Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - Chovanie hydrauliky
Právě je sob 23. lis 2024 3:59:38

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 7 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Chovanie hydrauliky
PříspěvekNapsal: pon 27. bře 2017 7:10:35 
Offline

Registrován: úte 23. bře 2010 12:43:23
Příspěvky: 34
Zdravím,
pořídil jsem si movější Xantii (r.v. 2000) a ta má na rozdíl od předešlé ( r.v. 97) modernější hydrauliku. Tudíž nevím zda chování, které budu popisovat je chyba, nebo vlastnost a jak se k tomu postavit.

Pokud u auta teď otevřu jakékoliv dveře, nebo otočím klíčkem v autě něco cvakne. Z pozorování soudím, že to bude mít něco společného s hydraulikou.
Jelikož pokud nechvám dveře, nebo klíček být auto stojí a nepadá. Čím víc však blbnu s dveřma ( ale neměním zatížení auta - vyndavání či nandavání věcí, ...) tak auto postupně sedá.

Spráné pozorování? Chování je chybou, nebo vlastností? Pokud chyba, co s tím?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nováček
PříspěvekNapsal: pon 27. bře 2017 15:23:34 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 17. říj 2009 16:11:08
Příspěvky: 7381
Bydliště: Kolín
vlastnost

a nazev tematu je opravdu vystizny !!!
pravidla fora - viewtopic.php?f=1&t=7279

_________________
bejvávalo: C4 1.6 HDi 66kw > C4 1.4i > Felicia 1.3 GLXi > Saxo 1.0i > Saxo 1.4i > Evasion 2.0i

současnost: Cecilka C4 1.6 HDi 80kW FAP - auto pro zenu hracka pro chlapa


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nováček
PříspěvekNapsal: úte 25. črc 2017 14:45:14 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 20:48:06
Příspěvky: 166
Bydliště: Vrbové
na všetkých xantiách je ešte starý hydrauliha, čerpadlo poháňané remeňom, s otvorením dverí nič nemá u C5 je už elektrické čerpadlo a tam je to inak. A Xantia má "protipadacie zámky" takže pokiaľ sadá, tak je problém s únikom tlaku v systéme.

tomi

_________________
>> http://www.citroeny.sk <<
>> http://www.citroenklubpraha.eu <<
Súčasnosť: C5 2.0HDi '05, Xantia 2.0HDi 80kW '00, AMI6 Berline '64, 2CV6 Dolly '85, 2CV AZA '63
História: 2x AX 1,1, ZX 1,4, BX 1,8TD, Xantia 2.0HDi 66kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Chovanie hydrauliky
PříspěvekNapsal: úte 15. srp 2017 14:58:23 
Offline

Registrován: úte 23. bře 2010 12:43:23
Příspěvky: 34
Dneska jsem s tím byl u mechanika a je to fakt záhada.
Když nechám dveře na pokoji auto vydrží nahoře celuo noc. Ale když otevřu dveře, tak to pod autem cvakne, jemně to bzučí a auto jde pomalu dolů. Když zavřu dveře tka to cca. ještě 20 sekund bzučí a padá. Pak to zase cvakne a je klid.
Nějaký tip?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Chovanie hydrauliky
PříspěvekNapsal: úte 15. srp 2017 17:41:02 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 10:43:06
Příspěvky: 436
Bydliště: Brno
U jakého mechanika si byl, že ti nevysvětlil proč to dělá to, co to dělá ... ???

Cvakání je správně a ještě to malinko vrní či píská.... to že to sedá dolů je chyba, ale nijak vážná, na funkci nemá podstatný vliv. Při každém otevření ti sepne elmag a přesune jehlu ... Protíká ti to okolo jehly co zavírá - otvírá elmag cívka na tom ventilu Hydractivu. Jedna vpředu, jedna vzadu. Je tam asi přimáčklej nějakej bordýlek špína ... tak to netěsní, je to kov na kov - jedla do sedla... cena nové cívky je cca 5500,- kč.
Tomi tomu nerozumí ... Hydractiv II u Xantie i u XM .. po otevření dveří či kufru připojí středové zásobníky pružení a po zavření je drží ještě 30sek připojené. Je to proto aby když nasedneš do auta se po připojení auto nepropadlo o kus dolů. takto je zajištěno propojení všech pružících koulí a tím i jejich zatížení...

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Chovanie hydrauliky
PříspěvekNapsal: stř 16. srp 2017 10:26:26 
Offline

Registrován: úte 23. bře 2010 12:43:23
Příspěvky: 34
Díky za vysvětlení. To dává smysl. Nedáse ventil nějak "opravit"?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Chovanie hydrauliky
PříspěvekNapsal: stř 16. srp 2017 14:21:51 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 10:43:06
Příspěvky: 436
Bydliště: Brno
Padá to proto, ýe je bordýlek v hydraulické kapalině. Tak se tam nějaké mikrosmítko přimáčkne a už to netěsní ....
Oprava je možná, ne vždy se povede na 100%. Vyndat tu cívku a Rozdělat. Zalapovat jehlu a velmi jenmou pastou ty sedýlka proti sobě, tím se očistí od "naklepaných" nečistot. Ale pokud si pořádně dokonale nevyčistíš soustavu LHM tak tě to za nějakou chvíli zase potká...
http://citroxa.rajce.idnes.cz/nastenka/ ... ractiv.jpg

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 7 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz