Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - ŘAZENÍ RYCHLOSTÍ U EKO. JÍZDY
Právě je sob 23. lis 2024 10:48:22

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: ŘAZENÍ RYCHLOSTÍ U EKO. JÍZDY
PříspěvekNapsal: úte 09. úno 2010 13:51:24 
Offline

Registrován: pon 08. úno 2010 11:34:44
Příspěvky: 18
Zdravím všechny Xantiáky muže mi někdo z Vás poradit při kolika otáčkach bych mel přerazovat na višší rychlost když se chci držet EKO jízdy? Mám 2.0HDi/66KW. Doposud jsem jezdil s benzínem takže nevím jak se s DIESELem jezdi usporne... :o


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ŘAZENÍ RYCHLOSTÍ U EKO. JÍZDY
PříspěvekNapsal: úte 09. úno 2010 13:58:09 
Offline

Registrován: ned 18. říj 2009 16:28:39
Příspěvky: 57
Bydliště: Olomouc
Mám 80kW, je u něj maličko jinak zpřevodovaná převodvoka, ale největší rozdíl je až u pětky. Osobně dvojku řadím na 20km/h, trojku při minimálně 40km/h, čtverku při 60km/h, pětku při 80km/h. Tohle vše při EKO jízdě po rovině, do kopce nemá motor moc rád podtáčení takže točím víc otáček na nižší stupeň jiank to co jsem psal jsou otáčky kolem 1500ot. Pod tuto hodnotu bych moc s tímhle motorem nejezdil.

_________________
** Xantia 2.0HDi 80kW LUCIFER **
Obrázek
********* Obrázek *********
Diag - Lexia3/PeugeotPlanet2000


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ŘAZENÍ RYCHLOSTÍ U EKO. JÍZDY
PříspěvekNapsal: úte 09. úno 2010 14:27:11 
Offline

Registrován: pát 11. pro 2009 19:51:02
Příspěvky: 30
Xantiak píše:
to co jsem psal jsou otáčky kolem 1500ot. Pod tuto hodnotu bych moc s tímhle motorem nejezdil.

Já jezdím a je to na spotřebě znát 8-) .
Při jízdě jde hodně o cit - zastávám tak trochu názor, že motor si řekne, že se mu to nelíbí - při podtáčení drnčí. U dvouhmotového setrváku je, ale potichu i při 1200. Prý se s tím na takové otáčky jezdit dá.
U mě použitelné otáčky při potřebě výkonu začínají na 1500. Pokud lechtám plyn, jde jezdit i na 1200.

Nedávno jsem jel na služebku v Audi 3,0TDI s automatem a ten při klidné jízdě srážel otáčky běžně na 1200 - 1300, takže by to motoru škodit nemělo - i když v tomto případě jde o šestihrnek.

_________________
Xantia HDi 66 kW/2001 - žádná raketa, ale to pohodlíčko!!!ObrázekObrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ŘAZENÍ RYCHLOSTÍ U EKO. JÍZDY
PříspěvekNapsal: úte 09. úno 2010 18:07:29 
Offline

Registrován: ned 18. říj 2009 16:28:39
Příspěvky: 57
Bydliště: Olomouc
Zkoušel jsem tedkom z práce jet na pětku na 1250otáček a musím říct že takhle je to nejezditelný aspon z 80kW verzí, jedu na pětku o rafiku nad šedesát a ani na rovince to motoru evidetně neprospívá.


Alexi, nejsi ještě mladý na dědko styl??? :?: :lol:

_________________
** Xantia 2.0HDi 80kW LUCIFER **
Obrázek
********* Obrázek *********
Diag - Lexia3/PeugeotPlanet2000


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ŘAZENÍ RYCHLOSTÍ U EKO. JÍZDY
PříspěvekNapsal: úte 09. úno 2010 20:44:10 
Offline

Registrován: sob 17. říj 2009 14:45:44
Příspěvky: 267
Od tech 1250 ot. se da jezdit tak na trojku. Petka na rovine se zvlada od cca. 80 km/h. Samozejme s citem v noze, jinak motor vibruje, kdyz se po nem chce moc vykonu pri tech nizkych otackych.

Kaja

_________________
X2 2.0 HDi kombi, 109PS+, 07/2000, 382 989 km (prodano 01/2022).
C5 3.0 HDi 240 kombi, 12/2013, 183 000km (02/2022).
C4 1.6 HDi 100, 08/2016, 55 000 km (02/2022)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ŘAZENÍ RYCHLOSTÍ U EKO. JÍZDY
PříspěvekNapsal: úte 09. úno 2010 21:26:59 
Offline

Registrován: pát 11. pro 2009 19:51:02
Příspěvky: 30
Pro Aleše:
Když se podíváš na historii mé spotřeby tak Ti musí být jasné, že jsem už z autoškoly vypadl jako dědek :lol: .

Na pětku se dá jet už od tachometrových zhruba 62-64 km/h, ale cesta nesmí být ani mírně do kopce a nesmí foukat protivítr :D . Spíš je to však nepoužitelné a sám jsem takto jel pouze několikrát. 1500 má u mě tuším v 70 km/h. 1500 otáček už využívám v tahu naplno - motor sice nemá ještě takovou sílu, ale jede úplně klidně, takže se nebojím dát "podlahu."
Čtyřka je použitelná v zátahu až tak od 54-55. Teď nevím kolik to je otáček, protože v obci sleduji výhradně tachometr. Snese i míň, ale drnčí.
Spíš je důležité za jízdy předvídat a brzdit motorem (okamžitá spotřeba "0").

_________________
Xantia HDi 66 kW/2001 - žádná raketa, ale to pohodlíčko!!!ObrázekObrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ŘAZENÍ RYCHLOSTÍ U EKO. JÍZDY
PříspěvekNapsal: stř 10. úno 2010 0:17:54 
Offline

Registrován: pon 08. úno 2010 11:34:44
Příspěvky: 18
Jo chlapy dík za poznatky ja to skoušel zrovna tak, na tech 1500otaček/min. A musím řict že do ti TROJKY se da jet od 1250 s citem ale 4,5 to už chce tech 1500... ale jestli takhle vypada EKO jízda tak to že si to veme 6,2 na 100 a to mimo mesto mi moc nejde do hlavy :shock: to asi nejspíš bude neco v neporadku s mim "broučkem" myslíte že by to mohla bít váha vzduchu? ja s tím jezdil jako prase po dalnici 140 a víc a pak pres Prahu hore-dolu ale nad 6,2 si to nevzalo... A usporna jizda to sami :o divné néééé ???


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ŘAZENÍ RYCHLOSTÍ U EKO. JÍZDY
PříspěvekNapsal: stř 10. úno 2010 10:17:29 
Offline

Registrován: sob 17. říj 2009 23:44:07
Příspěvky: 278
Skús si vyčistiť váhu vzduchu, možno to pomôže.
Ja jazdím v rozmedzí 1500 - 2000 ot/min a spotreba je fajn na to, že v aute sú 5-ti pasažieri a keď je voľná cesta, tak idem cca 108km/h tacho (2250 ot/min)
Ale snažím sa od 3. stupňa hore dodržiavať 1750 ot/min. Ako napísal Alex, hlavné je jemne narábať s plynom a v čo najväčšej miere brzdiť motorom. Ideálne je na brzdu šáhnuť len v križovatke, nikde inde :D

_________________
Grand C4 SpaceTourer 2.0 BlueHDi 160 EAT8 SHINE Obrázek
C5 Tourer 2.0 HDi 143k Exclusive Obrázek - predané
C3 1.4i 54kW 2002 Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ŘAZENÍ RYCHLOSTÍ U EKO. JÍZDY
PříspěvekNapsal: stř 10. úno 2010 11:09:26 
Offline

Registrován: pon 08. úno 2010 11:34:44
Příspěvky: 18
Jo dik skusím vyčisti váhu a uvidím jestli to nebude lepčí ono jak jsem bil na STKčku tak se tam ten chlapek moc snažil ale rikal ze kdyby to dělal normálne jak má, tak by to emisema vúbec neprošlo prej vysoka kouřivost a taky rozptyl takže nevím,nevím něco tam asi bude špatně. Tak jsem vyměnil filtr ale v servisu mi to neodkalily, tak to skusim jeste odkalit. Jo a taky mam SPOTOVNÍ FILTR K&N nevím jestli to taky nepřidá na spotřebě ... :lol: u benzínu se zvíši akcelerace ale spotřeba zustane stejná :P tak zatím dík a pište své poznatky lidičky :D


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ŘAZENÍ RYCHLOSTÍ U EKO. JÍZDY
PříspěvekNapsal: stř 10. úno 2010 11:22:13 
Offline

Registrován: pát 11. pro 2009 19:51:02
Příspěvky: 30
Pochybuji o tom, že sportovní filtr má lepší filtrační schopnost než originální = koleduješ si o rychlejší opotřebení turba. Na spotřebu to, ale mít vliv nebude.
Co se týče kouřivosti - pořádně protáhni motor do nějakého kopce - tedy plný plyn a do plných otáček (aspoň 4500). Poprvé by to mělo dost zakouřit (vyženeš usazené saze z výfuku) a když to uděláš podruhé, mělo by to kouřit výrazně méně.
Pokud to bude kouřit pořád hodně, tak je někde problém.

_________________
Xantia HDi 66 kW/2001 - žádná raketa, ale to pohodlíčko!!!ObrázekObrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ŘAZENÍ RYCHLOSTÍ U EKO. JÍZDY
PříspěvekNapsal: stř 10. úno 2010 11:36:39 
Offline

Registrován: ned 18. říj 2009 16:28:39
Příspěvky: 57
Bydliště: Olomouc
Přesně jak píše Alex, dokonce jsem četl že sportovní filtry na HDI, takové ty kužely, jsou jistá smrt.

Odkalení nádoby filtru na kouřivost mít vliv nebude. Docela by mě zajímalo jak Ti měnili filtr když to neodkalili přes šroub, jestli to normálně povolili, oleduješ si taky o pěknej průser tím, že se Ti dostanou nečistoty za filtr.

Vymíst saze pořádnýma otáčkama přes emisema, pokud to kouří pořád, tak Ti zřejmě uchcávají vstřiky a už nedovedou dobře rozprášit palivo. To zjistíš na diagnostice v live data podle korekcí jednotlivých vstřikovačů, kolik kterej propouští nebo přepadovou metodou.

_________________
** Xantia 2.0HDi 80kW LUCIFER **
Obrázek
********* Obrázek *********
Diag - Lexia3/PeugeotPlanet2000


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ŘAZENÍ RYCHLOSTÍ U EKO. JÍZDY
PříspěvekNapsal: stř 10. úno 2010 12:40:09 
Offline

Registrován: ned 18. říj 2009 20:24:37
Příspěvky: 172
Bydliště: Praha
No,já jezdím Eko jízdu pořád,zastudena řadím při 2200 otáčkách,zatepla 2500otáček,víc není třeba,kolikrát i zatepla řadím při 2200.
No,a při ustálené jízdě moc nechodím pod 2000,tam to nemá sílu,a různě to duní a drnčí,takže tam ne.
Platí pro HDi a TD,jedou v podstatě podobně.

_________________
Bývalý BXmen a Xantiák

Nyní Transit 2,0TDDi 63kw 04"


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ŘAZENÍ RYCHLOSTÍ U EKO. JÍZDY
PříspěvekNapsal: stř 10. úno 2010 13:24:04 
Offline

Registrován: pon 08. úno 2010 11:34:44
Příspěvky: 18
Jo to Ti dam asi za pravdu, asi ten filtr vyjmu a dam original, pac sportovni filtr se projevuje citelně až u vyšších otáček,což je na HDI asi blbost když tam je turbo a to tam více vzduch stačí natlačit :? hmm zbitečna investice :oops: jo a nevím jestli ma sport.filtr lepčí filtrační chopnost, ale umoznuje motoru nasavat více vzduchu. Myslím originalni filtr primo do AIRboxu od svetovich vyrobcu, ne nejake levne napodobeniny za cca 500KČ. ja to daval do každeho benzinoveho motoru a muzu to jen doporučit,investice ktera se vyplatí :geek: No hold DIESEL mam poprví musím se ješte hodne učit o tomhle agregatu :D
ZDAREC...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ŘAZENÍ RYCHLOSTÍ U EKO. JÍZDY
PříspěvekNapsal: stř 10. úno 2010 13:41:09 
Offline

Registrován: pon 08. úno 2010 11:34:44
Příspěvky: 18
RE: ODKALENí
Jo ja se taky divil ze jak to ten palivovej filtr menili ze to neodkalili :shock: to Ti servisaci bili asi vecí lajíci jako ja do DIESEL motoru :lol: oni to delali pres vrsek, odpojili hadicky a sundali víko. Sakra ted jsem docela nabroušenej! :evil: Daš neco udelat do servisu a oni ti to jak se ve finale dozvídam jeste pomrví :o Takže vlastne když si to tadko odkalím sam, musím menit znovu filtr? je tam cca 2mesíce/ nebo nemusím? :roll:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ŘAZENÍ RYCHLOSTÍ U EKO. JÍZDY
PříspěvekNapsal: stř 10. úno 2010 14:09:50 
Offline

Registrován: ned 18. říj 2009 16:28:39
Příspěvky: 57
Bydliště: Olomouc
Teď se už na odkalení vyprdni. Udělej to až při další výměně filtr, má interval 60tisíc km, osobně ho měním ale v polovině čili zhruba po 30ti. Dávám jen origo Bosch (240,-Kč), Purflux (353,-Kč) a pak bych s klidnou duší ještě šel do FRAMu, nic jinýho bych tam nedával. Vzdicháš má taky interval 60tisíc, ale ten měním vždy s olejem a už i tak je pěkně zasviněnej.

K tomu paliv filtru, ještě je dobré mít jistotu, že ho nasadili správně, on se totiž dá usadit špatně a pak to pod filtrem podtíká a nefiltruje. Pokud člověk není úplně levej, je lepší si tyhle věci dělat sám, aspoň pak víš jak to máš a nemusíš se spoléhat na umělce ze servisů.

Ke sportovnímu filtru ano u benzínu tam je to o něčem úplně jiném.....

_________________
** Xantia 2.0HDi 80kW LUCIFER **
Obrázek
********* Obrázek *********
Diag - Lexia3/PeugeotPlanet2000


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz