Fórum Citroeny.cz
http://forum.citroeny.cz/forum/

Chcipne a pri naslednem startu nejde podavaci cerpadlo
http://forum.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=77&t=3657
Stránka 1 z 1

Autor:  MS02 [ stř 10. srp 2011 18:38:01 ]
Předmět příspěvku:  Chcipne a pri naslednem startu nejde podavaci cerpadlo

Je mozne aby pri poruse podavaciho cerpadla v nadrzi nebyla zaznamenana zadna chyba v ecu? Motor zdechl, nesel nastartovat, cerpadlo po zapnuti zapalovani nevrcelo. Na dne nadobky filtru jsou medene piliny...

Autor:  bobe [ čtv 11. srp 2011 9:55:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: Podavaci cerpadlo

Pokud vím tak mezi podávacím a vstřikovacím čerpadlem není žádné čidlo které by dalo befel ECU že něco není v pořádku.
Pokud otočíš klíčkem a žadné vrčení z nádrže není slyšet je to jasný.

Autor:  MS02 [ čtv 11. srp 2011 14:32:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: Podavaci cerpadlo

Hodne teoreticky jeste rele, ale spis asi to cerpadlo... Hloupe je, ze zase zacalo chodit, takze to nelze na 100% proverit treba zmerenim napajeni cerpadla.

Autor:  dukoz [ pát 12. srp 2011 6:45:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: Podavaci cerpadlo

Co se týká hlášení závad, tady je výpis možných projevů souvisejících s napájením motoru palivem ze service.citroen.com, kategorie palivové čerpadlo-diagnostika:


Název Použitelnost
Předběžná diagnostika
Diagnostika : systém vstřikování DIESEL BOSCH EDC15 (motor DW10 ATED/L3 RHZ 1997 cm3 přeplňovaný turbodmychadlem s tepelným výměníkem vzduch/vzduch)
Princip funkce : vysokotlaké čerpadlo 6+2
Příznaky : analýza závad (v paměti není zaznamenána závada)
Všeobecné údaje : vstřikování nafty
Přímo k cíli (Info'Rapid)
Při akceleraci a deceleraci vozidla je slyšet hluk v palivové nádrži
Zhoršení výkonů motoru
Ztráta výkonu motoru bez rozsvícení kontrolky diagnostiky a bez zaznamenání kódu závady do paměti počítače motoru
Zápach paliva uvnitř kabiny
Únik nafty v místě přípojek přívodních trubek mezi vstřikovači a společnou rampou vstřikování



Takže pokud ti neběželo podávací čerpadlo a teď už běží, je to jen dočasný stav (vlastní zkušenost). Většinou jsou v háji uhlíky nebo jedna až dvě plošky komutátoru (prosvítá v mědi podklad, místo je trochu zčernalé). Pokud se čerpadlo zastaví tak, že uhlík je právě na té opotřebené plošce, čerpadlo se nerozběhne. Stačí zdola bouchnout do nádrže (většinou) a pak to běží - ale ne navždy. Připrav se na brzkou výměnu nebo repasi...............

Autor:  MS02 [ pon 22. srp 2011 18:15:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: Podavaci cerpadlo

Hmmm, takze cerpadlo vymeneno za fungl nove (filtr take) a potvora zase cestou zdechla. Pri pokusu o startovani opet neni slyset zvuk podavacky (asi zacnu vozit merak), ruzne jsem to obouchaval kolem nadrze, probendil nejaky cas a pak opet nastartoval jakoby nic... :cry: V provozu hodne "prijemna" zavada, je to trochu jako loterie.

Autor:  meďák [ stř 28. pro 2011 13:26:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: Chcipne a pri naslednem startu nejde podavaci cerpadlo

Jo to znám hochu :-( když chceš předjíždět a najednou to chcípne :-(
Dal jsem ový čerpadlo a furt to samé :-( asi vysokotlaké čerpadlo :-(

Autor:  marsalek [ čtv 05. led 2012 2:43:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: Chcipne a pri naslednem startu nejde podavaci cerpadlo

meďák píše:
...asi vysokotlaké čerpadlo :-(

Anebo propoustejici vstriky (do prepadu) a vysokotlake cerpadlo uz neni schopno dodat takove mnozstvi paliva :-(

Takze pokud se to necha hloupemu servisu, pujde to podle tohoto planu:
1. vymena vysokotlakeho cerpadla -- docasne zlepseni situace.
2. vlivem velkeho prepadoveho mnozstvi se nova vysokotlaka pumpa brzy zhuntuje a odejde.
3. opetovna vymena vysokotlakeho cerpadla a pokud se opravar dovtipi, tak i kontrola a vymena (nekterych) vstrikovacu
4. konecne problem vyresen, ale za nehoraznou cenu.

Kaja

Autor:  kenedz [ stř 18. led 2012 23:24:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: Chcipne a pri naslednem startu nejde podavaci cerpadlo

Udělej si doma jednoduchý přepadový test s kelímky,většinou začne téct jeden,tedy tečou všechny,ale jeden už neůnosně :(
Už si se taky koukal na DRV ventil na čerpadle,může být ucpané sýtko,jestli ho tam ještě máš....
Každopádně diag. by ti ukázala korekce vstřikovačů,tlak na railu,nejsem si jistý,ale možná i tlak čerpadla.... Přepadový je ale bez nákladů,pokud máš pár hadiček ;)

Autor:  citrojaro [ pát 10. úno 2012 19:50:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: Chcipne a pri naslednem startu nejde podavaci cerpadlo

Mne sa stavalo ze pri akceleracii HDI zhasinalo a vymenil som gumicku na regulatore tlaku pumpy a problem zmizol.

Autor:  MS02 [ úte 06. bře 2012 10:13:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: Chcipne a pri naslednem startu nejde podavaci cerpadlo

Nevim, ale myslim, ze pri problemu s regulatorem, vstriky a CR cerpadlem by podavaci cerpadlo v nadrzi normalne pracovalo/vrcelo. Tohle obcas chcipne, pak se nejakou ruzne dlouhou chvilku pocka a zase normalne nastartuje. Proste az je po otoceni klicku opet slyset zvuk cerpadla, muzes startovat a jet (se strachem) dal. Nemate nekdo zapojeni el k privodu cerpadla? Asi bude nutne docasne "doosadit par novych kontrolek..." Jinak kontrolky na pristrojovce sviti naprosto normalne jako vzdy.

Autor:  Derby-Senda [ úte 06. bře 2012 17:04:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: Chcipne a pri naslednem startu nejde podavaci cerpadlo

Zapojení se řeší tady viewtopic.php?f=81&t=5161

Kontrolku bych napojil přímo před čerpadlem at je za jízdy vydět jesi to vypne rele nebo čerpadlo

Autor:  PATaMAT [ úte 06. bře 2012 19:13:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: Chcipne a pri naslednem startu nejde podavaci cerpadlo

Tam se řeší benzín, na HDI je to trošku jinak zapojené, jsou jinak zapojené piny na tom vícefunkčním relé, mělo by to být toto schema .. :
http://img263.imageshack.us/img263/2750/hdir.jpg

Autor:  MS02 [ úte 06. bře 2012 20:31:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: Chcipne a pri naslednem startu nejde podavaci cerpadlo

Takze pokud dobre koukam, zajima me pritomnost 12V proti kostre na pinu 4 (drat 1201) krabky 1304 nekde v motorovem prostoru. Mozna trochu hloupa otazka - kde to najdu pod kapotou? ;-) A kdyz uz mame rozpovidano - co kdyz v pripade poruchy bude toto napeti 0V, kde hledat dal? Zmerim napet na pinech 15 a 8 u 1304 a kdyz tam bude, tak kde je BF01 (kontrola 12V na F2 (pin 2)? Pak uz tam ze 1304 vidim jen piny 1 a 2 do ECU... Chci byt pripraven na co nejvic veci, kdyz uz se vydam na stresovou jizdu ;-) Mozna si jeste pripravim docasne? napajeni cerpadla ze zapalovace... :lol:

Autor:  kenedz [ stř 08. srp 2012 22:53:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: Chcipne a pri naslednem startu nejde podavaci cerpadlo

Tak čím to bylo,zdali jsi to již vyřešil???
Jen zvědavost ;)

Autor:  MS02 [ pát 10. kvě 2013 16:11:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: Chcipne a pri naslednem startu nejde podavaci cerpadlo

Bylo KO jedno z relatek, vymena snadna, cena mirna...

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/