Fórum Citroeny.cz
http://forum.citroeny.cz/forum/

Žhavenie 2.0 HDi
http://forum.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=77&t=537
Stránka 1 z 2

Autor:  tomi [ ned 20. pro 2009 14:56:10 ]
Předmět příspěvku:  Žhavenie 2.0 HDi

Čaute, tak nám nastali teploty pod -10°C a ja som nenaštartoval, batéria slabá, tak som ju mal cez noc na nabíjačke pekne v teple, teraz som ju strčil do auta a prvé čo ma zaujalo, bolo trvanie žhavenia, kontrolka svietila asi 10 sekúnd (xantiu mám už tretiu zimu a toto som ešte nevidel) po zhasnutí a treťom prevalení studeného motora to chytilo, ale len akoby na 2-3 válce, v priebehu ďalších 5 sekúnd, už bežal motor pekne ako má. Zahriaty motor už chytil pekne.
Moja otázka, keďže je xantia moje prvé dieslové auto a ja som nič takéto ešte neriešil, budú tento problém spôsobovať žhaviče? Ak hej, aké by ste odporučili kúpiť?

Díky
tomi

Autor:  JiRaY [ ned 20. pro 2009 19:28:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: Žhavenie 2.0 HDi

Můžou,my jsme měnili žhaviče ,šla tam značka eyqem,prvovýroba u citroenů,ale boschem nebo Beru taky nic nezkazíš.

Teď nám chytla v -11ti,asi na 9 převalení motoru,trošku houpla otáčkama,a kuckla,ale hned šla dobře,přitom žhavičky jsou nové :roll: :lol:

Autor:  tomi [ ned 20. pro 2009 19:50:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: Žhavenie 2.0 HDi

tak ešte uvidím, čo to bude robiť teraz v tomto počasí, inak teraz cez deň absolútne bez problému, síce bolo -12°C.

Autor:  sgt [ pon 21. pro 2009 15:24:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: Žhavenie 2.0 HDi

Pridám sa aj ja so svojím postrehom. XA už mám vyše 3 roky, žhavičky som ešte nemenil lebo v zime chytá v pohode na 6-8 pretočenie.
Len ma prekvapili rozdiely v štartovaní posledný týždeň:
- piatok ráno, -12C, kľúčik otočený cca 6s a motor chytil na 3 otočenie ako v lete.
- nedeľa pobobede, -14C, tiež cca 6s pauza a motor ani na 8 pretočenie nechytil, tak som celú procedúru zopakoval a potom chytil na cca 6-te otočenie. Prvé 2-3s to znelo na 3 válce ale potom už motor pekne priadol :-)

Autor:  Honza K. [ pon 21. pro 2009 15:51:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: Žhavenie 2.0 HDi

Koukám, to jsem docela zbytečně zmatkoval, když mi to při -10°C nechytlo na 2. převalení. Na 5.-6. převalení zatím v pohodě.

Autor:  Mucholl [ pon 21. pro 2009 16:28:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: Žhavenie 2.0 HDi

Taky mi to nějak dlouho žhaví i při +10 a loni ani při mrazu.

Autor:  Mikra [ pon 21. pro 2009 18:14:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: Žhavenie 2.0 HDi

Já mám ten typ motoru, kde se nežhaví. Teda ne klasicky. Prostě se rovnou bez čekání otočí klíčkem a hned to startuje. Chytá to okamžitě, podle vaší terminologie na první nebo druhé převalení a to i při -17°C. Jen se vždycky vyděsím a málem utíkám z auta do zákopu, jakej to je rachot. Z motoru se ozvou zvuky, jako by tam mechanik vysypal basu s nářadím a když nepatrně přišlápnu plyn, tak se to přidusí a zakucká. Tak asi 3 až 4 sekundy a pak už je klid. Asi neběží hned všechny válce. Jen mě zaráží, co to s tím autem udělá za rotiku. Tak nějak jsem si představoval, že startuje raněnej tank T 34. Někde jsem četl, že špatné podřazování a velké rázy motoru spolehlivě ničí dvouhmotový setrvačník. Tak si říkám, že když vydrží tohle, tak přežije zařazení zpátečky ve stodvaceti z kopce.
Při startech při -12°C nemám žádné problémy. Chytne ihned a do minuty už jen ševelí. Jen s tím udržením teploty motoru to je slabší. Když chci vytopit interiér a pustím ventilátor tak na polovinu, tak se motor zahřívá jen ztěžka a hrozně dlouho. Topení hřeje už asi po pěti km, ale ručička na teploměru se hne až tak po deseti a nesmí to být z kopce. A na polovinu stupnice teploměru se nedostanu ani náhodou. Nezdá se ale, že by to motoru nějak nechutnalo. Tváří se jakoby nic. Přede si svou a ani nebaští víc než jindy. Tak doufám, že se to neprojeví na jeho životnosti.
Ještě dodám, že tankuju TOP Q od Benziny a přidávám VIF Zimní.

