Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - Přehřatí motoru - STOP 1,6 HDi
Právě je čtv 25. dub 2024 1:12:41

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 16 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Přehřatí motoru - STOP 1,6 HDi
PříspěvekNapsal: úte 29. čer 2010 16:54:49 
Offline

Registrován: úte 08. čer 2010 21:45:35
Příspěvky: 52
Auto mi zahlasilo STOP - prehrati motoru - teplota blikala. Tedy zastavil jsem. Kontrola vody - OK. Auto šlo po 5 minutach nastartovat. Odjel jsem do servisu kde mi vymenili termostat a cidlo teploty ( dil tvori jeden celek ) - diagnostika ok. Na foru jsem cetl ze s cidlama mel Citroen problem, rikam ok tak bylo to tim. Po zhruba 10 dnech a najeti kolem 600km se problem objevil znovu. ( chyba na diagnostice - funkce chlazeni integrovana do ridici jednotky ( chladici ventilator s motorem ) Obvod je prerusen nebo je teplota prilis vysoka )- stejna jako pred vymenou cidla a termostatu . Kdyz jsem volal do servisu tak mi rekli, ze zkusi jeste nahrat novy software do ridici jednotky. Neresil nekdo neco podobneho? Díky. Jeste dodam jedna se o C4 rok 2005 - řijen 1.6 HDI 66kw najeto 120 220 km


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Přehřatí motoru - STOP
PříspěvekNapsal: pon 05. črc 2010 16:52:36 
Offline

Registrován: ned 14. bře 2010 16:13:24
Příspěvky: 130
Bydliště: Hodonínsko
Jeste zkusit projit konektory - oxidace, ale k ventilatoru a tomu rele co je k nemu pripojeno to bude horsi pristup, ale mozna to pujde ze spoda kolem narazniku po odmontovani krytu :?:

_________________
1.6 HDi 66Kw + ANTI H.I.D Halogen 2x130W ( Já nevidim -Ty oslepneš!!)
Skvely motor, jen kdyby se do nej nesrali EKOTERORISTI (EGR a jine umrtvovace a zvysovace spotreby) Zlaty 1,9D


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Přehřatí motoru - STOP
PříspěvekNapsal: pát 09. črc 2010 19:18:59 
Offline

Registrován: stř 28. dub 2010 13:43:12
Příspěvky: 175
taky jsem nechal měnit tu řídící jednotku v servise,měl jsem všechny čárky a rozsvícený STOP.Po výměně zatím O.K. ale co říkal když to bude zase blbnout musí se vyměnit celá sahara. Při kolika čárkách teploty se vám zapíná ventilátor? Já mám vždy dvě,někdy tři a ještě jsem ho neviděl běžet.

_________________
C4 1,6Hdi 80kw Coupe VTS 16V FAP


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Přehřatí motoru - STOP
PříspěvekNapsal: pát 09. črc 2010 21:30:59 
Offline

Registrován: ned 14. bře 2010 16:13:24
Příspěvky: 130
Bydliště: Hodonínsko
Cela sahara snad ne :evil: ! Snad jen odpory vyměnit, mozna nejake rele + proplach chladice( jinak je fakt poznat ze uz malokdo opravuje a ne jen vymenuje dily) :roll:

_________________
1.6 HDi 66Kw + ANTI H.I.D Halogen 2x130W ( Já nevidim -Ty oslepneš!!)
Skvely motor, jen kdyby se do nej nesrali EKOTERORISTI (EGR a jine umrtvovace a zvysovace spotreby) Zlaty 1,9D


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Přehřatí motoru - STOP
PříspěvekNapsal: sob 10. črc 2010 11:54:01 
Offline

Registrován: úte 08. čer 2010 21:45:35
Příspěvky: 52
Zdravím

Teplotu mám taky mezi 2-3 čarkami, sahara pokud jedu bez klimy nespina. Pokud mam zaplou klimu spina po startu, nebo kdyz dyl stojim na miste.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Přehřatí motoru - STOP
PříspěvekNapsal: sob 10. črc 2010 12:38:46 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 19. říj 2009 8:14:15
Příspěvky: 103
Bydliště: Kladno, Slaný
Teplotu provozní mám stále 3 čárky, víc tam u mě nikdy nebylo.

Sahara spíná po zapnutí klimy, ale jen v nějakém pomalejším režimu.
Včera jsem nechal auto nastartované na slunci se zaplou klimou a sahara běžela v tomto pomalém režimu.
Ale asi po 5min sahara nabrala silně otáčky a po chvilce zase přešla do pomalejšího reřimu.

Bez klimy když auto stojí na místě sepne po chvilce sahara, ale také jen v pomalém režimu.
Možná po delším čase by nabrala rychlost.


Asi to bude nějak odstupňovaný :idea: .
Např.: při dosažení nějaké telpoty pomalý chod a při dosažení vyšší teploty rychlý...

_________________
VOLVO V70 Summum 11/2013 D4 120kW
Peugeot 206 CC 2000, 2.0 16V 100kW

Bylo: Volvo S80 3,2 LPG, Škoda PickUp 1,9D, Citroen C4 1,6 LPG, Hyundai Accent 1,5 CRDi, Škoda Favorit 1,3 LPG


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Přehřatí motoru - STOP
PříspěvekNapsal: sob 10. črc 2010 18:30:31 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 17. říj 2009 16:11:08
Příspěvky: 7355
Bydliště: Kolín
taky jezdim na 3 carky ale sahary neposloucham mam podezdreni jestli mi vubec funguji :-D

_________________
bejvávalo: C4 1.6 HDi 66kw > C4 1.4i > Felicia 1.3 GLXi > Saxo 1.0i > Saxo 1.4i > Evasion 2.0i

současnost: Cecilka C4 1.6 HDi 80kW FAP - auto pro zenu hracka pro chlapa


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Přehřatí motoru - STOP
PříspěvekNapsal: ned 11. črc 2010 14:26:30 
Offline

Registrován: ned 14. bře 2010 16:13:24
Příspěvky: 130
Bydliště: Hodonínsko
3 čarky mam jen vyjimecne, nez se otevre termostat ( carky jsou hold siroky pojem oproti stupnici v cislech :? ) A v zime zahrat HDi pri -20°C klidnou jizdou je taky umeni a jeste si aspon po 20Km trochu zatopit- to uz je docela luxus :lol: na to ted to vychladit z 44°C aspon na 30°c bez funkcni klimy to abych byl DAVID COPPERFIELD :lol:

_________________
1.6 HDi 66Kw + ANTI H.I.D Halogen 2x130W ( Já nevidim -Ty oslepneš!!)
Skvely motor, jen kdyby se do nej nesrali EKOTERORISTI (EGR a jine umrtvovace a zvysovace spotreby) Zlaty 1,9D


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Přehřatí motoru - STOP
PříspěvekNapsal: ned 11. črc 2010 18:46:24 
Offline

Registrován: stř 28. dub 2010 13:43:12
Příspěvky: 175
Tak jsem si ověřil,že ventilátor funguje. Měl jsem 3 čárky na teplotě a lupnul jsem tam klimu a sahara se roztočila. Sem si dáchnul :D ,myslel jsem že je jednotka zase v háji!

_________________
C4 1,6Hdi 80kw Coupe VTS 16V FAP


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Přehřatí motoru - STOP 1,6 HDi
PříspěvekNapsal: úte 06. zář 2011 11:01:39 
Offline

Registrován: sob 08. kvě 2010 19:17:37
Příspěvky: 399
Bydliště: Dřísy
No co se mi nestalo. Vyrazil jsem na dovolenou do Itálie a v prvním kopci v Rakousku červená STOP a hláška: Vysoká teplota vody. Ale ukazovalo mi to jen tři čárky. Tak jsem zastavil, otevřu kapotu a koukám, hadice do chladiče pěkně tvrdá. Otevřel jsem expanzku a hrklo ve mě. Nejdřív bubliny a pak začala stoupat hladina vody, až začala vytékat ven. Začal jsem propadat panice, těsnění pod hlavou, ruplá hlava, vodní pumpa, ale pak si říkám, že jsem neslyšel saharu. Tak jsem šel po pojistkách a zjistil, že u motoru F4 spálená 20A. Otevřu chytrou knížku a tam píšou: F4-ostřikovače světel. HA! Já je přece nemám. Dle některých návodů to má být F1- Řídicí jednotka řízení motoru - Ventilační jednotka. Nechal jsem to vychladnout, nastartoval a vše v pohodě. Nechal jsem to brblat v tom horku na volnoběh (37 ve stínu) a nic se neseplo a tak jsem pustil klimu a vrtule se rozeběhla.

Tak a teď nevim co si o tom mám myslet:
Bylo chudince fakt jen horko?
Co ta pojistka. Na ostřikovače 20A? trochu moc, ne?
Nebo fakt nějaký větší průser? Dalších 2500km v pohodě. I 30km kolona v IT.

Napište, co vás napadá, než shodím nárazník a začnu koumat a kutit :)

PS: Oslavil jsem 200 000km a příští týden jdu na rozvody (i kvůli pumpě)

_________________
C5 2.2HDi,4HP20, kombi, Exclusive
C4 Grand Picasso 2.0Hdi AT Exclusive
Xsara Picasso 2.0HDi
C-Elysse 1.2Vti


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Přehřatí motoru - STOP 1,6 HDi
PříspěvekNapsal: úte 06. zář 2011 11:14:01 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 17. říj 2009 16:11:08
Příspěvky: 7355
Bydliště: Kolín
asi rele na chladici skontrolovat :-D

_________________
bejvávalo: C4 1.6 HDi 66kw > C4 1.4i > Felicia 1.3 GLXi > Saxo 1.0i > Saxo 1.4i > Evasion 2.0i

současnost: Cecilka C4 1.6 HDi 80kW FAP - auto pro zenu hracka pro chlapa


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Přehřatí motoru - STOP 1,6 HDi
PříspěvekNapsal: pát 09. zář 2011 14:03:23 
Offline

Registrován: ned 14. bře 2010 16:13:24
Příspěvky: 130
Bydliště: Hodonínsko
Pokud nemas spalenou 40A a 20A pojistku, tak je jeste jedna moznost.
1. zkontroluj jestli se ventilator lehne otaci-- staci i prtem s nim otocit
2. pod pojiskami jsou velke pojistky(maxi :idea: ) zkontroluj jestli nemas prasklou 1. 50A zleva (Blok elektroventilátorů)
(jinak v te krabicce jsou jen 2rele+2 odpory--u chladice)
A asi bych doporucij projet chladic wapkou.

Psal jsem to trochu ve spechu, ale nefunkcni ventilator asi takto:
Prehrivani-- netoci se ventilator: 1. Ven. bezi pri zapnute klimatizaci---- spatne cidlo teploty
2. Ven. nebezi pri zapnute klim. a) spalena pojistka 20A (jednotka ventil.) nebo 40A (ventil.)
b) neni spalena ani 20A+40A --potom muze byt spalena VELKA 50A, ktera se nachazi pod pojiskami v mot. prostoru--pozice 1. 30A/50A--Blok elektroventilátorů)
c) neni spalena 20A+40A+50A-- vadna jednotka/spaleny (zaoxidovany ventilator)(ventilator lze otesovat pripojenim natvrdo na baterii (NA VLASTNI ZODPOVEDNOST :P )
jinak asi takto: pojistka 20A, 40A --do 10Kc
pojistka 50A --30KC
jednotka ventil. ---700 +-100KC (zatim pouze origo)
cidlo teploty ---480Kc (druhovyroba)
ventilator ---1800-3000Kc (zalezi na vykonu 200W,240W,420W)(druhovyroba)
(ja jak na potvoru mel spalenou pouze 50A - jinak vse bylo OK) :evil:

_________________
1.6 HDi 66Kw + ANTI H.I.D Halogen 2x130W ( Já nevidim -Ty oslepneš!!)
Skvely motor, jen kdyby se do nej nesrali EKOTERORISTI (EGR a jine umrtvovace a zvysovace spotreby) Zlaty 1,9D


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Přehřatí motoru - STOP 1,6 HDi
PříspěvekNapsal: ned 25. zář 2011 19:18:59 
Offline

Registrován: úte 08. čer 2010 21:45:35
Příspěvky: 52
Ahoj,

mám stejný problém...v letě se mi to stalo dvakrát....když jde klima ventilátor se točí, čidlo teploty jsem menil loni. Kde přesně je tam pojistka 50A? - koukal jsem do motoru a 20A a 40A jsou v pohodě...


Díky


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Přehřatí motoru - STOP 1,6 HDi
PříspěvekNapsal: ned 25. zář 2011 19:49:58 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 17. říj 2009 16:11:08
Příspěvky: 7355
Bydliště: Kolín
v motoru jak je BSM jednotka s pojistkama vyndat a jsou tam MAXI pojistky

_________________
bejvávalo: C4 1.6 HDi 66kw > C4 1.4i > Felicia 1.3 GLXi > Saxo 1.0i > Saxo 1.4i > Evasion 2.0i

současnost: Cecilka C4 1.6 HDi 80kW FAP - auto pro zenu hracka pro chlapa


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Přehřatí motoru - STOP 1,6 HDi
PříspěvekNapsal: stř 28. zář 2011 20:08:34 
Offline

Registrován: úte 08. čer 2010 21:45:35
Příspěvky: 52
Tak jsem našel tu 50A a je taky v pořádku, tedy 20A a 40A take OK, čidlo teploty je rok staré, ventilátor na klimu beží, tudíž jednotka ventilátoru v kaput? Ukáže se to na diagnostice?


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 16 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz