Fórum Citroeny.cz
http://forum.citroeny.cz/forum/

motor 1,8 8v - nelze nastartovat po výměně
http://forum.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=75&t=4189
Stránka 1 z 1

Autor:  omnimor [ úte 27. pro 2011 12:53:23 ]
Předmět příspěvku:  motor 1,8 8v - nelze nastartovat po výměně

Ahojte,
rozhodl jsem se vyměnit v autě motor, protože s tím starým "už se nedalo vydržet" a měl sjem k dispozici jinej. Výměna proběhla v pohodě, ale nový motor bohužel nejde nastartovat. Je z bouračky, ale před demontáží normálně šel. Je to naprosto stejný typ jako v autě byl (1,8 8v, vstřikování BOSCH 5.1) - starší asi o 1/2 roku, ale míň najeto.
Před montáží jsem měnil rozv.řemen, ale myslím že "odborně" - o zub jinde myslím není. Startér točí, ale motor ani neškytne.
Už zkontrolováno: zapalování (jiskru to hází), MF relé funkční - spíná (pal.čerpadlo i další výstupy jsou pod proudem), vstřikovače a dostupné snímače řídící jednotky proměřeny - jsou OK. Zkoušel jsem obě ŘJ, s kódovou klávesnicí a platným kódem, všecko ale marný.
Nenapadá už mě nic dalšího co zkontrolovat a kde by mohla být chyba, tak prosím o Vaše povánoční zamyšlení :-) Ještě mě napadlo zkontrolovat kompresi, ale při ručním protáčení motor klade odpor a jak jsem říkal, ve starém autě běžel, takže mechanicky by měl být v pořádku, aspoň natolik aby se rozběhl.
Jinak už jen asi odtáhnout někam do servisu na diagnostiku. Nebo se dá nějak rozvod (časování) aspoň orientačně zkontrolovat doma? (jiskru to při ručním protáčení nehází). Musí mít servis nějakou speciální diagnostiku nebo stačí nějakej lepší garážista?

Předem díky za vaše nápady

Autor:  kapitán [ úte 27. pro 2011 15:13:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: motor 1,8 8v - nelze nastartovat po výměně

Nevím,ale kompresi bych v tomto případě něřešil,teda pokud je to jak píšeš,že motor před výměnou pracoval dobře!!Spíše kontrola rozvodů a poté :nikde nepíšeš zda jde palivo tam kde má jít.Takže nejen zda jde elitrika na čerpadlo,ali i zda dává dostatečný tlak (což by vzhledem k tomu,že bylo v chodu mělo být OK).Asi bych se asi zaměřil (pokud funguje doprava paliva) na IMO.

Autor:  omnimor [ úte 27. pro 2011 17:25:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: motor 1,8 8v - nelze nastartovat po výměně

Pal.čerpadlo je původní, tzn. bylo bez problému funkční. Pravda ale je, že jsem k motoru dal sání vč. vstřikovačů a regulátoru tlaku paliva z měněného motoru, asi tam zkusím dát opět osvědčené ze starého.
Imobilizér je nejspíš v pohodě, rozsvítí se zelená na klávesnici. Kontrolka "K" po zadání kódu reaguje - přestane blikat a svítí. Druhá ŘJ byla bez imobilizéru (klávesnice). Nestartuje to s oběma ŘJ úplně stejně... :evil:

Autor:  zhrado [ stř 28. pro 2011 18:09:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: motor 1,8 8v - nelze nastartovat po výměně

Skus to nastartovat na startovaci sprej....

Autor:  kapitán [ čtv 29. pro 2011 10:55:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: motor 1,8 8v - nelze nastartovat po výměně

To Zhrado-pokud není snaha chytnout,tak ani startovací spray nepomůže.Nevím čím jsou plněny,ale o ampulích (jež se používaly v ČSLA) na usnadnění startu se říkalo,že jeden start s tímhle je jako ujetých 1000km v normálních podmínkách!
Řekl bych že tam bude mít něco špatné-a zřejmě s palivem,nejde asi tam kam má.

Autor:  zhrado [ čtv 29. pro 2011 16:00:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: motor 1,8 8v - nelze nastartovat po výměně

lenze je rozdiel startovat vetriesku eterovymi bombickami pri minus 25 a je rozdiel pouzit normalny start sprej pre benzinove motory.. tak ked sa bojis startovacieho spreja tak nalej trosku benzinu do sania a hned budes vediet ci je chyba v zapalovani alebo vo vstrekovani.......

Autor:  Technik [ čtv 29. pro 2011 17:15:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: motor 1,8 8v - nelze nastartovat po výměně

Jen k těm sprejům. Nevím, zda se dnes dělají z něčeho jiného, ale co jsem vždy kupoval (před rokem naposled), tak vždy všechny obsahovaly éter. ;-)

Autor:  kapitán [ čtv 29. pro 2011 17:51:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: motor 1,8 8v - nelze nastartovat po výměně

To Zhrado-nebojím se,ale napsal jsem jen svůj názor a navíc i podložený zkušeností z ibizou-už už jakby chtěla chytnout a nic ,při použítí spreje pro obněnu totéž,taky nechytla ,pravda je trochu rozdíl mezi dehtem a benálem.
Toto mi přijde,že tam nejde benál,v případě jeho vstříknutí do sání by to snad mohlo potvrdit zda tam jde palivo či ne.

Autor:  omnimor [ pát 30. pro 2011 22:32:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: motor 1,8 8v - nelze nastartovat po výměně

Tak byl opravdu problém s benzínem - čerpadlo sice čerpalo, ale zřejmě byl nějak kouslý nebo prostě nefunkční regulátor u vstřiků a nedržel tlak. Když jsem tam dal druhý, rozdíl byl i ve zvuku, tamten jakoby stále protékal. Po záměně to hnedka jednou blaflo, pak teda nic, ale trochu jsem si pohrál s plynovým pedálem a asi po 5 desetivteřinových startech se motor rozběhl. Pomalu se to sbíralo, držel se i volnoběh a teď, po asi 10 dalších startováních v průběhu 2 dnů to chytá na první otočení i studený :D Tak asi nemusím popisovat, jak velkej kámen mi spad ze srdce. Stejně ještě zajedu k blízkému motorářovi na všeobecnou kontrolu motoru, ale zdá se že pacient-motor je životaschopný.

Tak díky za navedení na správnou cestu!

Autor:  Shefik [ sob 31. pro 2011 0:25:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: motor 1,8 8v - nelze nastartovat po výměně

Gratuluji, držel jsem ti palce :D :D :D

Autor:  kapitán [ sob 31. pro 2011 14:10:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: motor 1,8 8v - nelze nastartovat po výměně

To Omnimor-tak gratuluji k úspěchu.

Ať se nám houpou (XANTIJKY)

Autor:  omnimor [ sob 31. pro 2011 16:17:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: motor 1,8 8v - nelze nastartovat po výměně

Děkuji, děkuji.

Xantie musí ještě pár let fungovat, většina lidí by se na akce podobného rázu asi vykašlala, ale mám to auto rád a taky jsem do něj v minulosti dost nasypal, tak prostě musí ještě jezdit. Ale pár let provozu je opravdu maximum, dýl ji v provozu neudržím. Na youngtimera to prostě nevypadá, ač je to škoda. Ale to je asi problém většiny současných aut.

Přeju všem vše nejlepčí v novém roce :!: :!:

Autor:  kapitán [ sob 31. pro 2011 19:19:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: motor 1,8 8v - nelze nastartovat po výměně

No tak moje je sice o něco mladší (xantijka)-17.10.1996-ale potřeboval bych alespoň ještě 4x E a STK .Tam jsem byl 16.12 a prošel se 3.lehkými.
Ale vše je jen o penězích,kdoví zda na další STK budou prachy,to je asi největší problém.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/