Autor:  meďák [ pon 08. úno 2010 23:08:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: Žhavenie 2.0 HDi

Tomi,tomi na ICq nemůžeš napsat? :-D samozřejmně že to jsou žhavičky :-D a jinak od NGK 280,-ks ;-)

Autor:  Petr65 [ pát 26. lis 2010 15:06:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: Žhavenie 2.0 HDi

Ahoj, každá rada dobrá...
Při výměněně žhaviček, se ulomil jeden hrot (celá ta zúžená část) a zůstal v hlavě. Jak jej dostat ven? Bez demontáže hlavy? Tlakem při jedoucím motoru to nejde...(nevystřelí).

Autor:  zdenycit [ ned 02. led 2011 16:33:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: Žhavenie 2.0 HDi

Se švárou jsme maličkým vrtáčkem ten hrot provrtali,vyndali jsme vstřik,protáhli tenký vázací drátek provrtaným hrotem a zpět dírou po vstřiku a vhodným nástrojem jsme ten hrot vrazili dovnitř a na drátku vytáhli ven dírou po vstřiku.Ještě pozor na to,aby píst byl v dolní úvrati,my ho měli nahoře a při provrtání hrotu jsme zlomili vrtáček o píst.Naštěstí šel ven magnetem.

Autor:  PATaMAT [ ned 02. led 2011 23:14:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: Žhavenie 2.0 HDi

Stalo se to známýmu před vánocema, zatím jezdí tak, nebyl čas to řešit ... ale napadlo mě, vyndat vstřik, nasadit do díry po vstřiku redukci na hadici a natlakovat válec aspoň 10atm z kompresoru a pak pomalu a opatrně, jakoby příklepem poklepávat tyčkou ten zalomenej kousek, třeba jen ťukat tyčkou v ruce, bez kladívka, prostě to roztřepat . Když se začne uvolňovat a vmačkávat dovnitř, myslím, že tlak ho bude tlačit ven i veškeré nečistoty které se uvolní, zvláště pak jak vznikne mezírka kudy bude vzduch fučet, a mělo by to pak ten zbytek vystřelit ven. Myslím že by to mohlo fungovat , po zkušenostech co mám s tlakováním koulí, ten tlak nedovolí aby to padlo dovnitř ...

Autor:  MS02 [ pát 28. led 2011 13:59:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: Žhavenie 2.0 HDi

Jak moc je komplikovana vymena zhavicek u 2.0HDi 80 kW? Je tam nejaka past, malo mista nebo jina zaludnost? Jak dlouho to zhruba trva? Predem dekuji za odezvu a informace...

Autor:  MS02 [ pát 28. led 2011 19:08:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: Žhavenie 2.0 HDi

Tak zhavky, krome jedne u kraje (spatny pristup, ko pouze ohmetrem) prekontrolovany na aku a jsou fcni. Nicmene me prekvapil povrch hrotu pokryty sazemi. Po pripojeni na aku se hrot postupne nazhavil po pracovni delce a saze se vypekly. Jak maji vypadat vyndane zdrave zhavky ze zdraveho motoru? Kontrolka zhaveni na pristrojovce stviti jen chvilku a ukrutne dloho se musi tocit starterem nez to poprve chytne... PRi vetsich mrazech je docela napinave, zda to aku vydrzi dost dlouho tocit a nastartuju. Nafta je "teoreticky" s filtrovatelnosti do -20

Autor:  Technik [ pát 28. led 2011 19:25:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: Žhavenie 2.0 HDi

Když Ti to tak blbě chytá, není lepší nažhavit si dvakrát, třikrát, než huntovat baterku a startér? :idea:

Autor:  marsalek [ pát 28. led 2011 19:26:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: Žhavenie 2.0 HDi

Ahoj, zakarbonovana zhavka je trochu divna. Zkontroluj, jestli Ti do zhavek jde proud po otoceni klicku. Kontrolka sice sviti jen velmi kratce, ale studeny motor zhavi jeste asi 2 nebo 3 minuty po nastartovani. Pokud otocis klickem (rozsviti se kontrolka nabijeni atd.) a nenastartujes, tak bys mel asi po 10 sekundach slyset klapnout rele, ktere ukonci zhaveni. Stejne rele cvaka, pokud motor po startu dozhavuje a pritom ho vytocis nad 2000 otacek - to se dozhaveni prerusi. Kdyz otacky klesnou, opet rele cvakne a zhavi se dal. Doby dozhavovani i delka sviceni kontrolky zhaveni je zavisla na teplote, ale ty hodnoty ted nemuzu nikde najit. Zkus mrknout na "paralelni universum" :-) (nevim, jestli jim tu muzu delat reklamu)

Kaja

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/