Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - Odpojeni el. privodu k injektorum za behu motoru?




Právě je pon 21. říj 2019 23:24:23

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: ned 11. kvě 2014 21:55:45 
Offline

Registrován: sob 17. říj 2009 14:45:44
Příspěvky: 260
Ahoj kluci,

neco mi klepe v motoru. Jednou z variant je klepajici vstrik. U beznych dieselu stacilo povolit prevlecnou matici na privodu nafty k trysce a clovek hned slysel, jestli to prestalo klepat. U HDi vyrobce durazne nedoporucuje povolovat trubky k tryskam za provozu motoru :-) Prece jen je tam vyssi tlak paliva.

Muzu ale vytahnout el. konektor vedouci k injektoru a tim injektor inhibovat? Pokud si dobre pamatuju, zneuziva se civka prave neaktivniho injektoru k indukci napeti pro otevreni jineho/jinych injektoru. Je to odpojeni dovoleno a pripadne zkousel to nekdo z vas a s jakym vysledkem?

Diky
Kaja

_________________
X2 2.0 HDi kombi, 80 kW+, 07/2000, 366 666 km (04/2019).
C5 3.0 HDi 240 kombi, 12/2013, 143 000km (04/2019).


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 11. kvě 2014 22:29:38 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 11:17:48
Příspěvky: 1092
Bydliště: Velké Hamry
Nesmíš to odpojit za běhu motoru. Asi by to vstřik nepřežil. Ale můžeš motor vypnout, odpojit, potom nastartovat. To se nic nestane. Když se podíváš na konstrukci piezoelektrickýho vstřikovače, tak uvidíš, že elektronika neotvírá celý tlak, ale jen odjistí "záklopku" a tlak potom otevře vstřik sám - zjednodušeně. A když za běhu tu elektriku odpojíš, ten tlak tam extrémě naroste a může dojít k poškození. Je to výslovně a přísně zakázaný to odpojovat za chodu.

_________________
C5 II Break Exclusive 2.2HDi 128kW / Biturbo / navi / 2007 / Neskutečně pohodlná kára...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 11. kvě 2014 22:37:22 
Offline

Registrován: sob 17. říj 2009 14:45:44
Příspěvky: 260
Ahoj Mikro,
diky za odpoved. Myslim, ze v X2 HDi mam elektromagneticke injektory.

Kaja

_________________
X2 2.0 HDi kombi, 80 kW+, 07/2000, 366 666 km (04/2019).
C5 3.0 HDi 240 kombi, 12/2013, 143 000km (04/2019).


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 12. kvě 2014 0:40:15 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 11:17:48
Příspěvky: 1092
Bydliště: Velké Hamry
Myslím že je jedno, jestli jsou piezoelektrický nebo elektromagnetický. Princip je v podstatě stejný a odpojovat za chodu se nesmějí tak jako tak.

_________________
C5 II Break Exclusive 2.2HDi 128kW / Biturbo / navi / 2007 / Neskutečně pohodlná kára...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 12. kvě 2014 8:53:09 
Offline

Registrován: sob 17. říj 2009 14:45:44
Příspěvky: 260
Ahoj Mikro,

dekuji Ti za odpoved. Elektromagenticky injektor se bez el. proudu zavre sam pruzinou, kdezo piezoelektricky k uzavreni elektrinu potrebuje. V tom ja vidim principialni rozdil.

Injektor na me X2 HDi (vstrikovani Bosch), ktery odpojim, se mi neznici. Otazka ale je, zdali nedojde k uhone injektor jiny nebo ECU, ktera ten odpojeny injektor "prave potrebovala".

Zdravim do CR
Kaja

_________________
X2 2.0 HDi kombi, 80 kW+, 07/2000, 366 666 km (04/2019).
C5 3.0 HDi 240 kombi, 12/2013, 143 000km (04/2019).


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz