Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - Citroen C4 Cactus 1.6 diesel e-HDi Feel -uživatelská recenze
Právě je úte 26. lis 2024 9:18:34

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 4 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: stř 05. lis 2014 18:39:27 
Offline

Registrován: stř 05. lis 2014 16:39:38
Příspěvky: 3
Zdravím,
před nedávnem jsem si s manželkou pořídili Citroen C4 Cactus, verzi 1.6 diesel e-HDi Feel. Protože moc recenzí na internetu na diesel nebylo (v češtině snad žádná, všude byla testována PureTech 1.2 benzinová verze), rád bych se podělil o pár amatérských postřehů:

Byla to hlavně spotřeba auta, design a technologické vychytávky, které rozhodly o naší koupi Cactusu. Toto vše hodně vyčnívalo při porovnávání modelů s ostatními automobilkami. Dodatečná výbava Cactusu navíc vyšla za slušnou cenu, za podobné vymoženosti vám naskočí v konkurenčních konfigurátorech vyšší částky.

Na autě je znát, jak je lehké. Dieselový motor 1.6 je na jedničku při rozjezdu lehce línější, ale při dvojce už reaguje dravě a dovede pěkně zrychlit. I při vyšších rychlostech není problém s předjížděním. Pocit z řízení je výborný - auto dobře reaguje a výhled přes rovnou palubovku se dvěma displeji je skvělý. Trochu tvrdší podvozek kompenzují dobře provedená a pohodlná sedadla vepředu. Máme verzi s automatickou ETG převodovkou, takže přední řada sedadel vypadá jako spojená, skoro jako pohovka v obýváku a rozděluje ji pouze sklápěcí široká středová opěrka.

Airbumpy budí pozornost kolemjdoucích i kolemjedoucích, ale budou i dobré proti poškrábání boků a drobným ťukancům při parkování, cena jednoho je prý kolem 2 tis., takže vyměnit jenom kus místo celých dveří bude určitě levnější.

Palubovka vypadá velice elegantně, tady odvedli designéři hodně dobrou práci. Displej za volantem uvádí rychlost, najeté kilometry a zařazený stupeň. Není tu údaj o otáčkách, ale ten nám osobně nijak nechybí. Druhý velký displej funguje jako tablet a ovládají se s ním všechny důležité funkce auta. Při jeho ovládání je třeba trochu více přitlačit, než jsme zvyklí z běžných tabletů nebo chytrých telefonů. Je to dáno i tím, že lze používat rukavice. Menu jsou přehledná a intuitivní, rychle jsme se v nich naučili pohybovat. Jsou tu i zkratkové funkce v horním řádku, takže při přepínání mezi jednotlivými menu nedochází k nijak velkému odvádění pozornosti od řízení, je to stejné jako u jiných aut s tlačítky a kolečky. Nějaká tlačítka tu přece jen jsou, a to pět nejnutnějších pod displejem - rychlé odmlžování oken (funguje skvěle, proud vzduchu postupně vyfouká odspodu až nahoru celé přední sklo), odmlžování zadního okna a zrcátek, parkovací asistent, vypínání ESP, a poslední pro výstražné blinkry. Navíc je vedle umístěné kolečko vypínání a hlasitosti pro rádio a přehrávanou hudbu. Pod displejem a tlačítky jsou 3 velká tlačítka pro automatickou převodovku.

Odkládací prostor před spolujezdcem je vyřešen zajímavě. Přesunutím airbagu do střechy se uvolnilo dost místa, ale hlavně je přihrádka přístupná seshora. Při jejím otevírání z místa řidiče se není potřeba moc natahovat ani sklánět pod palubovku. Je dost hluboká, ale její rozměr je spíše dolů a do stran. Pevné A4 desky se do ní bohužel nevejdou - buď je musíte lehce prohnout nebo papíry přeložit. Je to dáno skosením palubovky.

Připlatili jsme si za parkovacího asistenta a udělali jsme dobře, při podélném parkování do úzkého parkovacího místa to automatika zvládne na jedničku, stačí jen sledovat a řídit se pokyny na displeji, tzn. zařadit dopředu nebo dozadu a pustit brzdu. O zbytek se Cactus postará sám. A ten pocit, když se před vámi sám otáčí volant a vy vklouznete ladně a napoprvé do mezery mezi auty, je k nezaplacení. Asistent vám nechá dost místa na otevření dveří (pokud třeba parkujete u zdi) a nechá také malý prostor mezi kolem a patníkem při běžném parkování u chodníku. Při couvání a parkování přijde hodně vhod zadní parkovací kamera, která vidí i hezky do stran při vyjíždění zpoza rohu nebo třeba při vyjíždění z parkovacího místa vedle oplechované dodávky, kde řidič nevidí do ulice. Na displeji se zobrazují barevné čáry, které ukazují kam až se dá zacouvat rovně a do stran a pomohou vám ideálně srovnat auto. Je jen škoda, že kamera nemá také infra přisvícení, v noci na temných místech není vidět skoro nic, při pouličním osvětlení v městech se ještě jakž takž použít dá.
Chvilku mi trvalo, než jsem během jízdy v husté mlze zjistil, jak zapnout mlhovky. Oproti jiným automobilkám se u Citroenu ovládají vnitřním druhým kolečkem na levé páčce. Mlhovky se jinak samy zapínají a přisvicují do zatáček při nízkých rychlostech nebo při natočení volantu do ostřejšího úhlu.

Tempomat i omezovač rychlosti fungují standardně, možnost uložit si/přednastavit rychlosti do menu k pozdějšímu použití je plus.

Ohledně samotné spotřeby - výrobce uvádí kombinovanou 3,5 l na 100 km. Po skoro měsíčním provozu a 3100 km jsme se dostali na průměr 5 litrů. Je třeba ale podotknout, že většina byla najeta na Českých a Německých dálnicích, kde jsme jeli 130 a více. Při jízdách mezi městy a po městě se dostáváme na spotřebu kolem 4,5 litru. Po zajetí motoru se dostaneme ještě níž, ale už teď jsme spokojení.

Ohledně ETG převodovky se toho v recenzích dost napsalo. Hlavně o její plynulosti. Je pravda, že auto při prudším rozjezdu a rychlejším řazení cuká. Porovnávám to s automatikou Nissanu X-Trail, který jsme vlastnili před tím a byl o něco plynulejší při řazení. Pomáhá trochu sundat při přeřazování nohu z plynu. Ale nejde o nic vyloženě nepříjemného, při normálním rozjezdu se převodovka chová podobně jako při manuálním řazení, kdy během vteřiny přeřazujete a změnou rychlosti a také tahu motoru se trochu "zhoupnete".

Prostor uvnitř auta je velmi dobrý. Vezli jsme dva dlouhé kamarády a v pohodě se vešli na zadní sedadla. Místa pro nohy je dost, o něco horší je to pro hlavu, protože střecha se dozadu snižuje a pro lidi vysoké 190 cm a více už pak zbývá jenom kousíček.
Kufr má 358 litrů, vejdou se do něj 4 x 16" kola na výšku, nebo dva menší cestovní kufry a navrch kočárek.
Nevýhodou je sklápění celého neděleného zadní opěradla. Ve čtyřech lidech prostě lyže nenaložíte. Ale od toho jsou na střeše podélné lyžiny, které autu dodávají na estetičnosti.

Výklopná zadní okénka místo stahovacích nevadí - pokud běžně nejezdíte 4 dospělí a ti 2 vzadu musí mít otevřené okno...naopak to, že chybí elektrické stahování v zadních dveřích, uvolnilo místo veliké kapse, kam se vejde dvoulitrovka vody a ještě něco k ní.

Ostřikovače ve stěračích jsou staronovým a chytrým řešením. V jiném autě dostanete spršku na sklo a jednu vteřinu (podle rychlosti stěračů) skoro nic nevidíte, kdežto u Cactusu máte pořád výhled, voda se nanese těsně před stěrač a hned se stírá.

Tolik tedy naše postřehy s Cactusem. Celkově jsme hodně spokojeni, dobře se s ním jezdí, je pohodlný, úsporný a hlavně je "svůj". Je to prostě auto, které budí emoce a vyvolává diskuze.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 29. pro 2014 15:44:24 
Offline

Registrován: stř 05. lis 2014 16:39:38
Příspěvky: 3
Jedna nevýhoda z praxe po pár měsících užívání:
Na místě spolujezdce není zrcátko (u řidiče nechybí), ale to vadí pouze manželce :-). Je zajímavé, že jsme si toho u testovací jízdy vůbec nevšimli. To až během dlouhé jízdy na dálnici v Německu.
Vyřešili jsme to samolepícím zrcátkem za 50 kč...

Jinak jsme pořád spokojeni. Spotřeba nízká (zatím jsme se vždy vešli do průměru 5l/100km na dálnicích, jinde většinou 4,5l), auto se dobře řídí a je pohyblivé, ovládání přes displej je velmi intuitivní a velice rychlé. Parkovací asistent je dar z nebes.
Snad jenom teď na zimu by se hodil vyhřívaný volant. U dieselové verze přece jen trvá o trochu déle, než se motor zahřeje a z ventilátorů začne foukat teplý vzduch do kabiny. Naštěstí jsme si připlatili za vyhřívání sedadel, které funguje velice rychle a člověk tak chvíli nemrzne, nebo nemusí řídit v kabátu.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 29. pro 2014 17:22:41 
Offline

Registrován: stř 30. lis 2011 14:30:18
Příspěvky: 341
Bydliště: střílky - Otrokovice
Už tady jen po vzoru automobilových testu chybi srovnání s Fobií ktera by vyhrála :D

_________________
citroen c4 vts 2.0 16v 130kw vts vybava exclusive
Další citroen c5 III 3.0 hdi tourer cerna perla nerra


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 23. srp 2015 20:07:41 
Offline

Registrován: čtv 16. dub 2015 15:27:15
Příspěvky: 69
pekná recenzia, dodám, ze to zrkadlo u clony spolujazdca nie je kvôli airbagu v streche = bezpečnosť. pri vystreleni airbagu


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 4 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz