Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - Problém s EGR ventilem (špatné startování, trhání motoru)




Právě je ned 20. říj 2019 1:53:48

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 9 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: pát 20. lis 2015 9:00:00 
Offline

Registrován: pát 20. lis 2015 8:55:25
Příspěvky: 5
Zdravím všechny fandy Citrónů

Mám Citroen C4 1.6 HDi 66 kW rv 2007 (najeto 134 000 km) a přibližně před měsícem jsem auto dával do autorizovaného servisu na rozvody. Pár dní nato jsem nemohl nastartovat. Startér se normálně točil, baterka v pořádku, ale měl jsem pocit jakoby motor nedostával palivo, protože se hned zadusil. Když se nastartovat podařilo, tak se většinou stejně motor po pár vteřinách zadusil a chcípl. Nakonec se mě teda asi na pátý pokus podařilo nastartovat, ale autu vzorstla spotřeba asi 0,2 - 0,5 litru a během jízdy po dálnici s tempomatem v rychlosti asi 125 km/h jsem měl pocit jakoby motor zadrhával (trhavá pohyby).

Auto jsem dal do servisu a ti mě řekli, že diagnostika hlásí chybu na eger ventilu. Jelikož originální ventil je drahá záležitost, nechal jsem ho vyměnit za neoriginální. Nastartování při přebrání auta proběhlo v pohodě, ale po 100 ujetých km po dálnici mě motor při pojíždění na parkovišti opět chcípl - úplně stejné chování jako před tím.

Auto šlo tedy opět do servisu. Tam mě řekli, že žádnou závadu nenašli, tka že přehráli soft. Potom se to asi na 2000 km spravilo. Autu klesla spotřeba na běžných 5,3 l/100 km a startování I chod byl v pořádku. Nyní ale problem nastily nanovo.



Jsem už z celé situace dost žalostný a nevím co dělat. Osobně si myslím, že je problem úplně někde jinde a že diagnostika hlásila chybu na ventilu jen z toho důvodu, že je první součástkou s čidlem za místem skutečného problem. Napadá mě, jestli to nemůže být třeba spojeno s nějakým fitrem.



Pokud Vás cokoliv napadne, tak Vám budu moc vděčný za radu.



Díky za jakoukoliv odpověď.



Petr


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 20. lis 2015 9:29:36 
Offline

Registrován: ned 12. úno 2012 16:16:37
Příspěvky: 1158
Bydliště: Frýdecko-Místecko
Pri jake situaci ti to auto ted chcipne? Pritom, ze pridas? Nebo znenadani zdechne treba na volnobeh. Jinak originalni EGR ventil zase tak drahy neni, ale nesmis ho koupit v Citroenu ale tady na shopu spajte s timto forem. Stoji tady 4857kc, v Citroenu minimalne 9000kc jen samotny ventil.


Jinak ty symptomy co jsi mel by odpovidaly vadnemu EGR - otevreny EGR, chcipani za studena a trhani. Motoru se spise nez paliva nedostavalo kysliku a teda nafta nemohla horet. Tomu pak odpovida i zvyseni spotreby.

A jeste jedna vec, necitis ted smrad spalene nafty v kabine, kdyz stojis na semaforech? To jen tak mimochodem.

_________________
C4 Grand Picasso, r. 2008, 1,6HDI 16V 80kw, Exclusive, 5st manuál ;) (já)
Xsara combi r.2000, 1,9D nezničitelný traktor ;) (já a manželka)
C4 Aircross, r. 2015, 1,6HDI 8V 84kw, Exclusive, 6st manuál ;) (táta)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 20. lis 2015 9:52:45 
Offline

Registrován: pát 20. lis 2015 8:55:25
Příspěvky: 5
Ahoj Honzo,

předem ti moc díky za odpověď.

Pokud bych měl projevy popsat kompletně, tak je to asi tak. Ráno start relativně v pohodě. Nemůžu říct, že by to bylo úplně stejný jako u nového auta, ale v klidu. Do práce jezdím asi 90 km po dálnici se zapnutým tempomatem s nastavenou rychlostí asi 125 km/h. Posledních 5 km před prací tempomat vypnu a občas se mě stane, že když parkuji na parkovišti a jedu na neutral nebo mám vyšláplou spojku, tak auto chcípne. Opětovně nastartovat se mě podaří tak napotřetí. Auto pak nechám chvíli klapat a motor vypnu. Odpoledne sednu do auta, nechám auto nažhavit a zkouším nastartovat, ale nic. Auto se jakoby dusí. Starter to nakopne, ale potom mám pocit jakoby se písty vůbec nerozběhly, tudíž vůbec nedošlo ke spálení nafty. Vždy se mě teda podaří nastartovat, ale většinou až tak napopáté. Když motor chytne, tak je to spojeno s vyfouknutím silného a zapáchajícího dýmu z výfuku. Potom musím při volnoběhu motor stale držet pod plynem, aby nezhasl a I na jedničku mu davit vice plynu než jsem zvyklý. Během cesty z práce si na dálnici často všímám trhání motoru. Včera jsem dojel odpoledné domů po 90 km na dálnici a při popojíždění ve měste mě to při neutral opět chcíplo. Auto se opět podařilo po chvíli nastartovat, ale měl jsem pocit, že zvuk není úplně standartní, zdál se mě tak zvláštně tlumený.

Petr


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 20. lis 2015 10:25:05 
Offline

Registrován: ned 12. úno 2012 16:16:37
Příspěvky: 1158
Bydliště: Frýdecko-Místecko
A kdy byl vymenen palivovy filtr? Jako jinak mi to prijde, jakoby ten EGR byl porad otevreny. Odkud vlastne jsi? Ne ze bych byl odbornik, ale mam cinskou kopii diagnostiky, tak by se to dalo alespon elementarne zkouknout. Pripadne bych mohl i zapujcit vahu vzduchu (i kdyz si myslim, ze tou by to byt nemelo).

_________________
C4 Grand Picasso, r. 2008, 1,6HDI 16V 80kw, Exclusive, 5st manuál ;) (já)
Xsara combi r.2000, 1,9D nezničitelný traktor ;) (já a manželka)
C4 Aircross, r. 2015, 1,6HDI 8V 84kw, Exclusive, 6st manuál ;) (táta)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 20. lis 2015 12:04:45 
Offline

Registrován: pát 20. lis 2015 8:55:25
Příspěvky: 5
Co se týče filtru, tak to si nejsem přesně jistý, ale mám dojem ,že to bylo dělaný nedávno společně s olejem. Jsem zBrna, takže bych byl rád I za kontakt na jakéhokoliv schopného mechanika.
Dnes jsem to probíral s klukama v práci a ta váha vzduchu nás taky napadla jako možný zdroj chyby.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 20. lis 2015 12:32:44 
Offline

Registrován: ned 12. úno 2012 16:16:37
Příspěvky: 1158
Bydliště: Frýdecko-Místecko
Tam bohuzel muze byt veci vice, s tou diagnostikou by slo alespon zkouknout, jestli cidlo teploty motoru hlasi priblizne co ma - taky umi zpusobit problemy se startovanim a u studeneho motoru, by motor moc nejel, dale zda je synchronizovana vacka s klikou - obe maji cidla. Dale by to mohl delat snimac nebo regulator tlaku. Ale jinak, pokud si nejsi jisty tim palivovym filtrem, tak bych jim stejne zacal.

A jestli jsi trochu sikovny, tak s tou vahu bys mohl i zkusit vymenit sam. Jestli chces, muzu ti ji pujcit (poslat postou, pak bys mi ji poslal zpatky). Mam doma jednu navic, takze ta co lezi muze jet klidne na vylet. Taky jsem kdysi resil problem, a vahou to nebylo. Ja uz jsem na servis totalne rezignoval. U mne by to bylo na serial, komu bych nejradeji nakopal do pr.... jak se mi podepsali na aute.

_________________
C4 Grand Picasso, r. 2008, 1,6HDI 16V 80kw, Exclusive, 5st manuál ;) (já)
Xsara combi r.2000, 1,9D nezničitelný traktor ;) (já a manželka)
C4 Aircross, r. 2015, 1,6HDI 8V 84kw, Exclusive, 6st manuál ;) (táta)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 20. lis 2015 13:22:58 
Offline

Registrován: pát 20. lis 2015 8:55:25
Příspěvky: 5
Mě ten palivovej filtr taky napadl. Nejsem sice žádný strojař a o motorech toho zase tolik nevím, ale předpokládám, že palivový fitr by měl být na počátku celého řetězce, takž I před ERG ventilem.
Pořád mě ale nejde do halvy, jak to vše může souviset s těmi rozvody, prtože to vše začalo až po nich.
S tou váhou bych se potom kdyžtak ozval. Zkusím ten filtr a uvidím. Hele, jsem fakt asi co se týče motorů zajíc. Můžu si ten filtr vyměnit sám doma? A případně jak poznám že je v pohodě?

Petr


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 20. lis 2015 13:47:13 
Offline

Registrován: ned 12. úno 2012 16:16:37
Příspěvky: 1158
Bydliště: Frýdecko-Místecko
To nepoznas. Proste tam je interval vymeny. Neni to zase tak slozite, zalezi jak jsi zrucny. Filtr stoji cca 600kc, jo neni levny, ale zase se meni 1x za 60.000km. Ja menim ob vymenu oleje, takze to vychazi tak na 30.000km u meho auta. Jak je zasvineny poznas jen tak, ze se pak do nej nabouras hrbou silou. Je to totiz takova plastova pixla a filtr z toho vymndas leda pilkou a kladivem. Meni se cela ta pixla.

Tu je video
https://www.youtube.com/watch?v=ZszwDwafrBw

A pri vymene rozvodu, kdyz pominu spatne nastaveni samotnych rozvodu, tak jedine co by mohlo prijit k uhone a taky by mohlo zpusobit problem startovani, je poskozeni cidla - snimace otacek kliky. A jeste cituji nekoho jineho k tematu vadne snimac otacek kliky:
Citace:
"Naproti tomu snímač klikové hřídel snímá otáčky motoru (vačka se točí dvakrát pomaleji) a taky snímá horní úvrať prvního-čtvrtého a druhého-třetího válce pro účely zapalování. Pokud snímač otáček na klice nefunguje, probíhá zapalování směsi mimo, nebo jednotka zcela ignoruje vadný signál a voalá, nikam se nejede, protože motor nejde ani nastartovat. Typicky se vadný snímač otáček klikové hřídele projeví u zahřátého motoru."


K poskozeni toho cidla bud dojde samovolne a nebo pri vymene rozvodu, kdyz je mechanik s prominutim pako.

_________________
C4 Grand Picasso, r. 2008, 1,6HDI 16V 80kw, Exclusive, 5st manuál ;) (já)
Xsara combi r.2000, 1,9D nezničitelný traktor ;) (já a manželka)
C4 Aircross, r. 2015, 1,6HDI 8V 84kw, Exclusive, 6st manuál ;) (táta)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 20. lis 2015 14:54:03 
Offline

Registrován: pát 20. lis 2015 8:55:25
Příspěvky: 5
Ty jo, díky moc za info. Zítra jde auto de servisu, protože nehodlám platit za něco, co pravděpodobně posrali oni při rozvodech. Jinak jsem teď zjistil, že filtr byl měněný s olejem asi před dvěma měsíci, takže tam by problem být neměl, protože žádný humus nikde netankuji. Pořád si myslím, že podělali něco při těch rozvodech.

Petr


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 9 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz