Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - únik LHM
Právě je sob 23. lis 2024 0:32:51

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 13 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: únik LHM
PříspěvekNapsal: sob 08. úno 2014 15:23:54 
Offline

Registrován: ned 06. říj 2013 8:45:43
Příspěvky: 29
Bydliště: RK
Ahoj,
no a aby toho nebylo málo, tak mi také začala téct od levého zadního kola LHM (auto už nebudu nidky chválit, vždycky se pak něco vysype...). Ležel jsem pod autem dost dlouho, ale nenašel jsem konkrétní místo, odkud by to teklo. Louže se pod autem udělá hlavně po tom, co ho zvednu do nejvyšší polohy a pak zase spustím do provozní. Přepady nad pístnicí jsem osahávala (není tam moc dobrý přístup), ale byly suché.
Nemáte někdo podobnou zkušenost?

Díky

Honza


Přílohy:
unik LHM 4.jpg
unik LHM 4.jpg [ 113.04 KiB | Zobrazeno 25930 krát ]
UNIK LHM 3.jpg
UNIK LHM 3.jpg [ 101.54 KiB | Zobrazeno 25930 krát ]
UNIK lhm 2.jpg
UNIK lhm 2.jpg [ 108.13 KiB | Zobrazeno 25930 krát ]
únik LHM 1.jpg
únik LHM 1.jpg [ 113.87 KiB | Zobrazeno 25930 krát ]

_________________
X2, break, Hydractive 2, HDI 80 kW, okres RK
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: únik LHM
PříspěvekNapsal: ned 09. úno 2014 10:55:33 
Offline

Registrován: ned 06. říj 2013 8:45:43
Příspěvky: 29
Bydliště: RK
Ahoj,
tak jsem to znovu prohlížel. Zdá se, že sákne brzdová trubička v místě, kde je přidělaná tím kouskem plechu k pomocnému rámu zadní nápravy. Jde o tu trubičku, která je zakroucená do spirály a pokračuje k levému zadnímu brzdiči.
Nevíte, za kolik se dá koupit? Případně jak je dlouhá v rozvinutém stavu a jaké rozměry mají holendry?

Díky.
Honza

_________________
X2, break, Hydractive 2, HDI 80 kW, okres RK


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: únik LHM
PříspěvekNapsal: pon 10. úno 2014 0:09:31 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 10:43:06
Příspěvky: 436
Bydliště: Brno
No, vytáhni ty dvě plastové hadičky co vedou do kanálku uprostřed nápravy, jde to kleštěma vytáhnout ... je to odfuk vzduchu z manžet pístnice a šáhni na ty konce jestli na nich nebude kapalina ... Pokud tam bude, nestírají dobře těsnící Okroužky v pístnicích a kapalina se dostává do manžety a pak ji to tam foukne ...
Pak se taky podívej nad tu trubičku od brzdy jak píšeš, jak je nahoře kulatý otvor v nápravnici, tak tam za otvorem je plastová spojka vratek a tam to může být vypadené a sáknout ... jsou to ty plastové trubičky ...
Oba případy by tomu nasvědčovaly že by to dělalo při spouštění auta více. Brzda by to tak nedělala ...
Trubka se dá udělat z metráže , kdyby to byla ta brzdová ... přijde u mě na cca 200,-

Ale prověř co sem psal vejš napřed .

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: únik LHM
PříspěvekNapsal: pon 10. úno 2014 20:54:33 
Offline

Registrován: ned 06. říj 2013 8:45:43
Příspěvky: 29
Bydliště: RK
Ahoj,
díky. Ty vratky, co jdou vrchem nápravnice to nebudou. Jednak jsem to celé "osahával" a pak taky fotil (podívat se tam nedá, foťák se tam ale vejde), nápravnice je nahoře suchá.
Ještě vytáhnu ty odfuky, jak píšeš, to by mohlo být ono. Nejspíš se k tomu dostanu až o víkendu, po práci po tmě bych toho moc neviděl.
Pokud by to byla netěsná pístnice, znamená to koupit v Citroenu sadu na přetěsnění, pístnici vydělat z auta, rozdělat, dát nové těsnění a zase namontovat. Asi bude potřeba také koupit novou prachovku, protože tyhle jsou už docela zpuchřelé a rozthnou se, až půjde psítnice ven. Je to tak?

Našel jsem k tomu tohle:
http://www.frenchcarforum.co.uk/forum/v ... my#p328071

řez pístnicí (je to BX, ale princip bude asi stejný - ty tři zářezy v pístnici jsou asi pro to těsnění, co teče???)

http://forum.andre-citroen-club.de/show ... rzylindern

Zatím díky!

Honza





...tak jsem ještě dohledal too, takže už asi vím...

http://www.citroeny.cz/forumxxx/viewtop ... c&start=25

_________________
X2, break, Hydractive 2, HDI 80 kW, okres RK


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: únik LHM
PříspěvekNapsal: sob 15. úno 2014 19:13:25 
Offline

Registrován: ned 06. říj 2013 8:45:43
Příspěvky: 29
Bydliště: RK
Tak jsem vytáhl ty odvětrávací trubičky z kanálu na nápravnici, určil, která je od levého a která od pravého kola, zvednul auto a zase ho spustil a zvednul no a jednoznačně to teče čůrem od levé zadní pístnice.

Pokud se jinak to levé zadní odpružení chová normálně (nepadá, jde hladce), je nutné měnit i ten teflonový kroužek, nebo stačí jen ten O-kroužek, který je v posledním zápichu?

Díky.

Honza

_________________
X2, break, Hydractive 2, HDI 80 kW, okres RK


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: únik LHM
PříspěvekNapsal: ned 16. úno 2014 12:33:51 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 10:43:06
Příspěvky: 436
Bydliště: Brno
Honza253 píše:
Tak jsem vytáhl ty odvětrávací trubičky z kanálu na nápravnici, určil, která je od levého a která od pravého kola, zvednul auto a zase ho spustil a zvednul no a jednoznačně to teče čůrem od levé zadní pístnice.
Honza


Hmm, tak sem zase měl pravdu :lol:

vyměň i ten teflon, je to pár korun, může tam být rýha , píst stejně musí ven , prohlídni ho, když tak zalešti 2000 smirkem ..

Podle průměru pístu jsou to těsnění číslo:

těsnění zadní pístnice 40mm - teflon - 527230
těsnění zadní pístnice 40mm - Okroužek - 527228


těsnění zadní pístnice 37mm - teflon - 527229
těsnění zadní pístnice 37mm - Okroužek - 527218

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: únik LHM
PříspěvekNapsal: pon 24. úno 2014 19:45:50 
Offline

Registrován: ned 06. říj 2013 8:45:43
Příspěvky: 29
Bydliště: RK
O víkendu jsem to rozdělal. Měl jsem týden dopředu všechno prostříknuté WD40, takže to celkem šlo (koule, trubka). Zarezlé bylo uložení tyčky pístu v nápravnici. Závlačka šla ven dobře, ale pak to bylo slabší. Malým kladivem jsem to pořád opatrně poklepával, až se to rozhýbalo a šlo ven. Když jsem to dával zpátky, tak jsem to namazal měděnou pastou.
Po vyndání pístu jsem na něm našel škrábanec. Zaleštil jsem co se dalo, ale 100% to není. Na horní straně pístu (tam, kde tlačí kapalina) to je dost hluboké. V normální poloze to ale běhá po zdravém povrchu. Bylo taky škrábnuté tefonové těsnění. Vyměnil jsem ho i poslední Okroužek. Průměr byl 40 mm. Nejhorší bylo dát zpátky sponu na manžetu. To mi trvalo snad 20 minut...
Zatím vše funguje a nic neteče.

Pro zajímavost ceny: Okroužek (527228) 26,-Kč, teflon (52730) 82 Kč, manžeta (527233) 204 Kč.


Ještě jednou díky za rady.

Honza

_________________
X2, break, Hydractive 2, HDI 80 kW, okres RK


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: únik LHM
PříspěvekNapsal: úte 30. zář 2014 7:09:39 
Offline

Registrován: ned 06. říj 2013 8:45:43
Příspěvky: 29
Bydliště: RK
...tak už zase teče. Zřejmě ten škrábanec na pístu bude asi dál zlobit. Rád bych se zeptal, zda písty jsou stejné u kombíka s hydractivem a kombíka bez hydractivu, případně také u starého a nového modelu. Můj píst má průměr 40 mm. Budu muset píst vyměnit. Pokud byste někdo měli dobrý píst na kombi, rád jej odkoupím.

Díky!

Honza

P.S. přiložil jsem foto škrábance na pístu, je to ten v horní části pístu - osobně si myslím, že kdybych to zaleštil (spíš zabrousil), tak tam vytvořím docela velkou plochu, kterou to bude protékat ještě víc. Jaké je váš názor?


Přílohy:
škrábanec píst.jpg
škrábanec píst.jpg [ 91.31 KiB | Zobrazeno 25420 krát ]

_________________
X2, break, Hydractive 2, HDI 80 kW, okres RK
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: únik LHM
PříspěvekNapsal: úte 30. zář 2014 13:52:44 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 10:43:06
Příspěvky: 436
Bydliště: Brno
Podle foto je to konec pístu co je u koule, ta část pístu se vůbec nedostane do kontaktu s žádným těsnění, pouze to ten píst vede v těle hliníku pístnice...
Možnost jak se ti dostává LHM do manžety je také špatně nasazenou - málo utaženou manžetou. Spíše bych pozornost obrátil na ten konec pístnice u manžety, možná ten Okroužek je nějakej špatnej ??? Ten to musí udržet aby to neteklo do manžety, je to jen sloupec kapaliny od hladiny nádobky k pístnici, tak že tlak 00prd. Další předpoklad je aby těsnila dokonale manžeta a vše pustila jen do vratné hadičky.

Honza253 píše:
Nejhorší bylo dát zpátky sponu na manžetu. To mi trvalo snad 20 minut...
Honza


tady bych viděl ten problém ... stačí trochu špíny pod gumou manžety a bude to vzlínat do manžety.
Chce to celou pístnici ven z auta , venku to celé udělat, nasadit manžetu, utáhnout sponu a pak složené komplet dovnitř do auta...

Na C5 to jde dobře i na autě, ale na Xantii je to o průser ... jak vidíš.... tam to tahám vždy celou pístnici.

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: únik LHM
PříspěvekNapsal: úte 30. zář 2014 18:33:41 
Offline

Registrován: ned 06. říj 2013 8:45:43
Příspěvky: 29
Bydliště: RK
Ahoj,
díky za tip. O víkendu to vyndám a prohlédnu. Když jsem to dělal poprvé, pístnici jsem měl venku, vše jsem rozdělal, vyčistil, dal nové kroužky a zase složil. Do auta jsem to montoval složené s přetaženým igeliťákem přes otvor, do kterého se montuje koule, aby se tam nic nedostalo.
Jak jsem psal, problém jsem měl s nasazením spony (je tam taková drátěná, drát z každé strany obepíná manžetu okolo odváděcího kanálku - utahovat se nijak nedá, jen se háčky na konci toho drátu natáhnou na ohyby z toho drátu na druhé straně sponky - nevím, jak to popsat, kdo to viděl, ví o čem mluvím - nebo to jde nějak došponovat? nebo vyměnit např. za kovopol sponu?). Zkusím se na to zaměřit, jestli sedí, jak má. Ještě prohlídnu manžetu, dával jsem novou, jestli tam není nějaký otřep z výroby, který by omezoval odvádění LHM do vracečky. O-kroužek jsem dnes objednal, tak ho taky vyměním.

Píst znova prohlédnu, ale je fakt, že ten rýpanec je na straně ke kouli, tak by to vadit nemuselo. Po víkendu dám vědět.

Díky.
Honza

_________________
X2, break, Hydractive 2, HDI 80 kW, okres RK


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: únik LHM
PříspěvekNapsal: stř 01. říj 2014 8:28:43 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 10:43:06
Příspěvky: 436
Bydliště: Brno
Měl jsem z toho popisu nasazování spony 20 minut dojem, že si to dělal přímo na autě. Ty zacvakávací spony samozřejmě znám, jsou to "novější" spony použité na C5 , na xantiích jsou taky, ale až ke konci výroby. Nasazení je otázka chvíle, stačí k tomu sikovky, a je potřeba podržet ty hášky aby se to nerozjelo do boku, buď rukou, když neudržíš, tak druhejma kleštěma. Možná si tu sponu deformoval a už tak netáhne jak má a tam to teče ???
Dříve se používaly spony stahovací šroubem. Ta se dá koupit jako náhrada, ty "pérové", ty se neprodávají ... ale ty šroubovací ( 5280 T6 ) stojí v citroenu cca 300,- kč kus :!:
Já si nakoupil tyto spony za pár korun http://www.metal-trade.cz/cs/eshop/item ... dratena-w1 a funguje to taky.

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: únik LHM
PříspěvekNapsal: stř 01. říj 2014 11:21:48 
Offline

Registrován: ned 06. říj 2013 8:45:43
Příspěvky: 29
Bydliště: RK
Těch 20 min. jsem možná trochu nadsadil, ale trvalo to dost dlouho, než jsem to udělal, jak píšeš (chytit sikovkama a kleštema) - dělal jsem to poprvé, tak jsem na to musel přijít.... Je ale fakt možné, že jsem sponu pochroumal a už netáhne, jak by měla.
Ty alternativní utahovací spony se mi líbí, zkusím se po nich někde v okolí podívat. Teď mě napadá, že možná takovou budu mít doma vydělanou ze staré pračky...jen aby seděl rozměr.

Díky!
Honza

_________________
X2, break, Hydractive 2, HDI 80 kW, okres RK


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: únik LHM
PříspěvekNapsal: pon 06. říj 2014 8:33:40 
Offline

Registrován: ned 06. říj 2013 8:45:43
Příspěvky: 29
Bydliště: RK
PaMe, tak jsi měl opět pravdu. Bylo to sponkou. LHM netekla z výdechu manžety, ale přímo z pod manžety, konkrétně z té strany, co je blíž ke kouli. Do manžety se nic nedostávalo. Při prozkoumání té původní spony bylo vidět, že na té straně, kde to teklo, byla fak méně napnutá - ten výstupek, za který se zachytává háček byl zmáčknutý. Sponu jsem nahradil tou doporučenou, zatím to je OK. Tak snad už bude pokoj.
Ještě jednou díky!
Honza

_________________
X2, break, Hydractive 2, HDI 80 kW, okres RK


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 13 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz