Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - Tlakování systému v mrazu
Právě je ned 28. dub 2024 19:21:59

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 17 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Tlakování systému v mrazu
PříspěvekNapsal: stř 27. led 2010 22:31:58 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 06. pro 2009 20:47:14
Příspěvky: 101
Zdravím chlapi,

když máte v těchto mrazech úplně zmrzlé auto, jak dlouho vám to tlakuje okruh, než se dá vyjet? Mě to ráno při -18 trvalo cca 15 minut, což je docela síla. Jo a v těch mrazech mi tuhne posilovač sem tam. Dělá vám to taky? Je to normální? Nebo je někde něco špatně. V létě jsem auto ještě neměl, takže to doufám, že to bude posilovač v pohodě chodit pořád.

Díky :-)

X1, 1997, 1,9TD

_________________
Xantia X1, r.v. 1997, 1.9TD, klima


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tlakování systému v mrazu
PříspěvekNapsal: čtv 28. led 2010 10:38:35 
Offline

Registrován: sob 17. říj 2009 23:44:07
Příspěvky: 278
no normálne to určite nieje :-)
posledné dni som štartoval ráno pri -20 a -22 (samozrejme auto vonku), STOP-ka zhasla do 10s.

Dobré by bolo zistiť, kedy si mal naposledy menenú LHM, resp. v akom stave je hydraulické čerpadlo.

čo je to "tuhne posilovač"? Cuká, alebo ide len tažšie? Ak cuká - namazať krížový klĺb riadenia. Ak ide tažšie, môže byť tuhou LHM (stará), alebo slabý tlak čerpadla.

_________________
Grand C4 SpaceTourer 2.0 BlueHDi 160 EAT8 SHINE Obrázek
C5 Tourer 2.0 HDi 143k Exclusive Obrázek - predané
C3 1.4i 54kW 2002 Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tlakování systému v mrazu
PříspěvekNapsal: čtv 28. led 2010 12:33:35 
Offline

Registrován: čtv 28. led 2010 7:17:32
Příspěvky: 15
Bydliště: Luka nad Jihlavou
U X1 to bývá v mrazu dost pomalé. Když jsem měl X1 z r.93 tak mi trvalo při -10 do deseti min. , než se to zvedlo. Vyměněná LHM, vyčistěný okruh, vyměněné koule.
Co pomůže, dej rejd do některé krajní polohy a kapalina jde jen do zvedání. To zkrátí dobu asi o50%.

_________________
X2 Break 2,1TD 98


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tlakování systému v mrazu
PříspěvekNapsal: čtv 28. led 2010 14:17:45 
Offline

Registrován: sob 17. říj 2009 19:42:20
Příspěvky: 59
Bydliště: Valmez
Tak to nevím,mám X2 a tam je to samo v mrazech taky pomalejší než v létě,ale stopka taky zhasne cca do 10 vteřin a celé to jde nahoru poměrně furt rychle i při -22C.Můžu změřit,ale je to tak minuta,dvě víc snad ne,prostě ometeš auto a vyrážíš. S tou krajní polohou bych to neriskoval,myslím s absolutně krajní polohou,kdy to "syčí",obzvláště v těchto teplotách je to spíš trápení,ale to už by osvětlil lépe Pat a Mat ;)

_________________
X2 Berline 98,1.8 16V,LPG-AG-DGI-komforty I.F.H.S.-je to peřina
Saxo Twist 2000,po faceliftu 1.1 44Kw,ideál city women auto
AX-věrně sloužilo bez reptání až do penze.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tlakování systému v mrazu
PříspěvekNapsal: čtv 28. led 2010 15:07:45 
Offline

Registrován: čtv 28. led 2010 7:17:32
Příspěvky: 15
Bydliště: Luka nad Jihlavou
No ona kontrolka zhasne taky dost brzy. I když ne tak rachle, jak u X2, protože sysém je bez tlaku. Já to přisuzuji tomu, že X2 má zámky a protipadací kouli a dost tlaku si v systému udrží. U X1 váha vozu vytlačí všechnu LHM do nádržky a všechno se musí znovu naplnit. Akumulační koule na to po nastartování nestačí. Ten volant na doraz jsem odposlouchal od někoho, kdo to má ze servisu. Používal jsem to několik let a v pohodě. Myslím, že by to nemělo nic poškodit.

_________________
X2 Break 2,1TD 98


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tlakování systému v mrazu
PříspěvekNapsal: čtv 28. led 2010 16:41:26 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 10:43:06
Příspěvky: 436
Bydliště: Brno
vytočit kola do plného rejdu, podržet - povolit, podržet - povolit... To se servo "zavře" a přes pojistný ventil v čerpadle ( 2tlak vývody) ta kapalina proudí do společné nasávasí komory a urychlí to tím plnění systému pružení - U dvouvývodu trochu. U čerpadla jeden vývod + kostka velice výrazně, tam to teče přímo do systému pružení a ne přes servo ...

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tlakování systému v mrazu
PříspěvekNapsal: čtv 28. led 2010 19:26:33 
Offline

Registrován: sob 17. říj 2009 19:42:20
Příspěvky: 59
Bydliště: Valmez
Ať tu nevypadám jak kecal,mě si říkal(!)Pate,že se to nemá zbytečně namáhat,že se nemá často zbytečně držet servo v krajní poloze.

_________________
X2 Berline 98,1.8 16V,LPG-AG-DGI-komforty I.F.H.S.-je to peřina
Saxo Twist 2000,po faceliftu 1.1 44Kw,ideál city women auto
AX-věrně sloužilo bez reptání až do penze.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tlakování systému v mrazu
PříspěvekNapsal: pát 29. led 2010 13:45:38 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 06. pro 2009 20:47:14
Příspěvky: 101
No, tak nevím, no. Po přečtení všech příspěvků. Mám v autě 6 koulí, 4 pérovací měněny během prosince za nové, LHM by měla být taky vyměněna za novou. Doplněna mězi rysky, jak má být. Ohledně posilovače to je tak, že jde chvíli lehoučce, jak bych si to u posilovače představoval. Pak třeba v těch mrazech jde chvíli zase, jako by prostě neposiloval a musím tím přetlačovat kapalinu. Auto je jinak po motorické stránce naprosto v pořádku. Jen tohle mě krapet zaráží, no. Resp, musím momentálně v těch mrazech počítat s tím, že si klidně i 10 minut postojím. Auto mi výškově nepadá. Stojí týden, dva a pořád ve stejné výšce. Když jsem se zkoušel rozjet i se stopkou, tak jsem zjistil, že mi nebrzdí brzda akorát. Takže v systému asi není potřebný tlak. :-/

_________________
Xantia X1, r.v. 1997, 1.9TD, klima


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tlakování systému v mrazu
PříspěvekNapsal: sob 30. led 2010 18:49:15 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 10:43:06
Příspěvky: 436
Bydliště: Brno
sima píše:
zbytečně držet servo v krajní poloze.

zbytečně je zbytečně, když je potřeba , je potřeba ;)
ale stejně sem nic takového neříkal, nehul tolik :lol:

babypipi : asi bude slabší čerpadlo ...

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tlakování systému v mrazu
PříspěvekNapsal: sob 30. led 2010 19:33:13 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 06. pro 2009 20:47:14
Příspěvky: 101
PATaMAT píše:
babypipi : asi bude slabší čerpadlo ...


Aha. A je to nějak moc špatné? Tedy na výměnu nebo servis nebo je to jakž takž a ničemu to nevadí. Ať vím. :-)

_________________
Xantia X1, r.v. 1997, 1.9TD, klima


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tlakování systému v mrazu
PříspěvekNapsal: ned 31. led 2010 11:33:23 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 19. pro 2009 15:46:01
Příspěvky: 228
v těchlech mrazech se ten můj pekáč nafoukne skoro stejně rychle, jako v létě, to jest do minuty, stopka zhasne po pár sekundách. jediný čeho jsem si všiml je výrazně proměnná tuhost posilovače prvních pár kilometrů, přikládám to velmi studenýmu oleji v systému kterej je prostě tuhej :) taky bych řekl, že mám zpožděný brzdy tak o půl sekundy. když chci jen trochu přibrzdit a dám nohu na pedál, tak je cítit plynulý náběh účinku během té půlsekundy.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tlakování systému v mrazu
PříspěvekNapsal: ned 31. led 2010 11:45:06 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 10:43:06
Příspěvky: 436
Bydliště: Brno
odvzdušnit brzdy :idea:

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tlakování systému v mrazu
PříspěvekNapsal: ned 31. led 2010 11:49:34 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 10:43:06
Příspěvky: 436
Bydliště: Brno
babypipi píše:
PATaMAT píše:
babypipi : asi bude slabší čerpadlo ...


Aha. A je to nějak moc špatné? Tedy na výměnu nebo servis nebo je to jakž takž a ničemu to nevadí. Ať vím. :-)


nemusí to být čerpadlo na 100% , je potřeba zkontrolovat kudy ta kapalina protíká z vratek, místo toho aby auto zvedala. Může být netěsnost na pístnicích, brzd válci, hydractivním vetilu, posilovači řízení ... Když je to ztuhlé zimou a ještě vyběhaný, netěsní to jak má, po ohřátí kapaliny stlačováním v čerpadle, se to pomalu vše ohřeje a začne to těsnit lépe ...

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tlakování systému v mrazu
PříspěvekNapsal: ned 31. led 2010 12:30:26 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 19. pro 2009 15:46:01
Příspěvky: 228
PATaMAT píše:
odvzdušnit brzdy :idea:


ahoj, ve foru jsem nic o odvzdušňování nenašel :( stačí dát auto na špalky, odmontovat kola, pedál brzdy zapříčit aby byl stlačenej a nechat odtýct lhm z brzd přes ten šroubek co tam je? to co vyteče je špatný nebo se to dá nalejt zpátky. kolik bude potřeba lhm, 1 litr stačí? nebylo by foto brzdy? budu to dělat až na jaře. díkes


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tlakování systému v mrazu
PříspěvekNapsal: ned 31. led 2010 13:36:38 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 19. pro 2009 15:46:01
Příspěvky: 228
předpokládám že je to tohle:

Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 17 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz