Fórum Citroeny.cz http://forum.citroeny.cz/forum/ |
|
roztržený rozvoďák při startu http://forum.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=75&t=584 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | simir [ ned 27. pro 2009 12:29:59 ] |
Předmět příspěvku: | roztržený rozvoďák při startu |
v mrazech jsem startoval Xantii 1,8i. Byl zmrznutý fridex, tak mně praskl rozvoďák (min.5 let jsem ho neměnil) Myslíte si, že bude stačit dát nový řemen, nebo že se potkali ventily a motor je na odpis? |
Autor: | zhrado [ ned 27. pro 2009 16:30:00 ] |
Předmět příspěvku: | Re: roztržený rozvoďák při startu |
teoreticky to este nemusi byt na odpis. treba zalozit a nastavit novy rozvod a uvidi sa ci to pojde alebo nie |
Autor: | lewkins [ ned 27. pro 2009 18:03:29 ] |
Předmět příspěvku: | Re: roztržený rozvoďák při startu |
Hmm...abys tim zkousenim neudelal vic skody, nez uzitku. Az nasadis remen(spravne), nadzvedni kolo a druhy nech na zemi. Zarad patou rychlost a zkus pomalu otacet kolem(motorem). Ne, aby te to napadlo delat starterem nebo rovnou startovat. Kazdopadne nejlepsi kontrola je hlava dolu... |
Autor: | boban,cx,ds [ pon 28. pro 2009 17:56:20 ] |
Předmět příspěvku: | Re: roztržený rozvoďák při startu |
Jj,jak píše Lewkins-nastavit,otočit ručně a teprve pokud půjde volně bez průvodních zvuků které tam nepatří tak zkusit,ale i tak sundej napřed víko ventilů a mrkni se na stav vačky,protože se téměř jistě musely ventily alespoň na jednom válci potkat s pístem...Uvidíš-li že některý ventil sedí níž než palec vyčky tak je ohnutý a ani nic nezkoušej a rovnou sundej hlavu a nech ji udělat.TTož tak k tomu... |
Autor: | Nejt [ stř 30. pro 2009 0:25:03 ] |
Předmět příspěvku: | Re: roztržený rozvoďák při startu |
Nastav vackovou hridel, zaloz remen a jak jiz bylo popsano zatoc kolem pri zarazene petce a bez svicek. Doufam ze to bude v poradku, protoze u benzinaku je na rozdil od diesla mezi pistem a dnem spalovaciho prostoru vetsi vzdalenost. |
Autor: | simir [ čtv 07. led 2010 10:50:53 ] |
Předmět příspěvku: | Re: roztržený rozvoďák při startu |
ventilové víko jsem sundal, žádný ventyl viditelně nevysí. bohužel je špatné ventilové víko-praskl mně při demontáži plast, musim koupit řemen, pumpu , kladku. suma sumarum nevím, jestli mám do nejisté opravy jít, už před opravou z motoru mizela chladící kapalina (i dkyž těsnění pod hlavou se několikrát měnilo a hlava zabrušovala). Kdyby jste někdo věděli o dobrém motoru 1,8i 74kW, dejte prosím vědět |
Autor: | sima [ čtv 07. led 2010 13:41:53 ] |
Předmět příspěvku: | Re: roztržený rozvoďák při startu |
Můžeš prosím napsat přesně a korektně jak dlouho jsi řemen neměnil?Protože 5 let by mělo být v pohodě,taky kolik si najel km od poslední výměny???Případně víš jakou značku řemene tam máš? |
Autor: | simir [ pát 08. led 2010 12:41:26 ] |
Předmět příspěvku: | Re: roztržený rozvoďák při startu |
za těch pět let jsem najel tak 50tis. řemen se neroztrhl hlavně stářím,, ale protože byl zmrzlej fridex (spíš už voda) led podle mě držel vrtulu od vodního čerpadla. Řemen než se přetrhl, tak na něm ozunené kolo (při startu na startér) utrhalo několik zubů- v délce asi 10cm. Zpočátku jesem si myslel, že mám špatnou baterku. Otočil jsem klíčkem, motor se netočil a jen pohasnuli kontrolky. Při opakovaném startu po nabití baterky už měl startér síly dost, aby udělal svoje:( |
Autor: | sima [ pát 08. led 2010 13:11:19 ] |
Předmět příspěvku: | Re: roztržený rozvoďák při startu |
A jo tak už to chápu,díky za vysvětlení.No nicméně nechat si zamrznout fridex to je na mašli Nic ve zlém,ale já bych byl na sebe nasraný hodně dlouho. |
Autor: | ondraxmd [ pát 08. led 2010 15:08:10 ] |
Předmět příspěvku: | Re: roztržený rozvoďák při startu |
pokud mu to zmrzlo, tak tam asi žádný fridex nebyl, protože ten už při třetinové koncentraci ve vodě při zmrznutí vytváří z vody tříšť, takže není problém ani se zamrzlym autem, po nastartování se tříšť hnedka rozpustí. |
Autor: | sima [ pát 08. led 2010 22:02:36 ] |
Předmět příspěvku: | Re: roztržený rozvoďák při startu |
To jsem si myslel,že to někdo napíše a nechtěl jsem s tím dál polemizovat,ale nesouhlasím.Vždyť ani nevíš kolik byla okolní teplota!Kamarádovi se stalo to samé na horách,bylo tam hodně kruto cca -18-20 C měl naředíno poctivě i když bohužel málo na -12!Mít tam samou vodu tak se mu to stane kdykoliv okolo nuly. |
Autor: | kapitán [ pát 15. led 2010 22:36:36 ] |
Předmět příspěvku: | Re: roztržený rozvoďák při startu |
To SIma-tak trochu ti budu oponovat.Ve své Xantušce mám nemrzku na mezi-5 až -7°C -při -20°C jsem sedl do auta (pro upřesnění po návratu z montáží),bylo mi divný že z topení nešel teplý vzduch,ale nevěnoval jsem tomu pozornost-teplota v normě.Po asi 5minutách stání u podniku,(vypnutý motor)jsem natočil,jel na STK a po cestě najednou teplota klesla o cca10° a z topení začal foukat teplý vzduch.Zřejmě se tam asi udělal špuntík tříště,který nepustil teplo do radiátoru.Potom jsem až měřil na kolik je nemrzka.JInak na dvou autech se mi stalo téměř trotéž,ale s tím,že jsem věděl o špatné nemrzce,tak jsem nestartoval. Takže asi ne zamrzlá vodní pumpa spíše bych řekl shoda okolností-stáří řemene+horší nemrzka=zvýšený odpor vodní pumpy= ruplý rozvodá |
Autor: | sima [ pon 18. led 2010 10:17:40 ] |
Předmět příspěvku: | Re: roztržený rozvoďák při startu |
Ok kapitáne nejhorší a nejdestruktivnější je společné působení více negativních faktorů,to platí ostatně ve všem..Pak už se těžko škoda napravuje či zastavuje,souhlasím.V tomto případě opravdu stačilo mít nejspíš v systému fridex |
Autor: | viky58 [ ned 24. led 2010 18:21:45 ] |
Předmět příspěvku: | Re: roztržený rozvoďák při startu |
sice už to tu nákou dobu je ale i tak sem pisnu , třeba U Fordu je to tak že se střihne klinek na řemenicu vačky a většinou se nic nestane motoru jen ten klinek, je to najk spočitané Nevím jak je to u xantie , ale u jiných aut pokud to je 8ventyl tak je veliká šance že to bude ok ale pokud to je 16ventyl tak je většínou neký ten ventyl KO čili ohlý nebo zlomený atd u naftových motoru je snad vždycky KO hlava když rupne rozvodák atd |
Autor: | sima [ pát 26. bře 2010 11:04:44 ] |
Předmět příspěvku: | Re: roztržený rozvoďák při startu |
Hmm,jestli je to u těch Fordů stále platí tak se mě opět potvrdilo,že takový Ford v benzinu,myslím tím ne nejnižžší třídy,ale aspoň Mondeo apod.nejsou vůbec špatné auta a dají si celkem dost líbit.Beru zkušenosti z okolí,kdy jsou konkrétně tyto Mondea celkem nenáročné auta jak na servis+přístup,tak na díly,v benzinu se slušnými motory,navíc velice pohodlné! přitom v zatáčkách maximálně stabilní. No ale xantie furt vede |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |