Fórum Citroeny.cz http://forum.citroeny.cz/forum/ |
|
Sahary - Vnutorny vetrak - klima http://forum.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=81&t=1581 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | MacoLM [ čtv 10. čer 2010 17:16:39 ] |
Předmět příspěvku: | Sahary - Vnutorny vetrak - klima |
Zdravim. mam taky problem s X2 1.9TD 1999. Obcas sa nezapnu sahary, nezapne sa klima a ani vnutorny vetrak. je to zvlastne, ze tieto tri veci nefunguju vzdy spolu. ked funguju, tak funguju vsetky spolu. Relatka vpredu su vsetky 3 uz nove. Motor na dialnici dosahuje teploty okolo 100 a viac stupnov (podla meraku), ale sahary nepusti. po odpojeni snimaca teploty sa sahary rozbehnu. neviem ci je len vadny snimac teploty, lebo sa nepustia ani po zapnuti klimy. Nefunguje ani vetrak vnutorneho obehu. obcas to vsetko zacne samo od seba fungovat a obacas sa to aj za jazdy vsetko vypne. poistky su OK. sprava sa to nahodne. prosim kde moze byt problem? su tieto tri veci nejak previazane? je to X2, tak problemy v spinacke by to nemali sposobovat( pohybanie klucikom nepomaha) |
Autor: | dukoz [ pon 14. čer 2010 8:44:59 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Sahary - Vnutorny vetrak - klima |
Souvisí to spolu jenom tak, že pokud nejede vnitřní větrák, tak ti nepojede ani klima. Sahary se zapínají automaticky ze dvou důvodů: 1. je zaplá klima 2. je vysoká teplota motoru (chladiče) Zpravidla si svým životem žije vnitřní větrák, takže chybu bych hledal tam. nejčastěji to jsou kondenzátory nebo nějaký vyhřátý konektor. Na Xantiaclubu je návod..... |
Autor: | Xantiak [ pon 14. čer 2010 17:13:17 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Sahary - Vnutorny vetrak - klima |
Nejčastěji jsou to tranzistory, ne kondenzátory.... |
Autor: | dukoz [ úte 15. čer 2010 8:56:33 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Sahary - Vnutorny vetrak - klima |
Omlouvám se, Xantiak má pravdu - jsou to tranzistory (nevím kde jsem prišel na kondenzátoty ). Přitom jsem to opravoval sám před rokem....... |
Autor: | Honza K. [ úte 15. čer 2010 9:15:20 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Sahary - Vnutorny vetrak - klima |
No nemám s opravou žádné zkušenosti, ale domnívám se, že když odejdou tranzistory, větrák se až do opravy nerozběhne. Tedy jestli někdy jde a někdy ne, vadné tranzistory bych nehádal. Možná uhlíky. Loni jsem měl taky problém s větrákem, najednou přestal jít (po cestě do Říčan ) a už jsem se chystal na opravu a on za pár dní začal fungovat. Pak měl ještě pár výpadků (většinou při cestě do Říčan , moc tam nejezdím), ale teď funguje OK. Kde byl problém netuším, ale dokud to funguje, neřeším to. Přeju úspěšné nalezení a odstranění problému. |
Autor: | dukoz [ úte 15. čer 2010 12:57:38 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Sahary - Vnutorny vetrak - klima |
Měl jsem v háji tranzistory a větrák výjimečně běžel na 1. stupeň, někdy běžel při přepnutí na max., ale většinou bylu nutné vypnout klíček a pak zapnout, ale nejčastěji neběžel vůbec, což byl problém hlavně v mrazu, kdy auto netopilo a mlžily se okna....... Po výměně tranzistorů vše chodí tak jak má. Doporučuju tranzistory MJ11015 (120V 30A 200W)-koupil jsem oba kusy i s teplovodivou pastou, cínem a kalafunou celkem za 110,-Kč. Původně tam bylo FW26025A1 (100V 20A 160W), ale to nejde sehnat. Ještě jsou celkem doporučovány BDX66C (120V 16A 150W), což bych řekl, že bude mít nižší životnost (nižší max. proud 16A). U MJ11015 je větší rezerva i v proudu i v teple (200W) |
Autor: | sima [ stř 23. čer 2010 11:33:56 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Sahary - Vnutorny vetrak - klima |
Honza K. píše: No nemám s opravou žádné zkušenosti, ale domnívám se, že když odejdou tranzistory, větrák se až do opravy nerozběhne. Tedy jestli někdy jde a někdy ne, vadné tranzistory bych nehádal. Možná uhlíky. Loni jsem měl taky problém s větrákem, najednou přestal jít (po cestě do Říčan ) a už jsem se chystal na opravu a on za pár dní začal fungovat. Pak měl ještě pár výpadků (většinou při cestě do Říčan , moc tam nejezdím), ale teď funguje OK. Kde byl problém netuším, ale dokud to funguje, neřeším to. Přeju úspěšné nalezení a odstranění problému. Právě že proražené tranzistory přestávájí zesilovat a usměrňovat napětí s ohledem na přivedené vstupní napětí,tak si to dělá co chce,tj dle mě klasická závada a průvodní jev proraženého tranzistoru.Jednou ti to půjde na plno podruhé vůbec apod.Jinak je to tímto,je to ověřeno mnohými xantiáky co už měli podobnou zkušenost.Uhlíky by se rozeběhly po ůderu apod,ale neblbla by po "vynuceném" rozeběhnutí regulace rychlosti větráku! Doporučuji mimo jiné každý rok určitě aspon jednou vyměnit kabinový filtr,nevím zda to ventilátoru pomůže,ale běží pak zlehka ne do plného zatížení skrz nepropustný filtr a hlavně místo polohy max stačí třeba dát rychlost na půlku.Taky je téměř neslyšitelný orpoti zasranému filtru Raděj co nejlevnější filtr častěji než tam nechat dlouze ten samý. |
Autor: | koudak [ čtv 06. led 2011 22:49:47 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Sahary - Vnutorny vetrak - klima |
Ahoj mam taky problem s větraken šel mi a už nejde Tady pišete o tranzistorech Kde je najdu abych je mohl vymenit a este kde najdu ten pilovej filtr Mam to auto kratce tak se neviznam Diky za rady |
Autor: | dukoz [ pát 07. led 2011 7:39:27 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Sahary - Vnutorny vetrak - klima |
Na xantiaclubu je návod i s fotkama: http://www.xantiaclub.cz/view.php?nazevclanku=vymena-tranzistoru-ventilatoru-topeni-x2&cisloclanku=2010030002 |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |