A a pak po vypnutí
(asi) řídící jednotky atd.(toho bzučení co je slyšet) v úplném klidu cca 400 mA.
Jsou ty hodnoty obvyklé nebo jsou vysoké a mám hledat nějaký "černý odběr" ?
Díky za rady.

Autor:  Shefik [ pon 25. říj 2010 17:43:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: Akumulátor, dobíjení, vybíjení

A jakou tam máš baterku? Kolik Ah?

Autor:  vlado [ pon 25. říj 2010 17:52:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: Akumulátor, dobíjení, vybíjení

Je to velky odber , nic ti nesvietilo , interier ..... za 24 hodin ti to zobere zbaterky 9,6 Ah , co cca po 3 dnoch statia uz nenatocis . Skus vyberat poistky po jednej , hlavne tie co su trvale pod napatym / cize 30 , nie 15 po kluciku /, kym sa ti odber neznizi a potom zistit co poistka chrani , kde je asi problem .

Autor:  marsalek [ pon 25. říj 2010 22:18:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: Akumulátor, dobíjení, vybíjení

Ahoj kluci, muzete tu prosim nekdo napsat, kolik proudu z baterky zere Xantia (nejlepe X2 HDi), kdyz je "vsechno vypnute"? Mam asi podobny problem jako Petr65 a ten klidovy odber nas bude oba zajimat.

Diky
Kaja

Autor:  Petr65 [ úte 26. říj 2010 7:38:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: Akumulátor, dobíjení, vybíjení

Tak vyřešeno. Mohlo za to rádio. :P
Auto jsem totiž koupil s neoriginálním Panasonicem (mělo i CD, mp3) a to se porouchalo v červenci. Tak jsem tam vrátil to původní originální (to mi bývalý majitel přibalil na cestu jako bonus) a to nastartovalo problém. Ale do září jsem ještě prakticky denně jezdil dálky a tak se to neprojevilo.
Pojistka k rádiu F24 (Autoradio/CD-Wechsler -Zubehörplus), byla v poloze B a orig.rádio i ve vypnutém stavu bralo cca 350mA (což teda stejně nechápu :shock: ). Přehodil jsem tedy pojstku do A polohy a už je to vše OK. Jen teď musím zapnou klíček do 1.polohy, aby šlo rádio pustit.
Pro info: nyní je klidový odběr 53mA - po vypnutí elektroniky (cca po půl minutě od zamknutí).

Autor:  marsalek [ stř 27. říj 2010 7:25:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: Akumulátor, dobíjení, vybíjení

Ahoj Petre. Gratuluji k vyreseni. Diky za napsani toho klidoveho odberu, to se mi bude hodit :-)

Kaja

Autor:  tomi [ čtv 16. pro 2010 9:42:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: Akumulátor, dobíjení, vybíjení

Ahojte, tak riešim podobný problém.
Auto po cca 4-5 dňoch státia nenaštartovalo, stálo v garáži, kde nebola až také zima ako vonku (bolo tam okolo 0°C). Baterka má 2 roky a pred zimou som ju dobil.
Auto má v kľudovom stave odber 100 mA (hodiny, rádio v stand by ...). Alternátor dobíja 14,4V so zapnutými svetlami. Káble na kostru som skontroloval a očistil a očká na baterke som vymenil v lete, takže všetko by malo byť v poriadku a napriek tomu som nenaštartoval, akoby malo auto pri štarte veľký odber. Pri žhavení všetko vyzeralo OK (žhaviče OK, vymenené pred mesiacom všetky 4), ale pri prvej otáčke štartéra len poskočili ručičky, vynulovali sa hodiny a bolo hotovo ... :(
Neviete kde by mohol byť problém?

Dík

tomi

Autor:  marsalek [ čtv 16. pro 2010 9:54:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: Akumulátor, dobíjení, vybíjení

Ahoj Tomi,
100 mA klidoveho odberu mi pripada docela hodne. Pozor, pokud mas HDi, tak hned po zhasnuti motoru je odber vyssi, kvuli autodiagnostice ECU, po case klesne. Ja mam klidovy odber (radio, teplomer a prijimac DO) 23 mA. Tvych 100mA vybije kazdy den 2.4 Ah kapacity baterky, takze za 20 dnu je normalne nabita baterka uplne KO.

14.4V mas se zapnutymi svetly i na volnobeh?

Poskakujici rucicky na budikach ukazuji na nizke napeti pri startovani. Takze dobij baterku a pak se uvidi.

Kaja

Autor:  sgt [ čtv 16. pro 2010 10:30:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: Akumulátor, dobíjení, vybíjení

ja by som ešte minimálne preveril tieto veci:

1. ukostrenie - na prevodovke + vedľa batérie.
2. kontakty na batérii - poriadne očistiť.
3. kontakty na štartéri - hlavne silový (je tam ešte jeden tenší spínací)

Na jeseň som opravoval štartér, auto niekedy nešlo natočiť, len cvakalo relé a štartér netočil. Po vyčistení a namazaní nepomohlo, nakoniec som musel rozobrať zalisovaný elektromagnet s kontaktami. Kontakty boli dosť poopaľované a napadané kopa bordelu. Po vyčistení a zmontovaní štartuje jak za mlada a to jej tiahne na 300 tkm ;)

Autor:  tomi [ čtv 16. pro 2010 13:01:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: Akumulátor, dobíjení, vybíjení

marsalek píše:
...
100 mA klidoveho odberu mi pripada docela hodne. Pozor, pokud mas HDi, tak hned po zhasnuti motoru je odber vyssi, kvuli autodiagnostice ECU, po case klesne. Ja mam klidovy odber (radio, teplomer a prijimac DO) 23 mA. Tvych 100mA vybije kazdy den 2.4 Ah kapacity baterky, takze za 20 dnu je normalne nabita baterka uplne KO.

No mám neoriginálne rádio a asi to robí ten vyšší odber, ale čert ho ber, keby aj žralo, ale za 4 dni baterka prázdna :O

marsalek píše:
...
14.4V mas se zapnutymi svetly i na volnobeh?

hej, svetlá sa zapínajú automaticky a meral som to sám boli tam voľnobežné otáčky, niekde okolo 750-800 rpm

marsalek píše:
...
Poskakujici rucicky na budikach ukazuji na nizke napeti pri startovani. Takze dobij baterku a pak se uvidi.


skúsim ešte poriadne nabiť a budem vidieť, čo sa stane, ale že som 4 dni auto nevytiahol je neobvyklý výkon, normálne jazdím denne, tak baterka sa dobíja.

sgt píše:
...

1. ukostrenie - na prevodovke + vedľa batérie.
2. kontakty na batérii - poriadne očistiť.
3. kontakty na štartéri - hlavne silový (je tam ešte jeden tenší spínací)


ukostrenie som preventívne čistil zime, po tom čo som sa tu na fóre dočítal o určitých problémoch
kontakty na batérii tiež nové
ten kontakt na štartéri pozriem, dík za tip.


tomi

Autor:  kapitán [ čtv 16. pro 2010 22:30:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: Akumulátor, dobíjení, vybíjení

Také je možné,že máš v doháji AKB.Jeden článek může být KO-pak se dokáže naoko tvářit, že je dobrá,ale při startu zklame,proměř si ji .

Autor:  tomi [ pát 17. pro 2010 8:34:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: Akumulátor, dobíjení, vybíjení

kapitán píše:
Také je možné,že máš v doháji AKB.Jeden článek může být KO-pak se dokáže naoko tvářit, že je dobrá,ale při startu zklame,proměř si ji .

Batériu som kupoval od známeho, ktorý má veľkosklad batérií, tiež som mal na ňu podozrenie, tak som mu ju zaniesol, zmeral ju "záťažákom" a tvárila sa v pohode, tak mi ju dobil a po pár dňoch znova, tak sme ju poslali na reklamáciu a tam ju merali opäť a znovu výsledok batéria OK, počas tejto doby mi poskytol inú batériu a robilo to to isté :( .
Dnes som dal baterku cez noc na nabíjačku (nie nabitá úplne 6A nabíjačka a asi 8 hodín) a ráno auto krásne chytilo

Autor:  Havlicek.Lukas [ pát 17. pro 2010 11:14:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: Akumulátor, dobíjení, vybíjení

pokud to dela i na druhou baterii tak bych hledal problem ve starteru - muze byt prorazene vedeni v elektromagnetu nebo spatna kostra - je dobre skusit baterii a telo starteru spojit napriklad startovacim kabelem a skusit nastartovat

Autor:  tomi [ pát 24. pro 2010 10:05:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: Akumulátor, dobíjení, vybíjení

tak som vyčistil a namazal prívod do startéra, otvoril "bezúdrždovú" batériu, dolial asi 2 dcl destilky a poriadne nabil a zapojil som rádio ako má byť (zapnuté až po zatočení kľúča). Spotreba v kľudovom stave klesla asi na 30 mA.
Tak teraz už keď to nepôjde tak asi fakt len rozobrať ten štartér, počkám si na budúci týždeň hlásia opät peknú kosu :/

tomi

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/