Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - bufík DW3 Z - kouř z horního otvoru
Právě je čtv 28. bře 2024 14:56:12

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: bufík DW3 Z - kouř z horního otvoru
PříspěvekNapsal: ned 06. říj 2013 9:15:04 
Offline

Registrován: ned 06. říj 2013 8:45:43
Příspěvky: 29
Bydliště: RK
Pěkný den, předně bych chtěl, jako nový člen fóra, poděkovat všem, kteří tady sdílejí své zkušenosti s našimi vozidli. Už hodněkrát jsem díky fóru byl schopný vyřešit jinak "neřešitelný" problém - díky!
Teď k tomu, co řeším a nevím jak dál, resp. jestli se mám pokoušet dál to řešit. Pokouším se rozchodik naftový přihřívač DW3 Z. Prostudoval jsem co se dalo, bufíka vydělal z auta, proměřil konektor, co do bufíka vede - vše OK. Rozdělal jsem horní část bufíka - bylo zarezlé ložisko turbíny a špatná žhavící svíčka. Svíčka vyměněna, ložisko rozchozeno, turbína chodí, čerpadlo chodí. Když jsem zamontoval bufíka zpátky do auta a dnešního chladného rána nastartoval, vše vypadalo normálně. Turbína se protočila, za chvíli to začalo startovat, jako když vzlétá letadlo, kouř nicméně nešel z výfuku, ale z horního otvoru nad připojením výfuku (ten otvor, přes který je vidět hřídelka turbíny). Prakticky to vypadalo, jak říkala manželka, dost dramaticky, kouř lezl všemi dírami, co jsou kolem blatníku atd. jen né výfukem. Asi po dvou minutách jsem vypnul motor (...a hledal hasicí přístroj...), turbínka ještě chvilku běžela, dochlazovala. Horní část bufíka (ta, kde je motorek s turbínou) se ohřála, předpokládám od žhavící svíčky, spodní, kde by se měla spalovat nafta, byla studená.
Problém zřejmě bude ve spalovacím prostoru - uvažuji správně? Setkal se někdo s tím, že jde kouř tou horní dírou? Jde o známý projev nějaké běžné závady - pokud ano, je to řešitelné vyčištěním atd., nebo budu muset kupovat něco extra drahého. Jde mi o to, abych to zbytečně nevydělával, pak nezjistil, že musím koupit nějaký díl za několik tisíc korun, které do toho investovat nechci.
Díky, Honza

_________________
X2, break, Hydractive 2, HDI 80 kW, okres RK


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 06. říj 2013 21:58:44 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 17. říj 2009 19:08:18
Příspěvky: 115
Tou horni dirou D3W Z saje vzduch a tlaci ho do spalovaciho prostoru. Pokud ti lezou spaliny vrchem, pak zrejme turbina nefunguje jak ma, ale proc to nevim. Mozna se tocila opacne (jestli je to za nejakych okolnosti mozne...)
Pokud bys dosel k tomu, ze investice jsou vysoke, mozna bych o bufikove dily stal (opravuju svuj bufik - vysledek bude znam, jakmile bude auto od PaMa z opravy doma.. a budu mit cas ho tam nainstalovat :D )

_________________
BX 1.7D <--------> Xantia Break HDi 109
Obrázek Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 08. říj 2013 17:27:53 
Offline

Registrován: ned 06. říj 2013 8:45:43
Příspěvky: 29
Bydliště: RK
Ahoj, díky za reakci. Kromě opačného otáčení turbíny mě ještě napadá ucpaná spalinová cesta, to by pak taky nutilo spaliny "odcházet" ven cestou, kde by měly nejmenší odpor. Každopádně to ještě jednou rozdělám a zkusím na to přijít (už jsem se z toho šoku trochu vzpamatoval...). Pokud by se stále nedařilo, asi bych dal bufíka k dispozici...po víkendu dám vědět, jak to dopadlo...snad to bude bez asistence hasičů :)
Honza

_________________
X2, break, Hydractive 2, HDI 80 kW, okres RK


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 13. říj 2013 19:01:04 
Offline

Registrován: ned 06. říj 2013 8:45:43
Příspěvky: 29
Bydliště: RK
Tak už mi bufík funguje. Znovu jsem ho vydělal a rozdělal - tentokrát i ten spalovací prostor. Všechno bylo docela čisté, jediná závada, kterou jsem našel, byla rozpadlá síťka, která "uzavírá" prostor, do kterého je zasunutá žhavící svíčka. Síťku jsem vystřihnul ze síťky používané na plynové vařiče, jako rozptylovač plamene (dá se to koupit v domácích potřebách za cca 40 Kč, průměr 14 cm - takže toho dost zbyde...). Jinak jsem znovu rozdělal motorek a znovu ho složil podle fotek, které jsem si udělal před jeho prvním rozděláváním. Po složení bufíka a namontování do auta to začalo fungovat. Proč mi to poprvé kouřilo z nasávacího otvoru nevím. Ten silný kouř, podle toho co jsem ještě našel na netu, je projev propálené síťky (smrad nespálené nafty a silný kouř). Motorek se asi musel točit správně, měl jsem napoprvé jen pootočený stator (oproti původnímu složení před rozebráním), to by ale nemělo u takového motorku na stejnosměrný proud vadit (pokud se tedy nepletu...). Pro jistotu jsem to dal tak, jak to bylo před rozebíráním. Snad to bude chvíli fungovat, moc dobrý dojem tohle zařízení na mě zatím neudělalo... Jinak jsem při hledání info o bufíku našel tyto stránky kolegů z Lotyšska - obrázkům jsem rozuměl...napoprvé mi to docela pomohlo

http://www.citrina.lt/phpBB3/viewtopic. ... 3&start=30

Honza

_________________
X2, break, Hydractive 2, HDI 80 kW, okres RK


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 13. říj 2013 20:19:31 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 17. říj 2009 19:08:18
Příspěvky: 115
Diky za stranky - pro me jsou taktez zajimace.

PS: shanim drzak bufika.....

_________________
BX 1.7D <--------> Xantia Break HDi 109
Obrázek Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 19. říj 2013 9:00:25 
Offline

Registrován: stř 28. říj 2009 8:27:21
Příspěvky: 42
Ahoj
mám prozbu mne taky umřel přihřívač,ale nic nedělá ani se neroztočí turbína a pojistka 20A v motorovém prostoru je taky v pořádku.Nevým odkud dostává impuls aby sepnul.Nevíte někdo?
Díky Zdeněk


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 20. říj 2013 13:14:25 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 17. říj 2009 19:08:18
Příspěvky: 115
Pojistka by mela byt 30A. Jinak impuls dostava od spinacich hodin...

_________________
BX 1.7D <--------> Xantia Break HDi 109
Obrázek Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 20. říj 2013 16:34:30 
Offline

Registrován: ned 06. říj 2013 8:45:43
Příspěvky: 29
Bydliště: RK
Ahoj,
ten signál jde od řídící jednotky motoru. Pokud je venkovní teplota cca pod 10 tupňů a je studený motor, mělo by se na levém dolním pinu konektoru (viz fotka konektoru v odkazu výše), kterým je přihřívač připojený, objevit +12 V. Po nastartování motoru při nízkých teplotách by tam mělo být 12 V. Ostatní piny konektoru viz fotka. Tím se uvádí přihřívač v činnost. Ten konektor najdeš na přihřívači, je nasunutý na plastovém cvočku přímo na přihřívači, buhužel to je z té strany, co směřuje do nárazníku, takže k tomu je horší přístup. Jinak podle originální uživatelské příručky mám hodnotu pojistky pro přihřívač (č. 8 v motorovém prostoru) 20A.
Dal jsem sem dvě fotky, jedna je s rozpojeným konektorem, na druhé je vidět ten čudlík, na kterém je konektor zaháknutý.
Honza


Přílohy:
konektor přihřívač.jpg
konektor přihřívač.jpg [ 137.98 KiB | Zobrazeno 19650 krát ]
uchycení konektoru.jpg
uchycení konektoru.jpg [ 128.66 KiB | Zobrazeno 19650 krát ]

_________________
X2, break, Hydractive 2, HDI 80 kW, okres RK
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 21. říj 2013 19:16:43 
Offline

Registrován: stř 28. říj 2009 8:27:21
Příspěvky: 42
Díky moc za radu kouknu na to o víkendu
Zdeněk


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 28. říj 2013 20:41:53 
Offline

Registrován: stř 28. říj 2009 8:27:21
Příspěvky: 42
Tak jsem se k tomu dnes dostal těsně nad konektorem mi vyhnil červený drát.Tak jsem rozřízl konektor a opravil snad to naskočí až se ochladí.
Zdeněk


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz