Fórum Citroeny.cz http://forum.citroeny.cz/forum/ |
|
Turbo po výkonu nemá tah http://forum.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=77&t=3911 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | fastarrow [ úte 18. říj 2011 23:56:22 ] |
Předmět příspěvku: | Turbo po výkonu nemá tah |
Mám problém s turbem. Například když jsem to testoval: na trojku vytočím do 4 tisíc otáček. Auto tahá v kuse. (jinak zátah je od 1900 otáček). Pak po té trojce zařadím čtyřku a auto nemá tah a tak jak kdy, ale trvá delší dobu než zase nabere dech a začne táhnout. Pro lepší dedukci: 1) Když přeřadím na 4 stupeň, a uberu plny, respektive dam nohu z plynu a zase sešlápnu, tak začne táhnout 2) když při přeřazení nedám úplně nohu z plynu, ale udržuju turbo v otáčkách, a dám čtyřku, tak táhne dál Mám podezření na přepouštěcí ventil, který uvolňuje přebytečný tlak, že se nějak přidírá a zůstává otevřen. Je to možné? Turbo jako takové jinak tahá dobře. HDI 80KW Díky za rady! |
Autor: | marsalek [ stř 19. říj 2011 22:59:30 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Turbo po výkonu nemá tah |
Ahoj, jednou z moznych pricin muze byt, ze sundanim nohy z plynu pri prerazeni ze 3 na 4 klesne vykon podtlakove vyvevy a nejakou netesnosti "podtlaku ubude" a tim se pootevre obtok turba. Chce to koupit meric podtlaku a pripojit na ruzna mista podtlakoveho ovladani a sledovat, jak se to chova. Cvicne bych pripojil obtokovy ventil turba primo na vyvevu a trochu se s tim projel. Taky zkontroluj hadicky podtlaku, jestli v nich nejsou necistoty a jestli jsou tesne jak hadicky tak i spoje (napr. konektor primo na vyveve). Kaja |
Autor: | fastarrow [ čtv 20. říj 2011 1:55:08 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Turbo po výkonu nemá tah |
Ok. Diky za info. S turbem a podtlakem jsem si pohral dost u Omegy 2,5TD. Tady ten motor jsem nikdy nevidel. Muzes mi pls vysvětlit dva pojmy "vývěva" a "solenoidy"? Ty jsou přece v automatu třeba (jak mám u Omegy). K čemu to slouži tady v HDI a kde to hledat jak to vypada? Cetl jsem nejake clanky o tom, ale moc nevim o co go... Diky. No musím to prozkoumat podrobněji ten motor, pak budu chytřejší. Jen jsem to auto přivezl v noci a ráno odvezl na čištění a zítra pro to jedu... Jinak tady je nejake rychložhavení? Ani se mi nerozsvítí žhavení... |
Autor: | marsalek [ sob 22. říj 2011 21:37:50 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Turbo po výkonu nemá tah |
Ahoj, k motoru doporucuju nastudovat toto: http://www.christiantena.pwp.blueyonder ... index.html Solenoidy jsou elektromagneticke ventily, ktere ovlada ECU motoru. Pousteji podtlak do prepadu turba a dvou klapek systemu EGR. Nemaji pouze dve polohy otevreno/zavreno, nybrz reguluji spojite mezi temito extremy. ECU motoru sice dela diagnostiku akcnich clenu (napr. elektricky obvod civek elmg. ventilu), ale samotny podtlak uz nemeri. A tam byva nejcasteji potiz. Rychlozhaveni: u motoru s primym vstrikem (na rozdil od Tveho 2.5 TD v Omeze) zhaviti prakticky netreba, alespon pri teplotach nad nulou. Kontrolka se Ti rozsviti az pri chladnejsim pocasi. Auto ale zhavi i pri vyssich teplotach, jen na to neupozornuje kontrolkou. Toto tzv. dozhavovani (po nastartovani motoru) slouzi ke zlepseni emisi. Jinak pokud auto zhavi, tak po otoceni klicku do polohy pred startem zhavi jeste deset sekund, pak to prestane, at Ti nevybiji baterku. Zdravim do CR Kaja |
Autor: | fastarrow [ ned 23. říj 2011 16:58:06 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Turbo po výkonu nemá tah |
Ahoj a děkuji za odpověď. Odkaz nastuduji.. Jinak turbo tak šelestí když začíná zabírat. Slyším ho na straně pravého airbagu na palubce. Šelestí vám to taky nebo to znamená třeba ten únik u mne? |
Autor: | fastarrow [ pát 11. lis 2011 18:33:35 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Turbo po výkonu nemá tah |
takže oprava byla levná: vyčistil jsem váhu vzduchu, narovnal takové to čidlo uvnitř směrem do prostoru a vyměnil vzducháč. Už to jede jak má. Nicméně chci se zeptat vytočím motor třeba do třech tisíc a zařadím další rychlost a turbo se někdy začne sbírat, jakoby pár sekund je hluché místo. Dělá vám to taky? |
Autor: | Derby-Senda [ úte 22. lis 2011 18:30:49 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Turbo po výkonu nemá tah |
To je normální dělá mi to taky turbo se musi roztočit/spomalit chvilku to trvá a hdi točit do 4 tisic nechápu 2 tisice a řadim když to ženu max 3 |
Autor: | fastarrow [ stř 23. lis 2011 1:12:29 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Turbo po výkonu nemá tah |
jj no musim to porovnat s nejakym jinym hdi. Jinak netocim to do 4000 to byl jen test. Jinak tak bezne do tech tri to staci a jede to dobre. Ikdyz jsem se dival na youtube tam mel jeden chip a tahalo mu to docela dobre i ve vyssich otackach. No a taky tam slysis vpravo šelest? Nemyslim piskani turba, ale takovy šelest? Nebo mi to nekde podfukuje?? Jen v zatahu to dela. Nema tu nekdo HDi v okoli? Jsem z Havířova |
Autor: | Derby-Senda [ stř 23. lis 2011 9:20:57 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Turbo po výkonu nemá tah |
Bohužel z okolí havýřova nejsem no šelest mě už turbo na studeno rachotí takové cvakání tet se k tomu přidala pravděpodobně vačka (moje chyba) ale po zahřátí spíš turbo připomíná v dálce jedoucí sanitu, pokud by turbo někde utíkalo je to poznat podle uniku oleje já to řeším občas někde ve spojích ale předem mě upozorní ŘJ auto spadne do nouzáku po napíchnutí lexii to hlásí nízký tlak turba, přechodná zavada přitom nějaký pokles výkonu neregistruju s chipem na hdi zkušenost nemám ale spíš bych bral zatah od spoda pokud by to vubec šlo snižovat mě to taha už od 1200 což se muže tdičkám jenom zdát ale za to to jde točit až do 4 a pořád tahaj ale to bude asi znát na spotřebě |
Autor: | citrojaro [ čtv 24. lis 2011 11:29:33 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Turbo po výkonu nemá tah |
Zdravim ja mam jednu X2 kombi HDI cip na 100kW uz som to tu pisal ... a mozem len doporucit oproti 80kW verzi(ktoru ties vlastnim). Teraz su u nas teploty rano cca-6C a startuje ako nove bez kolisania, motor ma krasny nastup vykonu (bez trhania plynule)uz po jemnom stlaceni plynu a pri strmsom pridani je to uz naozaj opieranie do sedacky. Ocenite tie vyhody najme pri pohynani (oproti 80kW verzii je to 100%) pri predbiehani inak ten vykon clovek nemusi vyuzivat stale ...ale je to naozj pijemne, ked viete, ze mate vykonovu rezervu takeho rosahu a vy vlastne urcujete kolko pouzijete.. a to uz naozaj mate s coho. Ja osobne som nikdy nebol priaznivec cipovania koli zivotnosti motora ,ale naras tykonu je "len"cca 20% a ten vykon sa nemusi vyuzivat stale ani sa teda nevyuziva max je to pri otackach myslim 4000/min. Rad by som si cipol aj tu 80kW verziu ,ale neviem ako sa stahuju tie mapy z RJ Moj dobry kamarat ma C5 2006 2.0Hdi 100kW verziu a je to radost ..akurat musite dost slapnut na plyn (ten plyn je proste dlhy) a X2 je navyse laksia cca o 200kg jeho brat ma BMW 320d 2006 vykon 120kW spotrebu 4,8l/100 ,ale beha skor dialnice ,ale svizne . Trochu som sa rozvasnil... co sa tyka toho turba na tej cipnutej X2 to ziadne zvlastne zvuky nevydava chod uplne normalny piska si a to je tak vsetko. Auto malo mat pri kupe 118 000km ,ale ties niesom naivny ... viem co sa v tejto branzi robi ,napriek tomu motorik ide paradne aj prevodovka ide presne dokonca aj "R" s ktorou nemam dobre skusenosti. Na tiej 80kW verzi mi blblo turbo minuly rok vykon cca od 2500ot (bol som s toho nanervy) a mne pomohlo mechanicky rozchodit tiahlo ovladania turba (pravdepodobne ho pridieralo). Da sa to vidiet pri nastartovani auta ako vyveva taha to tiahlo a pekne aj vidiet na kolko ho potiahne (malo by naplno). Este by som skontroloval ERG ak ho mas zapojene (ja nie a beriem to ako samozrejmost ..mal som v sani tolko karbonu, ze by sa s toho jeden aj najedol ) |
Autor: | fastarrow [ sob 14. led 2012 15:30:58 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Turbo po výkonu nemá tah |
No a za kolik jezdíš po chipu? A kolik jsi za něho dal a kde? |
Autor: | marsalek [ pon 23. led 2012 14:58:30 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Turbo po výkonu nemá tah |
Ahoj, jen kratka odpoved ohledne sporteby po cipu. Ja jsem to nechal delat u chip4power.de, ale nedpoprucil bych je. Omylem mi nastavili silene vysoke otacky omezovace a tak jsem s tim mel problem na mistni STK. S chovanim motoru jsem ale nadmiru spokojen a od te doby jezdim s trvalym usmevem na tvari Vcera jsem byl na otocku v Rozvadove (asi 950 km) a mel jsem rychlostni prumer 150 km/h i s kratkyma prestavkama (dalnice byla prekvapive volna). Pri teto velmi sportovni jizde si to vzalo kolem 8,5 l/100 km. Jinak na kratke trate kolem baraku mi zustala spotreba jako pred cipem, tj. 6,3 l/100 km. Za studena se na to stejne nesmi slapat, takze neni divu, ze se spotreba nehla. Zdravim do CR Kaja |
Autor: | fastarrow [ úte 24. led 2012 1:02:25 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Turbo po výkonu nemá tah |
já taky jezdím za 6,3. Když jsem jel 80% po dálnici 150 podle tacháče, tak jsem měl spotřebu 6,8. Což je asi normální ne? No nicméně někteří jezdí za 5,4 apod. V čem je rozdíl? http://www.spotreby.cz/citro%C3%ABn-xan ... -hp-a3587/ Například mamka jela teď 750km a spotřeba vyšla na 5,5. A to jela dalku a má lehkou nohu, že to můžeš tlačit, takže sám bych asi nejel za méně. Spíše mám trochu podezření na váhu. Dám za jedna, šlápnu na plyn a čekám 3 sekundy, než se začne něco dít. Tak jestli nemám třeba nižší výkon, než by měl být.. Spíše mě zajíma jak to, že někteří jezdí za cirka 5,5 a někdo to nedá pod šest. http://www.spritmonitor.de/en/overview/ ... &gearing=1 asi se zeptám xantiaka |
Autor: | marsalek [ pát 27. led 2012 11:41:30 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Turbo po výkonu nemá tah |
Ahoj, kdyz jsem mel nalitano jen kolem 50 tisic, tak s xantii jezdila manzelka za 4.3 l/100 km - ale to jela v kuse 1000 km po dalnici a drzela max. 100 km/h. Postupem casu se mi zdalo, ze motor zacal zrat o asi litr vice. Tak jsem vymenil vyfuk i kat, ale nic se nezmenilo. Na vstriky jsem radeji nesahal, s repasi tady melo vice lidi potize, napr. tvrdy chod motoru (lewkins?), tak jsem se do toho nepoustel. Otec mel na stejnem motoru uvolnenou svorku na hadici za turbem. Plnici tlak byl nizsi, ECU davkovala min paliva a tak jezdil taky za 5 litru. Pokud neni citit zatah turba pod 2000 ot./min ale az tesne pod 3000 ot./min, tak je cosi shnileho ve state Danskem. Zacal bych ocistenim vahy vzduchu. Kdybych to sam nezazil, tak tomu taky neverim, ale pomohlo to. Kaja |
Autor: | fastarrow [ pát 27. led 2012 12:06:27 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Turbo po výkonu nemá tah |
Cau. no to je to.. Jak můžeme zase taky jezdit za pet litrů? Já bych potřeboval to s někým porovnat, eventuélně na zkoušku vyměnit na chvíli váhu. Není tu někdo v okolí Havířov, FM, Ostrava? s HDI 80kw. Když jsem to koupil, tak turbo zabralo až po 30ti sekundách a to někdy. Vyměnil jsem pak doma hned vzduchový filtr (celkem černý) a váhu jsem vyčistil a narovnal ten odpor uvnitř, aby byl v prostoru (byl na boku té trubky jakoby zohlý). A najednou to auto jelo ok. Ale i tak se z 30ti sekund udelalo asi 3sekundy. Měl jsem kdysi vectru DTi 77kw a to byl zatah. Ale tady u xantie to az tak vyrazne nepocituji (jako zátah ano, ale cekal bych vetší). Ale jak říkám nemám to s čím srovnat. Předtím jsem měl Omegu v automatu 6ti válec 2,5TD a to mi hrabalo v pohode. Tady u xantie kdybych chtěl zahrabat, tak bych tomu musel pomoct spojkou. Tak fakt nevím. Nicméně asi bych začal váhou když už. Ikdyž jsem četl, že někde zespodu je vývěva, která otevírá turbo a ta tyčinka (pokud to je jak u Omegy) může být přidřená. Jo a když teď mrzne tak slyším vstřiky po nastartování ráno, ale to jen tak 100m když jedu pomalinku do kopce nebo trochu přidám tak v nízkých otáčkách. Pak už se to ztratí a je to ok. Repas vstřiků je problém jo? Takže nedoporučuješ? |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |