Fórum Citroeny.cz http://forum.citroeny.cz/forum/ |
|
Výměna turba 1.6 HDI - pomalý nástup http://forum.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=68&t=6101 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | asysy [ ned 20. kvě 2012 13:59:50 ] |
Předmět příspěvku: | Výměna turba 1.6 HDI - pomalý nástup |
Zdravím, u 1.6 HDI 80kW jsem měnil turbo za repasované (staré jsem si nechal...). Důvod výměny ohnuté lopatky na kompresoru. "Nové" turbo ale má nekutečně pomalý náběh. Do nějakejch 2000 se to chová vpodstatě jak atmosfera, od 2500 teprve začíná turbo tlakovat a až mezi 2600 - 3000 dává plný tlak. Výsledek je ten že auto je mrtvý na spodek. Nějaký rady, návrhy....? Budu rád za jakýkoliv nápad. Večer kdyžtak ještě přihodím graf náběhu tlaku turba. Přikládám graf nábehu tlaku turba. Měřeno na 4ku, počáteční rychlost cca 55km/h, konečná cca 125km/h, mírné stoupání. http://dieselpower.cz/forum/userpix/30495_turbo_1.jpg |
Autor: | asysy [ stř 23. kvě 2012 23:59:47 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Výměna turba 1.6 HDI - pomalý nástup |
Kdyby to někoho zajímalo... dneska jsem nahodil původní turbo a auto jede opět jako před tím... Na jednu stranu jsem rád, na druhou stranu jsem nasranej, protože repasované turbo nefunguje jak má... |
Autor: | Xaw [ stř 06. čer 2012 18:45:54 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Výměna turba 1.6 HDI - pomalý nástup |
tak že to staré s ohnutými lopatkami fachá jak má? a jak se chovalo předtím než jsi ho poprvé demontoval? |
Autor: | asysy [ pát 08. čer 2012 18:54:10 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Výměna turba 1.6 HDI - pomalý nástup |
Hodně pískalo a už trochu prosakuje olej. Lopatku jsem narovnal, turbo nepíská, takže už to žere jen olej. Ale neni to tak hrozný. Snad to vydrží... |
Autor: | paklic [ sob 08. zář 2012 9:43:28 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Výměna turba 1.6 HDI - pomalý nástup |
mozna je pozde,ale skus seridit podtlakovou banku na tom turbu,je zrejme rozstelovane variabilni naklapeni lopatek. |
Autor: | Parnik [ sob 08. srp 2015 10:48:12 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Výměna turba 1.6 HDI - pomalý nástup |
Měl jsem tentýž problém po výměně turba u C4GP,turbo tahalo od 2500 ot/min.Zjistil jsem vadný podtlakový regulátor - nedržel podtlak a táhlo se vracelo zpět.Po výměně O.K. |
Autor: | Petr.0001 [ pát 13. led 2017 12:32:56 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Výměna turba 1.6 HDI - pomalý nástup |
U mého turba se též objevil ten samý problém. Otáčky se skokove zvýší okolo 2500. Jen servis na to nemuze prijit. Asi jim to budi muset poradit. Kolik tě Parniku Stala výměna toho ventilu? Diky |
Autor: | Parnik [ ned 19. bře 2017 22:38:01 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Výměna turba 1.6 HDI - pomalý nástup |
Petr.0001 píše: U mého turba se též objevil ten samý problém. Otáčky se skokove zvýší okolo 2500. Jen servis na to nemuze prijit. Asi jim to budi muset poradit. Kolik tě Parniku Stala výměna toho ventilu? Diky Podtlakový regulátor stál asi 1100 peněz a vyměnil jsem si ho sám, je přichycenej dvěma matkama a závlačkou na táhlu k turbu. Ale abych se nenudil, regulace turba mi dělá paseku vesele dál. Normálně se závada neprojevuje, ale stačí jet chvíli po dálnici, takže je motor nepřetržitě ve výkonu a motor "zvadne". Nejzáludnější na téhle závadě je, že palubní počítač mlčí. Poznáš to pouze na výkonu motoru a podle toho, že přestane fungovat tempomat. Po stažení diag. vyskočí chyba P0299, což je nízký plnící tlak turba. Chybu stačí vymazat a auto jede zase normálně, jedná se o tzv. pending fault. Nicméně příčinu to neřeší. Jak už jsem psal, podtlakový regulátor ovládající přes táhlo úhel natočení lopatek turba mám vyměněný, takže zbývají defacto dvě další příčiny : za prvé je to netěsnost pryžových hadiček rozvádějících podlak. Tuhle možnost jsem vyloučil, protože ta chyba by byla permanentní. Za druhé - součástí systému řízení turba je solenoid Pierburg a tam bude pravděpodobně zakopaný pes. Loni v létě jsem ho demontoval a rozdělal, přestože konstrukce ho pasuje do třídy agregátů nerozebiratelných (ale technik bitevního vrtulníku rozmontuje všechno ). Solenoid byl zatuhlý a zašpiněný sazemi, takže vyčistit, promáznout a namontovat. Chvíli to bylo v pohodě, ale už jsem zase tam, kde jsem byl. Takže jsem koupil nový, stál 1300 a v nejbližší době ho vyměním a uvidím ( a dám vědět ). Každopádně - být majitelem tohoto auta, potažmo motoru DV6TED4, stává se šťastlivec velmi zdatným diagnostikem a mechanikem. A ze srdce lituju lidi, co si na tomhle autě nic neudělají, protože je to dřív nebo později finančně zruinuje.... |
Autor: | Poldík [ ned 14. kvě 2017 11:13:11 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Výměna turba 1.6 HDI - pomalý nástup |
Ahoj, také přidám do mlýna historku, tak ten podlatkový ventil pod turbem je asi největší bolest turba. Také už nějakou dobu zjišťuji proč mi auto netáhne. Závada právě ten ventil pod turbem. Jak jsem zjistil, tak ta repas turba žádná sláva, už jsem před čtyřmi lety také měnil za repas a od té doby to auto nic moc. |
Autor: | severak [ ned 02. črc 2017 19:45:07 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Výměna turba 1.6 HDI - pomalý nástup |
Pánové, jsem majitelem Ford C-Max s tímto stejným motorem. A včera jsem dělal výměnu toho selenoidu Pierburg jak tady píše "Parnik". Já měl jiný problém, při jízdě když byl motor studený , tak pohoda, ale po zahřátí a pokusu o vytočení motoru nouzák, motor nešel nad 1800 otáček. Prostě nouzák. A závada? Naklopení lopatek zůstalo na plný výkon, dokonce mi bouchla i ta trubka od turby,(cena 3 200,-) Diagnostika potvrdila vysoký tlak turba. Příčina? Selenoid nevrátil ten podtlak. Takže včera výměna a motor šlape. I když ten váma vzpomínaný regulátor se mi také nelíbí. Motor má 174 tis. km. Uvidíme jak to bude Jo, a ten selenoid stál 870,- kč. Koupeno na Allegro.pl První je ten selenoid, druhý obrázek ta bouchlá trubka od turba |
Autor: | artemio [ ned 23. črc 2017 11:40:11 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Výměna turba 1.6 HDI - pomalý nástup |
Zasraný intercoler padalo mi to do nouzáku pc psalo nízký tlak turba zvenku zaolejovaný a prachem zanešený coler |
Autor: | C4GP [ sob 29. pro 2018 0:24:42 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Výměna turba 1.6 HDI - pomalý nástup |
zdravím, chtěl jsem se zeptat kde najdu ten solenoid? mam C4 GP 1.6 Hdi. na autě je problém v tom že mi jakoby nespíná turbo motor šlape v pohodě jen nemá výkon, zvýšili se otáčky a zvedla se spotřeba. našel jsem prasklou hadici od podtlaku a volny spoj tak jsem to opravil a vyčistil jsem čidla tlaku a teploty(vlevo na motoru)ale žádná změna ještě jdu znova na diagnostiku ale ta dosud nic neukázala. nemate s tím někdo zkušenost prosím?? |
Autor: | Poldík [ sob 29. pro 2018 10:25:34 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Výměna turba 1.6 HDI - pomalý nástup |
Ahoj ten elektromagnetický ventil regulace turbodmychadla najdeš vzadu za motorem musíš pod auto a podívat se mezi motor a nápravu je to zastrčené na dva na dvou šroubcích. Jinak pokud ti auto netáhne je třeba zajet na diagnostiku a zjistit z knihy jízd jaká je závada ne vždy ty kódy co se výčtu je ta závada. Jinak pokud ti netáhne auto je třeba projít vše od elektromagnetického ventilu a co s tím souvisí to znamená elektromagnetický ventil hadičky ta nádržka která je za motorem jestli vše těsní. |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |