Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - Občasné padání do nouzového režimu - rosvícení kontrolky K




Právě je pon 14. říj 2019 16:39:05

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: čtv 29. říj 2009 23:19:56 
Offline

Registrován: ned 18. říj 2009 16:58:27
Příspěvky: 27
Bydliště: České Budějovice
U mého motoru 2.0 hdi 80 kw se mi náhodně projevuje padání do nouzového režimu.Děje se tak náhodně,ale vždy to bylo při jízdě do táhlého kopce.Po rosvícení kontrolky stačí zastavit,vypnout motor a znovu nastartovat poté auto normálně jede a táhne.Kontrolka vždy po nějakém čase sama zhasne.Zatím jsem vyměnil palivový filtr,to nepomohlo závada se projevila.Mám podezření na tyto věci
1 - čidlo tlaku turba
2 - čidlo tlaku nafty
3 - váha vzduchu ?
4 - netěsnost hadiček egr ventilu?

Poradíte jak postupovat a diagnostikovat?
Budu rád za každé řešení kolegů s hdi,kterým se tato závada podařila úspěšně vyřešit.Hlavně rady jak postupovali.

Chtěl jsem zajet na diagnostiku,ale zrovna kontrolka při jízdě zhasla a technik mi řekl že pokud nesvítí,tak to diag. nemusí ukázat a že to může být zbytečné.Nechtělo se mi tedy dát 1000 kč v citroenu za to že mi možná nic neřeknou.A jak to tak bývá tak pokus o dostání motoru opět do nouzového režimu se mi nepovedl a to jsem ho hnal 3krát po přeložce na Lišov do kopce 180 a nic. Nikoho kdo má diagnostiku v Č.B a přečetl to za rozumnou cenu neznám.

Dekuji všem za reakce.

_________________
Citroen Xantia 2.0 HDI 80kw break stříbrná r.v 1999


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 29. říj 2009 23:44:09 
Offline

Registrován: sob 17. říj 2009 20:41:54
Příspěvky: 52
Bydliště: Vysočina
Řekl bych, že hledat závadu náhodně procházením auta je neefektivní. Asi ti nezbyde než jít na tu diagnostiku, aby tě alespoň nasměrovala. Nemusíš jít nutně do citroenu. S motorem si poradí i neoriginální diagnostika - třeba Bosch. V paměti jednotky zůstane záznam o sporadické závadě.
Sám zkontroluj hadičky od solenoidů, jestli nejsou porušené, těsnost hadice přívodu vzduchu za turbem. Kolik jsi měl zrovna v nádrži paliva? Nevydává čerpadlo v nádrži divný zvuk?

_________________
kdysi jsem byl jk
X2 Berline, HDI 109k,'99 Exclusive. Hydractive II + komfort od I.F.H.S.
Obrázek
C5 Tourer 120kW 2.0 HDI 2013/10 Exclusive
Honda CB600F - Hornet 2008, 75kW


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 30. říj 2009 0:03:37 
Offline

Registrován: čtv 29. říj 2009 23:47:49
Příspěvky: 3
Ahoj. Toto se řešilo ve starém foru, které je již jen ke čtení, ve velkém. Tvé tipy na možnou příčinu padání do nouzového režimu jsou správné a přidám ti ještě jeden. Měl jsem naprosto stejný problém jako ty. Vždy po delší jízdě mi to v táhlém stoupání spadlo do nouzáku a po krátkém vypnutí klíčku to bylo zase pár kilometrů ok. Náhodou jsem přišel na to, že se mi v nádrži vytváří podtlak nebo přetlak, nevím. Prostě to při povolení víčka nádrže zasyčelo. Jezdil jsem na zkoušku s nedotaženým víčkem a problém se nedostavil. Pak jsem vyčistil ucpané odvětrání nádrže a mám již téměř dva roky klid.

_________________
X2 Break Exclusive HDi 80KW
Yamaha XJR 1300


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 30. říj 2009 1:18:17 
Offline

Registrován: ned 18. říj 2009 16:58:27
Příspěvky: 27
Bydliště: České Budějovice
JardaK píše:
Řekl bych, že hledat závadu náhodně procházením auta je neefektivní. Asi ti nezbyde než jít na tu diagnostiku, aby tě alespoň nasměrovala. Nemusíš jít nutně do citroenu. S motorem si poradí i neoriginální diagnostika - třeba Bosch. V paměti jednotky zůstane záznam o sporadické závadě.
Sám zkontroluj hadičky od solenoidů, jestli nejsou porušené, těsnost hadice přívodu vzduchu za turbem. Kolik jsi měl zrovna v nádrži paliva? Nevydává čerpadlo v nádrži divný zvuk?



Paliva jsem měl cca půl nádrže. Čerpadlo v nádrži žádné divné zvuky nevydává.

_________________
Citroen Xantia 2.0 HDI 80kw break stříbrná r.v 1999


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 30. říj 2009 9:01:29 
Offline

Registrován: ned 18. říj 2009 5:20:32
Příspěvky: 6
Přesně jak píše JardaK - řídící jednotka by měla tento stav uložit do paměti závad, takže k nalezení by to mělo být i když kontrolka nebude právě svítit. Tento stav tam s velkou pravděpodobností bude uložen jako občasná chyba a bližší určení prvku, který to způsobuje.

_________________
2,0 HDi Activa


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 30. říj 2009 9:36:08 
Offline

Registrován: sob 17. říj 2009 14:45:44
Příspěvky: 260
Martine C.B,
diagnostika typu "vycteni zavad" je v tomto pripade na bzum. Je potreba diagnostiku napichnout a sledovat parametry za jizdy. NUTNE je pouziti merice "podtlaku" na ruznych mistech systemu. Dobra je i rucni vakuova pumpa, aby se zjistilo, zdali podtlakem ovladane klapky (1-2xEGR, 1xturbo) opravdu funguji. Ve starem foru jeden kolega doporucoval nejaky meric podtlaku a uvedl primo odkaz. Mam ho od te uvedene firmy avsak v bile barve a muzu ho doporucit. Prisel za dva dny. Tim merakem se da merit i tlak za turbem, cimz si hned otestujes senzor.

Kdyz jsi se snazil zavadu v kopci vyvolat, tak jsi IMO motor moc honil (pises "hnal ...180..."). Tusim, ze se to spise projevi, kdyz delsi dobu pojedes ustalenou rychlosti a pak zkusis rychle pridat plyn.

Kaja
PS: odkud jsi? Nema nekdo z fora v okoli Lexii?

_________________
X2 2.0 HDi kombi, 80 kW+, 07/2000, 366 666 km (04/2019).
C5 3.0 HDi 240 kombi, 12/2013, 143 000km (04/2019).


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 30. říj 2009 11:37:50 
Offline

Registrován: ned 18. říj 2009 16:58:27
Příspěvky: 27
Bydliště: České Budějovice
Jsem z Českých Budějovic a nevím kdo by tu měl diagnostiku.
Budu rád když se mi někdo z okolí ozve.

_________________
Citroen Xantia 2.0 HDI 80kw break stříbrná r.v 1999


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 31. říj 2009 18:05:58 
Offline

Registrován: ned 18. říj 2009 16:28:39
Příspěvky: 57
Bydliště: Olomouc
Kolega řešil něco podobnýho na 2.0HDi v 307čce. Dělalo mu to hodně nepravidelně když přišlo i mírné stoupání a lechtal plyn kolem 2tisíc otáček. Jeden odborník mu vyměnil selenoid a dělalo to dál, druhej odborník muc htěl udělat repas turba, naštěstí mezi tím jsem mu dolíval Eolys v autě a slyšel pískání z motoru. Měl ruplou hadici mezi turbem a IC. Na diagu to psalo malý tlak na turbu. Osobně pokud nemáš fakt možnost najít někoho z diag a citroeny umí načíst i Texxa, tak bych pořádně zkontroloval systém hadic od turba k IC, případně konektor na tlakovém senzoru turba co je na IC. Pak až bych zkoumal něco dalšího. Taky pořádně zkontrolovat IC jestli není ruplej. Jo a hadice rády na koncích podfukují, hlavně u příruby IC.

_________________
** Xantia 2.0HDi 80kW LUCIFER **
Obrázek
********* Obrázek *********
Diag - Lexia3/PeugeotPlanet2000


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 01. lis 2009 13:13:30 
Offline

Registrován: ned 18. říj 2009 16:58:27
Příspěvky: 27
Bydliště: České Budějovice
Takže právě jsme s Honzou1 provedli diagnostiku a tímto mu chci moc poděkovat za jeho čas a ochotu. :)
Zjistili jsme závadu - nízký tlak turba.
Takže to opravdu vypadá na netěsnost některé hadičky nebo čidlo tlaku turba na intercoleru.
CHybu jsme smazali auto projeli a zatím se nic neprojevilo.
Takže projdu spoje na hadicích k intercoleru a všech hadičkách a uvidíme.

_________________
Citroen Xantia 2.0 HDI 80kw break stříbrná r.v 1999


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 02. lis 2009 0:31:09 
Offline

Registrován: ned 01. lis 2009 23:42:02
Příspěvky: 1
Ahojky.
Stalo se mi to taky ,tak jsem dal novej vz. filtr,očistil váhu vz a je po problému.
Je to jedna z možných příčin.Ať se ti podaří to najít a dej nám vědět. :D


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 26. lis 2009 9:57:34 
Offline

Registrován: pon 19. říj 2009 8:50:07
Příspěvky: 111
já lehl pod auto,vyřízl Kat...Vymlátil ho komplet ven-byl ucpanej jak nevim co..navařil zpět,a Oktávečky opět nestíhají :lol: Jinak samozřejmě klasika...Může to být i čerpadlo v nádrži..nemusí dávat tolik kolik má..nebo i palivák,nebo i ta vája,ale mně už to nebavilo hledat,tak jsem to hodil na jámu a jal se řezat.:-)

_________________
Opravy a renovace Citroën http://www.kmcentrum.ic.cz 603 161 805 med.citroen@seznam.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 08. úno 2010 23:10:53 
Offline

Registrován: pon 19. říj 2009 8:50:07
Příspěvky: 111
a je to opravdu katem ;-)

_________________
Opravy a renovace Citroën http://www.kmcentrum.ic.cz 603 161 805 med.citroen@seznam.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 02. lis 2012 19:12:04 
Offline

Registrován: pát 21. říj 2011 12:51:05
Příspěvky: 16
Bydliště: Tábor
Ahoj,

tak to vypadá, že mám podobný, možná stejný problém. Už dvakrát se mi stalo, že se mi rozsvítila kontrolka K a skočilo to do nouzového režimu. V obou případech to byla podobná situace - po cca 50ti km plynulé jízdy (klidné) přišlo táhlé stoupání a předjíždění kamionu při kterém jsem více sešlápl plyn. Po předjetí -> K a nouzový režim. Poprvé jsem jel (hned druhý den) ke známému na diagnostiku, kde se objevili chyby:

High pressure fuel sensor
!Air mass flow sensor
!Regulation of the turbo pressure

Předtím něž chyby smazal kontrolka stále svítila a auto bylo lenivé. Ovšem ne tolik jako ve chvíli kdy se kontrolka rozsvítila, to mělo dynamiku jak kdyby to jelo zcela bez turba. Po vypnutí motoru a opětovném nastartování se sice dynamika zlepšila, ale kontrolka stále svítila a pořád to nejelo jako dřív.
Po vymazání těchto chyb kontrolka zhasla a motor jel opět normálně.
Dnes se mi ovšem to samé stalo znovu, tak budu muset nějak odstranit ten zdroj problému, aby se to již nedělo.
Přišli jste někdo na to čím to nakonec bylo? Martine C.B odstranil jsi tu závadu?

Pavel

_________________
Citroen Xantia Break HDI 80kW 1999
Honda CBR 1100 XX Blackbird


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 03. lis 2012 18:46:07 
Offline

Registrován: pát 21. říj 2011 12:51:05
Příspěvky: 16
Bydliště: Tábor
Tak dnes jsem byl na diagnostice a závada tam byla jediná:

Regulation of the turbo pressure - Low limit exceedes

To asi opravdu vypadá na problém jako u Martina C.B
Nebo nevíte někdo přesněji na co se směřovat?

_________________
Citroen Xantia Break HDI 80kW 1999
Honda CBR 1100 XX Blackbird


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 06. lis 2012 8:54:48 
Offline

Registrován: ned 18. říj 2009 16:28:39
Příspěvky: 57
Bydliště: Olomouc
Ahoj, podle hlášky co píše diag je nějakej problém s regulací tlaku turba a tam toho u xantie moc není. Koukl bych jestli funguje jak má selenoid pro obtok turba (westgate) a pokud máš auto s emisemi Euro3, tak ještě na selenoid klapky sání (pokud jí tam máš), popřípadě na klapku samotnou. Pak ještě jedině, že by Ti haprovalo čidlo tlaku co je na IC nebo nějakej zaoxidovanej spoj na něm.

_________________
** Xantia 2.0HDi 80kW LUCIFER **
Obrázek
********* Obrázek *********
Diag - Lexia3/PeugeotPlanet2000


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz