Fórum Citroeny.cz
http://forum.citroeny.cz/forum/

PROBLÉM LPG A STK !
http://forum.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=8&t=2951
Stránka 1 z 2

Autor:  kawon [ sob 12. bře 2011 19:57:35 ]
Předmět příspěvku:  PROBLÉM LPG A STK !

Mám problém!
Mám xsaru picasso ročník 2000 předělanou na plyn , nádrž mám místo rezervy pod autem. Včera jsem jel na STK a neprošel jsem kvůli plynu, nádrž prý není 30 cm od hrany narazníku. Plyn mi přitom montovala certifikovaná firma. Co mám dělat ? Pomozte

Autor:  trtsoft [ sob 12. bře 2011 21:25:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: PROBLÉM LPG A STK !

to je al eblbost
pokud mas toroidni nadrzi - jako ze jo, tak na ni se dle meho tech 30cm nevztahuje, to se snad vztahuje jen na valcove nadrze
...Nádrž na lpg musí být umístěna mimo deformační zónu vozidla (cca 30cm od vnější hrany nárazníku). Válcová nádrž může být umístěna podélně i napříč, toroidní nádrž se umisťuje do prostoru místo rezervního kola a to dovnitř nebo pod auto....
jel bych za tou firmou - at sdeli co s tim
pokud montovali a mas doklad o montazi tak by to melo byt dle schvalene prestavby = musi stk projit
pripadne at ti doporuci jinou stk

napr zde
Osvědčení č.2 972 č.j.1603 /04-150,typ HL 00.31,Citroen seznam typů vozidel
http://www.hlpropan.cz/osvedceni.htm
tedy je to schvalena montaz a na STKL nemaji co do toho kecat pokud mas razitko v TP o prpovednei schvalene montaze
zase je nekdo na stk chytry jak radio, ale to ze nekdo ma na skle 70% folie je mu uz jedno...

Muzes me poskytnout foto jak to mas predelane a jak se ti s tim jezdi ?
ty mas tedy nadrz mimo vuz ?
ze bych nechal predelat po zaruce svoji xSaru :)

Autor:  kawon [ sob 12. bře 2011 21:44:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: PROBLÉM LPG A STK !

Foto můžu poslat, ale jindy teď už je tma. Jezdí se mi perfektně , automaticky to startuje na benzin a pak po zahřati na 40 stupňu se to samo přepne na plyn. Takže se o nic nestaram, jen tankuju plyn. Nádrž je samozřejmě mimo vnitřní prostor auta, protože rezerva taky (je pod autem) a nádrž je místo rezervy.

Autor:  trtsoft [ sob 12. bře 2011 23:20:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: PROBLÉM LPG A STK !

az budou fotky tak je posli prosim
a jak vozis rezervu? nebo xsara ma homologaci ze nepotrebuje rezervu a jezdis jen se sprejem ?

Autor:  akpuolach [ ned 13. bře 2011 8:28:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: PROBLÉM LPG A STK !

Mě na STK akorát upozornil, že by nádrž a uchycení chtělo natřít a mrknul na datum platnosti nádrže. A ukázal ti, kam by tu nádrž přidělal? Vždyť tam jiné místo není.

Autor:  robof [ sob 19. bře 2011 22:27:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: PROBLÉM LPG A STK !

Mam Xsaru Picasso 1.8. 16 V. Rok vyroby 2001. Taktiež mam LPG. Auto ma najazdene cca 190 tis. km. LPG som montoval pri 120 tis. Velmi si to pochvalujem. Ale zvazujem kupu noveho najradsej by som ostal pri Xsare ale 1.8 už nerobia a myslim si že 1.6 nebude stacit na LPG. Uz teraz sa mi zda ze auto je pomale a neviem ako by sa spravalo 1.6. Dolezite je to ze deti a manzelka su spokojne a to je velka deviza. Najprv som sa do toho auta bal ist ale teraz nic nelutujem. Spotrebu mam na palubaku 7.4, ale nejazdim rychlo. Prevazne jazdim po dialnici, ale davam pozor na spotrebu. Skutocna spotreba na LPG okolo 8,5.

Autor:  trtsoft [ ned 20. bře 2011 14:13:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: PROBLÉM LPG A STK !

1.8 16V = 85kw / 160Nm-4000ot
1.6 16V = 80kw / 147Nm-4000ot

vzhledem ke stari a ojeti tipuji ze vykon z r2001 bud euz tak o 15% nizsi... opotrebeni...

takze tak propastny rozdil v tom nebude, dokonce je mozne ze diky vyvoji je krivka na 1,6 lepsi nez na 1,8 ale to neposoudim - nemaje krivky :)
ale 1,6/16V co mam bez problemu jede (na dvojku az do 100km/h pak je omezovac a tahne jak prase)

pokud mas zalusk stale na Xsaru tak hodne rychle do autosalonu uz se nevyrabi a jen doprodava (259tis za SX) (pokud mas hotovost tak super a pokud nemas tak hlavne neber uver co ti nabizi autosalony ale jdi do banky (!) podminky co nabizi uverovky at uz PSAfinance ci Skofin atd jsou hrozne - zajimalo by me zda to nekdo z tech lidi co si to od nich berou cte)

udaj na palubnim pocitaci bude zavadejici, ten meri vstriky s ohledme ze tam tece BA, a ty jezdis na LPG
pupni plnou LPG, vyjezdi nadrz az to prestane jet a u stejne benzinky pupnout znovu LPG a vysledek je jasny...
tipuji ze jezdis tak 8,5l LPG mimo mesto (update: aha neumim cist ty tam pises ze mas 8,5l) a tak 10l ve meste - nebo ne ?

ja budu predelavat na LPG az po skonceni zaruky = 2roky, driv si to nelajsnu a to jsem mel uz 3lpg auta, ale zaruka je zaruka...

nemuzes vyfotit montaz LPG zespodu jak to vypada ?

Autor:  kawon [ ned 20. bře 2011 20:06:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: PROBLÉM LPG A STK !

Samozřejmě mi řek , že buď musí být ta nádrž menší (šla by tam průměr 520mm) a nebo válcovou do kufru. Jelikož menší nejde sehnat tak mi nezbyvá než válec do kufru.

Autor:  Havlicek.Lukas [ ned 20. bře 2011 20:31:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: PROBLÉM LPG A STK !

blbost zajet na jinou STK neni mozne ze kdyz je nadrz schvalena v aute aby se to technikovi nelibilo :?

Autor:  trtsoft [ ned 20. bře 2011 21:29:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: PROBLÉM LPG A STK !

plny souhlas

tvoje zastavba je HOMOLOGOVANA = dostala atest od MDČR = STK nema co kecat do toho jak je homologovana
mas-li prilohu TP (a to mas) tak v ni jsou uvedeny komponenty s homologaci a kulate razitko instalacni firmy
= zajed na jinou STK, ten technik chtel zrejme uplatek nebo nevim...

to je to same jakoby ti rekl vite ale cinna plocha svetla musi byt napr min 30cm nad zemi, je mi lito ale Vas jaguar SRX65 toto nesplnuje, predelejte si hlavni svetla... a ty pritom mas technicak kde je napsano technicka zpusobilost schvalena x.y.2000

Autor:  kawon [ ned 20. bře 2011 22:51:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: PROBLÉM LPG A STK !

Na jinou STK už jet nejde! Dnes už je to evidováno centrálně. Ptal jsem se na různých STK (i u známého) a nikdo už mi to neudělá!
Technik mi řek, že i když je to homologováno (typová zástavba) tak musí být dodrženy předpisy, těch 30 cm, a tudíž jiná nádrž. Ukázal mi návod na montáž (staženou z MD), kde je jasně napsáno 300 mm od obrysu vozidla. Všechny argumenty mi lehce vyvrátil, takže mi nezbývá než vyměnit nádrž (v rámci záruky). Samozřejmě firma co mi plyn montovala tvrdila ,že to je blbost atd....,tak jsem jim řek, ať mi dají nějaký papír,kde je napsáno, že je vše v pořádku a já to na STK ukážu. Nic mi nedali a za čtrnáct dnů jdu měnit nádrž. Takže bych řek, že ten technik s STK má pravdu.

Autor:  Havlicek.Lukas [ ned 20. bře 2011 22:55:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: PROBLÉM LPG A STK !

prave ze nemusi :-D
i kdyz je to centralne vedene neni problem zajet jinam - co zjisti?
ze technik na te a te STK nepustil auto kvuli homologovane nadrzi :-D

EDIT: nebo vyjadreni citroen ceska republika ze do tohoto vozu je zastavba toriodni nadrze povolena a ze splnuje podminky a s timhle zajit za technikem a omlatit mu to o hlavu

Autor:  Tom_C4 [ pon 21. bře 2011 20:07:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: PROBLÉM LPG A STK !

Asi si půjdu přeměřit jak mám dáleko nádrž od nárazníku... :idea:
Abych nebyl za 2 roky překvapen :roll:

Autor:  trtsoft [ pon 21. bře 2011 22:31:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: PROBLÉM LPG A STK !

kawon píše:
Na jinou STK už jet nejde


Hele az vymenis nadrz a projdes STK, prosim obrat se emailem na MDČR s dotazem
ze mas zastavbu homologovanu - napis homologaci atd - a STK tam a tam te nepustila ze pry to mas udelane blbe ale u toroidu neni jak jinak
co ti schvalne rekne MDCR to by me HODNE zajimalo

Autor:  akpuolach [ čtv 31. bře 2011 18:26:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: PROBLÉM LPG A STK !

Tak jsem schválně měřil vzdálenost nádrže. Od venkovního okraje nárazníku po začátek nádrže 20cm.

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/