Fórum Citroeny.cz
http://forum.citroeny.cz/forum/

1.8 8V 74KW r.v.96 - Únik oleje přes vrchní nalévací víčko
http://forum.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=75&t=8473
Stránka 1 z 1

Autor:  tiem [ stř 05. bře 2014 13:12:30 ]
Předmět příspěvku:  1.8 8V 74KW r.v.96 - Únik oleje přes vrchní nalévací víčko

Zdravím,nikde jsem nic nenešel tak to asi nebude tak časté:

Pouze po velice rychlé jízdě a hnaní do vysokých otáček mi to vytlačí olej přes nalévací víčko.
Zkoušel jsem profouknout odvětrávací hadici klikovky a šlo to,trochu byl cítit odpor ale ne tak silný.
Auto mám na lpg a má najeto 310tis.Těsnění pod hlavou,gufera už jsou udělané.Taky to může mít najeto více,to už se nedozvím.

Kde může být problém?
Potřebuji to rychle vyřešit s autem jezdím do práce.

Autor:  Havlicek.Lukas [ stř 05. bře 2014 19:39:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: 1.8 8V 74KW r.v.96 - Únik oleje přes vrchní nalévací víč

a mas na tom vicku nejake gumove tesneni, ono jak to pod hlavou strika muze to proste letet ven kvuli netesnosti

Autor:  tiem [ stř 05. bře 2014 22:18:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: 1.8 8V 74KW r.v.96 - Únik oleje přes vrchní nalévací víč

O tom už jsem taky přemýšlel,tuším že tam gumové těsnění není,podívám se.Je to ale nepravděpodobné že by to bylo kvůly toho víčka.

Autor:  tiem [ ned 16. bře 2014 15:20:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: 1.8 8V 74KW r.v.96 - Únik oleje přes vrchní nalévací víč

Nikoho nic nenapadá?

Autor:  tiem [ ned 01. bře 2015 19:18:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: 1.8 8V 74KW r.v.96 - Únik oleje přes vrchní nalévací víč

Vyčistil jsem "Y" hadici která odvětrává klikovku.Byla sice ještě průchozí ale zacpaná žlutým svinstvem.
Uvidím co to udělá,je možné že jsou ještě ucpané kanálky někde u hlavy?Popř.pomůže nějaký průplach?
Na olejové víčko mi to házelo nějaký bílý šlem a to je mi divné :(

Autor:  kapitán [ pon 02. bře 2015 19:15:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: 1.8 8V 74KW r.v.96 - Únik oleje přes vrchní nalévací víč

Úspěch-po roce jsi přišel čím by to eventuálně mohlo být!! Pročisti komplet odvětrání motoru.Zřejmě jezdí jen krátké zimní trasy kdy se motor (olej ) pořádně neprohřeje a ten bílý a žlutý šlem je emulze par vody a oleje!Pokud se pak totálně tímto sjrajtem ucpe odvětrání,tak ti vzniknuvší přetlak v motoru vytlačí měrku olej a olej skrz ni vyhází ven!!!!
Jen pro upřesnění totéž se stává i na jiných modelech jiných značek (např fóbie I - 1,4i16V výkon nwn)

Autor:  tiem [ pon 02. bře 2015 20:43:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: 1.8 8V 74KW r.v.96 - Únik oleje přes vrchní nalévací víč

No,nepřišel jsem na to po roce!Normálně to profouknout šlo a bylo to ok.Do nedávna jsem skutečně krátké zimní trasy jezdil takže jsem propláchnul všechny hadice.
Mě hlavně zajímá jestli to může být ucpané někde uvnitř a jestli použít proplachový olej a jak dlouho s ním jezdit.

Autor:  michal88 [ sob 14. bře 2015 18:53:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: 1.8 8V 74KW r.v.96 - Únik oleje přes vrchní nalévací víč

Na proplachovací olej určitě nejezdit!!! V ohřátém motoru ho nechat klapat maximálně 3 minuty. Samozřejmostí je na to propláchnutí vyměnit filtr a po vypuštění a nalití normálního oleje zas. ;-) Proplachovací olej je dost řídký a zvlášť u starších a vyběhanějších motorů neudělá dostatečně silný olejový film (spíš původní ještě "smývá") a když rozpustí hodně úsad a tyto se dostanou k mazaným místům, můžeš motor i přidřít.

Autor:  tiem [ ned 15. bře 2015 14:08:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: 1.8 8V 74KW r.v.96 - Únik oleje přes vrchní nalévací víč

Konečně pořádná rada!Děkuji ;)

Michal

Autor:  michal88 [ pon 16. bře 2015 0:09:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: 1.8 8V 74KW r.v.96 - Únik oleje přes vrchní nalévací víč

Pokud by byl motor hodně zanesený, doporučil bych Ti zkrátit i výměnu oleje a místo 10tis na běžný olej udělat 5tis. a znovu propláchnout... Za sebe ale nejsem moc příznivcem proplachovacích olejů, motor dostává dost zahulit, právě tím, že je řídký a hůř maže. Jsem spíš pro to dát nějaký olej s více aditivy, tzn.dle normy API, ACEA "zatížitelnější" olej, na 1000 - 2000 km, motor samozřejmě nehonit, aby nebyl pod velkou zátěží (což neznamená jen vysoké otáčky, ale především zatížení motoru na 100%, tzn. třeba podtáčení taky není úplně košer), aby byl dostatečně prohřátý a pak dát normální náplň na zkrácený interval... Sice to vyjde o něco dráž, ale motor tolik netrpí...

Když tak něco o normách API/ACEA. ;)

Kód:
http://www.petroleum.cz/vyrobky/oleje-motorove-specifikace.aspx

Autor:  tiem [ pon 16. bře 2015 17:50:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: 1.8 8V 74KW r.v.96 - Únik oleje přes vrchní nalévací víč

Děkuji:)

Autor:  kapitán [ úte 17. bře 2015 19:03:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: 1.8 8V 74KW r.v.96 - Únik oleje přes vrchní nalévací víč

Ten proplach je v podstatě na nic-propláchne Ti to sice mazací soustavu od vany přes olej.čerpadlo až nevím co vše!!ALE pozor-ty odvětrání motoru NE!!!dle mne je zbytečné dělat proplach motoru spíš dej jen lepší či jen předepsaný olej a zkrať výměnu místo deseti na 5-7,5 tkm. Jinak pokud bys prohledal nejen toto fórum ale všechna fóra co se týkají PSA-tak si bys nemusel vznášet tento dotaz!

Autor:  tiem [ stř 18. bře 2015 9:20:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: 1.8 8V 74KW r.v.96 - Únik oleje přes vrchní nalévací víč

Neprocházel jsem jen toto forum,všady se píše jen o Y hadici.Např.si ještě nevím rady s kolísáním otáček pouze za tepla.
krokáč,čidla teploty vody nové lambda taky,svíce,klapka vzduchu vyčištěná.
Opět se všady píše o krokáči či čidlech nic víc.Je tam ještě čidlo teploty nasávaného vzduchu,snímač otáček,snímač polohy škrtící klapy a
bůh ví co ještě.Ono taky něco najít je problém,je v tom totální bordel,některé odkazy jsou již nefunkční a ve zbytku se nedá vyznat.

Autor:  michal88 [ stř 18. bře 2015 18:34:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: 1.8 8V 74KW r.v.96 - Únik oleje přes vrchní nalévací víč

Stejný problém jsem měl na své bývalé 1,6i a za celé tři roky se mi to nepovedlo vyřešit, to kolísání otáček... Měl jsem druhou Xa na díly, povyměňoval jsem na autě snad vše, všechno proměřil, nepovedlo se to vyřešit... Akorát problém vždy na chvíli zmizel, když jsem vyměnil nějakou součástku, ale po čase se objevil zas, ale s menší intenzitou. Je fakt, že kvůli něčemu jinému (ruplé svody, které se mi nechtělo odšroubovávat od hlavy, abych neutrhal svorníky, klepající pístní čep atd.), ale měnil jsem i motor, mechanicky ho seřídil, jak má být... Jo, úplně (asi na půl roku, což byla nejdelší doba, co to nedělalo) se mi to povedlo výměnou ECU, ale s tou to zas žralo jak protržený (místo mých obvyklých 7 - 8 litrů/100km ve městě na 12L/100km) a stejně to začalo po tom půl roce zase dělat... Jediný, co jsem neměnil byla kompletní elektroinstalace v motoru a je trochu možný, že i tam byl zakopaný pes... Zapalování a příprava směsi Magnetti Marelli Jetronic. ;)

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/