Fórum Citroeny.cz http://forum.citroeny.cz/forum/ |
|
Žhavenie 2.0 HDi http://forum.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=77&t=537 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | tomi [ ned 20. pro 2009 14:56:10 ] |
Předmět příspěvku: | Žhavenie 2.0 HDi |
Čaute, tak nám nastali teploty pod -10°C a ja som nenaštartoval, batéria slabá, tak som ju mal cez noc na nabíjačke pekne v teple, teraz som ju strčil do auta a prvé čo ma zaujalo, bolo trvanie žhavenia, kontrolka svietila asi 10 sekúnd (xantiu mám už tretiu zimu a toto som ešte nevidel) po zhasnutí a treťom prevalení studeného motora to chytilo, ale len akoby na 2-3 válce, v priebehu ďalších 5 sekúnd, už bežal motor pekne ako má. Zahriaty motor už chytil pekne. Moja otázka, keďže je xantia moje prvé dieslové auto a ja som nič takéto ešte neriešil, budú tento problém spôsobovať žhaviče? Ak hej, aké by ste odporučili kúpiť? Díky tomi |
Autor: | JiRaY [ ned 20. pro 2009 19:28:10 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Žhavenie 2.0 HDi |
Můžou,my jsme měnili žhaviče ,šla tam značka eyqem,prvovýroba u citroenů,ale boschem nebo Beru taky nic nezkazíš. Teď nám chytla v -11ti,asi na 9 převalení motoru,trošku houpla otáčkama,a kuckla,ale hned šla dobře,přitom žhavičky jsou nové |
Autor: | tomi [ ned 20. pro 2009 19:50:03 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Žhavenie 2.0 HDi |
tak ešte uvidím, čo to bude robiť teraz v tomto počasí, inak teraz cez deň absolútne bez problému, síce bolo -12°C. |
Autor: | sgt [ pon 21. pro 2009 15:24:28 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Žhavenie 2.0 HDi |
Pridám sa aj ja so svojím postrehom. XA už mám vyše 3 roky, žhavičky som ešte nemenil lebo v zime chytá v pohode na 6-8 pretočenie. Len ma prekvapili rozdiely v štartovaní posledný týždeň: - piatok ráno, -12C, kľúčik otočený cca 6s a motor chytil na 3 otočenie ako v lete. - nedeľa pobobede, -14C, tiež cca 6s pauza a motor ani na 8 pretočenie nechytil, tak som celú procedúru zopakoval a potom chytil na cca 6-te otočenie. Prvé 2-3s to znelo na 3 válce ale potom už motor pekne priadol |
Autor: | Honza K. [ pon 21. pro 2009 15:51:36 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Žhavenie 2.0 HDi |
Koukám, to jsem docela zbytečně zmatkoval, když mi to při -10°C nechytlo na 2. převalení. Na 5.-6. převalení zatím v pohodě. |
Autor: | Mucholl [ pon 21. pro 2009 16:28:26 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Žhavenie 2.0 HDi |
Taky mi to nějak dlouho žhaví i při +10 a loni ani při mrazu. |
Autor: | Mikra [ pon 21. pro 2009 18:14:34 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Žhavenie 2.0 HDi |
Já mám ten typ motoru, kde se nežhaví. Teda ne klasicky. Prostě se rovnou bez čekání otočí klíčkem a hned to startuje. Chytá to okamžitě, podle vaší terminologie na první nebo druhé převalení a to i při -17°C. Jen se vždycky vyděsím a málem utíkám z auta do zákopu, jakej to je rachot. Z motoru se ozvou zvuky, jako by tam mechanik vysypal basu s nářadím a když nepatrně přišlápnu plyn, tak se to přidusí a zakucká. Tak asi 3 až 4 sekundy a pak už je klid. Asi neběží hned všechny válce. Jen mě zaráží, co to s tím autem udělá za rotiku. Tak nějak jsem si představoval, že startuje raněnej tank T 34. Někde jsem četl, že špatné podřazování a velké rázy motoru spolehlivě ničí dvouhmotový setrvačník. Tak si říkám, že když vydrží tohle, tak přežije zařazení zpátečky ve stodvaceti z kopce. Při startech při -12°C nemám žádné problémy. Chytne ihned a do minuty už jen ševelí. Jen s tím udržením teploty motoru to je slabší. Když chci vytopit interiér a pustím ventilátor tak na polovinu, tak se motor zahřívá jen ztěžka a hrozně dlouho. Topení hřeje už asi po pěti km, ale ručička na teploměru se hne až tak po deseti a nesmí to být z kopce. A na polovinu stupnice teploměru se nedostanu ani náhodou. Nezdá se ale, že by to motoru nějak nechutnalo. Tváří se jakoby nic. Přede si svou a ani nebaští víc než jindy. Tak doufám, že se to neprojeví na jeho životnosti. Ještě dodám, že tankuju TOP Q od Benziny a přidávám VIF Zimní. |
Autor: | meďák [ pon 08. úno 2010 23:08:14 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Žhavenie 2.0 HDi |
Tomi,tomi na ICq nemůžeš napsat? samozřejmně že to jsou žhavičky a jinak od NGK 280,-ks |
Autor: | Petr65 [ pát 26. lis 2010 15:06:27 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Žhavenie 2.0 HDi |
Ahoj, každá rada dobrá... Při výměněně žhaviček, se ulomil jeden hrot (celá ta zúžená část) a zůstal v hlavě. Jak jej dostat ven? Bez demontáže hlavy? Tlakem při jedoucím motoru to nejde...(nevystřelí). |
Autor: | zdenycit [ ned 02. led 2011 16:33:20 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Žhavenie 2.0 HDi |
Se švárou jsme maličkým vrtáčkem ten hrot provrtali,vyndali jsme vstřik,protáhli tenký vázací drátek provrtaným hrotem a zpět dírou po vstřiku a vhodným nástrojem jsme ten hrot vrazili dovnitř a na drátku vytáhli ven dírou po vstřiku.Ještě pozor na to,aby píst byl v dolní úvrati,my ho měli nahoře a při provrtání hrotu jsme zlomili vrtáček o píst.Naštěstí šel ven magnetem. |
Autor: | PATaMAT [ ned 02. led 2011 23:14:34 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Žhavenie 2.0 HDi |
Stalo se to známýmu před vánocema, zatím jezdí tak, nebyl čas to řešit ... ale napadlo mě, vyndat vstřik, nasadit do díry po vstřiku redukci na hadici a natlakovat válec aspoň 10atm z kompresoru a pak pomalu a opatrně, jakoby příklepem poklepávat tyčkou ten zalomenej kousek, třeba jen ťukat tyčkou v ruce, bez kladívka, prostě to roztřepat . Když se začne uvolňovat a vmačkávat dovnitř, myslím, že tlak ho bude tlačit ven i veškeré nečistoty které se uvolní, zvláště pak jak vznikne mezírka kudy bude vzduch fučet, a mělo by to pak ten zbytek vystřelit ven. Myslím že by to mohlo fungovat , po zkušenostech co mám s tlakováním koulí, ten tlak nedovolí aby to padlo dovnitř ... |
Autor: | MS02 [ pát 28. led 2011 13:59:28 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Žhavenie 2.0 HDi |
Jak moc je komplikovana vymena zhavicek u 2.0HDi 80 kW? Je tam nejaka past, malo mista nebo jina zaludnost? Jak dlouho to zhruba trva? Predem dekuji za odezvu a informace... |
Autor: | MS02 [ pát 28. led 2011 19:08:26 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Žhavenie 2.0 HDi |
Tak zhavky, krome jedne u kraje (spatny pristup, ko pouze ohmetrem) prekontrolovany na aku a jsou fcni. Nicmene me prekvapil povrch hrotu pokryty sazemi. Po pripojeni na aku se hrot postupne nazhavil po pracovni delce a saze se vypekly. Jak maji vypadat vyndane zdrave zhavky ze zdraveho motoru? Kontrolka zhaveni na pristrojovce stviti jen chvilku a ukrutne dloho se musi tocit starterem nez to poprve chytne... PRi vetsich mrazech je docela napinave, zda to aku vydrzi dost dlouho tocit a nastartuju. Nafta je "teoreticky" s filtrovatelnosti do -20 |
Autor: | Technik [ pát 28. led 2011 19:25:28 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Žhavenie 2.0 HDi |
Když Ti to tak blbě chytá, není lepší nažhavit si dvakrát, třikrát, než huntovat baterku a startér? |
Autor: | marsalek [ pát 28. led 2011 19:26:06 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Žhavenie 2.0 HDi |
Ahoj, zakarbonovana zhavka je trochu divna. Zkontroluj, jestli Ti do zhavek jde proud po otoceni klicku. Kontrolka sice sviti jen velmi kratce, ale studeny motor zhavi jeste asi 2 nebo 3 minuty po nastartovani. Pokud otocis klickem (rozsviti se kontrolka nabijeni atd.) a nenastartujes, tak bys mel asi po 10 sekundach slyset klapnout rele, ktere ukonci zhaveni. Stejne rele cvaka, pokud motor po startu dozhavuje a pritom ho vytocis nad 2000 otacek - to se dozhaveni prerusi. Kdyz otacky klesnou, opet rele cvakne a zhavi se dal. Doby dozhavovani i delka sviceni kontrolky zhaveni je zavisla na teplote, ale ty hodnoty ted nemuzu nikde najit. Zkus mrknout na "paralelni universum" (nevim, jestli jim tu muzu delat reklamu) Kaja |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |