Fórum Citroeny.cz http://forum.citroeny.cz/forum/ |
|
Přehřatí motoru - STOP 1,6 HDi http://forum.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=68&t=2984 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | iron_golem [ úte 29. čer 2010 16:54:49 ] |
Předmět příspěvku: | Přehřatí motoru - STOP 1,6 HDi |
Auto mi zahlasilo STOP - prehrati motoru - teplota blikala. Tedy zastavil jsem. Kontrola vody - OK. Auto šlo po 5 minutach nastartovat. Odjel jsem do servisu kde mi vymenili termostat a cidlo teploty ( dil tvori jeden celek ) - diagnostika ok. Na foru jsem cetl ze s cidlama mel Citroen problem, rikam ok tak bylo to tim. Po zhruba 10 dnech a najeti kolem 600km se problem objevil znovu. ( chyba na diagnostice - funkce chlazeni integrovana do ridici jednotky ( chladici ventilator s motorem ) Obvod je prerusen nebo je teplota prilis vysoka )- stejna jako pred vymenou cidla a termostatu . Kdyz jsem volal do servisu tak mi rekli, ze zkusi jeste nahrat novy software do ridici jednotky. Neresil nekdo neco podobneho? Díky. Jeste dodam jedna se o C4 rok 2005 - řijen 1.6 HDI 66kw najeto 120 220 km |
Autor: | JIRICEK01 [ pon 05. črc 2010 16:52:36 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Přehřatí motoru - STOP |
Jeste zkusit projit konektory - oxidace, ale k ventilatoru a tomu rele co je k nemu pripojeno to bude horsi pristup, ale mozna to pujde ze spoda kolem narazniku po odmontovani krytu |
Autor: | scott [ pát 09. črc 2010 19:18:59 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Přehřatí motoru - STOP |
taky jsem nechal měnit tu řídící jednotku v servise,měl jsem všechny čárky a rozsvícený STOP.Po výměně zatím O.K. ale co říkal když to bude zase blbnout musí se vyměnit celá sahara. Při kolika čárkách teploty se vám zapíná ventilátor? Já mám vždy dvě,někdy tři a ještě jsem ho neviděl běžet. |
Autor: | JIRICEK01 [ pát 09. črc 2010 21:30:59 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Přehřatí motoru - STOP |
Cela sahara snad ne ! Snad jen odpory vyměnit, mozna nejake rele + proplach chladice( jinak je fakt poznat ze uz malokdo opravuje a ne jen vymenuje dily) |
Autor: | iron_golem [ sob 10. črc 2010 11:54:01 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Přehřatí motoru - STOP |
Zdravím Teplotu mám taky mezi 2-3 čarkami, sahara pokud jedu bez klimy nespina. Pokud mam zaplou klimu spina po startu, nebo kdyz dyl stojim na miste. |
Autor: | Tom_C4 [ sob 10. črc 2010 12:38:46 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Přehřatí motoru - STOP |
Teplotu provozní mám stále 3 čárky, víc tam u mě nikdy nebylo. Sahara spíná po zapnutí klimy, ale jen v nějakém pomalejším režimu. Včera jsem nechal auto nastartované na slunci se zaplou klimou a sahara běžela v tomto pomalém režimu. Ale asi po 5min sahara nabrala silně otáčky a po chvilce zase přešla do pomalejšího reřimu. Bez klimy když auto stojí na místě sepne po chvilce sahara, ale také jen v pomalém režimu. Možná po delším čase by nabrala rychlost. Asi to bude nějak odstupňovaný . Např.: při dosažení nějaké telpoty pomalý chod a při dosažení vyšší teploty rychlý... |
Autor: | Havlicek.Lukas [ sob 10. črc 2010 18:30:31 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Přehřatí motoru - STOP |
taky jezdim na 3 carky ale sahary neposloucham mam podezdreni jestli mi vubec funguji |
Autor: | JIRICEK01 [ ned 11. črc 2010 14:26:30 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Přehřatí motoru - STOP |
3 čarky mam jen vyjimecne, nez se otevre termostat ( carky jsou hold siroky pojem oproti stupnici v cislech ) A v zime zahrat HDi pri -20°C klidnou jizdou je taky umeni a jeste si aspon po 20Km trochu zatopit- to uz je docela luxus na to ted to vychladit z 44°C aspon na 30°c bez funkcni klimy to abych byl DAVID COPPERFIELD |
Autor: | scott [ ned 11. črc 2010 18:46:24 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Přehřatí motoru - STOP |
Tak jsem si ověřil,že ventilátor funguje. Měl jsem 3 čárky na teplotě a lupnul jsem tam klimu a sahara se roztočila. Sem si dáchnul ,myslel jsem že je jednotka zase v háji! |
Autor: | Shefik [ úte 06. zář 2011 11:01:39 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Přehřatí motoru - STOP 1,6 HDi |
No co se mi nestalo. Vyrazil jsem na dovolenou do Itálie a v prvním kopci v Rakousku červená STOP a hláška: Vysoká teplota vody. Ale ukazovalo mi to jen tři čárky. Tak jsem zastavil, otevřu kapotu a koukám, hadice do chladiče pěkně tvrdá. Otevřel jsem expanzku a hrklo ve mě. Nejdřív bubliny a pak začala stoupat hladina vody, až začala vytékat ven. Začal jsem propadat panice, těsnění pod hlavou, ruplá hlava, vodní pumpa, ale pak si říkám, že jsem neslyšel saharu. Tak jsem šel po pojistkách a zjistil, že u motoru F4 spálená 20A. Otevřu chytrou knížku a tam píšou: F4-ostřikovače světel. HA! Já je přece nemám. Dle některých návodů to má být F1- Řídicí jednotka řízení motoru - Ventilační jednotka. Nechal jsem to vychladnout, nastartoval a vše v pohodě. Nechal jsem to brblat v tom horku na volnoběh (37 ve stínu) a nic se neseplo a tak jsem pustil klimu a vrtule se rozeběhla. Tak a teď nevim co si o tom mám myslet: Bylo chudince fakt jen horko? Co ta pojistka. Na ostřikovače 20A? trochu moc, ne? Nebo fakt nějaký větší průser? Dalších 2500km v pohodě. I 30km kolona v IT. Napište, co vás napadá, než shodím nárazník a začnu koumat a kutit PS: Oslavil jsem 200 000km a příští týden jdu na rozvody (i kvůli pumpě) |
Autor: | Havlicek.Lukas [ úte 06. zář 2011 11:14:01 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Přehřatí motoru - STOP 1,6 HDi |
asi rele na chladici skontrolovat |
Autor: | JIRICEK01 [ pát 09. zář 2011 14:03:23 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Přehřatí motoru - STOP 1,6 HDi |
Pokud nemas spalenou 40A a 20A pojistku, tak je jeste jedna moznost. 1. zkontroluj jestli se ventilator lehne otaci-- staci i prtem s nim otocit 2. pod pojiskami jsou velke pojistky(maxi ) zkontroluj jestli nemas prasklou 1. 50A zleva (Blok elektroventilátorů) (jinak v te krabicce jsou jen 2rele+2 odpory--u chladice) A asi bych doporucij projet chladic wapkou. Psal jsem to trochu ve spechu, ale nefunkcni ventilator asi takto: Prehrivani-- netoci se ventilator: 1. Ven. bezi pri zapnute klimatizaci---- spatne cidlo teploty 2. Ven. nebezi pri zapnute klim. a) spalena pojistka 20A (jednotka ventil.) nebo 40A (ventil.) b) neni spalena ani 20A+40A --potom muze byt spalena VELKA 50A, ktera se nachazi pod pojiskami v mot. prostoru--pozice 1. 30A/50A--Blok elektroventilátorů) c) neni spalena 20A+40A+50A-- vadna jednotka/spaleny (zaoxidovany ventilator)(ventilator lze otesovat pripojenim natvrdo na baterii (NA VLASTNI ZODPOVEDNOST ) jinak asi takto: pojistka 20A, 40A --do 10Kc pojistka 50A --30KC jednotka ventil. ---700 +-100KC (zatim pouze origo) cidlo teploty ---480Kc (druhovyroba) ventilator ---1800-3000Kc (zalezi na vykonu 200W,240W,420W)(druhovyroba) (ja jak na potvoru mel spalenou pouze 50A - jinak vse bylo OK) |
Autor: | iron_golem [ ned 25. zář 2011 19:18:59 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Přehřatí motoru - STOP 1,6 HDi |
Ahoj, mám stejný problém...v letě se mi to stalo dvakrát....když jde klima ventilátor se točí, čidlo teploty jsem menil loni. Kde přesně je tam pojistka 50A? - koukal jsem do motoru a 20A a 40A jsou v pohodě... Díky |
Autor: | Havlicek.Lukas [ ned 25. zář 2011 19:49:58 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Přehřatí motoru - STOP 1,6 HDi |
v motoru jak je BSM jednotka s pojistkama vyndat a jsou tam MAXI pojistky |
Autor: | iron_golem [ stř 28. zář 2011 20:08:34 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Přehřatí motoru - STOP 1,6 HDi |
Tak jsem našel tu 50A a je taky v pořádku, tedy 20A a 40A take OK, čidlo teploty je rok staré, ventilátor na klimu beží, tudíž jednotka ventilátoru v kaput? Ukáže se to na diagnostice? |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |