Fórum Citroeny.cz http://forum.citroeny.cz/forum/ |
|
Spodní čep ramene http://forum.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=79&t=8641 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | Jirka86 [ sob 14. čer 2014 23:58:21 ] |
Předmět příspěvku: | Spodní čep ramene |
Zdravím sice jsem pročetl uzavřená témata, ale přesto si neumím poradit. Potřebuju vyměnit čepy co jdou do ramene. Sehnal jsem si dle návodů pořádný klíč na jeho povolení, ale popravdě jsem uvízl už na předchozím kroku. Měl jsem koupený stahovák kulových čepů jak ho vznešeně nazvali. Nasadil jsem ho a začal utahovat abych čep stáhl z ramene. A stahovák praskl. Nevím jestli to byl takový šmejd, ale nechce se mi jen tak experimentovat. Mohl by mi někdo poradit kdo to už dělal jak to stáhnout? Moc si nedovedu představit jak se v tom malém prostoru oháním kladivem abych dal ránu. Nebo by byl lepší dvouramenný stahovák? |
Autor: | Mikra [ ned 15. čer 2014 0:11:48 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Spodní čep ramene |
Je to na kuželu. Takže rána shora a mělo by to spadnout. Pokud ne, tak se dává rána z boku (resp. ze předu nebo ze zadu dle směru jízdy) a na protější straně to musí být opřený velikým kladivem. Jakoby rány proti sobě dvěma kladivama a mezi nima je oko ramena, ve kterým je ten kulák. Tak by měl vyskočit. Když se to pořádně podepře a dá se mu pevná rána, tak to odskočí. Nesmí ale nic tlačit rameno proti kuláku, aby mělo šanci odskočit. Takže odtlakovaná hydraulika, a obě přední kola v luftě, aby stabilizátor netlačil rameno nahoru proti kuláku. |
Autor: | HonzaC [ ned 15. čer 2014 8:42:42 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Spodní čep ramene |
A nebo se to dá nahřát. Samozřejmě neupálit A k předchozímu kroku, je správně pospáno "a na protější straně to musí být opřený velikým kladivem", ještě jednou to ale zdůrazním. Když tam to velké kladivo nedáš, tak můžeš něco akorát ještě doku*vit. |
Autor: | Jirka86 [ ned 15. čer 2014 17:21:32 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Spodní čep ramene |
Takže žádný stahovák? S kladivama nevím jak budu úspěšný. Jak jde o kladiva mám ruce volšové. Nahřát není čím leda zapalovačem A jak tu píšete o kuželu. Mám tu nový čep teď před sebou a vypadá celkem rovně (ne do kuželu). Za radu ohledně kol ve vzduchu aby to bylo volné děkuju. To mě fakt nenapadlo. Jsem klasicky jen jednu stranu dal na hever, sundal kolo, povolil matičku na čepu a nasadil stahovák a začal ho dotahovat a pak rup stahovák a čep nic. Pak jsem ho sice zkusil poťukat kladívkem, ale ani se to nehlo což by mohlo být kvůli tomu druhému kolu ne? Mám při výměně čekat ještě jiný problém? Chci vyměnit čep a celé rameno za jiné, které mám nachystané (kvůli silentblokům). Na čep jsem si sehnal takové velké samosvorné kleště, hasák nebo jak tomu nadávají. Vím, že je zajištěň a jen doufám, že po odjištění půjde povolit. |
Autor: | Mikra [ ned 15. čer 2014 19:46:38 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Spodní čep ramene |
No, když ti nejde ani kulák z ramena, nevím jak lehce ti půjde kulák z náboje. Připrav se buďto na velkou, ale hodně velkou páku, ale spíš ti pomůže několik ran kladivem. Pokud teda máš ten správný klíč. Někdy je lepší na ten klíč mlátit a postupně to povolovat než tahat za dvoumetrovou páku. Bacha ať si neshodíš auto na hlavu. Mám ale obavy, že bez klíče jenom s nějakýma maxi sikama to nepovolíš. I tady by asi pomohlo nahřátí plamenem, ale když nemáš, musíš se s tím poprat za studena. Takže tahat a pomáhat tomu tahání boucháním do klíče, nebo teda do kleští a snad to po kouskách povolí. A na ty kladiva proti sobě si vem někoho sebou. Aby podržel jedno kladivo u oka a ty druhým pořádně bacíš. Chce to spíš skoro perlík a když se trefíš, tak stačí jedna rána. Jo a přivaž si k něčemu náboj, aby ti nevyjela poloosa z převodovky, až tam nebude rameno. Blbě se to nasazuje. |
Autor: | HonzaC [ ned 15. čer 2014 19:50:39 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Spodní čep ramene |
Já myslím, že tady u toho čepu je nejvetší problém jej dostat z těhlice. Jestli si dobře pamatuju, je to zašroubované v těhlici a používá se k tomu takový speciální nástavec se 4mi výstupky, který se našroubuje na ten čep a dotáhne maticí a pak se to povluje i s tím přípravkem. Jestli ten přípravem nemáš, tak do toho ani nechoď. Vypadá to nějak takhle http://www.autokseft.cz/Sada-nastrcnych ... 1-nd727938 A pak velká GOLA a tak metrová tyč. Jinak kulák bych sundával stahovákem. Pokud ti stahovák prasknul, mohl to být aušus a nebo to opravdu tak drží a kužel tam určitě je. Ta rada sundávat kladivem byla až jako další, když akce se stahovákem "selže". Samozřejmě v obou případech by mohlo pomoct to nahřátí, ale zapalovačem bys asi čekal hodně dlouho |
Autor: | HonzaC [ ned 15. čer 2014 20:03:58 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Spodní čep ramene |
No jo, ale on má jenom zapalovač , to m8 do autogenu se svářečkou daleko. Kladiva taky někdy používám, ale dávám přednost tomu stahováku. Když to dělám sám, tak se ty 2 kladiva špatně drží a pak se stane, že se netrefím a to pak pěkně ku*vuju |
Autor: | Mikra [ ned 15. čer 2014 20:07:15 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Spodní čep ramene |
Však mu radím, ať vezme někoho statečnýho sebou. |
Autor: | Jirka86 [ pát 20. čer 2014 10:22:06 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Spodní čep ramene |
Pardon nějakou dobu jsem tu nebyl. Ten klíč už jsem viděl na stránkách autokelly. Odkaz dávat nebudu stejně to nejde. Z toho nástavce mám obavy o to aby vůbec ty výstupky vydržely pokud jak říkáte je třeba velká síla. Po netu jsem narazil na člověka co dělal výměnu spodního čepu na C5 http://www.c5club.cz/profiles/igok?kod= ... =912594#pc on místo nástavce má jakýsi nástroj no a já mám takový velký samosvorný hasák. Někde jsem to při čtení jak na to našel a pak si to vyhledal a koupil. Pravda na stáhnutí měl dvouramenný stahovák. První krok co ještě zkusím bude větší kladivo. Zkoušel jsem to včera. Zvednout, sundat kolo, povolit matici na čepu a taky jsem povolil matici na kosti. Obě kola ve vzduchu a nic. Buď malé rány kladívky a nebo nevím. Zato se mě auto dvakrát pokusilo zabít když na mě chtělo spadnout. K dispozici jen dva hevery. Jeden origo z auta a druhý podobného ražení. Ještě, že jsem pod auto na straně kde jsem to dělal automaticky hodil sundané kolo. I přes to, že jsem měl pod zadníma kolama šutry tak si auto vyskočilo a popojelo a sjelo. Mrcha. No a do toho se zároveň morduju se zadníma brzdama. Připadá mi, že na tom podvozku je snad vše původní a po těch letech srostlé do sebe. Na čepu když do toho mlátím ze všech stran je vidět jak se hýbe v uložení nahoru a dolů, ale nic rameno sjet dolů nechce. Taky mě napadla prasečina, protože už si z toho zoufám. Nechat matici spodního čepu trochu povolenou a projet to. Jestli by to na těch našich dokonale hladkých silnicích nepovolilo |
Autor: | Mikra [ pát 20. čer 2014 13:41:10 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Spodní čep ramene |
Ne. To nedělej. Když říkáš, že vidíš, jak to skáče nahoru a dolů, tak už to je povolený. Jen musíš to rameno stáhnout dolů. Dost silou. Silentbloky ho cpou pořád nahoru a tak po uvolnění nespadne, ale drží na místě. A psal jsem ti, abys dával pozor a neshodil na sebe auto. Vždycky, když máš auto na heveru, třeba jen jedno kolo a chystáš se na tom něco dělat, tak to musíš podložit špalkama, nebo kozičkama. Lepší je to přímo na ty kozy položit. Občas mívají v LIDLu 2ks asi za 300,- Kč, tak si je kup. A hever na kolečkách tam bývá za 500,- Kč. Máš to na celý život. A ty zobáčky na klíči drží, protože to máš přitáhnutý maticí ke kuláku a není tam prostor pro střih. To už by musela být pořádná páka, aby se to ulomilo. |
Autor: | HonzaC [ pát 20. čer 2014 18:16:38 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Spodní čep ramene |
Tak tak, na to bacha, to auto na sebe nesmis nechat spadnout. Kdyz jsem mel Xantii, dělal jsem to tak, že jsem Xantii zvedl do horní - servisní, podložil body pro zvedák cihlama a nahoru dal PUKy. Dal jsem to tak, že to tam tak tak vešlo. Pak jsem pustil auto dolů - jen do jízdní polohy - ne úplně dolů. Auto lehlo na puky, které ležely na cihlách a bylo. Hlavně žádné vetché cihly a udělat pořádný komínek, který musí být stabilní!!! a ten puk se musí položit nahoru doprostřed nějaké pevné cihly nebo velké brikety zámkové dlažby. Musíš to udělat tak, ať ti to nepoškodí podvozek. Pak není možné aby ti to spadlo na hlavu. Dát auto na 2 ruční hevery je harakiri. Odkud vlastně jsi? |
Autor: | michal88 [ sob 21. čer 2014 7:08:52 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Spodní čep ramene |
Když na to tak koukám, tak bych Ti snad raději doporučil dát si o něco víc práce a vyndat těhlici i s ramenem (pokud to ještě nemáš oddělené) a vzít si to do svěráku (pokud už to oddělené máš, tak jen samotnou těhlici by to taky chtělo, líp se bude ten čep z těhlice vyndavat). Tzn. Odšroubovat rameno, odšroubovat poloosu z těhlice, tyčku stabíku a čep řízení. Pak na sundání těhlice z pístnice by to měla být 16 klíč. A nemusíš se bát, že to tam dáš nějak jinak, než jak to bylo, pístnice má takový výstupek, který musí zajet do těhlice v místě, kde se to stahuje tím šroubem k pístnici. A pak se Ti bude i líp sundavat ten spodní čep z těhlice. Na XMku jsem to tak taky dělal a nejen, že je k tomu podstatně lepší přístup, ale nebolí z toho tak záda a můžeš si k tomu dovolit podstatně víc, než když budeš mít auto podepřené na dvou heverech... |
Autor: | PATaMAT [ pon 07. črc 2014 8:23:56 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Spodní čep ramene |
Jirka86 , Zoro1, Zoro, Rorschach .... jedná se o jednu a tu samou osobu a to Zdeněk Homolka, tel: 702370590 , RZ auta 3B2 9532, zelená kombi X1 1,9td Dluží mi 700,- za novou kouli, kterou jsem mu montoval přes velkou bolest s čerstvě zlomenými žebry. Nekomunikuje, na mejly, sms a tel nereaguje ... je to šmejd , zmrd tady ten : ... http://www.citroen-club.cz/forum-tema/o ... 010?kols=4 http://www.xantiaclub.cz/forum/viewtopic.php?f=1&t=963 Opravil jsem přesně to co si chtěl, a NAVÍC dofoukal téměř prázdné koule na celém autě, centrální koule byla KO, tak sem dal s tvým souhlasem novou, seřídil výšku a vše za tvého dozoru S TVÝM SOUHLASEM, celou dobu si byl u toho. Nejde totiž udělat zadní korektor, naštelovat vejška a zkontrolovat správnou funkci když jsou koule tvrdé, auto nepruží, nedorovnává ... Mám na to svědka, co přijel chvilku po tobě a celou dobu tam také byl a kecali jste spolu ... Řekl si, že máš jen 1000,- a že těch 700,- dovezeš druhý den. pak už si nekomunikoval, a ani na Xantiaclub si nechodil jako Rorschach, místo toho si pořídil několik jiných nových nicků a psal dále pod nimi ... Proč tedy, když máš tak křišťálově čisté svědomí Když si tu novou kouli nechtěl a nechceš, tak proč si ji nevrátil ? Stále ji můžeš vrátit nebo zaplatit, je to už více jak půl roku. Pokud tak neučiníš, seš zloděj a zlodějem zůstaneš. |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |