Fórum Citroeny.cz http://forum.citroeny.cz/forum/ |
|
tuning oil catch tank http://forum.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=70&t=10043 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | Kotel22 [ úte 06. pro 2016 14:15:24 ] |
Předmět příspěvku: | tuning oil catch tank |
Čau lidi, máte někdo zkušenosti s oil catch tank jaký jsou výhody nevýhody, jak je to naročný na instalaci a podle čeho mám hledat ten spravnej, na co mam kouknout? Chťel bych to dat na 1.6 vti. diky za info |
Autor: | Miroslav Lengyel [ úte 06. pro 2016 18:37:53 ] |
Předmět příspěvku: | Re: tuning oil catch tank |
A co to je,nějaké zázračné udělátko? |
Autor: | Havlicek.Lukas [ úte 06. pro 2016 19:09:35 ] |
Předmět příspěvku: | Re: tuning oil catch tank |
Nějak nechápu důvod montáže Chvístá ti snad olej do sání?? Pokud chceš levnější variantu strč si tam PET flašku |
Autor: | Miroslav Lengyel [ úte 06. pro 2016 21:55:51 ] |
Předmět příspěvku: | Re: tuning oil catch tank |
Vtip je v tom,že olej s motoru VTI nemizí odvětráváním klikovky,ale přes pístní kroužky,tedy pochopitelně ten doporučený výrobcem. To se dá odstranit použitím vhodnějšího oleje a pokud se budeme bavit o výkonu a chodu motoru,tak mnohem lepší službu mu uděláš,když budeš pravidelně aditivovat,případně použiješ dobré svíčky. |
Autor: | Slavo3 [ stř 07. pro 2016 18:53:56 ] |
Předmět příspěvku: | Re: tuning oil catch tank |
Takže ja som sa nedávno s týmto zaoberal, ale na inom aute. Myšlienka je v tom, že kartrové plyny ktoré sú odvetrávané a odsávané späť do sania sú mastné a zanášajú samotné sanie. Je to nepatrné, ale kilometrami sa to tam zanáša a to dosť. Vyvedením plynov do OCT a odtiaľ následne do sania, dochádza k zachyteniu tej mastnoty v nádobe a do sania sa mastnota nedostáva. Ďalšia vec je, že tie plyny sú horúce a spálené a vo všeobecnosti platí, že čo už raz horelo, už tak dobre nehorí. Tieto plyny sa v saní miešajú s čistým atmosferickým vzduchom a následne aj s benzínom, ale kedže sú tam aj prehorené plyny, tak tá horľavosť už nieje ako pri čistom vzduchu a benzíne a to znamená malú stratu výkonu. A ešte jedná vec, plyny sú horúce a to tiež na výkone motora nepridáva - studený vzduch zvyšuje výkon. Ja som to tak, ale bez OCT mal urobené a naštudované na starej Celice, kde som však mal odvetrávanie vyvedené cez hadisčky pod motor, takže je možná nejaká nepresnosť oproti dnešným motorom. Cieľom tohto odvetrávania je ekológia rovnako ako EGR ventil a mám taký dojem, že aj vzhľadom na slabšie horenie zmesy vďaka prehoreným plynom, je nižšia teplota vo valcoch, čo má tiež nejaký zmysel, ale to už niesom si istý aký. Zasa nechytajte ma za slovo, študoval som síce okolo toho dosť veľa, ale písal som to amatérsky. Ten OCT vyzerá štýlovo, ale raz za čas ho treba vyprázdniť. Ako písal Lukáš, nenároční si tam môžu dat PET fľašu |
Autor: | Miroslav Lengyel [ stř 07. pro 2016 19:22:49 ] |
Předmět příspěvku: | Re: tuning oil catch tank |
No já bych to zase až tak hrůzostrašně s těmi horkými plyny neviděl. A pokud přidáváš do paliva aditivum a nebudeš jezdit s kloboukem na hlavě,tak se tam těžko u těchto motorů usadí,bo to není přímovstřik.Pokud budeš jezdit na bubláka a bez aditiv,tak ti zase tohle udělátko v ničem nepomůže.Nevím jaký olej jsi používal v té Celice,co jsi zmiňoval,ale dnes už v olejích téměř nenajdeš sulfát ani fosfor,což jsou největší původci různých úsad.Pokud budeš měnit olej včas a ne po nesmyslném nájezdu doporučeném výrobcem,tak se není čeho bát.A ještě jedna a dost podstatná věc,celý systém spalovaní je udělán jako celek a jakýkoliv zásah pak může mít za následek to,že neprojdeš emisemi. |
Autor: | Slavo3 [ stř 07. pro 2016 20:26:13 ] |
Předmět příspěvku: | Re: tuning oil catch tank |
Veď práve Miro, kvôli emisiam to je celé takto vyšpekulované. Aditíva a ani jazda vo vyšších otáčkach ti však nepomôžu pri zanášaní napr. škrtiacej klapky. V Celice som používal Valvoline 10W40, kedže sa nevedelo čo tam predtým bolo a menil sa každých 5.000 km. Ono to zanášanie sacieho potrubia a škrtiacej klapky sa neudeje zo dňa na deň, to je jasné, ale keď niekto chce byť puntičkár a pedant, tak nech si to tam dá. Vizuálne to vyzerá cool a aký taký účinok to tiež plní. Ale kto ho nemá tak to zasa neznamená, že mu kľakne motor, to nie. No a na zanášanie ventilov karbónom jednoznačne aditívum. |
Autor: | Miroslav Lengyel [ stř 07. pro 2016 20:43:53 ] |
Předmět příspěvku: | Re: tuning oil catch tank |
Slavo,tak 10W-40 je echt plnotučný olej,ale ten do VTI nikdo lít asi nebude a pokud dáš nějakou C3(olej),tak bez problémů. Jízdou ve vyšších otáčkách dochází k mnohem lepšímu spálení směsi,což se naopak v nízkých otáčkách děje,ona se totiž vrací ta nespálená směs zpět do sání a to napomáhá právě vzniku těch úsad.Hele,mně je vcelku jedno kdo si co do auta namontuje,ale je fakt,že já měl najeto 90.000 a žádný problém jsem s úsadami neměl a sestra má najeto už nějakých 150.000 a protože jezdí jako šlak,tak také ne.Obě auta ale nejezdí(nejezdilo)kolem komína a jakmile jsem vyjel mimo město(někdy i ve městě),tak byl otáčkoměr co chvíli na doraz.A benzín není nafta,tam se ta klapka zanáší mnohem rychleji.A úplně stejné zkušenosti mají kolegové z olej fóra,kteří na bubláka taky nejezdí,ony se totiž ty páry v těch vysokých otáčkách nestačí v tom sání ani rozkoukat a jsou ve válcích. |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |