Fórum Citroeny.cz http://forum.citroeny.cz/forum/ |
|
Výkon HDI http://forum.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=77&t=685 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | Shadow_Xantia [ pát 08. led 2010 12:17:39 ] |
Předmět příspěvku: | Výkon HDI |
Ahojte mám HDI 109 k a zajímalo by mě jak to komu jezdí. Po koupi auta jsem s tím nebyl moc nadšenej, hlavně při rozjezdech bylo auto docela mrtvý, při jedničce jsem musel dávat skoro plnej abych z toho dostal trochu svižnější rozjezd (plyn byl jakoby hluchej tak do půlky až při větším zašlápnutí se něco dělo, na trojku a vyšší kvalty už to zabíralo jakoby hned od vrchu - stačilo menší šlapání na plyn). Nechal jsem auto načipovat a jezdí celkem dobře (rozdíl byl znatelnej), nicméně stejně mi to na rozjezdu nandá kyždý TDI z Ochcávky2. Co se týká maximálky tak mám kolem 197 Km/h na GPS na rovině (asi 210 tach), což myslím je ok, nicméně z různých příspěvků, jsem měl dojem, že to tak jede i bez čipu. hlavně rozjedz na jedničku nemá ten švih co by měl mít (už jsem měl pár TDI na zkoušku a na plnej za jedna je to něco jinýho než u mě). Může už motor být vylágrovanej? Už jsem měnil váhu vzduchu, mám tam KN filtr. Mám v plánu dělat i vstřiky + vysokotlaké čerpadlo. Můžete někdo napsat vaše zkušenosti s jizníma vlastnostma tohoto motoru, především při rozjezdech? |
Autor: | ondraxmd [ pát 08. led 2010 12:33:27 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Výkon HDI |
109 koní na váhu xantie je málo, jede to stejně jako felicie 1.3. takže je jasný, že oktávky se 110 kw maj 150 koní, což je o polovinu víc než máš ty, takže si můžou dovolit těžší převod na jedničku a proto se líp rozjíždej |
Autor: | Vanil [ pát 08. led 2010 13:43:22 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Výkon HDI |
Můj break zvládá 200 tacho(187km-h dle gps) v pohodě i bez chipu.Ber totak že Xantie je spíš pohodlný dálniční express ané semaforová raketa. |
Autor: | lewkins [ pon 11. led 2010 18:24:34 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Výkon HDI |
ondraxmd píše: 109 koní na váhu xantie je málo, jede to stejně jako felicie 1.3. takže je jasný, že oktávky se 110 kw maj 150 koní, což je o polovinu víc než máš ty, takže si můžou dovolit těžší převod na jedničku a proto se líp rozjíždej Tak to s tebou nesouhlasim! Mam ten samy motor, bez chipu, na tacho pres 200k... Sila zatahu je dostacujici. Nicmene musim souhlasit, ze rozjezd na jednicku je zalostnej. Myslim si, ze problem je prodleva turba. Nez poradne zabere(natlaci), musis preradit. Ale dvojka, to uz je neco jinyho. Otazkou je, jestli to neni umyslene nastavenim SW ECU. Svou maximalku jsem zkousel snad jen jednou a pres 190(tacho) jsem se na rovince nedostal. Pokud budes mit tezsi prevod na jednicku, urcite se nebudes lip rozjizdet...aspon teda pocitove. |
Autor: | JiRaY [ pon 11. led 2010 23:03:56 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Výkon HDI |
U nás je to taky na jedničku línější,ožívá to později,ale na trojce a čtyřce je to už pěkně znát Maximálka 200 tacho. |
Autor: | petr 78 [ pát 22. led 2010 22:44:13 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Výkon HDI |
Na jedničku si ujedu i se služebním tříválcem, ale za dvě a moje xantuška je v prachu přede mnou . Tachometrově do mírného kopce 190. Petr |
Autor: | meďák [ pon 08. úno 2010 23:04:15 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Výkon HDI |
ach bože! Xantie HDi a nejen Xantie,má prostě tu převodovku tak poskládanou.Jednička je na rozjezd,a ne na závody se Suprou,nebo Skylinem.Moje Xantie Break má 210 najeto,a když mně někdo nasere a chovám se dětinsky,přez 210Km/h při mírném kopci víc nejede! to že ji máš načipovanou,neznamená,že je načipovaná dobře,a už na tohle téma reaguji po několikáté! Neznamená,že umím čipovat,že to dělám dobře! Za další na 2jkovou Octávii bohužel nebudeš mít,protože jak tu někdo píše,ten motor je prostě s více koňma,aled záleží,jak je použiješ,když umíš řadit před kopcem,či výjezdem ze zatáčky,může si každej Fauvéčkař jít hodit mašli,protože mu pomalinku ujedeš,přičemž tě zase dojede. Za další pochop,že je to pořád jen v uvozovkách starý dobrý blok 1,9 D ustrojený jinou hlavou a elektrikou |
Autor: | Alex [ úte 09. úno 2010 14:43:58 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Výkon HDI |
Akcelerace na jedničku se mi projevovala v Golfu TDI ještě hůř. Na jedničku se opravdu turbo nestihne roztočit - jediná možnost je vydráždit otáčky a pak pálit spojku. Někdy to tak musíš udělat - když je potřeba rychle vjel do křižovatky apod. U HDi jde aspoň motor na povel plynu hned do otáček. U TDI to bylo nějaké zabržděné a např. meziplyny byly absolutně nemyslitelné. U HDi to jde. |
Autor: | kenedz [ sob 06. bře 2010 23:31:17 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Výkon HDI |
A na co potřebuješ meziplyny,ty už nemáš synchrony v převodovce?? |
Autor: | JiRaY [ ned 07. bře 2010 9:00:16 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Výkon HDI |
I se synchrony je řazení s meziplyny rychlejší,a šetrnější než bez nich,pokud třeba jedeš 60,a potřebuješ rychle přidat,a podřadit,tak když tam najednou jedním tahem vrzneš trojku,tak se převodovce bude zdát o všech čertech,proto si dávám taky meziplyny,usnadnuje to řazení,a asi to mám holt jako zvyk z náklaďáku,tam musím |
Autor: | Alex [ pon 08. bře 2010 1:11:01 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Výkon HDI |
Já sice na náklaďák nemám ani papíry, ale přesně jak píše JiRaY. Další příklad - dojíždím na červenou ke křižovatce na neutrál, auto už skoro stojí a padne oranžová. Dvojka by to bez broušení spojky nevzala a jednička nejde lehce zařadit - s meziplynem tam zajede jak vidle do psa. Je to prostě o šetření synchronů i rychlejším řazení. |
Autor: | kenedz [ ned 14. bře 2010 2:38:06 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Výkon HDI |
Meziplyn je ti platný pouze v tom případě,jestliže nestojíš na spojce.Pokud jí máš vyšláplou a prohamtáváš plyn skoro při každém řazení,tak si pouze cintaš ropu,ale to bys měl jako "starý" trucker vědět...??? Je ti to platný spíš na podřazování.Jde o to, že se hřídel v převodovce roztočí na rychlost podobnou v jaké se bude po podřazení točit a tak tam jde nižší kvalt lépe.Jestliže stojíš na spojce a přitom ťukáš do plynu,tak si pouze vsugeruješ,že ti to tam jde líp.Roztočíš akorád motor na prázdno bez rychlostky.Motor a převodovka musí být spojený,potom je ti ten meziplyn k něčemu platný-laicky řečeno. |
Autor: | JiRaY [ ned 14. bře 2010 21:35:01 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Výkon HDI |
No,tak zaprvý nejsem starý(21),ani "Trucker" Meziplyn dávám samozřejmě při puštěné spojce-mám čtyřku,vyšlápnu spojku,hodím neutrál,pustím spojku,dám meziplyn,vyšlápnu spojku,hodím trojku. A neříkej mi že tohle nepomáhá |
Autor: | Maska [ pon 15. bře 2010 1:00:48 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Výkon HDI |
JiRaY - souhlas, přesně takhle se dává při podřazování meziplyn. |
Autor: | Alex [ úte 16. bře 2010 16:09:36 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Výkon HDI |
kenedz píše: Meziplyn je ti platný pouze v tom případě,jestliže nestojíš na spojce.Pokud jí máš vyšláplou a prohamtáváš plyn skoro při každém řazení,tak si pouze cintaš ropu A to jako fakt musím na neutrál pustit spojku??? To tady snad víme všichni co je meziplyn - jinak bych se o meziplynu nezmiňoval. Namlouvat si (při pouhém brnkání na plyn) může každý co chce, ale vyšší otáčky hřídele tím nedocílí, takže by mu to prd pomohlo. Ale chápu co tím myslíš - pár takových jsem za svůj život potkal, co prohrábnutí plynu považují za meziplyn . |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |