Fórum Citroeny.cz
http://forum.citroeny.cz/forum/

návody
http://forum.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=8&t=65
Stránka 1 z 1

Autor:  budulajs [ pon 19. říj 2009 12:04:17 ]
Předmět příspěvku:  návody

VYNULOVÁNÍ SERVISNÍHO INTERVALU


Je to sice jednoduché ale když je to potřeba, obvykle to člověk zapomene :-) tak abyste to nemuseli dlouho hledat (jako já dnes).

1. klíček do polohy 1 (svítí jen kontrolka dobíjení)
2. stisknout tlačítko nulování počitadla kilometrů
3. zapnout klíček
4. počitadlo odpočítá 10,9,8..... atd až do nuly
5. pustit tlačítko :-)

Autor:  budulajs [ pon 19. říj 2009 12:11:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: návody

VÝMĚNA PALIVOVÉHO FILTRU A VYČIŠTĚNÍ SÍTKA U ELEKROMAGNETICKÉHO VENTILU


Motor 2.0 HDI čerpadlo a filtr BOSCH


Problém: motor po vypnutí klíčku ještě 2-3 vteřiny dobíhá. Je to tím že elektromagnetický ventil na vysokotlakém čerpadle neuzavře dostatečně přívod paliva. Je to zpravidla způsobeno neprůchodností velmi jemného sítka na zmiňovaném ventilu. To může mít dvě příčiny, hustou naftu (závada se projevuje jen při studeném motoru), nebo nečistotami v palivu, nebo kombinací obou. Řídící jednotka hlásí chybu – nízký tlak paliva na primárním okruhu (myšleno před čerpadlem)
Řešení: kontrola elektrického předehřívače paliva. Pokud to nepomůže, tak kontrola a nejlépe výměna palivového filtru a následné vyčištění sítka na ventilu.
Potřebujete klíč č 17, klíč č 21, Torx 30, vložka filtru (asi 400,- kč)
Postup výměny palivového filtru Palivový filtr je nejlépe vymontovat, je nasunutý na držáku, stačí stisknout pojistku – podobně jako když rozpojujete kabely. Odjistit všechny tři rychlospojky – dvě nahoře a jedna vpravo dole. Celý filtr jde pak vytáhnout směrem nahoru. Je lepší ho vyndat protože se mění jen vložka a když vytáhnete starou dojde ke zvíření nečistot usazených na dně a pokud doteď sítko na ventilu jakžtakž propouštělo naftu tak teď už nebude.. Z vymontovaného těla filtru vylejte naftu se všemi nečistotami, povolíte horní víko – klíč 21, vyjmete starou vložku a vložíte novou – je tam zářez aby se neprotáčela, vyměníte těsnění – je obvykle součástí balení nové vložky.
Postup čištění sítka na elektromagnetickém ventilu Pokud jste měli vymontovaný palivový filtr, nechte jej venku, odpojte oba nízkotlaké přívody paliva k čerpadlu, odmontujte vysokotlakou trubku vedoucí k palivové rampě klíč -17. Odpojte konektor z ventilu na čerpadle, povolte oba šroubky – pozor bývají zality barvou a Torx se rád strhne. Klíč Torx č30. Opatrně vyjměte ventil z těla čerpadla, pozor na těsnění. Sítko na konci je dlouhé jen několik milimetrů a je opravdu velmi jemné, ventil je ale průchozí takže se dá vyfoukat stlačeným vzduchem. Já jej před tím ještě namočil do petroleje. Montážní postup je obráceně. Není to nic složitého, dá se to udělat v garáži během půl hodinky.

Autor:  mengic333 [ čtv 22. říj 2009 18:28:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: návody

Ja to mam trochu inak. Mam system Bosch. Hore su napojene dve hadicky. Tie treba, opatrne vycvaknut, najlepsie nechtom. Uz som raz zlomil ten plastovy kusok na co sa nasuva hadicka a musel som kupit cele teleso pal. filtra. Potom nastrckovy kluc 21 (je to z plastu nedoporucujem vydlicovy ani tisichran) a otocit vicko o 90 stupnov. Vymenit vlozku, su dve rozne-system siemens a bosch. Bordel vypustis cez spodny vypustaci otvor. Cerpadlo tam bezproblemov docerpa naftu. Zlizit opacny postup.

Autor:  Meklef [ stř 28. říj 2009 18:43:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: návody

Díky - tohle jsem potřeboval.
A nevíš náhodou, jak nastavit další servisní prohlídku ?
Díky moc Meklef

Autor:  Martin77 [ stř 28. říj 2009 21:59:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: návody

Meklef píše:
Díky - tohle jsem potřeboval.
A nevíš náhodou, jak nastavit další servisní prohlídku ?
Díky moc Meklef

Další prohlídku nastavíš přeci tím vynulováním servisního intervalu, který se objeví po jetí nastavenách KM nebo po jednom roce(podle toho, co nastane dřív)

Stačí se podívat tady na první příspěvek co psal budulajs

Autor:  mengic333 [ čtv 29. říj 2009 21:40:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: návody

Uz sa to tu riesilo. Ak si dobre pamatam, tak klucik do prvej polohy a potom drzat tlacitko dennych km. Pojde to od 10 k 0. Tak nastavis 20 t. servisny interval.

Autor:  budulajs [ stř 24. úno 2010 15:14:31 ]
Předmět příspěvku:  Výměna koncového dílu výfuku

Výměna koncového dílu výfuku

Koncový díl obvykle prorezaví jako první, ale jedná se o jednoduchou a myslím vcelku levnou opravu. Nářadí - stačí běžný, nejlépe očkový klíč č 16. Doporučuji zároveň s novým koncovým dílem koupit zrovna i tzv. svorku (zvláštní způsob spojování výfukových trubek pro francouzská auta) stojí cca 35,- kč. Koncový díl jsem koupil zde: http://obchod.prodejvyfuku.cz/product_i ... ts_id=2143 za 918,- kč s DPH.
Postup - stačí povolit starou svorku, vyvléct dva gumové závěsy, zaháknout do nich nový díl a nasadit a dotáhnout novou svorku. Práce na 30 minut.

Autor:  Švýcar [ pát 26. úno 2010 8:51:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výměna koncového dílu výfuku

Ahoj,
můžeš prosímtě blíže popsat tento koncový díl výfuku a zkušenosti-výrobce,jestli pasoval,hlučnost apod.
Chystám se ho taky koupit,ale na těch stránkách toho moc napsaný nemají.
Předem Ti moc děkuju :!: :!:

Picasso 2.0Hdi r.2000

Autor:  budulajs [ pát 26. úno 2010 19:39:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výměna koncového dílu výfuku

Švýcar píše:
Ahoj,
můžeš prosímtě blíže popsat tento koncový díl výfuku a zkušenosti-výrobce,jestli pasoval,hlučnost apod.
Chystám se ho taky koupit,ale na těch stránkách toho moc napsaný nemají.
Předem Ti moc děkuju :!: :!:

Picasso 2.0Hdi r.2000


No tak pasoval naprosto přesně, to musím říct že mě příjemně překvapilo ( za cenu zhruba čtvrtinovou než je originál díl jsem čekal to nejhorší) výrobce nemám tušení, odhaduji to na Polsko, sváry jsou pečlive zatřené, koncovka je nerezová. Má na sobě nápis AluZink. Nemá přes sebe pásek plechu jako originál (práve tam mě ten původní prorezavěl), možná tak dlouho nevydrží. Ale upřímně: Za ty peníze? Hlučnost opravdu neodhadnu, určitě je auto teď tišší než s děravým výfukem. Když budu někdy potřebovat, půjdu do něj zase.

Autor:  Švýcar [ čtv 04. bře 2010 8:58:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: návody

Ahoj Budulajs,
taky mě původní prorezavěl kolem toho pásku a to tak, že hodně.
Půjdu do toho pšonka taky,někde na netu jsem četl,že ani ty Walker,Bosai za moc nestojí-životnost ti nikdo přesně nezaručí,hlavní je jak píšeš ,že pasuje ,a jestli ho sežere rez o nějakej rok dřív,na tom mi za tu cenu nějak zvlášť nesejde.
Ty sponky tam mají taky,nebo je koupím v běžné mototechně?

Zatím dík

Švýcar Picasso 2.0HDi 2000

Autor:  budulajs [ pát 05. bře 2010 9:07:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: návody

Švýcar píše:
Ahoj Budulajs,
taky mě původní prorezavěl kolem toho pásku a to tak, že hodně.
Půjdu do toho pšonka taky,někde na netu jsem četl,že ani ty Walker,Bosai za moc nestojí-životnost ti nikdo přesně nezaručí,hlavní je jak píšeš ,že pasuje ,a jestli ho sežere rez o nějakej rok dřív,na tom mi za tu cenu nějak zvlášť nesejde.
Ty sponky tam mají taky,nebo je koupím v běžné mototechně?

Zatím dík

Švýcar Picasso 2.0HDi 2000


Já to objednal zároveň s výfukem, stálo to pár korun.

Autor:  budulajs [ stř 22. zář 2010 14:54:33 ]
Předmět příspěvku:  Výměna tyčky stabilizátoru

Výměna tyčky stabilizátoru Picasso 2.0 HDi

Problém - při přejezdu nerovností se od kola ozývá klepání, běžně jdeme každý po čepech, konkrétně u dieselů (váha motoru) jsou ale častěji tyto potíže způsobeny problematickým dílem - tyčí stabilizátoru. U některých provedeních aut se už ve výrobě montovaly dokonce tyčky plastové, ty se pak v záruce měnily za klasické ocelové. Dá se to vyzkoušet tak že se při vytočeném kole za tyčku vezme rukou, pokud jde s tyčkou lehce pohnout je to špatně, mělo by to jít těžko nebo vůbec.
Řešení - výměna je naštěstí jednoduchá, dá se udělat v garáži, doba 30 minut. Tyčka stojí od 390,- do asi 800,- kč, podle kvality. Doporučuji MEYLE se zvýšenou odolností (v Brně MJauto za 530,-)
Postup - nářadí: obyčejný zvedák, klíč č 17, torx T40 (u původních tyček, měněné mají zpravidla imbus č5) klíč č 15,kladivo a flexa s řezným kotoučem. Sundat kolo, vytočit volant na plný rejd vpravo, podložit stabilizátor a brzdový kotouč tak aby zůstaly vzájemně ve stejné vzdálenosti(důležité při zpětné montáži) povolit nebo častěji uříznout horní šroub na tyčce (pozor na kabel od ABS), volant plný rejd vlevo povolit nebo uříznout dolní šroub, tyčku vyklepnout a opačným postupem namontovat novou. A je to :-)

Autor:  budulajs [ stř 11. kvě 2011 18:45:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: návody

Demontáž kabinového ventilátoru a oprava regulátoru
Když je problém který se vyznačuje tím že kabinový ventilátor žije svým vlastním životem, někdy jede normálně, někdy jen na první stupeň, někdy jen na max. Nereaguje na ovládání. Ozývá se syčivě/pískavý zvuk. Je cítit spálenina. Tak jsou to obvykle příznaky vadného regulátoru ventilátoru. Co s tím?

Dal jsem dohromady informace z internetu, přidal osobní zkušenosti a fotky a výsledek uložil sem:
http://www.uloz.to/8969930/demontaz-ven ... icasso-pdf
doufám že se to bude někomu hodit. Heslo je Picasso :-)

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/